Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Finalisty Ceny udržitelnosti jsou House of Dagmar a Marimekko

Redakce Heroine | 17. 2. 2021 | Sustainability Award | 278

Sestry Wallentsamovy, zakladatelky značky House of Dagmar

Letošní kodaňský týden módy proběhl online. Partnerství se Zalandem umožnilo návrhářům využít k prezentování virtuálních přehlídek novou platformu Zalando Greenhouse. K vítězství pomohl nejen skvělý design, ale i závazky výroby s co nejnižším dopadem na planetu.

Nutnost uspořádat módní týden online byla dána globální pandemií, ale možná se tím otevřely dveře k podobným řešením i v budoucnosti. Virtuální zóna „Zalando Greenhouse“ otevřela brány módním nadšencům z celého světa na začátku února. Greenhouse má navozovat atmosféru kodaňských ulic, digitálně zobrazuje udržitelný design a ukazuje nové možnosti prezentace kolekcí. Kromě toho představuje inovativní technologie, které mohou posouvat celý módní průmysl dopředu směrem k udržitelnější budoucnosti.

Virtuální zážitek je součástí udržitelné strategie Zalanda s názvem do.MORE, díky které mají spotřebitelé stále více informací a inspirace k ještě udržitelnějším nákupům. Podle svých slov si značka plně uvědomuje, že je součástí problému módního průmyslu, a chce využít své zaměření, konexe a technologie a být i součástí jeho řešení. Cílem Zalanda je stát se udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu. Cena udržitelnosti by pak měla podpořit módní značky v jejich objevování alternativních přístupů k designu a produkci.

Absolutním vítězem se stala švédská značka House of Dagmar. V roce 2005 ji založila trojice sester, Karin Söderlind, Kristina Tjäder and Sofia Wallenstam. Značku pojmenovali po své babičce Dagmar, která byla sama vynikající krejčovou a vnukla jim důraz na styl, kvalitu provedení a nadčasové střihy. House of Dagmar měl od začátku ve znaku tři klíčové nároky na svou produkci: maximální kvalitu ve výrobě, v materiálech a v designu. Pracují s udržitelně získávanými látkami jako biobavlna nebo organická vlna z alpak, šetrně zpracovaná kůže nebo speciální „LENZING™ viskóza. V roce 2020 vniká 90 % celé jejich produkce udržitelně.

House of Dagmar, kolekce A/W21

House of Dagmar, kolekce A/W21

House of Dagmar, kolekce A/W21

House of Dagmar, kolekce A/W21

Sofia Wallenstam, Brand Director značky House of Dagmar, k ocenění říká: “Díky Sustainability Award jsme motivováni dělat ještě mnohem více – speciálně s rokem, který je za námi. Jde pro nás o novou energii a motivaci. Jsme rádi, že jsme získali uznání za snahy a že se náš přístup k udržitelnosti dostal na vrchol – jde o něco, co děláme už více než patnáct let. Protože móda a udržitelnost nejsou sportem nebo hrou, rádi bychom tuto cenu, kterou přijímáme s pokorou, sdíleli se všemi ambiciózními kolegy v branži. Jako tým děláme opravdu maximum v této oblasti, ale sami víme, že máme ještě dlouhou cestu před sebou. Tohle je pro nás postrčením k ještě vyšším cílům.”

Milované Marimekko

Druhým finalistou byla oblíbená značka Marimekko, která do své nadčasové kolekce vřadila devět archivních potisků. Značka letos oslaví 70. výročí a jak bylo vidět i letos, její zaměření na vzory a tištěné látky je stále funkční a trendy. Udržitelnost je pro ní také klíčovou hodnotou už řadu let, primárně se soustředí na snížení emisí při výrobě. “Všichni se musíme naučit nakupovat míň, a naopak umět používat a nosit věci déle,” říká Rebekka Bay, kreativní ředitelka Marimekko. “Chápeme jako naši zodpovědnost vytvářet skutečně nadčasové oblečení výjimečné kvality, které bude relevantní v každé sezóně, rok za rokem, generaci za generací.” 

Marimekko, kolekce A/W21

Marimekko, kolekce A/W21

Marimekko, kolekce A/W21

Nakoukněte do časopisu Heroine

V novém čísle Heroine najdete:

  • Miss Cool Cat Hvězdou naší titulní strany je Terézia Bělčáková aka Miss Cool Cat. „Cítila jsem se ve svém těle dobře, ale změnila jsem ho podle svého vkusu. Vnímám to jako fe¬ministický postoj – že si můžu se svým tělem dělat, co chci. A platí to třeba i v kontextu nahoty, svlékání je pro mě svoboda,“ říká burleskní performerka.
  • Orgasmus není pokémon Průměrná soulož trvá 11–14 minut a cílem koitu je jeden ze tří druhů vyvrcholení. Vážně? Ve skutečnosti má až 40 % heterosexuálních žen problém orgasmu dosáhnout. Eva Marková se zamýšlí nad kulturně sdílenými představami, tabuizovanými slovy i stresem, který ženy zažívají, když se snaží dostát normám

a spousta dalšího čtení…

Diskuze k článku

V diskuzi nejsou žádné komentáře

Vstoupit do diskuze