Heroine do schránkyPředplatit časopis 
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Blázni nejsme, naštvané ano. Některé životní problémy nejsou selháním, tvrdí Homfray v nové knize

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

antifeminista | 4. 11. 2022 18:19

Souhlas. Přiznat si, že můžeme dělat, co chceme, jde ruku v ruce s přiznáním, že jsme zodpovědní za to, co uděláme, za to, co neuděláme, co nám vyjde i co nám nevyjde.

Feministky nechtějí slyšet, že mohou být třeba programátorky, co si měsíčně vydělají i 6-7cifernou sumu, protože pak by samy sobě musely odpovědět, proč místo toho raději píšou dotované, leč přesto předražené knihy, které si nikdo nekoupí. To raději do té knihy napíšou, že jim celý svět brání těmi programátorkami být a že celému světu vadí to jejich nikdynekončící fňukání.

Ony si totiž odmítají v první řadě připustit, že to "musíš makat!" není v žádném případě genderově podmíněné, protože se s tím musí poprat i muži. Proto ty jejich řeči budou vždy považované za fňukání.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Michal Macek | 4. 11. 2022 17:48

Feministka: no je to malé nakladatelství a ta kniha je krásná, jako dobre udělaná typigraficky atd...ale je pravda ze 890 je trochu moc, za to už máte krásný velkoformátový komiks, který také vydává malé nakladatelství v relativně málem nákladů. Podle mě když to střelim tak odpovídají cena by byla okolo 700...

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Erin | 25. 11. 2022 10:10

Musím souhlasit s úvahou, že krásná žena v naší společnosti nemusí mít zájem na tom, být feministkou. Od dětství má pozornost, tj. sebevědomí a v dospělosti se tedy dokáže prosadit a zároveň využít muže k zajištění vlatního komfortu a komfortu svých dětí. Smyslem feminismu podle mě je, aby ženy nemusely komfortu dosahovat skrze muže, ale skrze vlastní práci, stejně jako muži. Tam ale překáží ta druhá a třetí směna, jak se píše v knize, tj. péče o domácnost + péče o vzhled. Tyhle dvě věci ale muži od žen očekávají a chtějí, bez nich jsou v jejich očí bezcenné. Záleží tedy na tom, jak moc je nutné potřeby mužů poslouchat, jak moc jsou pro nás relevantní. Podle mě tohle odsunout asi neumíme, máme v sobě zakódováno, že názor mužů je pro ženu zásadní.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

J.L. | 14. 11. 2022 21:57

Jasně, tahle situace v technických oborech je cca posledních deset let, možná ani ne. Ale podívejte se třeba na složení studentů středních škol. Kolik holek najdete na strojárně nebo elektrotechnice, stavebka nebo i tom IT? Stále je to menšina, protože rodiče těch holek je nějakým způsobem směřují a tyhle obory jsou stále vnímané jako "klučičí". A věřte mi, že když do 18 žijete v tom, že na tu techniku nemáte moc hlavu a jste spíš, já nevím, na jazyky, protože vám třeba mamka, teta, sestřenice atd. u každé horší známky z matiky a fyziky řekla: "To nic, mně tohle taky nikdy moc nešlo. S úkolem ti poradí táta/brácha,...", tak vás ani nenapadne se na ten technický obor hlásit. Ještě tak na architekturu, pokud umíte kreslit...
Já bych se třeba k programování asi nikdy nedostala, kdyby můj manžel nebyl software developer. Mám Mgr. z historie, přeučila jsem se ve třiceti a ten přechod není snadný. A hádejte, jaké máme zastoupení v práci? 2:20 (vlastně 3, ale jedna je na mateřské)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

J.L. | 14. 11. 2022 21:53

A ještě jedna věc, zkuste si zcela upřímně odpovědět na otázku, co byste si myslel a jak byste se cítil, kdyby vám auto v servisu opravovala automechanička? Nebo kdyby vám praské trubky přišla domů opravovat instalatérka? A jaký máte pocit, když vás zastaví policistka? A teď si představte, že jste majitel autoservisu/vodoinstalatérské firmy a na pohovor se vám přihlásí uchazeč a uchazečka... Neočekávám žádnou odpověď, jen trochu sebereflexe. Protože když mám společensky podmíněné předsudky vůči ženám já jako žena...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

J.L. | 14. 11. 2022 20:57

Jasně, tahle situace v technických oborech je cca posledních deset let, možná ani ne. Ale podívejte se třeba na složení studentů středních škol. Kolik holek najdete na strojárně nebo elektrotechnice, stavebka nebo i tom IT? Stále je to menšina, protože rodiče těch holek je nějakým způsobem směřují a tyhle obory jsou stále vnímané jako

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

J.L. | 14. 11. 2022 20:40 | reakce na Pavel - 5. 11. 2022 18:52

To je opravdu velmi hloupý komentář. Ale na druhou stranu zcela typický :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

J.L. | 14. 11. 2022 20:33

No, pokud je to tak, jak říkáte (teda rovné příležitosti, stejný přístup,...), jak potom vysvětlíte, že ženy mají v průměru asi o 15% nižší platy? A jak to, že jich je tak málo ve vysokých funkcích? Proč vidíme v médiích tak málo vědkyň a jiných odbornic? Jasně, existují takové, stejně jako existují ty programátorky s šesticiferným platem. Ale jak je možné, že si s muži nedělí tyto pozice zhruba na polovinu, jestliže tvoří polovinu společnosti?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 9. 11. 2022 6:54

Lady Di: Já mluvím spíš o situacích, kdy se někdo například dostane do exekucí, protože odmítne zaplatit černou jízdu v MHD, nebo o situaci, kdy si feministky, které zcela dobrovolně a cíleně vystudovaly nějaký společenský obor, veřejně stěžují, že jsou jim technické školy nedostupné, protože "zlý patriarchát chce mít ženy u plotny", přestože se dnes technické školy přímo perou o studentky a podbízejí se jim doslova pozitivně diskriminačními výhodami.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 21:42

Antifeminista:
Jinak si myslím, že hranice mezi hendikepem a výmluvou je subjektivní a má tendenci se posunovat s bohatnutím společnosti a rozvojem vědění.

Tím chci říct, že ta hranice není absolutně daná. Není to něco, čemu bysme se měli klanět a příliš na té momentální hranici stavět. Protože za pár let nebo v jiné zemi bude někde jinde

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 20:55

Antifeminista: Takže kdo se nepodílí na rozhodnutí, neměl by nést zodpovědnost. Zodpovědnost by možná nést neměl. Ale následky cizích rozhodnutí nesou dnes a denně miliardy lidí. Jaký je teda rozdíl mezi následkem a mezi zodpovědností za rozhodnutí? Jako že zodpovědnost je následek díky pravidlům, které společnost vynucuje a ostatní následky jsou ty na které se vynucovaná pravidla nevztahují? Následky podle vás může nést i ten, který se nepodílel na rozhodování? Třeba lidi v Bangladéši nesou díky globálnímu oteplování následky rozhodnutí evropských konzumentů. To je správné? Pokud ano, proč je nést následky cizích rozhodnutí vpořádku a nést zodpovědnosti za cizí rozhodnutí už v pořádku není?

Jinak si myslím, že hranice mezi hendikepem a výmluvou je subjektivní a má tendenci se posunovat s bohatnutím společnosti a rozvojem vědění.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 19:21

Antifeminista: Když je tak snadné všechno dohnat i bez podpory rodičů, nemohl byste chvíli uvažovat a cítit jako já?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 19:18

Michal Macek: Pointa je v tom, že muži mají prostředky. A ty přesypou krásným ženám. Výsledek je že muži nemají nic, ošklivé ženy nemají nic. A kdo je tady vítěz?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 8. 11. 2022 18:47 | reakce na Lady Di - 8. 11. 2022 12:06

Pokud se budeme bavit o odpovědnosti za svá vlastní rozhodnutí - rozhodnutí něco udělat, něco neudělat, udělat či neudělat to tak či onak, pak je VŽDY správně, že bychom měli nést i zodpovědnost, ne jen svobody. NIKDY není správně, když se na zodpovědnosti za Vaše svobodné rozhodnutí musejí povinně podílet lidé, kteří Vaše rozhodnutí nemohli ovlivnit, nebo lidé, kteří jsou nuceni sdílet zodpovědnost za Váš neúspěch, ale nemohou sdílet spoluodpovědnost za úspěch.

A jako společnost se jistě můžeme chovat altruisticky ke svým spoluobčanům. Od toho koneckonců společnost vznikla. Otázkou ale je, jak definovat hendikep. To, že máte špatné uplatnění na trhu práce, protože jste třeba přišla o ruku, je jednoznačně hendicep. To, že jste se třeba nestala programátorkou, protože jste v dětství dostávala bárbíny, už ale tak jednoznačné není (i když feministky v tom mají naprosto jasno, že jde o projev patriarchálního útlaku), s ohledem na to, že toto jste kdykoliv mohla poměrně snadno dohnat i bez podpory rodičů, a tudíž je to minimálně z velké části, pokud ne úplně, důsledek Vašeho svobodného rozhodnutí. Kde je tedy ta hranice mezi hendikepem a výmluvou?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 8. 11. 2022 16:57 | reakce na Lady Di - 8. 11. 2022 15:54

Lady Di: nedivim, jen si myslim, ze podle vasi logiky neco takoveho plati i pro muze: komu to nesype, ma smulu se zenami - a chtel by to zmenit - divite se mu? :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lady Di | 8. 11. 2022 15:54

Michal Macek: no dobře, nemusí být nejkrásnější, ale nesmí být šeredná. Které systém aspoň trochu sype, ta se veze. A které dosypal, ta by ho chtěla změnit. Divíte se jí?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 15:27

Je to smutné, ale pravda je taková, že muži mají schopnost získávat statky o dost větší než ženy. Rozdíly se sice snižujou, ale zůstávají. Celkem bez ohledu na to, nakolik je muž atraktivní. A cílem každého chlapa je, to co vydělá, nasypat do klína té nejhezčí ženě. Odtud ta vítězka.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 8. 11. 2022 14:49 | reakce na Lady Di - 8. 11. 2022 11:10

Lady Di: a co soudite o atraktivnich muzich?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lady Di | 8. 11. 2022 12:13

A trubci budou už navždycky pronásledovat svoji překrásnou královnu, až do roztrhání těla. Včely jsou mimochodem hezký příklad toho, že sobectví není jediný možný životní styl.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 12:06

Antifeminista 4.11. 18:19. Tak zodpovědní jsme, ale to ještě neznamená, že to tak má být, že to tak je správně. Spíš bych řekla, že tu zodpovědnost sobecky necháváne dopadat na ty, kteří nesou jakýkoliv hendikep. A nemuseli bychom. Jsme lidi, můžeme si vybrat, mezi tmou a světlem. A opravdu není ostuda bojovat za světlo pro všechny. Jak činí paní Homefray ve své knize.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Di | 8. 11. 2022 11:10

Pavel 18:52 - Atraktivní žena je vítězka patriarchální společnosti. Proč by ji měla chtít měnit? Kapitalista taky nebude dělat revoluci. Atraktivní ženy jsou nepoučené životem a proto z principu nesoucitné ke škodám jiných. Těžko od nich čekat něco jiného než boj za sebe samu.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 7. 11. 2022 19:55

Feministky, spojené s tímto článkem, prostě prohlašují že za naštvané frustrované ženy je má laická nedostatečně vzdělaná veřejnost, a druhým dechem dodávají, že jsou skutečně naštvané a frustrované. V tom je jistě někde schovaná veliká moudrost. Teď jde jen o to, ji najít.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 7. 11. 2022 19:45

"Ve veřejném prostoru je feminismus dlouhodobě asociován s naštvanými ženami. U lidí, kteří nejsou s jeho myšlenkami seznámeni, se pak často setkáváme s názorem, že jde o výmysl frustrovaných žen, které nemají nic jiného na práci než fňukat, že je k nim systém nefér."

A díky autorčině naštvané feministické knize už to nejsou jen názory a asociace.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 7. 11. 2022 10:06 | reakce na Feministka - 4. 11. 2022 18:26

Citace - Feministka / 4. 11. 2022 18:26

Pro koho ta kniha vlastně je? Kdo si ji má koupit, když jedním dechem mluví o chudobě a o nerovnosti, a druhým dechem chce po lidech takovou sumu?


Ta kniha je o chudých, ne pro chudé :-) O chudých si každý přečte, ale fakticky nikoho nezajímají, tak proč by se měla cena nasazovat s ohledem na ně? Za mě je ta cena v pořádku.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 7. 11. 2022 6:40 | reakce na Elvíra - 6. 11. 2022 23:04

Lépe argumentovat nesvedete? Když někdo poukáže na to, že autorka zjevný rozpor mezi svými postoji k chudobě a cenou její knihy vysvětluje ubohými výmluvami na to, že je kniha tištěna v ČR (vždyť ČR je v Evropě čtenářská velmoc, nakladatelé si tu mohou při relativní velikosti trhu dovolit daleko objemnější tisk (a tedy nižší celkové náklady), než v zahraničí!!!), tak Vaše jediná reakce je - kdo vás nutí?

Jasně, nikdo nás nenutí to za tu cenu kupovat a trh to autorce jasně ukáže. Ale toto je z Vaší strany s prominutím infaltilní argumentace. Bohužel pro feministky typická.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 7. 11. 2022 6:33 | reakce na Elvíra - 6. 11. 2022 23:10

Autorka rozhoduje o tom, kterému nakladateli přistoupí na jeho podmínky, nebo zda vydá knihu samonákladem. A ani nakladatelé nemají všichni stejné podmínky, někteří vás nechají zasahovat a to třeba až do takové míry, že můžete přímo ovlivňovat i prodejní cenu, jiní ne. Nikdo ji nenutil, že si má zvolit zrovna nakladatelství wo-men, které si zvolila, přestože jimi vydávané tituly rozhodně nemají cenovky, které by byly na trhu běžné.

Autorka má od počátku svobodnou volbu a její rozhodnutí mají přímý vliv na cenu. To, co říkáte, je klasické přenášení vlastní (zde autorčiny vlastní) zodpovědnosti na jiné. Klasické feministické fňukání.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elvíra | 6. 11. 2022 23:10 | reakce na Feministka - 4. 11. 2022 17:24

Autorka není tvůrce ceny, to snad pochopí každý

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elvíra | 6. 11. 2022 23:08

jednoznačně je z vás cítit velký estét, v uvozovkách a jinak, není to Homfejová

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Elvíra | 6. 11. 2022 23:04 | reakce na Feministka - 4. 11. 2022 18:26

on vás někdo nutí?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elvíra | 6. 11. 2022 23:03

Knihu jsem si koupila, přestože je třeba Blesk mnohem levnější a má vícero použití, následně jsem si ji pečlivě přečetla, popřemýšlela a jsem nadšená.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 5. 11. 2022 18:52

Také vnímám korelaci mezi atraktivitou ženy a jejím postojem k feminismu a to nepřímou úměru. Kauzalitu zatím zkoumám.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 4. 11. 2022 19:10 | reakce na Michal Macek - 4. 11. 2022 17:48

No tak ono je třeba hlavně přemýšlet trochu s ohledem na trh, že jo. Pokud bychom chtěli cenu snížit na 700Kč a přitom udržet kvalitu zpracování, jedinou možností zůstává zvednout náklad, což se ovšem nemusí na českém trhu prodat. Nebo vybrat nakladatelství, které umí lépe pracovat s se svými náklady, což očividně není knihkupectví wo-men.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další