Diskuze k článku:

Past pozitivního myšlení. Vidět na všem jen to dobré neprospívá našemu duševnímu zdraví

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Pavel Křížek | 15. 6. 2022 18:02

Ona si právěže naopak spočítala, že to vůbec jedno není. Měla na výběr buď realisticky čekat na smrt někde na stacionáři plná chemoterapie, nebo optimisticky zažít největší dobrodružství svého života, i když by při něm mohla umřít, a vybrala si dívat se na svět optimisticky a zbytek života si prostě užít a nebazírovat na tom, jestli bude žít ještě nějakej rok dva tři, nebo jestli příští měsíc umře. Proč z ní za to děláš odvážnou blbku je mi záhadou, ale očividně jí tu odvahu dost závidíš, když si nejsi schopná si o ní přečíst ani to málo, že ji nikdo nemohl nechat vyhrát ze soucitu, když se nejednalo o žádný závod. Prostě překonala rekord na trati. Chápu, že tvůj zájem se točí spíš kolem nagelovaných korejských tepoušků a že tedy o této ženě nic nevíš, ale tohle jsou hrozný kydy, co tu plácáš. :-)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Michal Macek | 15. 6. 2022 10:05

B: ja nerikam, ze to nemuze dopadnout spatne, muze :) ale to je pro me jen dalsi problem k vyreseni. Tak to my berani delame - vidis v ceste prekazku, tak se rozebehni a hlavou ji proraz :)

PS: co se tyka kamarada, tak on je dost na prachy, ono vlastne bych rek ze ta inflace a zdrazovani je pro nej horsi traga, nez ta valka...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Jane | 17. 6. 2022 12:57

Pěkný článek, děkuji. Jen ta možnost ano/ne mi nestačí, potřebovala bych tam mít učím se a nejspíš celý život budu. A jinak mě pomohlo, když jeden odborník na mindfulness říkal, že zná mnoho lidí, kteří mají spoustu negativních myšlenek, a přesto žijí naplněný život.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 15. 6. 2022 21:34 | reakce na B - 15. 6. 2022 9:33

Ano, protože až volby vyhraje Okamura, pomůže všem se nezhroutit realistické uvědomění, že tu máme vlastního Putina, a ne optimistická naděje, že je to jen na čtyři roky. :-D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 15. 6. 2022 18:02 | reakce na B - 15. 6. 2022 7:57

Ona si právěže naopak spočítala, že to vůbec jedno není. Měla na výběr buď realisticky čekat na smrt někde na stacionáři plná chemoterapie, nebo optimisticky zažít největší dobrodružství svého života, i když by při něm mohla umřít, a vybrala si dívat se na svět optimisticky a zbytek života si prostě užít a nebazírovat na tom, jestli bude žít ještě nějakej rok dva tři, nebo jestli příští měsíc umře. Proč z ní za to děláš odvážnou blbku je mi záhadou, ale očividně jí tu odvahu dost závidíš, když si nejsi schopná si o ní přečíst ani to málo, že ji nikdo nemohl nechat vyhrát ze soucitu, když se nejednalo o žádný závod. Prostě překonala rekord na trati. Chápu, že tvůj zájem se točí spíš kolem nagelovaných korejských tepoušků a že tedy o této ženě nic nevíš, ale tohle jsou hrozný kydy, co tu plácáš. :-)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 15. 6. 2022 10:42

Citace - Michal Macek / 15. 6. 2022 10:05



PS: co se tyka kamarada, tak on je dost na prachy, ono vlastne bych rek ze ta inflace a zdrazovani je pro nej horsi traga, nez ta valka...

Nj, pak je ovšem naprosto správné, že se cítí, jak se cítí. :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 15. 6. 2022 10:05

B: ja nerikam, ze to nemuze dopadnout spatne, muze :) ale to je pro me jen dalsi problem k vyreseni. Tak to my berani delame - vidis v ceste prekazku, tak se rozebehni a hlavou ji proraz :)

PS: co se tyka kamarada, tak on je dost na prachy, ono vlastne bych rek ze ta inflace a zdrazovani je pro nej horsi traga, nez ta valka...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 15. 6. 2022 9:33

Michal Macek: No, že příjde Putin sice jistá šance je, ale taky je šance, že volby vyhraje Okamura a budem mít Putina vlastního:D a taky je šance, že vybuchne sopka a bude konec světa...jeho strach je vágní. Co se těch úspor tyká...nj, no, tam už je to celkem reálné, ale nikdo mu přece nikdy nenutil, aby spořil...jo, pardon, společnost vlastně jo.
Tak ať to utratí a má po starostech.:D

Taky je samozřejmě možné, že máš pravdu a všechno se samo vyřeší a všichni budou šťastní a spokojení, jenže taky hrozí, že se něco hrubě zvrtne a co budeš dělat? No, budeš sedět v koncentráku a vnímat to strašně optimisticky.:D Nebo se z toho třeba zhroutíš, protože takovou realitu ani tvůj velký optimismus nezvládne pobrat, realismus ale pobere všechno, i to nejhorší, co si dokážeš představit a v tom je jeho síla.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 15. 6. 2022 9:09

B: ja vim presne ceho se boji, ze prijde Putin a ze mu inflace sezere uspory. Ja se nebojim ani jednoho (nevim jak to vysvetlit, ale ja proste nejak iracionalne citim, ze to nakonec cele dobre dopadne a nebude to trvat dlouho - a intuice me zklame jen malokdy, takze ja sem celkem v klidu). Ale chapu, ze tohle sou problemy, ktere se nevyresi hned mavnutim kouzelneho proutku, takze mu nejak nalhavat, ze to bude hodne brzo lepsi nema smysl. Akorat by se citil hur , kdyby se to misto zlepseni zhorsilo. Ja se jen snazim mu ukazat, ze jsou i jine, pozitivnejsi veci kolem nej. Aby proste nebyl jen vnitrne zakoukany do svych strachu. Ono existuje neco jako samonaplnujici se proroctvi. Kdyz budu verit, ze se vsechno posere a skonci to spatne, tak ono to tak taky casto skonci...

toxicka pozitivita je toxicka, ale ona existuje i toxicka negativita. To sou lidi jak Smoula Mrzout, co furt tvari jak kdyby spolkli pavouka a rikaji jen nemam rad tohle, nemam rad tamhleto... (to jsi tak trochu i ty, nezlob se :). Ja nevim, proc mam v sobe ten optimismus a pocit ze nakonec vse dobre dopadne. Mozna proto, ze sem v zivote uz neco zazil a vim, ze nic se neji ntak horke jak se to uvari...a mozna protoze moje znameni je Beran, my sme ohnive znameni, a ja mam v sobe takovy plamen, co se ejste nepovedlo nikomu anicemu uhasit :) mozna se to stane nekdy, ale myslim ze jeste dlouho ne :) kdyz se me ten kamarad vystrasene ptal, co bych delal kdyby prisel putin, tak sem mu rekl, ze to by si teda mohl zkusit :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 15. 6. 2022 8:45

Michal Macek: Gratulu, "vynalezl" jsi taktiku vlády-tedy odvést pozornost jinam, nějak to zakecat a tvářit se, že bude líp, i když vůbec nevím, jestli bude a nic skutečného pro to nejlépe ani nedělám ... ale je fakt, že ty válku na Ukrajině nebo krizi asi neovlivníš, ani kdybys nad tím dumal ve dne v noci... tady realista ví, že nad tím extra přemýšlet nemá smysl a dokonce i to, že ani nemůže mít dost informací.
Zeptej se ho, čeho přesně se bojí. Třeba mu to pomůže víc než kecy o autech a tváření se, že je všechno ok. Ale toho se asi bojíš ty.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 15. 6. 2022 7:57

Pavel Křížek: Možná si spočítala třeba to, že už to je jedno. Tu ženskou neznám, sport mě nebaví, ale ty jí buď vidíš do hlavy, nebo ji máš automaticky za "odvážnou blbku".
Ostatně když vyhrála, tak na to logicky reálně asi měla, ne? Nebo ji nechali vyhrát ze soucitu?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 15. 6. 2022 6:33 | reakce na B - 15. 6. 2022 0:42

Jo, tak to by znělo realisticky, kdyby to neznělo právě jako facebooková meme poučka od někoho, kdo v životě nic nezažil. Jsou chvíle, kdy je třeba myslet realisticky, a jsou chvíle, kdy má pozitivní myšlení daleko lepší výsledky. Kdyby třeba Kat Cordinerová myslela ve svém životě realisticky, nikdy by nepřekonala veslařský rekord na 4828 km, protože by s nevyléčitelnou rakovinou seděla realisticky doma na zadku.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 15. 6. 2022 6:30

no ja sem od prirody optimista, a ano snazim se videt spis poloplnou sklenici nez poloprazdnou. Ale nejsem zas magor, abych to nekomu vnucoval. Samozrejme , kdyz vidim nekoho se trapit, snazim se mu pomoct, povzbudit ho, ale myslim, ze sem natolik empaticky, ze dokazu toho cloveka "cist" a vetsinou odhadnu, ze ted neni vhodny moment mu rikat, jak vsechno bude duhove a slunickove. Pouzivam v takovem pripade jinou taktiku, snazim se odvest pozornost toho cloveka k jinemu, "pozitivnejsimu" tematu. Mam treba kamarada, co se ted docela trapi. Zacalo to uz kovidem a on hlavne nesnasi valku, a kdyz se mu ted jedna objevila prakticky za humny, nenese to fakt moc dobre, navic ted do toho krize...tak kdyz vidim, jak zamracene se tvari, du za nim a snazim se zavest rozhovor na jeho oblibenou hru, nebo auta ktera miluje. proste odvest jeho pozornost od toho co ho trapi k necemu co ma rad, vetsinou to jakztakz funguje. Druhy den se zas tvari jak morous, ale pro tuhle chvili "zapomene" na sve negativni myslenky a mysli na neco jineho....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 15. 6. 2022 0:42

Slovo "toxický" je poslední dobou nějak trendy, už se těším, co bude toxického příště.:D
Pozitivní myšlení je samozřejmě bullshit, věci se mají vnímat pokud možno realisticky z několika možných úhlů pohledu, prakticky z tolika možných, z kolika to jde, protože jen tak je možné se maximálně přiblížit skutečnosti a dobrat se nejpřesnějšího možného závěru. Na závěrech se ale nesmí ustrnout, protože vlastností mnoha jevů je stálý vývoj a i slovo "toxický" se brzy může stát demode (už mě celkem otravuje, tak už aby to bylo).
Každopádně pokud si někdo běžně čte citáty na sociálních sítích, pak je stejně zbytečný mu něco vysvětlovat, protože v takovém případě i slovo "myšlení" je oxymoron a pak je fuk, zda je pozitivní nebo ne.:D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit