První logická chyba je už v perexu. Tetování naopak o člověku vypovídá jaký je uvnitř, je to svým způsobem projekce duše na povrch těla. Už to, že se rozhodne se tetovat a jaké si vybere obrázky je přeci výsledek duševní činnosti :-)
+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí
antifeminista | 5. 8. 2022 6:06
Zkráceně - všichni ji od toho odrazovali, ona jim vykládala pohádky o tom, že dnes je svět jiný, a ukázalo se, že svět jiný není. Ejhle. Tetování, i když ho dnes má každá malá holka, není součástí naší kultury, ale "jen" několika subkultur. Představa, že u nás má tetování podobnou historii, jako u domorodých indiánských kmenů apod, je jen iluze.
Ta tetovaná lékařka má naprostou pravdu - to, jestli máme tetování nebo ne, neříká nic o tom, jací jsme uvnitř. To, jací jsme uvnitř odhalují až výroky typu: "proč je dovoleno komentovat tetování?". Paní doktorka je odporný pokrytec, ale hlavně že má roztomilé tetování na zápěstí.
-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Diskuze k článku:
Tomek | 8. 8. 2022 13:29
Ta psychiatricka tady dostala hroznou bidu.
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 8. 8. 2022 6:37 | reakce na Tiv - 8. 8. 2022 1:22
Samozřejmě, že to reálně nikdo neřeší. Teda kromě feministického Ministerstva pro vyvolávání válek žabomyšími spory.
vážně někdo řeší tetování u psychiatričky? takový člověk asi nebude mít opravdové problémy. když si vzpomenu na komentáře lidí, kteří strávili roky střídáním lékařů v naději, že jednou najdou toho, který opravdu pomůže... poté, co přečkali čekací pořadníky...
+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Cot | 7. 8. 2022 19:43
Život je prdel a my jsme jeho .... Však víš.
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
nerozumím, ale vůbec | 7. 8. 2022 17:58 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
O, Bože. Další feministka z dlouhé řady, která zaměňuje: "tetování si tu nechává dělat kdejaká sotva plnoletá holčička, která neví co s kapesným", a: "tetování je součástí naší kultury".
Já paní Moricové taky nevěřím. Ne proto, že je tetovaná doktorka, ale proto, že vykládá nepodložené nesmysly.
antifeminista | 7. 8. 2022 16:10 | reakce na umfa - 7. 8. 2022 15:42
Naše kultura je založena na křesťanství, které tetování zakazovalo. Podmínka kontinuity není splněna. Ale myslím, že pokud se někdo chce považovat za prapotomka nějakého Indiána či keltského druida, tak ať, ale ty nepravdy...
antifeminista | 7. 8. 2022 16:04 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
Nález jednoho potetovaného pravěkého člověka nic nedokazuje. Ještě na konci starověku se běžně tetovaly mnohé evropské a blízkovýchodní národy - Sarmati, Thrákové, Germáni, Piktové atd. Ale pro evropskou společnost bylo určující, že v roce 787 papež Hadrián I. tetování zakázal jako ďábelské a čarodějné poškozování božího díla, čímž tetování až na malé a nepříliš rozšířené výjimky z křesťanské Evropy na třináct století zmizelo. A protože naše (evropská i česká) současná kultura začala zhruba v té době, po konci stěhování národů, je úplně jedno, co na sobě měl před pěti tisíci lety nějakej trhan z aplského ledovce.
Jak jsem říkal v úplně prvním příspěvku - opájíte se dojemnou iluzí. Tetování bylo do naší kultury zavlečeno jako úspěšný, leč s naší kulturou naprosto nesouvisející fenomén.
umfa | 7. 8. 2022 15:42 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
Býti součástí kultury zahrnuje i podmínku kontinutity. Ta zde jaksi není, snad jedině kdyby se ukázalo, že Ötzi byl můj pradědeček který se ztratil v Alpách když táhl na Italy a Rakušáci se spletli v datování :-)
Jinými slovy, všechny tyhle kecy odporují faktům i obecné zkušenosti. Ať se každý tetuje jak uzná za vhodné, to je mi vcelku buřt, ale kdyby u toho nešířil nepravdy, udělá líp :-)
já profi trol | 7. 8. 2022 15:19 | reakce na Petra - 6. 8. 2022 18:20
Citace - Petra / 6. 8. 2022 18:20
Je zajímavé, že i přes to, jak je v dnešní době tetování už rozšířené, tak spousta lidí ještě blbě čumí. To vnímám často, sama mám (zatím) jedno větší tetování na hrudníku. Jinak, moc se mi líbí, když vidím lékaře s tetováním. Nebo prostě kohokoliv, u koho to není úplně běžné.
Když vidíte random člověka, tak taky blbě čumíte. Ale když je to lékař, to je něco jiného No ne? :D
Ach, chudák západní neolitický imperialista z Rakouska viz níže i s dohledatelnými odbornými pracemi a ne dojmologiemi typu, že v naší kultuře nebylo. “Jedním z přímých dokladů je nalezení zmrzlého těla v Ötzském údolí v rakouských Alpách. Stalo se tomu tak dne 19. září 1991, kdy Erika a Helmut Simonovi, dvojice turistů, při svém sestupu z ledovce spatřili z ledu vyčnívající lidskou hlavu s rameny (Kovanda, 2015). Mumii se začalo říkat Ötzi a při jeho zkoumání vědci určili, že žil v době měděné, tedy před cca 5300 lety. Tělo patřilo muži ve věku 40 let, který nejspíše zemřel na následky ran utržených v boji. Jeho tělo se našlo velmi zachované díky mrazu (Vojáček, 2015). Ferguson a Procterová (1998) ve své knize o tetování uvádí, že Ötzi zemřel ve věku 45 let a na těle měl celkem 57 tetování.” sobně pocházím z kraje, kde je to do Alp blíže než do Prahy…a ano, zde tetování nemělo ozdobnou funkci, ale to původně asi nikde…a paradoxně pokud naržíte na Americký kontinent, tak tamtetování používala menšina původních obyvatel, většina používala smyvatelné barvy…
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 7. 8. 2022 13:06
Takže uzavřeno - paní Moricová, psyciatrička, tvrdí následující:
1) Tetování je součástí naší kultury, přestože s ní nemá žádné symbolické nebo tradiční spojení. 2) Navzdory našemu rozhodnutí k tetování, výběru obrázku i umístění, což vše podléhá naší osobnosti, našim názorům a našemu vnitřnímu rozpoložení, tetování o člověku nic nevypovídá.
Takže víte co? Dělejte si se svým tělem co chcete, a já slibuju, že nikoho za to nebudu kritizovat, blbě očumovat nebo třeba vyjadřovat názor na to, čím jste si nechali za drahý peníz zohavit tělo. Ale nekecejte kraviny. Pokud budete vykládat blbosti, jako paní psychiatrička, tak na to můj názor uslyšíte (nebo uvidíte). Co si nechávají lidi vytetovat, je mi fuk, ale nemám rád, když si lidi veřejně lžou, nebo když vykládají věci, které jsou v přímém rozporu s jejich proklamovaným vzděláním.
+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 7. 8. 2022 12:57
"Tetování už je součástí naší kultury."
Blbost. V našich končinách nemá tetování absolutně žádný kulturní základ ani symbolický význam spjatý s naší kulturou. Tetování je zavlečený jev, který se ujal, ale s naší kulturou nemá nic společného.
Nemám nic proti tetování, ani proti tetovaným lidem, i když většinou na sobě mají obrázky, za které bych já osobně nikdy nezaplatil a už vůbec bych si je nenechal natrvalo umístit na tělo, ale to je problém těch lidí, ne můj.
Rozhodně ale nesouhlasím s tím, že tetování je součást naší kultury. Není a nikdy nebylo. Tetování je součástí naší kultury asi jako Santa Klaus nebo - toho před Vánocema také uvidíte v každé druhé výloze a na každém druhém reklamním letáku, ale součástí naší kultury přesto není.
+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Sára | 7. 8. 2022 10:31
No, já ctím spíš to, že moje svoboda na cokoliv končí tam, kde začínají hranice svobody toho druhého…nic tedy nezakazuji…jen se chovám tak, jak chci, aby se ostatní chovali ke mně…což zahrnuje i pokud tím nikomu neubližuji, tak je to jen a jen má věc…a vlastně máte pravdu….ono to, že něco komentuji, na všechno vyjadřuji názor, kafrám i do věcí, do kterým je mi prd a prd vím i o tom, proč to tak někdo má, vyjadřuji a odkopává daleko více toho, kdo tak činí, než toho, kdo je hodnocen a komentován…takže v podstatě krásný den, jdu trávit čas pro sebe lépe :)
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 7. 8. 2022 7:13 | reakce na Sára - 6. 8. 2022 21:28
Využít svého práva na svobodný projev není drzost. Každý má právo komentovat, posuzovat a hodnotit, pokud při tom dodržuje příslušné zákony. I Vy jste to právě teď udělala.
antifeminista | 7. 8. 2022 7:05 | reakce na Sára - 6. 8. 2022 21:28
Tetování je svobodný projev, stejně jako jeho komentování. A výzvy k omezení svobodného projevu zatím vnímám spíše od těch tetovaných, tento článek budiž důkazem.
Tetování o mně něco vypovídá…stejně jako to, co si oblékám, jakou hudbu poslouchám, jak chodím učesaná…ale stále nechápu, kde kolemjdoucí berou tu drzost, to nějak komentovat, posuzovat nebo hodnotit…já přece taky nikoho nesoudím na základě toho, že neumí použít deodorant, nosí fusekle v sandálech a na vyvaleném pupku ledvinku…ať se každý prezentuje, jak je jeho ctěná libost…a o tom podle mého ten článek je…
+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 6. 8. 2022 21:25 | reakce na Petra - 6. 8. 2022 18:20
A není možné, že jste jen natolik háklivá na to, že někdo sleduje obrázky, které vystavujete na odiv, že zaměňujete prosté prohlížení obrázku za blbé očumování?
A taky nechápu tu logiku za tím vším - nebylo vám proti vůli odhalit svůj hrudník před naprosto cizím tatérem či tatérkou, ale moc vám vadí, že se na částečně odhalený obrázek dívají jiní cizí lidé? A pokud vám to tak vadí, proč ten obrázek prostě nezakryjete? Nemůžete nikomu zakazovat sledovat to, co sama dobrovolně odkrýváte.
Je zajímavé, že i přes to, jak je v dnešní době tetování už rozšířené, tak spousta lidí ještě blbě čumí. To vnímám často, sama mám (zatím) jedno větší tetování na hrudníku. Jinak, moc se mi líbí, když vidím lékaře s tetováním. Nebo prostě kohokoliv, u koho to není úplně běžné.
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Richard | 6. 8. 2022 14:14
Já jsem z článku vycitil trošku jinou věc.Ani tak nešlo o tetování,spíš o tu vysokou školu..rodiče byli,já taky musím..tady někdo chtěl rebelovat tetováním,aby poukázal na to,ze v životě stačí vrozená inteligence aby se uživil..
0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 5. 8. 2022 14:01 | reakce na Šári - 5. 8. 2022 12:51
Nečetli. V článku, který čtu já, se výslovně ptá, proč je dovoleno komentovat tetování. Tato otázka má blíž k výzvě k omezování svobody projevu, než k přibližování osobní zkušenosti.
A jen poznamenávám - názory společnosti se mohou vyvíjet jen tam, kde je jim to dovoleno a je jim dán prostor. Pokud nějaké názory zakážete, tak se vyvíjet přestanou.
Nerozumím těm komentářům. Četli jsme vůbec všichni ten stejný článek? Není to přeci tak, že nechápe proč k ní někteří lidé přistupují s nedůvěrou, neumí si s tím poradit a ublíženě si stěžuje. Možná spíš přibližuje svojí osobní zkušenost kvůli negativním stereotypům ve společnosti, o kterých je potřeba mluvit. S lékaři, právníky nebo třeba psychology si někteří lidé tetování prostě nespojují a pak jsou nedůvěřiví, odmítaví. Pokud ale někdo takový tetování chce, neměl by se toho přece vzdát. Jen musí počítat s předsudky. Ale názory společnosti se vyvíjí a je potřeba o tom mluvit a dát tomu prostor.
+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
já profi trol | 5. 8. 2022 12:27
Myslím si, že nadpis a úvod psala redakce a proto neodpovídá obsahu článku. To první tetování mělo asi nějaký symbolický význam a ty ostatní už jsou na viditelných místech, takže si nelze nevšimnout, je to trochu provokace. Musí čekat i to, že někdo bude reagovat a komentovat to. Vypadá to jako experiment, který nevyšel podle jejich představ při hledání sama sebe.
+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Tomek | 5. 8. 2022 12:23
Nekomu se nekvalitni maluvky za par korun libi, ja mezi ne nepatrim, ale i tak by neci vkus ci nevkus nemel hrat roli pri posuzovani odbornosti.
-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
opica | 5. 8. 2022 11:56
Starý vtip hovorí o tom, v čom spočíva rozdiel medzi psychiatrom a jeho pacientom. No predsa v tom, kto má kľúče.
+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
nerozumím, ale vůbec | 5. 8. 2022 11:53
"tvrdí, že kérky nevypovídají nic o tom, jaký je člověk uvnitř"
Takže tu máme psychiatričku, která naši VĚDOMOU VOLBU odmítá považovat za projev toho, jací jsme a co se odehrává v našem nitru?!
Smím se zeptat, čeho že je to teda projev? Když si někdo nechá schválně vytetovat výjev SVÉ "nejmilovanější literární postavy" a zrovna na zápěstí, nemá to podle této osoby nic společného s tou osobou? A s čím teda? Jak došlo k tomu, že daná osoba skončila s Malým princem na ruce?
Prosím paní Moricovou, nebo kohokoliv kvalifikovaného, aby mi toto jako laikovi vysvětlil, než se dopustím paux pas a pošlu milou paní psychiatričku vrátit diplom.
+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
umfa | 5. 8. 2022 11:46 | reakce na B - 5. 8. 2022 9:10
Při tom vysvětlení je zcela prosté: obory jako je psychiatrie nebo psychologie přitahují lidi, kteří si tím chtějí řešit své vlastní duševní problémy. Vše ostatní jsou už jen zákonité důsledky.
+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
antifeminista | 5. 8. 2022 11:37 | reakce na Eliška T. - 5. 8. 2022 8:56
A nechtěla byste si můj příspěvek přečíst znovu a pořádně, anonymní Eliško kdovíjaká?
antifeminista | 5. 8. 2022 11:33 | reakce na umfa - 5. 8. 2022 9:25
V obecné rovině máte pravdu a nutíte mě upravit původní názor. Tetování je projev osobnosti úplně stejně, jako oblíbený styl oblečení nebo třeba navenek prezentované názory. Už to, že se necháte potetovat, i to, jaké tetování zvolíte, vypovídá o vašem nitru. Problém s tetováním je však v tom, že se nedá moc dobře aktualizovat, na rozdíl třeba od oblečení. Takže motýlek nad kotníkem, kterého si nechala vytetovat jako malá holka, toho o staré ženské už moc nevypovídá.
Diskuze k článku:
„Kvůli tetování mi nevěří, že jsem lékařka.“ Díky obrázkům na těle mám k lidem blíž, říká psychiatrička
Příspěvek, který se vám nejvíc líbí
umfa | 5. 8. 2022 9:25
Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí
antifeminista | 5. 8. 2022 6:06
Diskuze k článku:
Tomek | 8. 8. 2022 13:29
antifeminista | 8. 8. 2022 6:37 | reakce na Tiv - 8. 8. 2022 1:22
Tiv | 8. 8. 2022 1:22
Cot | 7. 8. 2022 19:43
nerozumím, ale vůbec | 7. 8. 2022 17:58 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
antifeminista | 7. 8. 2022 16:10 | reakce na umfa - 7. 8. 2022 15:42
antifeminista | 7. 8. 2022 16:04 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
umfa | 7. 8. 2022 15:42 | reakce na Sára - 7. 8. 2022 13:50
já profi trol | 7. 8. 2022 15:19 | reakce na Petra - 6. 8. 2022 18:20
Citace - Petra / 6. 8. 2022 18:20
Když vidíte random člověka, tak taky blbě čumíte. Ale když je to lékař, to je něco jiného No ne? :D
Sára | 7. 8. 2022 13:50
antifeminista | 7. 8. 2022 13:06
antifeminista | 7. 8. 2022 12:57
Sára | 7. 8. 2022 10:31
antifeminista | 7. 8. 2022 7:13 | reakce na Sára - 6. 8. 2022 21:28
antifeminista | 7. 8. 2022 7:05 | reakce na Sára - 6. 8. 2022 21:28
umfa | 7. 8. 2022 0:44 | reakce na Petra - 6. 8. 2022 18:20
Sára | 6. 8. 2022 21:28
antifeminista | 6. 8. 2022 21:25 | reakce na Petra - 6. 8. 2022 18:20
Petra | 6. 8. 2022 18:20
Richard | 6. 8. 2022 14:14
antifeminista | 5. 8. 2022 14:01 | reakce na Šári - 5. 8. 2022 12:51
Šári | 5. 8. 2022 12:51
já profi trol | 5. 8. 2022 12:27
Tomek | 5. 8. 2022 12:23
opica | 5. 8. 2022 11:56
nerozumím, ale vůbec | 5. 8. 2022 11:53
umfa | 5. 8. 2022 11:46 | reakce na B - 5. 8. 2022 9:10
beta samec | 5. 8. 2022 11:40
antifeminista | 5. 8. 2022 11:37 | reakce na Eliška T. - 5. 8. 2022 8:56
antifeminista | 5. 8. 2022 11:33 | reakce na umfa - 5. 8. 2022 9:25
Zobrazit další