Kanadská režisérka korejského původu Celine Song ve snímku Dokonalá shoda mapuje povahu milostných vztahů ve 21. století. Filmařka prostřednictvím příběhu talentované dohazovačky Lucy satirizuje prostředí seznamovacích aplikací i absurditu nároků, které na své partnery či partnerky často klademe. Vyprávění ze srdce New Yorku nicméně příliš váhá, zda chce být společenskou kritikou, nebo sentimentálním příběhem. A v obojím nakonec selhává.
„Pravděpodobně se už nikdy nevrátíme k námluvám z 19. a počátku 20. století, kdy bylo randění – alespoň v rámci americké střední třídy – přísně řízené a pečlivě sledované, a ani to nedoporučuji. Možná ale stojí za to přijmout určitý stupeň omezení a závislosti, abychom získali to, co ve výsledku chceme, a vyhnuli se zbytečné bolesti,“ píše novinářka Michal Leibowitz v komentáři „Randění je rozbité. Návrat k retro stylu by to mohl spravit“. V textu se věnuje současnému trendu spočívajícímu v opouštění seznamovacích aplikací a nárůstu dohazování. Fenomén lze podle novinářky sledovat hned v několika sférách milostného a společensko-kulturního života – od světového showbyznysu po nabídku streamovacích aplikací.
Matchmakingu se ve svém druhém filmu věnuje také Celine Song. Její novinka Dokonalá shoda sleduje „matchmakerku“ Lucy (Dakota Johnson) zaměstnanou v luxusní seznamovací agentuře. Jako profesionální dohazovačka loví nové klienty, posílá je na schůzky a snaží se je dovést k harmonickému společnému životu. Nebo alespoň před oltář. Ve vlastním milostném životě pak Lucy spíše tápe. Rozhoduje se mezi dvěma muži – movitým bankéřem Harrym (Pedro Pascal), který nabízí finanční jistoty a přepych, a bývalým partnerem Johnem (Chris Evans), který sice neoplývá movitými statky, ale k Lucy stále má hluboké pouto.
Upozorňujeme, že součástí textu jsou některé prvky příběhu recenzovaného filmu.
Přidejte se k Heroine za 129 Kč měsíčně a získejte neomezený přístup.