Diskuze k článku:

Deníček moderního fotra. Akční film o rodině a výchově

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Radim | 17. 8. 2021 9:27

Kdyby tento článek byl filmem, a Fila jeho režisérem, dal by se článek zrecenzovat třeba takto.

xxx
Po dlouhé odmlce, kterou si známý režisér v našem domácím prostředí přes léto dopřával po nepříliš dobře přijatém snímku České ženy mají vztek, přichází s dalším dílem, z něhož je cítit strojená schovívavost k pohnutkám dnešní doby. Jak tedy působí jeho nový počin?

Chaotická dějová linie díla, která by se v jiných žánrech dala považovat za prostředek budování napětí, zde nefunguje. Film začíná poměrně logicky scénou o vtipnosti knihy a o tom, kdo dostal na starost tu vtipnost přes rozdíly knihy a filmu zachovat. Ovšem pak se tempo zrychlí a divák najednou sleduje tak rychlé změny scén, že není s to sledovat ani jejich obsah, natož návaznost jedné na druhou. Nejdříve tak vidí scénu o autenticitě a akčním natáčení filmu z ve své podstatě umělého prostředí, následovanou scénou o vypravěčském stylu, aby se nečekaně zase vrátil k akčnímu způsobu natáčení a pak udělal velký skok v ději k nepříliš povedené humorné scéně s odkazy na filmy o Indianu Jonesovi, a pak zase několik kroků zpět k akčnímu natáčení. Pak opět skok kupředu k nepříliš přesvědčivému odkazu na Mechanický pomeranč. A nakonec návrat na samý začátek scénou o prostorově omezeném a umělém světě, ve kterém se film odehrává.

Film samotný je nejen řemeslně nezvládnutý, ale také silně nevyvážený. Devadesát procent času sledujete scény o akční kameře a vykrádání jiných snímků, přičemž to, co režisér uvažoval jako nejdůležitější k převedení na plátno, je zbytečně na tři dějství rozvleklá paralela s Prvokem a poznámka o tom, že v díle zcela vedlejší postava ženy je emancipovaná. Hurá. Divácky zajímavější scéna, dnes o tom jakým způsobem ve filmu funguje hudba, musela zřejmě ustoupit na pozadí kvůli důležitějším věcem.

Na konec filmu režisér opět nasadil povinné Poučení z krizového vývoje, kterým s důsledností absolventa VUMLu v divákovi spolehlivě zabije jakoukoliv potřebu jít na film do kina. Tentokrát jsme moralizováni o tom, že to, co ve filmu, který sledujeme, abychom na chvilku unikli z reality světa kolem nás, funguje jako generátor vtipných situací, je v reálném světě vážná věc a mělo by být naprostou, leč stále nedoceněnou, samozřejmostí.

Za naši redakci dáváme filmu 2/10.
xxx

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Dr.bomboclat | 18. 8. 2021 6:18

Prostě další kravina . S pobouchanym Mádlem v čele. Ten jeho ksicht nejde vystát

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 17. 8. 2021 16:29

ten blog se mi libil :D na film nevim jestli pujdu, prece jenom sam sem "moderni fotr" a mysilm ze tohle sem si prosil sam :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 17. 8. 2021 15:33

Děkuji za recenzi. Nedávno jsem hledala na internetovém knihkupectví a byla tam kniha v rozšířeném vydání "Deníček moderního fotra" a "nyní jako celovečerní film". Myslela jsem si, že je to vtip, nemohla jsem tomu uvěřit. A on to vtip není...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radim | 17. 8. 2021 9:27

Kdyby tento článek byl filmem, a Fila jeho režisérem, dal by se článek zrecenzovat třeba takto.

xxx
Po dlouhé odmlce, kterou si známý režisér v našem domácím prostředí přes léto dopřával po nepříliš dobře přijatém snímku České ženy mají vztek, přichází s dalším dílem, z něhož je cítit strojená schovívavost k pohnutkám dnešní doby. Jak tedy působí jeho nový počin?

Chaotická dějová linie díla, která by se v jiných žánrech dala považovat za prostředek budování napětí, zde nefunguje. Film začíná poměrně logicky scénou o vtipnosti knihy a o tom, kdo dostal na starost tu vtipnost přes rozdíly knihy a filmu zachovat. Ovšem pak se tempo zrychlí a divák najednou sleduje tak rychlé změny scén, že není s to sledovat ani jejich obsah, natož návaznost jedné na druhou. Nejdříve tak vidí scénu o autenticitě a akčním natáčení filmu z ve své podstatě umělého prostředí, následovanou scénou o vypravěčském stylu, aby se nečekaně zase vrátil k akčnímu způsobu natáčení a pak udělal velký skok v ději k nepříliš povedené humorné scéně s odkazy na filmy o Indianu Jonesovi, a pak zase několik kroků zpět k akčnímu natáčení. Pak opět skok kupředu k nepříliš přesvědčivému odkazu na Mechanický pomeranč. A nakonec návrat na samý začátek scénou o prostorově omezeném a umělém světě, ve kterém se film odehrává.

Film samotný je nejen řemeslně nezvládnutý, ale také silně nevyvážený. Devadesát procent času sledujete scény o akční kameře a vykrádání jiných snímků, přičemž to, co režisér uvažoval jako nejdůležitější k převedení na plátno, je zbytečně na tři dějství rozvleklá paralela s Prvokem a poznámka o tom, že v díle zcela vedlejší postava ženy je emancipovaná. Hurá. Divácky zajímavější scéna, dnes o tom jakým způsobem ve filmu funguje hudba, musela zřejmě ustoupit na pozadí kvůli důležitějším věcem.

Na konec filmu režisér opět nasadil povinné Poučení z krizového vývoje, kterým s důsledností absolventa VUMLu v divákovi spolehlivě zabije jakoukoliv potřebu jít na film do kina. Tentokrát jsme moralizováni o tom, že to, co ve filmu, který sledujeme, abychom na chvilku unikli z reality světa kolem nás, funguje jako generátor vtipných situací, je v reálném světě vážná věc a mělo by být naprostou, leč stále nedoceněnou, samozřejmostí.

Za naši redakci dáváme filmu 2/10.
xxx

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit