Diskuze k článku:

„Hlavně moc nevyčuhuj.“ Jak své děti (ne)vychovat k úspěchu

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Zbyněk | 16. 12. 2021 10:11

Rád bych to takto podobně cítil a předával dál, bohužel si připadám spíš jako otec pana Vydržela, holt asi generačně předávané stereotypy. Ale snažím se na tom v čase pracovat :)

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Milan | 16. 12. 2021 14:40

Ano, teď v dospělosti to už má v hlavě zřejmě srovnané a uvažuje poměrně smysluplně a chvályhodně, v čemž mu docela fandím. Rovněž je ale zřejmé, že v minulosti se se spoustou věcí nedokázal vnitřně srovnat. Křivdy od otce, křivdy ve škole, pak ta poněkud nešikovná aplikace nepříliš zdatně pojatých manažerských pouček na výchovu dětí, z čehož se ale snad již poučil. V jeho popisu vztahu k otci je ale určitá ufňukanost cítit - třeba v tom, že popisuje, že měli odlišné pohledy na věc které nedokázali dát stranou a že za to dává vinu otci, přestože je to typická situace, kdy komunikace selhává oboustranně.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Milan | 18. 12. 2021 7:38 | reakce na umfa - 17. 12. 2021 21:53

No, já si nejsem až tak jistý. Žádný skutečně pravicový tlak jsme ještě asi nezažili, tak jak můžeme vědět, že zprava tlačit nelze? :-)

Nicméně, jste obeznámen například s tím, jakým způsobem se choval Baťa, když se snažil vštípit svým zaměstnancům kapitalistické zásady práce, aby jim "pozvedl pracovní morálku"? Například podmínky, s jakými museli jeho zaměstnanci bezpodmínečně souhlasit, aby mohli bydlet v Baťových domcích a aby jejich děti mohly chodit do Baťových škol, bychom si dnes paradoxně spojovali spíše s totalitním systémem, než s pokrokovou kapitalistickou zemí. To by se IMHO dalo snadno chápat, jako pravicový tlak.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 17. 12. 2021 21:53 | reakce na Milan - 17. 12. 2021 1:14

Zprava nelze tlačit. Zprava lze pouze odolávat či ustupovat tlaku :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 17. 12. 2021 1:14 | reakce na umfa - 16. 12. 2021 21:27

Já budu klidně varovat i před pravicovým progresivismem, až někdy přijde. Tlačit svůj směr bez ohledu na to, zda jde o krok správným směrem je špatné vždy, ať už tlačíte zleva, nebo zprava. :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 17. 12. 2021 1:05 | reakce na Miroslav Král - 16. 12. 2021 23:08

Co to znamená "být vychováván jako Čech"? Já myslel, že vychovávat můžete třeba ke slušnosti, cílevědomosti, a že Čechem se člověk už narodí. Netušil jsem, že Čecha lze z někoho vychovat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 17. 12. 2021 0:07 | reakce na Turek - 16. 12. 2021 23:02

Já jen reagoval na tvůj příspěvek, sám od sebe bych to nepsal :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Miroslav Král | 16. 12. 2021 23:08

Chtěl bych podotknout, že pán byl vychovávaný jako "Čech" a uspěl v Americe :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Turek | 16. 12. 2021 23:02

Umfo: vyvolávej si ty svoje ideologické války někde jinde a neotravuj

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 16. 12. 2021 21:27 | reakce na Turek - 16. 12. 2021 13:24

Varování před zhoubnou ideologií levicového progresivismu není nikdy dost.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 16. 12. 2021 14:40 | reakce na umfa - 16. 12. 2021 11:54

Ano, teď v dospělosti to už má v hlavě zřejmě srovnané a uvažuje poměrně smysluplně a chvályhodně, v čemž mu docela fandím. Rovněž je ale zřejmé, že v minulosti se se spoustou věcí nedokázal vnitřně srovnat. Křivdy od otce, křivdy ve škole, pak ta poněkud nešikovná aplikace nepříliš zdatně pojatých manažerských pouček na výchovu dětí, z čehož se ale snad již poučil. V jeho popisu vztahu k otci je ale určitá ufňukanost cítit - třeba v tom, že popisuje, že měli odlišné pohledy na věc které nedokázali dát stranou a že za to dává vinu otci, přestože je to typická situace, kdy komunikace selhává oboustranně.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 16. 12. 2021 13:24

Hele Milane, absolutně nemáš nic k tématu, ale zase si potřebuješ nenávistně odplivnout na nějaké progresivisty? Vo co ti jde? Pokud se potřebuješ slovně vyvzracet kvůli své frustraci, tak bež jinam.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 16. 12. 2021 11:57 | reakce na Jouda - 16. 12. 2021 11:04

Škoda, že tam něco užitečného neudělal. Třeba že by konečně po 30 letech prosadil do Wordu NBSP proměnné šířky, jako Čech si toho mohl všimnout :-) :-) :-) :-) :-)

BTW, já používám dva apostrofy. Nekulturní, ale co nadělám. Ani Unicode to pořádně nebere.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 16. 12. 2021 11:54 | reakce na Milan - 16. 12. 2021 10:28

Toho jsem si ani nevšim, mně jen přišel nápadný ten nedostatek ufňukanosti, jinak běžně prolínající celým článkem :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 12. 2021 11:04

Zase jsem zapomel, ze redakcni system nenavidi uvozovky,

Doplneni, starsi orispevek mozno smazat
--------
Ugh, egh, pan byl rebel vycnivajici z rady, proto sel do Microsoftu za Ballmera, coz byl tehdy nejodpornejsi a nejkonformnejsi korporat, fungujici na principu lizani zadku nadrizenych.
Tehdy na cestnem druhem miste korporatni odpornosti za IBM, ktera si toto prvenstvi nejodpornejsiho korporatu drzi dlouhodobe.

Jsem hrdym drzitele IBM certifikatu, ze nejsem terorista a ze nepodporuju bossing bilych zamestnancu v UK. Vim sakra dobre o cem je rec.

Pristup ~hlavne nevycuhuj~ ja zakladni strategii preziti kazde korporatni krysy

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 16. 12. 2021 10:28 | reakce na umfa - 16. 12. 2021 9:52

Možná se pletu, ale vztah ke svému otci nevnímal jako příliš dobrý, a minimálně to, co popisuje už ve druhém článku naznačuje, že dává vinu výhradně jemu, byť schovívavě mluví o tom, že do jeho výchovy se promítá způsob, jakým byl vychován jeho otec. I když takové slovo v článku nepadlo, tak nějak tam to příkoří cítím.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Zbyněk | 16. 12. 2021 10:11

Rád bych to takto podobně cítil a předával dál, bohužel si připadám spíš jako otec pana Vydržela, holt asi generačně předávané stereotypy. Ale snažím se na tom v čase pracovat :)

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 16. 12. 2021 9:52

Konečně článek od někoho, pro koho není život utrpení, ve kterém jedno strašlivé příkoří následuje druhé :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 16. 12. 2021 9:42 | reakce na Milan - 16. 12. 2021 9:37

Omlouvám se za záměnu jmen. Zde jde samozřejmě o pana Vydržela. Jméno pana Přikryla zde s ničím nijak nesouvisí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 16. 12. 2021 9:37

Proč si všichni progresivisti pletou respektování autorit nebo prostě respektování durhých lidí a otrockou poslušnost?

Příklad - To, že byl pan Přikryl v mládí nevybouřené ucho a nepochopil, že i dnes si pochopení pro studenta, který chce jeho školu veřejně nazvat blázincem, žádá ředitele se smyslem pro humor, byl jeho problém spočívající v nedostatku soudnosti, empatie a diplomacie, není to problém systému, jak se snaží naznačovat. Na mém gymplu byl za totáče vydávaný recesistický studentský časopis Drbna z kurníku, který - světe div se - nevadil komunistům, ale zanikl v momentě, kdy se "progresivisti" tehdejší doby po sametu rozhodli, že co komunistům nevadilo, to muselo být od základu špatné a muselo jít pryč. A tak ze dne na den skončil desítky let vydávaný časopis, a to jenom proto, že progresivisti si pletou hodinky a holinky.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit