Diskuze k článku:

Opičí výchova. Jak dostat otce na rodičovskou?

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Dabog | 13. 12. 2021 21:14

Ehm nevím proč je nutné zacházet do pravěku i když je pravdou že prezentovaných starší názor o striktním rozdělení roli se dost ukazuje jako milný.
Tedy že společenského hlediska víme že ta tradiční rodina (neboli atomová) je vydobitkem 20 st. Předtím stále fungoval koncept rozšířené rodiny kdy se do péče více zapojuje i širší rodiny a můžeme jít až do určité kmenové rodiny kdy se na péči podílejí všichni členové vesnice tlupy. Na tohle nemusíme jít do archeologie ale stačí nám prostá sociologie a antropologie.
Ohledně fungování v pravěku reálně rozdělení společenských roli nejeví nijak striktní. Například mnohé nálezy malých chlapců se po nástupu moderní technologie ukazují že jedinec s loveckou hrobovou výbavou je žena. Zároveň i pohlavní dimorfismus pohřebním ritu se objevuje až někdy v neolitu.
K ledničkam je zcela logické aby se lovci bez rozdílu pohlaví rozdělili o úlovek s celou tlupou.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

umfa | 13. 12. 2021 11:01

Je opravdu nutné otce (nebo kohokoliv) někam dostávat? Není lepší nechat každou rodinu aby si zařídila život jak sama chce? :-)

(možná je odpověď naznačena v perexu: je to zlost některých lidí na to, že se narodili jako ženy)

-10
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Turek | 16. 12. 2021 12:51

Už jen zoufale blábolíš. Vzpamatuj se.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 16. 12. 2021 11:54 | reakce na Turek - 16. 12. 2021 11:31

Jsou-li to nesmysly a výmysly, pak to dokaž. Ale ty vlastně nemůžeš, protože sis to vymyslel. Gratuluji, trole.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 16. 12. 2021 11:31

Takže jen potvrzuješ, že nic nemáš a celé sis to vymyslel. Gratuluji, desinformátore.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 16. 12. 2021 10:33 | reakce na Turek - 16. 12. 2021 10:08

Nejprve odpros a popros. :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 16. 12. 2021 10:08

Tak to si pleteš chlapečku. Omlouvat se tady máš pouze ty, za neustále systematické tapetování diskuze nesmysly, desinformacemi a jak neustále lžeš. Tak hurá do toho, a půle hotovo :-D

Opakovaně vyzývám, ať uvedeš zdroje, které dokládají tvé tvrzení, že ve Švédsku objevili trans předka a pak dolož, že tomu tak nebylo, jak tady blábolíš a že ten archeolog je ideolog.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 16. 12. 2021 8:35 | reakce na Turek - 16. 12. 2021 7:27

Dobře. Odvolej a omluv se za všechny výpady, cos tady proti mně vedl, a pěkně popros, jestli bych nebyl tak hodný a nepostkyl ti zdroje, ze kterých čerpám, a já ti je milerád postnu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 16. 12. 2021 7:27

Opakuji, dolož, že tvá slova v diskuzi jsou pravdivá a nemel nesmysly, ruský trolle.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 15. 12. 2021 15:54 | reakce na Turek - 15. 12. 2021 15:44

Dávat zdroje má smysl pouze tam, kde poslouží diskuzi. Ty nediskutuješ, takže jsou ti zdroje k ničemu. Tak si tady hraj na ubulele, dospělej uplakánku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 15. 12. 2021 15:44

Takže klasika. Pak kdo je tady lhář. Evidentně Milan Pohádkář.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 15. 12. 2021 15:36 | reakce na Turek - 15. 12. 2021 14:58

Co s ním?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 15. 12. 2021 14:58

A ten zdroj?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 15. 12. 2021 11:06 | reakce na Turek - 15. 12. 2021 10:55

Co slovo to lež. A ty se divíš, že si s tebou nechceme hrát.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 15. 12. 2021 10:55

Přesně, jak jsem čekal. Žádný odkaz na článek, na kterém založil svůj hejt na trans lidi, není. Prostě Milan chce minulost bez trans, protože tomu nevěří (nebo já nevím proč), tak si to upraví, jak potřebuje a z archeologů udělá lusknutím prstů ideology.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 14. 12. 2021 18:58 | reakce na Dabog - 14. 12. 2021 18:00

Přesněji řečeno tradiční rodina je ideový konstrukt, založený na odmítání jiných než tradičních pohlavních a genderových identit rodičů, zatímco nukleární rodina je pojem na pomezí společenských věd a ekonomie, takže v něm pohlavní a genderové identity nehrají žádnou roli.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 14. 12. 2021 18:51 | reakce na Dabog - 14. 12. 2021 18:00

Podstatný je ale úplný konec mého příspěvku, kde vysvětluji, že pravidla dělení kořisti mohou některé jedince úplně vyčlenit, typicky jako formu trestu. To je jeden z případů, kdy logický předpoklad dělení se s CELOU tlupou není splněn.

Pokud jde o tradiční/nukleární rodina, význam je opravdu naprosto jiný. Nukleární rodina je společensko-ekonomický pojem, obsahující dva rodiče plus děti, nehledíc na pohlaví či genderovou identitu rodičů. Tradiční rodina je ideologicko-politický pojem, obsahující dva rodiče opačného biologického pohlaví, nehledíc na genderové identity, plus ideálně nadprůměrné množství dětí, tedy alespoň dvě.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dabog | 14. 12. 2021 18:00 | reakce na Milan - 13. 12. 2021 22:13

Ano hierarchie v rámci tlupy může hrát roli ale to nijak nepopírá co jsem řekl. Přeci dělení v rámci hierarchie v tlupě je také dělení s tlupou jen to dělení podléhá dalším pravidlům.

Ohledně druhů rodiny to co se běžně popisuje ve veřejném prostoru jako tradiční rodina je nukleární rodina. Tedy v tom případě tam přidej ten význam jaký má.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 14. 12. 2021 17:20 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 13:04

Ne, Turku. Ty nejen nemáš žádné znalosti k tématu, ty dokonce nevíš ani jaké je téma, ale přesto tu furt spamuješ a trolíš, a TO je tu vtipné. :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

český elf | 14. 12. 2021 13:12 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 13:04

Mohu se zeptat, proč se tedy svou kritikou o Milanově nevzdělanosti zapojujete do debaty, s jejímž tématem nejste obeznámen?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 14. 12. 2021 13:04

Ono je dost vtipné, jak se argumentuje novými a novými skutečnostmi, přitom to už vypadá, že si to celý Milan vymyslel. Článek už nenajde, protože bychom se mohli dozvědět, že to bylo úplně jinak. :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Turek | 14. 12. 2021 12:59

Á ideolog Milan se už zase placa po zádech. :-D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 14. 12. 2021 12:50 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 12:18

Já nikomu nic nečinním. Nauč se česky, Pytlíku.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

český elf | 14. 12. 2021 12:49 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 12:22

Tu divokou představivost o translidech ze severu vypustil vedoucí vykopávek v době, kdy ta kostra ještě ani nebyla vyzvednutá, natož adekvátně ohledaná. V tom, že ti archeologové pustili představivost ze řetězu aniž by měli svá prvotní zjištění ověřená, tedy Milan rozhodně nelhal.

V archeologii je navíc jisté přifukování významu konkrétního výkopu nutná běžná praxe, protože je to jeden z hlavních způsobů, jak přilákat sponzory.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 14. 12. 2021 12:22

Elfe, nezamlouvej to a nevzbuzuj dojem, že kostru ohledal pouze archeolog. To je Milanova lež.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Turek | 14. 12. 2021 12:18

Á Milanek se zase vzteká kvůli pravdě. Buď tak laskav a omluv se za to, že tady lžeš, že ve Švédsku nedokázali správně určit pohlaví kostry, protože ty to víš lépe, co? Vlastně všechno víš lépe co? Jsi na téměř každé diskuzi a vyzvracíš sem svoje domněnky a nesmysly tak, aby odpovídali tvému světu, protože tomu dnešnímu, opravdovému nerozumíš a ani nechceš. Braníš se tomu, co to jde.

A brouk pytlík jsi ty. Klasická desinformační metoda. Obvinit oponenta z toho, co sám jste, nebo činníte. Styďte se.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 14. 12. 2021 12:15

jak ted znovu koukam na ty Vikingy, tahle scena je gold :D

https://www.youtube.com/watch?v=TlTBGJI_EwE

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

český elf | 14. 12. 2021 12:11 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 11:18

Odborníkovi možná "pohled" na kostru stačí. Ale archeolog je odborník na historii, ne na morfologii lidského těla. A pokud je v hrobě skutečně transčlověk, pak jsou všechny běžné "znaky" typu způsob uložení těla, oděv apod. při stanovování pohlaví k ničemu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Milan | 14. 12. 2021 11:56 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 11:18

Koukám, že kromě profilování osobnosti podle způsobu vyjadřování jsi odborník i na obecnou morfologii lidského těla. Je vůbec něco, co nesvedeš, brouku Pytlíku?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 14. 12. 2021 11:18

Milane, pokud je kostra téměř kompletní a to bývá, když je přítomen i oděv, tak odbornikovi stačí pohled a dle různých znaků se pohlaví určí docela dobře. Testy se dělají, pokud je jen malý úlomek kosti a nelze to jiným způsobem určit.

Jak říkám, do šňůrky lží se vloží menší pravda, aby se to tvarilo jakoby důvěryhodně. Milan se snaží navodit dojem, že tomu rozumí a že pohlaví nemohli určit správně. Což je jen dojem, nebo lež, aby to zapadlo do jeho středověkého pohledu na svět.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

český elf | 14. 12. 2021 11:01 | reakce na Turek - 14. 12. 2021 10:04

Archeologický průzkum probíhá tak, že archeolog, resp. antropolog ohledá naleziště, na základě výbavy hrobu, způsobu uložení těla, šperků, náhrobního kamene atd udělá prvotní kvalifikovaný ODHAD pohlaví pohřbeného jedince, a pokud nemá k dispozici dost indicií na přesné určení, o koho jde, může kostru poslat na další rozbory do laboratoře, kde k tomu kvalifikovaní odborníci rozebírají tvar a velikost kostí, opotřebení pánevní kosti případnými porody atd, nebo mohou v případě dostatečně zachovalého genetického materiálu udělat i genetický TEST POHLAVÍ. Archeolog ani antropolog nemá kvalifikaci na konečné soudy ohledně pohlaví jedince podle kosterních pozůstatků. Takovou kvalifikaci mají lékaři a laboranti, se kterými archeologové zcela běžně spolupracují.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Turek | 14. 12. 2021 10:04

Kdyby se místní demagog boys místo vypisování nesmyslných žvástů, které jsou naprosto mimo realitu, raději věnovali rodině, udělali by lépe. Hlavně Milan tady zase sepsal obsáhlý elaborát, který je většinou plný lži a dojmů. Třeba jeho dojem, že z kostí nepoznaji může a ženu. Mohu Milana ujistit, že se to pozná s velikou přesností. Propána jaké testy na pohlaví? :-D páni, vy jste ale nevzdělanec. Ale myslíte si, že víte všechno. Klasický Dunning Kruger efekt. Když se článek nelíbí, tak přiběhne s nůší ho^en, ty tady vysype a tváří se, že je to zlato.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další