Diskuze k článku:

Vít Samek: „Nejsme rozvoz rohlíků, my zachraňujeme životy“

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Eva F | 21. 5. 2019 | 23:05

Nemohu se nepodělit o svůj názor. Pracuji na záchrance 28 let, stále mě ta práce naplňuje i když se za tu dobu změnilo moc věcí, včetně spektra případů k nimž se vyjíždí nyní a k jakým se vyjíždělo před lety. Ano, výjezdy záchranky bývaly opravdu indikované, jezdili jsme ke stavům ohrozujicim život. Pro ty ostatní, méně závažné, byla v každém městě nepřetržitá lékařská pohotovost. Lidé nezneužívali záchranku, vážíli si naši práce. Ale doba se změnila, skoro ve všem. Myslím že ale většinou k lepšímu. Co se týče zdravotnictví, dostupnosti lékařské a prednemocniční péče jakou v současné době u nás máme, tak snad již ani lepší byt nemůže. Ano, nese to s sebou i to, že to někteří lidé považují za samozřejmost, že někteří volají tísňovou linku kvůli malichernostem. Uvědomují si ale záchranáři, kteři si stěžují k jakým “blbostem” jezdí to, že pokud by se opět začalo vyjíždět jen k život ohrožujícím případům, bylo by jich potřeba podstatně méně? Že by minimálně polovina z nás přišla o práci? Že by to byl v podstatě krok zpět? V době kdy jsem začínala neexistovala samostaná vyjezdová stanoviště, neexistoval odpočinek po výjezdu. Vyjížděli jsme z nemocnice, kde jsme pracovali na ARO a zase se tam po výjezdu vraceli. Byly to opravdu náročné směny. Dodnes si je pamatuji a vážím si prostředí a zázemí v kterém pracuji dnes. Nepracují ale na pražské ZS, takže nemohu posoudit problémy s novými vozy, které pan Samek popisuje a ani je nezpochybňuji. Můj příspěvek se týká spíš předchozích výroků pana Samka. Každopádně v jakékoliv době má a bude mít naše práce smysl a to je (alespoň pro mne) to nejdůležitější.

+26
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Tomáš | 22. 5. 2019 | 09:35

jojo ta fotka s tím hnusným cigárem se k tomu perfektně hodí..

-18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 10 komentářů v diskuzi

Blanka | 22. 5. 2019 | 21:28

Díky tomuto člověku jsme začala sledovat Heroine. Je ho škoda na důležitém místě, ale silou hlasů, kterou teď má, by mohl fundovaně poukázat na základní chyby v této profesi. A k tomu začít psát. Myslím, že už teď má svou jistou čtenářskou základnu.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zdislava | 22. 5. 2019 | 17:10

Moc to nežer, stejně tě to dostane. Ten rozvoz rohlíků je možná užitečnější.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš | 22. 5. 2019 | 09:35

jojo ta fotka s tím hnusným cigárem se k tomu perfektně hodí..

-18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jitka | 22. 5. 2019 | 08:48

Škoda že vás odradil tento krok vašich nadřízených, i když věřím že to byla jen posledni kapka. Ve zdravotnictví pracují přes deset let, práci miluju a pokud - což doufám že nebude, by musela přijet rychlá pro mě, nebo me blízké, budu doufat že tam pojede někdo vzdělaný a s nadhledem. A třeba se k práci vrátíte, i kdyby v jiném meste. Myslím že by vás byla škoda někde u stolu..

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva F | 21. 5. 2019 | 23:05

Nemohu se nepodělit o svůj názor. Pracuji na záchrance 28 let, stále mě ta práce naplňuje i když se za tu dobu změnilo moc věcí, včetně spektra případů k nimž se vyjíždí nyní a k jakým se vyjíždělo před lety. Ano, výjezdy záchranky bývaly opravdu indikované, jezdili jsme ke stavům ohrozujicim život. Pro ty ostatní, méně závažné, byla v každém městě nepřetržitá lékařská pohotovost. Lidé nezneužívali záchranku, vážíli si naši práce. Ale doba se změnila, skoro ve všem. Myslím že ale většinou k lepšímu. Co se týče zdravotnictví, dostupnosti lékařské a prednemocniční péče jakou v současné době u nás máme, tak snad již ani lepší byt nemůže. Ano, nese to s sebou i to, že to někteří lidé považují za samozřejmost, že někteří volají tísňovou linku kvůli malichernostem. Uvědomují si ale záchranáři, kteři si stěžují k jakým “blbostem” jezdí to, že pokud by se opět začalo vyjíždět jen k život ohrožujícím případům, bylo by jich potřeba podstatně méně? Že by minimálně polovina z nás přišla o práci? Že by to byl v podstatě krok zpět? V době kdy jsem začínala neexistovala samostaná vyjezdová stanoviště, neexistoval odpočinek po výjezdu. Vyjížděli jsme z nemocnice, kde jsme pracovali na ARO a zase se tam po výjezdu vraceli. Byly to opravdu náročné směny. Dodnes si je pamatuji a vážím si prostředí a zázemí v kterém pracuji dnes. Nepracují ale na pražské ZS, takže nemohu posoudit problémy s novými vozy, které pan Samek popisuje a ani je nezpochybňuji. Můj příspěvek se týká spíš předchozích výroků pana Samka. Každopádně v jakékoliv době má a bude mít naše práce smysl a to je (alespoň pro mne) to nejdůležitější.

+26
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna | 25. 5. 2019 | 19:49 | reakce na Eva F - 21. 5. 2019 23:05

Evo F., nějak se mi nezdá vaše argumentace pracovními místy.Kvůli nim přece záchranka zřízena není, je pro pacienty.Navíc v pracovní době se holt pracuje, zázemí je až na dalším místě.Zažila jsem jako dispečer obě varianty fungování(také v menším městě), a stále považuji ten dřívější systém za lepší.Když se rychlá osamostatnila, přibylo administrativy a zažila jsem, že ani nemohli vyjet k případu za rohem, dokud si to nevyfaxovali s centrálním dispečinkem.To už jsem tam naštěstí nepracovala.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva G. | 22. 5. 2019 | 12:59 | reakce na Eva F - 21. 5. 2019 23:05

S panem Samkem naprosto souhlasím. Dovolte mi jen malou připomínku k Vašemu příspěvku. Pan Samek psal, že záchranka jezdí k blbostem, Vy argumrntujete tím, že když se tak dít nebude, přijdou lidi o práci. Možná ano, ale spíš ne, ale určitě by se ušetřilo plno peněz, které jsou tedy zrovna ve zdravotnictví potřeba. Lidi by měli být zodpovědní a nikoho svou rozmazleností za prvé neobtěžovat, a za druhé neblokovat dosažitelnost péče pro opravdu nemocné.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 22. 5. 2019 | 11:53 | reakce na Eva F - 21. 5. 2019 23:05

Rozhodně nemohu souhlasit s výrokem, že dostupnost a kvalita lékařské péče už ani lepší být nemůže. Možná to platí pro Prahu, ale pro zbytek republiky určitě ne. Např. v Ústeckém kraji téměř neexistuje zubní pohotovost (např. v Ústí n. L a okolí Vás zub nesmí bolet od pondělí do čtvrtka večer - to se totiž vůbec neordinuje), sanitky jezdí výhradně bez doktorů a v nemocnicích (zejména na urgentních příjmech) už skoro nenarazíte na česky mluvícího lékaře (samí Ukrajinci, Rusové, Bulhaři a Arabové), takže se často ani s doktorem nedomluvíte, co vám je... A o čekacích dobách na banální vyšetření, natož na složitější operace nebo o některých zavřených odděleních (ORL, urologie...) radši ani nemluvím. Tomu tedy opravdu říkám super posun a nejlepší zdravotní péče v historii... (smích)

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal | 21. 5. 2019 | 21:24

Zdravím Vás Víte, spousta Vašich názorů se mi velmi líbí, jen ne ten na domácí porody. Nesouhlasím s tím, že je to jen na svobodné volbě každé těhotné. Není, a to z jednoho důvodu. A tím je ten (počítám, že v drtivé většině případů donošený) plod. Ten si vybrat nemůže. Rodička ano, v drtivé většině domarodiček se jedná o vzdělané ženy, takže o rizicích z porodu pro ní vyplývajících ví, např. o postpartální hemorrhagii (ať už z atonie dělohy či z porodního poranění). Ale plod o možnosti proběhlé hypoxie neví a nevěřím tomu, že kdyby si mohl vybrat, zvolil by místo k porodu ne úplně vybavené k řešení této akutní a závažné situace. Mrkněte na web porod- doma.cz, tam jsou statistiky komplikací za poslední tři roky. Čísla jsou více než zajímavá a výmluvná. Pěkný večer a ať se Vám daří v budoucí kariéře.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JB | 21. 5. 2019 | 09:26

Kromě skutečností uvedených v článku (mnohem závažnějších než má připomínka) je pro mě, jako bydlícího v blízkosti Vinohradské nemocnice, naprosto nepříjemný tón houkačky těchto nových sanitek. Je to jen můj pocit, nebo si toho také někdo všiml?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit