Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Jak bude vypadat řešení klimatické krize, když je vezmou do rukou ženy?

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

MV | 26. 3. 2021 9:57

"Až čtrnáctkrát častěji ženy také umírají na následky přírodních katastrof. "

To jsou nesmyslne udaje podle vsech statistik co jsme videl. Nebylo na miste zacit uvadet zdroje techto cisel, protoze tohle vypada jako ucelove vycucane z prstu.

"Celých 80 % z těchto klimatických migrantů tvoří ženy. "

Opet stejny problem, odkud to berete? Pokud se kouknu na statistiky o migrantech ve vsech oblastech, vetsinou jsou to mladi muzi. Ostatne to je videt u prichozich do Evropy v soucasne migracni vlne a to i z oblasti, kde zadny velky vojensky konflikt neprobiha a problem je spise sucho a jeho dopady na spolecnost.

Imigracni scenar je stale stejny - muz se vyda do zahranici a az se nejak uchyti, privede si manzelku z domoviny. To schema je natolik ukotveno, ze nektere staty vuci tomu i legislativne vystupuji. Treba Britanie nastavuje financni barieru - napriklad minimalni vydelek muze, ktery se zvysuje za prvni a dalsi dite, s tim ze snadno prevysi i prumernou mzdu, dale omezeny pristup k socialnim davkam na urcitou dobu, zkouska z jazyka a podobne. To je velmi silna bariera, ktera znemoznuje rade migrantu se vubec ozenit s nekym z domoviny.

Clanek stoji co se tyka fakt na vode a zbytek jsou jen ideologicke fabulace.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

greenlantern | 26. 3. 2021 14:06

Húúú, aby ses z toho prohnilého Západu nepodělal. Snad to brzy převezmou děcka jako Greta a vy boomeři půjdete k šípku, tohle se nedá poslouchat.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

nope | 7. 4. 2021 17:04

Jak bude vypadat řešení klimatické krize, když je vezmou do rukou ženy?

Špatně. Stačí se kouknout jak ženy zvládly migrační krizi.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 30. 3. 2021 12:32

Prý „man made distaster“...
Protože ženy nejezdí autem, nelétají letadlem, nejedí maso, nevytápějí domy, nenakupují zbytečnosti, nepoužívají elektřinu a když jo, tak do zásuvky vždy strčí filtr na elektrony z uhelných elektráren.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 27. 3. 2021 11:18

Nezapomente, dneska v pul devaty vsude rozsvitit. To abyste videli na ten velkej steak..

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirda | 26. 3. 2021 10:10

Další úžasný článek :Říká se že budoucnost bude ženská a nebo žádná!! My vám určitě bránit nebudeme ve vaší seberealizaci aspoň nám hloupým a zcela nepotřebným dokážete jak se mají řešit globální problémy. Přeji všem krásný a klidný den.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Božena | 26. 3. 2021 14:04 | reakce na Mirda - 26. 3. 2021 10:10

Ukážeme, neboj se.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 16:00 | reakce na Božena - 26. 3. 2021 14:04

Ano, toho se právě bojím :-)
BTW, v této souvislosti mě napadá, že se možná v budoucnu ukáže rozhodnutí německé vlády uzavřít jaderné elektrárny jako prozíravé a moudré :D

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

angela | 26. 3. 2021 17:48 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 16:00

Lol, ty se fakt rád posloucháš

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MV | 26. 3. 2021 9:57

"Až čtrnáctkrát častěji ženy také umírají na následky přírodních katastrof. "

To jsou nesmyslne udaje podle vsech statistik co jsme videl. Nebylo na miste zacit uvadet zdroje techto cisel, protoze tohle vypada jako ucelove vycucane z prstu.

"Celých 80 % z těchto klimatických migrantů tvoří ženy. "

Opet stejny problem, odkud to berete? Pokud se kouknu na statistiky o migrantech ve vsech oblastech, vetsinou jsou to mladi muzi. Ostatne to je videt u prichozich do Evropy v soucasne migracni vlne a to i z oblasti, kde zadny velky vojensky konflikt neprobiha a problem je spise sucho a jeho dopady na spolecnost.

Imigracni scenar je stale stejny - muz se vyda do zahranici a az se nejak uchyti, privede si manzelku z domoviny. To schema je natolik ukotveno, ze nektere staty vuci tomu i legislativne vystupuji. Treba Britanie nastavuje financni barieru - napriklad minimalni vydelek muze, ktery se zvysuje za prvni a dalsi dite, s tim ze snadno prevysi i prumernou mzdu, dale omezeny pristup k socialnim davkam na urcitou dobu, zkouska z jazyka a podobne. To je velmi silna bariera, ktera znemoznuje rade migrantu se vubec ozenit s nekym z domoviny.

Clanek stoji co se tyka fakt na vode a zbytek jsou jen ideologicke fabulace.

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ilona | 26. 3. 2021 11:40 | reakce na MV - 26. 3. 2021 9:57

Díky za upozornění.
Zdroje jsme do článku ještě doplnili. Zde najdete čísla k vyššímu riziku, kterým čelí ženy a děti. Je to zpráva rozvojového programu OSN: https://www.undp.org/content/dam/undp/library/gender/Gender%20and%20Environment/UNDP%20Gender,%20Adaptation%20and%20DRR%20Policy%20Brief%202-WEB.pdf
(zpráva je tu ke stažení)

Pokud jde o podíl migrujících žen, tak číslo zahrnuje i vnitrostátní migraci. Zprávu Spojených národů cituje BBC zde: https://www.bbc.com/news/science-environment-43294221

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 26. 3. 2021 9:16

Coz o to, pokud by se na reseni klima scam podvodu zacaly podilet normalni zeny se zdravym selskym rozumem, mohlo by to pomoct.
Zde se ale mluvi o magorivych aktivistkach, totalne nezasazenych jakymkoliv technickym co prirodovedeckym vzdelanim.
Protoze kdokoliv s aspon trochu relevantnim vzdelanim se klimascamu smeje.

Ja samozrejme netvrdim, ze se klima nemeni, ono se meni, ono se vzdycky menilo a vzdycky bude.
Treba nas ceka obdoba stredovekeho optima, kdyz se na Islandu (prelozeno Zeleny ostrov) ve velkem pestovala psenice, nebo za tricetilete valky prevalcovali Evropu Svedove, anzto ve Svedsku meli diky otepleni pohadkove urody.
A treba nas cekaji silne chladne ziny jako ve tricatych letech minuleho stoleti.

Historie klimascamu je dlouha.
V sedmdesatych letech je nejprve razena teorie globalniho ochlazeni, kvuli necistotam z koure ve vzduchu melo dojit k silnemu ochlaceni a vsichni jsme meli zmrznout.
Pozdeji v devadesatkach ze zacina rozjsidet naopak hrozive oteplovani, v nultych letech priles Al Gore (drzitel nobelovy ceny) se svym slavnym hokejkovym grafem. Podle toho grafu uz dnes Fidzi neexistuje a pul Nederlandu je pod vodou.
Pak si nekdo dal praci a onen komicky matematicky model naplnil nahodnymi daty typu "ruzovy sum". Model opet vygeneroval hokejku. A tak tu mame drztele nobelovy ceny za generator hokejek.
Dnes, po 20 letch, uz se o hokejce a globalnim oteplovani nemluvi. Preslo se na bezpecnejsi termin "klimaticka zmena"
A za timto ucelem se jako nejviditelnejsi opatreni likviduje evropsky autoprumysl.
Doprava v EU dela 13% emisi CO2.
Elektromobil Tesla S, pokud by byl napajen pouze z uhelne elektrarny, jezdi s naprosto desivou sptrebou 12kg uhli na 100km - do je z duvodu mnoha ztrat pri mnoha transformacich, on vlastni elektromotor v tesle ma ucinnost 97%, ale nez se elektrina dostane do baterky v Tesle, celkova ucinnost uhli-baterka je kolem 26% (elekrarna ucinnost cca 45%, pak ztraty vedenim a transformaci, vlasni nabijeni ma ucinnost cca 85%)
Tesla v ceskem energetickem mixu, kdy je elektrina vyrabena z fosilu cca z poloviny, je CO2 generovane teslou o cca 20% horsi nez u bezneho naftoveho auta stredni tridy.

Ale EU se tvari, jakoze elektroauta CO2 negenerujou.

ASi nejkomictejsi je pristup Nemecka, nahrazujou jaderne elektrarny elektrarnami na plyn. Takze za cenu desivych investcnich a provoznich ztrat z plynu udelame elektrinu, tou nabijeme auta, misto abu se zemni plyn tankoval primo do aut na plyn typu Octavia GTEC. Tedy tlacime reseni HORSI, nez bylo puvodni.
Pokud prijmu tu celou klimascam lez o CO2 postavenou na generatoru hokejek, pak i vlasni implementace opatreni na snizeni produkce CO2 lze mozno delat mnohem efektivneji a levneji v jinych oblastech. Prostou vysadbou lesu a zateplovanim budov dosahnu kyzeneho ucinku levneji a efektivneji.
Ale racionalita je v pripade klima-scamu uplne na jine koleji.
To se budem radsi ridit blaboly psychicky nemocne sedmnactilete holky, ve stylu ruskych jurodivych blaznu...

A chapu, ze hloupejsi lide nezasazeni tehcnickym vzdelanim cely ten scam zerou i s navijakem.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

kv | 26. 3. 2021 9:54 | reakce na Jouda - 26. 3. 2021 9:16

Racionalita je passé, smiř se s tím.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 26. 3. 2021 13:15 | reakce na kv - 26. 3. 2021 9:54

Ano, uz se stim tak nejak smiruju.
Ono konsekventne to znamena, ze je passe cela zapadni civilizace, nastava vek Ciny.

A tise doufam, ze silici stedni trida v Cine ty bolsevicke pomery napravi smerem ke svobode a demokracii.
Aby moje decka mely kam jit.
Zapad rizeny magory zcela zakonite zhavaruje.

Ekonomicka strategie postavena na poslouchani blabolu nevzdelane holcicky s Aspergerovym syndromem proste musi skoncit failem

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

greenlantern | 26. 3. 2021 14:06 | reakce na Jouda - 26. 3. 2021 13:15

Húúú, aby ses z toho prohnilého Západu nepodělal. Snad to brzy převezmou děcka jako Greta a vy boomeři půjdete k šípku, tohle se nedá poslouchat.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 14:35 | reakce na greenlantern - 26. 3. 2021 14:06

Což o to, aspoň já nehodlám žít věčně a jednou k šípku půjdu. Ale nechám tu po sobě děti a chtěl bych, aby nežily v nějaké průserové post-civilizaci. Šanci mají, financoval jsem jim špičkové odborné vzdělání a na trhu práce budou mít mnohem větší šance než nějaký dezorientovaný absolvent paoboru se slovem "sociální" v názvu, ale když havaruje celá společnost, tak jim ten náskok bude dost k ničemu. A společnost se k řízené rituální sebevraždě dost odhodlaně chystá, viz příspěvek výše od Joudy.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

cormac | 26. 3. 2021 17:50 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 14:35

Už aby to bylo, tahle agonie s lidma jako ty se nedá snést.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 30. 3. 2021 12:34 | reakce na cormac - 26. 3. 2021 17:50

Tady je zase nablito.
I když podle slohu soudím, že to bude jeden blb, který jen píše pod různými nicky.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

HonzaV | 31. 3. 2021 16:43 | reakce na Jana - 30. 3. 2021 12:34

Mně přijde divné, jak "ženy" (v uvozovkách proto, že tím myslím jen tu menší, v médiích vystupující, tyto články píšící část celé ženské populace) pořád jenom o tom, že vezmou řízení světa do vlastních rukou, mluví. Ale aby se hlásily na technické obory, zakládaly firmy (čímž nemyslím bio-eko-sranda-kavárny, ale subjekty, které produkují třeba čističky odpadních vod), to nějak není v kurzu. Protože přesně takhle to dělali ti jejich tzv. soupeři, muži, fskutečnosti živitelé a partneři.

Trochu mi to připadá, jako by se motor rozčiloval, že musí vozit nádrž s palivem... Prostě části, které jsou určeny ke spolupráci.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 9:42 | reakce na Jouda - 26. 3. 2021 9:16

"Zde se ale mluvi o magorivych aktivistkach, totalne nezasazenych jakymkoliv technickym co prirodovedeckym vzdelanim."

Jak to že nezasažených? Koukal jsem teď na program oboru Gender studies a to je hned matematická analýza (tři semestry), lineární algebra (dva semestry), stochastika, matematická statistika, fyzika (čtyři semestry), z toho zvlášť STR/OTR (dva semestry) a kvantová elektrodynamika. A to jsou jen základy, odborné technické předměty následují.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

VM | 26. 3. 2021 10:22 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 9:42

Kde to berete, na Karlove univerzite to tak rozhodne neni a navic to ani pro ten obor nedava smysl.

Ukazka z realneho planu:

YMGS100 Dějiny feministického myšlení
YMGS101 Feministická literární teorie a kritika
YMGS102 Epistemologie vědy
YMGS103 Metodologie v sociálních vědách
YMGS104 Interpretace filozofických textů
YMGS105 Argumentace a odborný diskurz
YMGS111 Intersekcionalita: teorie a metody
YMGS106 Komparativní dějiny sexuality
YMGS107 Feministická kulturní studia
YMGS108 Teorie a politika identit
YMGS109 Sociální struktury a instituce
YMGS114 Diplomní seminář I. – koncept
YMGS110 Comparative Gender in Global Perspective
YMGS112 Analýza sociálních politik
YMGS115 Diplomní seminář II. – výzkum
YMGS113 Gender v teorii a praxi: aplikovaná genderová analýza
YMGS116 Diplomní seminář III. – psaní

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 10:28 | reakce na VM - 26. 3. 2021 10:22

Jak to, že to nedává smysl? Vždyť absolventky tohoto oboru se hrnou do rozhodování o budoucnosti energetiky, dopravy, dokonce reálně řídí celé sektory ekonomiky a tyto vědomosti při tom budou potřebovat.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

VM | 26. 3. 2021 10:52 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 10:28

Realita je nastesti takova, ze az pujde opravdu do tuheho, tyto obory, ktere jsou domenou jen bohatych institucializovanych spolecnosti zajdou na ubyte, stejne jako jejich absolventi.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Matematička | 26. 3. 2021 9:54 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 9:42

Prosím tě, podle tvých vyjádření to vypadá, že nemáš ani základku. Tak si dej mokrý hadr na hlavu a už nepruď.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 10:49 | reakce na Matematička - 26. 3. 2021 9:54

Na mě už nezáleží. Ale ty mladé, progresivní to budou potřebovat. A tak to má být, protože jak by to vypadalo, kdyby společnost vedli nějací nevzdělanci.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anna | 26. 3. 2021 14:07 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 10:49

Prosím tě, už sem nechoď, to je fakt zoufalství, co předvádíš.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 26. 3. 2021 14:49 | reakce na Anna - 26. 3. 2021 14:07

V pohodě, jsem zvyklý, že mnoho lidí nechápe má sdělení - zvláště pak ti, kterých se přímo týkají :D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Patriarcha | 26. 3. 2021 17:51 | reakce na umfa - 26. 3. 2021 14:49

Nechápeš je ani ty sám, ó velký guru.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 26. 3. 2021 9:01

"Ženy 14x častěji umírají na následky přírodních katastrof"
Cože? :D

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

L. | 26. 3. 2021 7:51

Jo, ženy (hlavně v rozvojových zemích) by hlavně mohly méně rodit, tahle země není nafukovací. Zároveň se všichni chceme mít dobře a žít si pohodlně... Ženám by se s méně porody ulevilo, ale co na to muži (ne čeští, v jiných částech světa)?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 26. 3. 2021 6:50

No jak by to dopadlo. Feministky se vzbouřily proti zavedeným pořádkům, vštípí svou staletou pečovatelskou roli pro změnu mužům a zase zbyde řešení klimatické krize na mužích :D

(To samozřejmě žertuju. Klimatická krize ve skutečnosti řešení nemá, člověk je příliš titěrný než aby mohl ovlivňovat klima - ta myšlenka, že se s tím dá něco dělat, je jen projekcí mužské namyšlenosti )

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit