Diskuze k článku:

Tradwives a tradfems: proč začaly instagramové hospodyňky bojovat s feminismem?

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jouda | 11. 8. 2020 | 15:10

Ano, je to smutne, kdyz se z Akademie ved stane hnizdo extremistickych progresivnich levicaku, co maji problem i s holkama, co sdilej recepty na bublaninu.

Timhle trpi bohuzel humanitni studia na celem Zapade, nachazej fasisty i v receptu na piskotovy dort a sami jsou totalitari az beda. A maji u svuj newspeak, treba cenzura je nove "deplatforming"

+39
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Umfa | 11. 8. 2020 | 14:56

IMHO důsledek toho, že se lidi přestali na extrémisty útrpně dívat a začali se ozývat, když už jich bylo ve veřejném prostoru nějak moc :-) Extrémisté samozřejmě považují veřejně vyjádřený nesouhlas za útok a podle toho jednají (nebo aspoň píší). Ale moc bych to neprožíval, extrémistů je už na našem dvorku příliš mnoho a začínají se řezat mezi sebou.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Všech 72 komentářů v diskuzi

Jana | 26. 8. 2020 | 22:20

Už jsem chtěla pochválit za anti populistické hodnocení skutečnosti v článku. Mnoho zajímavých podnětů k přemýšlení apod. Ale toto je jasně vyjádřená míra despektu k alternativě, která, sama o sobě, je naprosto přirozenou součástí společnosti. Z názorů paní Milušky jsem, jako nejspíš mnozí, byla zděšená a na spojení slov jako pravá žena, správná matka, správná hospodyně, nebo jen "nevinné" my ženy, mám osypky, nicméně vyjádření se větou "Naprosto specifickou českou odnoží propagátorek tradičního ženství jsou různé královny laciných ezoterických nesmyslů" je škatulkování a nálepkování, které samo o sobě by zasloužilo článkek.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Hana | 17. 8. 2020 | 10:19

Ach jo. Promiňte, ale tahle argumentace mi přijde ze stejného soudku, že LGTBQ komunita ohrožuje tradiční manželství tím, že prostě existuje. Ano, spojení tradfems s ultrapravicovým politickým přesvědčením v angloamerické kultuře je určitě nebezpečné, ale u nás jsem se s tím nesetkala (spíš si vybavím fanynku Ortelu s cigárem u pusy), a proto mi existence insta hospodyněk s idealistickými fotkami ani žíly netrhá, ani mi nepřipadá, že ohrožují moji možnost věnovat se kariéře, nemít doma naklizeno, ale třeba taky uvařit svíčkovou nebo upéct já nevím co, protože na to mám chuť. Myslím, že není potřeba se tak radikálně vymezovat proti ženám, co mají vaření a domácnost jako hlavní náplň, protože stejně tak existují ženy, které se věnují úplně jiným věcem, viz např. Kateřina Šimáčková z vaší poslední obálky. Každá máme na výběr, čím se budeme obklopovat a inspirovat, a na případné přesvědčování insta hospodyň, že jedině jejich cesta je ta správná, si každá umíme udělat vlastní názor.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 13. 8. 2020 | 22:25

Myslím, že kdybyste měla blog o vaření, nebo domácnosti, asi by Vás nepotěšilo, kdyby se Vaše jméno objevilo v článku vedle slov jako nacismus, fašistický apod. Nadto nelze vedle sebe dávat Ameriku a naše prostředí. Viz (z jednoho článku):

Například i v manuálu českého ministerstva vnitra je pasáž pojednávající o extremistických projevech a jejich vnímání americkou ústavou. „Obecně platí, že orgány v USA nepřijímají zákony, který zakazují extrémistické projevy nebo šíření nacismu nebo rasismu.“
Ochrana svobody slova je ve srovnání s evropskými státy v USA považována za velmi silnou, Američané se mohou nenásilným způsobem vyjádřit svobodně o jakémkoli zvoleném tématu.

Kdežto u nás taková legislativa existuje. A osobně si myslím, že Vy ani nikdo jiný nemáte patent na to, jak trávit svůj vlastní volný čas. Některé výdělečně činné projekty začaly obyčejným koníčkem, který byl sám o sobě "k ničemu". Mnoho lidí, kteří něco znamenali, se věnovalo "zbytečným činnostem" ve svém volném čase. Třeba hraní hudby. Dnešní společnost je nemocná honbou za maximálním výkonem a absolutní efektivitou. Přitom podle některých studií právě ti, kteří umí odpočívat, mají koníčky, jsou výkonnější.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 13. 8. 2020 | 22:27 | reakce na Jana - 13. 8. 2020 22:25

Reakce na Zuzana | 13. 8. 2020 | 11:39

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

KristýnaH | 13. 8. 2020 | 12:53

Velmi zajímavý článek a pozoruhodné téma. Moc děkuji!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzana | 13. 8. 2020 | 11:39

Příliš nechápu nenávistné komentáře výše, článek se mi líbil. Sociální sítě prezentují vždy hlavně optimistickou realitu a autorka pouze poukazuje na odvrácenou stranu obdivování tradiční ženské role prostřednictvím fotek líbivých načinčaných interiérů a uvařených dobrot, zvláště pokud se na to nabalí trocha té ideologie. Je obecně známo, že lidé si něco zvolí a pak hledají argumenty, proč se tak rozhodli a ještě o své volbě přesvědčují své okolí, aby se jim dostalo potvrzení správnosti jejich názorů. S tredwives je to stejné - zvolili si závislost a přesvědčují své okolí prezentací výsledky své práce. Mám ty blogy a fotky taky ráda, projedu je občas při obědové pauze a zasním se, ale vždycky se pak vrátím do reality, když si uvědomím, že čas, který autorky strávily upravováním předzahrádky či mramorové bábovky na focení, zřejmě nevyužily například na studium, kariéru (pokud nejsou zrovna obecně známé blogerky jako Florentýna) a budování finanční nezávislosti - je to zkrátka věc volby. Zvládnout obojí je pro normálního člověka náročné.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Okolo jdoucí | 12. 8. 2020 | 17:42

Neskutečná kravina, jenom doufám, že takových bab, jako autorka nebude většina.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 12. 8. 2020 | 17:31

Tohle je tak úžasný text! To musím ukázat manželce. Nosí teď naše šesté a od kolébek a sporáku se už pod pár let nijak zvlášť nedostala. Věřím ale, že toto bude za deset návštěv divadelních veseloher. Musíme jen dát pozor, aby mi neonacistka jedna z toho smíchy předčasně neporodila :-))

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 12. 8. 2020 | 14:44

Co pan Cuketka? To není muž?
Jinak já si vždycky myslela, že ta "estetika" k (českým) foodblogům patří. Přece jen focení jídla a prezentace má svá pravidla. A to okolo, děti a tak, to přece prodává. Kdo by si koupil kuchařku s ošklivými obrázky? Ale kuchařku, která cílí na rodinu s dětmi... Přece jen to bude cílová skupina, ne? Kdo jiný by vyvařoval jako magor každý den :-) Taky jsem si myslela, že takové pěkné obrázky přitáhnou nějakého výrobce nádobí, potravin, které se budou pak hezky vyjímat na foodblogu. A něco z toho kápne.
Mě teda osobně spíš šokovala doktorka, která ženám s neplodností tvrdí, že to mají z toho, že kus života pracovaly pro zlý korporát, obětovaly mu svou plodnost a ztratily kontakt se svou přirozeností. Místo toho, aby jako ženy dřív okopávaly brambory na poli a ty brambory pak měly k obědu, a tak neztrácely kontakt se svou podstatou.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

arivista | 12. 8. 2020 | 07:17

"Opatrnost je ale na místě, protože je tady pořád mnoho žen, které svojí roli vidí úplně jinde a jinak, a není v pořádku, když se pak musí dočíst o tom, že jejich pojetí ženství „ohrožuje“ všechno výše zmíněné."

A neděláte, paní Hermanová, náhodou úplně to samé? Ty tradwives jsou ženy, které svoji roli vidí úplně jinak, než vy, a zde se de facto dočítají, jak ony ohrožují to vaše pojetí a vaše progresivní cíle. V čem jsou tedy horší než vy? Protože vaše cíle jsou ty správné a jejich ty špatné? Pokud se ovšem nedokážete při svých analýzách povznést nad svoje politické názory a hledět na různé politické proudy s nadhledem a hodnotit je nezaujatě, tak nejste vědkyně, ale ideolog, který se za vědkyni převléká...

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 12. 8. 2020 | 09:45 | reakce na arivista - 12. 8. 2020 07:17

To ji dost krivdite, absolventku gender studies bych rozhodne nepodeziral, ze je vedkyne.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

No co | 12. 8. 2020 | 17:39 | reakce na Jouda - 12. 8. 2020 09:45

Vás zase nelze podezírat, že máte mozek

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 12. 8. 2020 | 06:43

Co kniha Jóga pro neohebné muže? Není to diskriminace? Neohebné mohou být i ženy. Nebo o ženách se to nesmí říct? Aby to nenarušilo život nějaké, která s jógou nechce nic mít?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lucie | 12. 8. 2020 | 06:05

A teď si představte, že autorka zjistí, že existují ženy zastávající tradiční hodnoty, ženy které doma vaří, starají se o děti a domácnost, uznávají monogamii a navíc to neprezentují na sociálních sítích. To zděšení a nemožnost tyto ženy sledovat a analyzovat bude pro autorku hrozný zážitek.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jack Meoff | 12. 8. 2020 | 02:48

Škoda že není na živu Freud aby si mohl tuhle nálož hejtu analyzovat

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Franta Trávníček | 11. 8. 2020 | 22:03

"Není problém, že máme na Instagramu tolik kuchařek, ale možná je dobrá otázka, proč tam chybí jejich protipól v podobě žen, pro které mateřství, vaření a domácí štěstí neznamenají vrchol a naplnění života."

Až na všechny ty superproduktivní,. na všechny sportswomen, na všechny zlatokopky, na všechny, pro které jsou nejpodstatnější na světě šminky a mimino by je mohlo připravit o latéčka¨... takže si pak na děcka vzpomenou v pětačtyřicíti. Viděl jsem jiný Instagram, asi. Propagátorek mateřství a rurálního štěstíčka na něm bylo v porovnání s prodlužovačkami řas a otvíračkami čerstvého zboží jen malinko.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Luc | 11. 8. 2020 | 21:48

Tak tuhle hromadu kravincu musim poslat zene, aby si precetla co o ni pise "kolegyne" z AV CR. Ona ma holt jen doktorat z matfyzu a tak neni distatecne uvedomela jako tydle absoventky Fnukacich studii... P.S. Mam ja to ale stesti :)

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Fňukna | 11. 8. 2020 | 23:11 | reakce na Luc - 11. 8. 2020 21:48

Tak už nevystrkujte čumáček, nesluší vám to :(

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 22:25 | reakce na Luc - 11. 8. 2020 21:48

Gender studies je novy VUML

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Franta Trávníček | 11. 8. 2020 | 21:39

Tenhle způsob psaní a přemýšlení ve stylu "kdo nejde s námi" skončí tak, že půjdou všichni proti vám. Co to je za tón: je potřeba dát si pozor?

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Franta Trávníček | 11. 8. 2020 | 21:46 | reakce na Franta Trávníček - 11. 8. 2020 21:39

Opatrnost je ale na místě, protože je tady pořád mnoho žen, které svojí roli vidí úplně jinde a jinak, a není v pořádku, když se pak musí dočíst o tom, že jejich pojetí ženství „ohrožuje“ všechno výše zmíněné.

A to se právě drpdl stalo kdekteré fanynce buchet.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 11. 8. 2020 | 20:23

Autorka jenom rozšiřuje hitparádu zbytečných lidí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Nadržená feminstka | 11. 8. 2020 | 23:07 | reakce na Klátič feministek - 11. 8. 2020 20:23

Vy jste asi dlouho nikoho nezklátil lol

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla B. | 11. 8. 2020 | 18:31

Autorka bohužel nedokáže oddělit deskripci jevu, která by mohla být i zajímá, od vlastních politických a k daným ženám až zjevně nenávistných postojů ("stroje na bílé děti", "boj za vlastní méněcennost", "temná strana", "Politická videa nejenom její, ale i dalších ovšem YouTube maže – což je .. dobře", "zdánlivě neškodné" atd. atd.).

Škoda, takto to celé působí jen jako upocený hejt od názorové odpůrkyně dotyčných dam.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marta | 11. 8. 2020 | 17:31

Dosud se mi líbily snad všechny články na Heroine. Ale toto? Třeba Florentýnu sleduju už léta letoucí, ale opravdu by mě ani ve snu nenapadlo si ji spojovat s postoji a názory popsanými v článku. Vidím tam skvělé a výborně popsané recepty a vtipnou ženskou, se kterou bych si klidně zašla na kafe. No, asi každý vidí, co vidět chce. Vcelku by mě zajímala reakce Florentýny a dalších několika jmenovaných na tenhle článek - mám tušení, že by se nestačily divit.

Proč prostě každého nenechat, ať si žije takový život, jaký chce, pokud přitom neubližuje ostatním? Nenávist sálající z tohoto článku vyplodí zase jen nenávist, nic víc. :-(

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 11. 8. 2020 | 19:41 | reakce na Marta - 11. 8. 2020 17:31

Vždyť tam ale autorka JASNĚ a výslovně píše, že v našem prostředí tahle spojitost nefunguje a že představa právě zmíněné Florentýny jako neonacistky je jasně směšná, a že to jsou právě ty rozdíly mezi naší a anglosaskou scénou (dál pak vyjmenovává naopak podobnosti, ale to už je jiná část).

To jsme na tom fakt tak špatně s porozuměním textu? Vždyť je to tam napsané slovo od slova.

+16
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 12. 8. 2020 | 09:47 | reakce na Barbora - 11. 8. 2020 19:41

No to je pekne, ze napr Bara z Bjukitchen podle autorky neni nacistka.
Je to jenom "stroj na bile deti" a "bojovnice za vlastni menecennost"

Zajimala by me obdobna definice autorky. Napada me "zamindrakovana masina na tupe floskule"

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marta | 11. 8. 2020 | 21:42 | reakce na Barbora - 11. 8. 2020 19:41

Já jsem ale nepsala, že autorka tvrdí, že české foodblogerky jsou neonacistky.

Vadí mi vyznění článku, že pokud některá žena nachází naplnění v péči o domácnost, je to automaticky špatně. Proč? Špatně by to bylo, kdyby ji k tomu někdo nutil, popř. jí bránil v tom, co opravdu dělat chce. Svoboda není o tom muset jít studovat VŠ nebo řídit firmu, svoboda je o tom, moci se sama rozhodnout, co chci dělat a co mě naplňuje, a jít si za tím. Bez pocitu, že pokud to zrovna nevyhovuje určité skupině lidí, je to automaticky špatně.

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 22:31 | reakce na Marta - 11. 8. 2020 21:42

Nehlede na to, ze i komercne vysoce uspesna zena si zkratka muze dat obdobi, kdy se doma stara o sve deti.

Znam hned dve country managerky zahranicnich korporaci, s prijmem v radu stovek tis. mesicne, co si proste vzaly karierni voraz, aby si mohly uzit svych malych deti.
A firma je podporila.

Ten clanek je.neco tak treskute blbeho...

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Aleš | 11. 8. 2020 | 17:17

Původně jsem myslel, že jde o žert, ale autorka to asi myslí vážně. Myslím, že začínáme mít skutečný problém s těmihle nenávistnými zfanatizovanými neomarxisty, kteří se mohou zalknout nenávistí, jakmile narazí na něco, co jim není po chuti.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

koutlosh | 11. 8. 2020 | 16:24

"Od naprosto nevinného a esteticky velmi uklidňujícího obsahu je to k tvrdě nacistickým tezím mnohem blíž, než by člověka kdy napadlo."

...zde jsem pochopil ze autorka to nebude mit v hlave tak uplne v poradku a prestal jsem se snazit brat text vazne, i kdyz indicie byly i drive...

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 11. 8. 2020 | 16:03

Autorka by si měla zajít k psychiatrovi.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 11. 8. 2020 | 15:24

Nenávistný článek, vyvolávající předsudky a nenávist vůči skupině obyvatel na základě životního stylu. Stáhnete to svinstvo sami, nebo to mám poslat policii?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 11. 8. 2020 | 16:03 | reakce na Eva - 11. 8. 2020 15:24

Jenom to ne.
Clanek je standardni extremne levicacne svinstvo, o tom zadna.

Ale apeluju, nesnizujte se na jejich uroven. Cenzura a potlacovani svobody projevu je prave domenou extremnich levicaku, maji dokonce pro toto specialni termin "Deplatforming"

https://en.wikipedia.org/wiki/Deplatforming

Dabla nelze vyhanet Belzebubem, neklesnete na jejich uroven!

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

g | 11. 8. 2020 | 21:48 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 16:03

Pane Fulde, klobouček.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 11. 8. 2020 | 15:45 | reakce na Eva - 11. 8. 2020 15:24

Proč policii? Každý by měl mít právo se vyjádřit, i šílenec či magor (ať už opravdový nebo jen za takového ostatními považovaný). To, že s něčím nesouhlasím nebo se mi to zdá divné (a to tenhle článek splňuje :-)) ještě neznamená, že by se to mělo zakázat.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 11. 8. 2020 | 14:37

Co to je za nechutný výblitek???? To píše nějaká zakomplexovaná duše, co neumí ani vařit, ani péct? Jakože když si oblékám šaty na styl 50. let, ráda peču, tak jsem fašistka, nebo blbka zalezlá doma? Bravo, tak to jste urazila dost početnou skupinu milovnic módy pin up v ČR!!!! Věřte, že to žádné slepice bez ambicí nejsou! A rasistky už vůbec! Bože, tohle je vrchol ubohosti zapšklý akademičky.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kristýna | 11. 8. 2020 | 15:09 | reakce na Jana - 11. 8. 2020 14:37

Tady asi někdo nepochopil obsah článku a hned skáče k urážkám, bravo.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 11. 8. 2020 | 21:15 | reakce na Kristýna - 11. 8. 2020 15:09

Jediny, kdo nechape autorcinu nenavist a pocit menecenosti, jste vy. Bravo, tlesky tlesk.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla B. | 11. 8. 2020 | 18:32 | reakce na Kristýna - 11. 8. 2020 15:09

S urážkami začala autorka článku v něm samém.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 15:12 | reakce na Kristýna - 11. 8. 2020 15:09

Ja jej pochopil uplne stejne, jako Jana. A obecne s chapanim psaneho textu potize nemam.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda` | 11. 8. 2020 | 16:00 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:12

Dekuju za minusy, frustrantky.

Pokud jsem clanek spatne pochopil, prosim o osvetleni.

A at nezabredneme do handrkovani na detailama, jako zaklad bychom mohli semanticky rozebrat seznam mezititulku clanku:

- Od koláčů a puntíkatých zástěr k politice
- Boj za vlastní méněcennost
- Stroje na bílé děti
- Jsou ženy u plotny v ohrožení?

Ja osobne v tomto vidim esenci tupe bolsevicke sprostoty. Jaky je vas nazor napr na tezi o "Strojich na bile deti"?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 11. 8. 2020 | 14:56 | reakce na Jana - 11. 8. 2020 14:37

IMHO důsledek toho, že se lidi přestali na extrémisty útrpně dívat a začali se ozývat, když už jich bylo ve veřejném prostoru nějak moc :-) Extrémisté samozřejmě považují veřejně vyjádřený nesouhlas za útok a podle toho jednají (nebo aspoň píší). Ale moc bych to neprožíval, extrémistů je už na našem dvorku příliš mnoho a začínají se řezat mezi sebou.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 15:10 | reakce na Umfa - 11. 8. 2020 14:56

Ano, je to smutne, kdyz se z Akademie ved stane hnizdo extremistickych progresivnich levicaku, co maji problem i s holkama, co sdilej recepty na bublaninu.

Timhle trpi bohuzel humanitni studia na celem Zapade, nachazej fasisty i v receptu na piskotovy dort a sami jsou totalitari az beda. A maji u svuj newspeak, treba cenzura je nove "deplatforming"

+39
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ca5per | 13. 8. 2020 | 18:18 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Bože můj, to je ale taková snůška trapně ideologické propagandy woke kultuře, že není co dodat.
Bohužel jediné, co autor získal vzděláním, je dostatečná slovní zásoba (což oceňuji a je to dobrý základ neumrit jako dement), bohužel je diskuse těžká, když programové mění významy slov a po bolševickou "vědecký vysvětluje" nám primitivům, proč stovky generaci a vlastně všichni ostatní, jsou debilové, ale teď jim svitla naděje, protože tento intelektuální master vs vysvětlí, proč má on pravdu.

K vlastnímu tématu nemá ani cenu něco říkat.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ca5per | 13. 8. 2020 | 18:16 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Bože můj, to je ale taková snůška trapně ideologické propagandy woke kultuře, že není co dodat.
Bohužel jediné, co autor získal vzděláním, je dostatečná slovní zásoba (což oceňuji a je to dobrý základ neumrit jako dement), bohužel je diskuse těžká, když programové mění významy slov a po bolševickou "vědecký vysvětluje" nám primitivům, proč stovky generaci a vlastně všichni ostatní, jsou debilové, ale teď jim svitla naděje, protože tento intelektuální master vs vysvětlí, proč má on pravdu.

K vlastnímu tématu nemá ani cenu něco říkat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 12. 8. 2020 | 17:13 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Ono rozepsat tedy větu "ohrožují mne ženy, co mají svoji normální identitu, vztahy, rodinu, život, štěstí... " v tolika znacích, je tedy také výkon. Teď záleží, jestli by autorka významně více uznání přece jen nesklidila tím borůvkovým koláčem? Ale děti, uklizený byt, dobré jídlo, alespoň občas spokojené manželství... to jsou příliš skutečné a také náročné věci. To není jako zaskočit cestou z fakulty na osamělé rande do kavárny s noťasem.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neomarxistka | 11. 8. 2020 | 17:28 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Doporučuju mokrý hadr na hlavu, v tom vedru to pomáhá!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rozárka | 11. 8. 2020 | 15:36 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Kdyby šlo o recepty, je to OK. Ale k těm receptům je často připojená omáčka, která už tak OK není. Třeba Kuchařka pro dceru. Jsou tam krásně popsané recepty, ale pro JAKÉHOKOLIV začátečníka, nejen ženského rodu. Dokáže to otrávit jak ženy (často mluví o tom, jaké by měly být), tak i muže, co rádi vaří, ale ještě nemají tolik zkušeností (ukazuje, že tohle není psáno pro ně). To samé Herbář na ČT. Viděla jsem kdysi recept, na který byla potřeba vařečka (nebo co) s otvorem. Ten úvod milé hospodyňky, požádejte svého muže, syna, dědu, bratra či strýce, aby vám ji vyrobil... naprosto zbytečné!!! Proč je nutné úkolovat, co má kdo udělat? Nemůže prostě každý dělat to, co ho baví? Jasně, jedná se o detaily, ale společnost tím jasně ukazuje, kam kdo patří. Pokud tohle rozdělení někomu vyhovuje, je to OK, ať tak funguje. Ale proč z toho dělat dogma?

P.S.: Feministky nejsou proti tomuhle "tradičnímu" dělení rolí. Feministky jsou proti dogmatickému tradičnímu dělení rolí. Chtějí mít jen právo volby, aniž by je někdo posílal dělat něco jiného, protože se tak přece narodily. Jen ony samy vědí,, co chtějí dělat a kde se cítí dobře.

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jack Meoff | 12. 8. 2020 | 02:56 | reakce na Rozárka - 11. 8. 2020 15:36

Pokud trpíte a máte problém ten že je pořád/ knížka adresována jen určité skupině obyvatel tak bude pro vás lepší se zbytečně netrápit a pořád nebo knížku nesledoval/nekoupit.. autora to bude jistě hrozně mrzet a svůj postoj změní. I tak. Je to rozhodnutí autora a vám do toho nic není, starejte se o svůj život, pokud vám ta kuchařka vadí a nesneste že na veřejnost se dostanou i jiné názory než vaše, tak to je čistě váš problém.. peace

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 11. 8. 2020 | 15:53 | reakce na Rozárka - 11. 8. 2020 15:36

A tohle je jako důvod k rozčílení? :-O Všichni víme, že jsou produkty které si kupují převážně ženy (a naopak), nebo činnosti, které vykonávají rády převážně ženy (a naopak). Tak co je špatného na tom, když si někdo své pozorování v tomto směru zobecní a publikuje?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 15:53 | reakce na Rozárka - 11. 8. 2020 15:36

jediny, kdo zde v danem kontextu vyrabi dogmata, ja autorka a feministky obecne.

A to dogma, ze je spatne, kdyz nejaka pani napise knihu s nazvem "Kucharka pro dceru", namisto "Kucharka pro potomka s deloznim cipkem (zdravime pi Rowlingovou), bez delozniho cipku a pro androgynni entity z Alpha Centauri"

Feministky chteji pravo volby, jojo, a ty co zvolej spatne jsou tupe slepice bez rozhledu, ktere, cituji autorku: "Bojuji za vlastni menecennost".

Nyni z originalniho clanku zkopiruju mezititulky, jsou velice vymluvne:

- Od koláčů a puntíkatých zástěr k politice
- Boj za vlastní méněcennost
- Stroje na bílé děti
- Jsou ženy u plotny v ohrožení?

Myslim, ze neni potreba nic dodavat.
Dikce a sprostota bolsevickych padesatych let. Akorat tehda psali o kulacich a americkem broukovi...

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

BuBu | 11. 8. 2020 | 16:33 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:53

A proč pro někoho s děložním čípkem? Ten fakt k vaření nepotřebujete. Navíc vylučuje asi polovinu populace.. Stačí prostě kuchařka pro začátečníky...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 11. 8. 2020 | 21:27 | reakce na BuBu - 11. 8. 2020 16:33

Pokud vím, tak se jmenuje "Kuchařka pro dceru", protože tu knihu psala pro dceru, která jí umřela. Na památku, aby se s tou ztrátou vyrovnala. To Vám vážně tak vadí?

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 16:46 | reakce na BuBu - 11. 8. 2020 16:33

Zrejme jste nezachytil komedii s deloznim cipkem (latinsky cervix) a spisovatelkou Rowlingovou, kterazto byla pranyrovana za prefernci terminu "zena" namisto "osoba s deloznim cipkem", kteryzto termin je presnejsi z pohledu transgender osob.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8580469/CNN-mocked-tweeting-American-Cancer-Society-advice-individuals-cervix.html

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mňauky | 11. 8. 2020 | 16:31 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:53

Proč máte pod každým článkem takový problém s ženskou svobodou? Proč vám tak vadí, že by si ženy mohly dělat co chtějí? Proč jim chcete určovat jejich roli vy? Je zde patrný jediný důvod.. Svobodomyslná žena by o vás a vaše teorie ani nezavadila. Prostě svůj svět musíte ostatním vnucovat, jinak nikoho nezajímá. A toho se bojíte :D

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla B. | 11. 8. 2020 | 19:26 | reakce na Mňauky - 11. 8. 2020 16:31

Problém s ženskou svobodou daných žen má zjevně autorka článku

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 11. 8. 2020 | 16:49 | reakce na Mňauky - 11. 8. 2020 16:31

Teď ale opravdu netuším na co narážíte. Ženy si samozřejmě mohou dělat co chtějí, všichni si můžeme dělat co chceme (v rámci zákonů (platných stejně pro všechny), kdyby tu byl nějaký hnidopich). Který z příspěvků to zpochybňuje?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 16:48 | reakce na Mňauky - 11. 8. 2020 16:31

Nejsem si jist, jestli reagujete na me, nebo se vas prispevek spatne zaradil.

Vas dojem z mych textu je totiz presne opacny, nez jsem zamyslel. Zkuste si to precist jeste jednou, pomaleji, popr pozvete na pomoc nekoho, kdo vam moje texty vysvetli.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Hana | 11. 8. 2020 | 15:16 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 15:10

Ale tohle vůbec není o tom, že by měl někdo problém s vařením a recepty na bublaninu. Problém je v tom, že se v poslední době do těchto komunit prostě vkrádá podpora rasismu a fašistických ideologií a omezování např. reprodukčních práv. Většina těch blogů hlavně u nás je pořád o lásce k módě a domácnosti a to je úplně v pohodě. Jenže právě třeba v Americe už to pak není jen o tom, ale i o podpoře nedemokratických směrů a může to začínat úplně nevinně. Tenhle článek v zásadě je upozorňuje na to, že se to děje, nekritizuje ženy co rády vaří a pečou...

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 15:36 | reakce na Hana - 11. 8. 2020 15:16

Jo?

A nebude to treba tim, pro pro extremisty z progresivni levice je fasista kazdy, kdo neni extremista progresivni levice?

Cituji jeden odstavec:
"A pokud se pustíme ještě hlouběji, zjistíme, že s tradwives se pojí nejenom odpor k feminismu, který je vnímaný jako něco, co ničí opravdové ženství, ale obecně i k progresivismu, levicové politice a současnému světu jako takovému. V americkém prostředí se poslední dobou čím dál častěji diskutuje souvislost hnutí tradwives s radikálně pravicovým politickým směrem alt-right. Jeho stoupenci bojují za zavření hranic, mluví o ohrožení bílého muže a rozkladu bílé evropské civilizace, kterou považují za vrchol vývoje lidstva a chtějí jí bránit za každou cenu. S alt-right hnutím je mimo jiné spojená i kultura tzv. incels (involuntary celibate) mužů, kteří viní ženy ze své sexuální frustrace a otevřeně je nenávidí."

Hned prvni veta, jsou to fasistsky, protoze jsou proti extremisticke progresivni levici, ktera je dokonce v te same vete vydavana za "moderni svet samotny:.
Dale je jim prisuzovana podpora extremistu alt-right, coz je podporeno znamym vedeckym postupem "Dukaz upornym tvrzenim"
Podle autorky alt-right mluvi o ohrozeni bileho muze (coz opravdu nluvi), dale uzavreni hranic (zde autorka lze, alt-right pozaduje zamezit nelegalni imigraci, coz jaksi neni uzavreni hranic) a rozkladu bile civilizace (znamky cehoz vidim i ja sam), kterou povazuji za vrchol civilizace (coz je pravda, staci se podivat po svete, kde je nejvetsi mira blahobytu a svobody, je to Evropa, Severni Amerika, a anglosasy silne ovlivnena Asie - Jizni Korea, Japonsko, kde maji dodnes Ustavu od Generala MacArthura, HongKong, Singapur, Taiwan. Dale Izrael.
Pak jeste zminka o potrhlych incelech, podle autorky popisovane zeny podporuji Alt-Right, kde jsou obsazeni potrhli incelove, kteri zeny nenavidi, Cimrmanovsky zpusob argumentace, kdy recnik svuj nazor podporuje a zaroven vyvraci.

Zkracene. Pro extremni levicaky jako je autorka, je fasoun kazdy, kdo v necem nesouhlasi.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 11. 8. 2020 | 13:00

Single free aka stará panna Heřmanová, která určitě spálí i vodu tímto článkem spíš hejtuje šikovný ženský se zdravým selským rozumem. Tyto ženy přinášejí pozitivní přiklad pro své okolí díky své poctivé práci, laskavosti, péčí o rodinu. Toto jsou příklady hodné následování, ne bezpohlavní sluníčko s modrym přelivem.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ticho tam | 11. 8. 2020 | 15:38 | reakce na Tomek - 11. 8. 2020 13:00

Incel se ozval :D

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 11. 8. 2020 | 15:56 | reakce na Ticho tam - 11. 8. 2020 15:38

Mně se zas ozval imbecil

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 12:34

A hledme.

Feminacistky uz bojujou i s bydlenkama, za recepty na rybizovou bublaninu se skryva temna stranka, jedna se defacto o ubozacky co nevylezaji do verejneho prostoru, navic white supremacist fasistky a vubec.

Standardni set levicackych argumentacnich faulu, velice hezky Strawman, jak jej pekne popsal pan Houdek o clanek vedle.
Vezmeme nejakou extremni fasistickou magorku, co aspon nejak splnuje znaky #tradwife, tento extrem generalizujeme na vsecky a voila, mame je, svine fasounsky s bublaninama.

Vlastni clanek neni nijak zajimavy, jedna se o standardni levicacky progresivisticky srakanec, kterych prislusne instituce generuji 12 do tuctu. Vezmem nejakou skupinu lidi, co potrebujeme ocernit, najdeme magora, co se ke skupine da priradit, skupinu na zaklade znaku magora rozcupujeme skupinu. Obcas jsou osli mustky zabavne, musim kvitovat, ze v tomto pripade nejsou osli mustky extremne vycuhujici, pomoci kvanta blabolive vaty je vse uhlazeno, vysledny dojem je pozadovany:
Holky, co maji rady svoje deti a manzely, co si zvelebojou okoli, pecou detem bublaniny, jsou fasisticke bestie, stroje na bile deti a zradkyne feministicke veci.

Na clanku je mnohem zajimavejsi to mezi radky, co tento clanek vypovida o autorce samotne.
Viz tato recnicka otazka: "Proč je ale ve 21. století pro tolik z nás uklidňující představa nadýchaného koláče a ustlané postele, a proč se z internetových hospodyněk stává čím dál tím populárnější trend?"
Viz zminka o blogu http://www.bjukitchen.cz/ - je to instagramovy barvotisk s detma pobihajicima na zahrade a usmivajicim se muzem.

IMHO, autorka sama zacina pochybovat o smyslplnosti sveho pocinani.
Zivi se vyrobou prazdne slovni vaty, ktera nikoho nezajima, s vedou to nema spolecneho nic, vysledek je predem zadan a je potreba sadou oslich mustku vyrobit pozadovany vysledek. Obdoba marxleninskych "vedcu" padesatych let, co taky dokazali pomoci dialektiky dovodit naprosto vsecko.
Celkem zbytecny zivot.

Oproti tomu, uspesne zeny zijou jinak. Zijou jak chteji. Delaji uzitecnou praci. V mladi parily a cestovaly, studovaly, pracovaly. Pak si nasly nejakeho chlapa a maji ho rady. Meji s nim decka, spolu s chlapem si zajistili barak se zahradou, pro decka. Pak je nejakou dobu s deckama doma, pece jim bublaniny z rybizu ze zahrady, protoze je ma rada. A az budou decka vetsi, bude zase pracovat, nebo podnikat, co chce. Je cinoroda, akcni.

A taky, dalsi vec. IMHO, pokud se o stejneho chlapa bude zajimat Bara z blogu Bjukitchen a autorka, mam pomerne presnou predstavu, jak to dopadne. To bych videl jako leitmotiv v pozadi, proc je Bjukitchen blog zminen v kontextu jakychsi fasistu.

Autorky je mi lito.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Magdalena | 11. 8. 2020 | 16:02 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 12:34

Vy nechápete, že autorky těch zmiňovaných blogů mají celkem velkou moc nad veřejným míněním a tím, jaký pseudoideál ženského života vytvářejí, způsobují komplikace ženám, které chtějí žít jinak? Proto je to téma zajímavé a důležité, pokud nebudu zmiňovat tu souvislost s konzervativními názory obecně např v USA, která je celkem alarmující, ne?
Jinak ty extrémní závěry, které tam vyvozujete , v článku vůbec nevidím.
A ženy, které nebaví blogy jako bjukitchen, vede slepá závist k čemu přesně? Fakt myslíte, že všechny chceme muže, kterej bude vybírat podle toho, jak dobře sme uvařily ranní porridge? Tenhle útok vedete hodně uboze fakt)

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jack Meoff | 12. 8. 2020 | 03:07 | reakce na Magdalena - 11. 8. 2020 16:02

Ježiš jak způsobí komplikace ženám či chtějí žít jinak? To je do nebe volající kravina.. jako sorry ale jestli tímhle někomu komplikují život tak asi bude chyba u přijímače a ne u vysílače.. Takhle bigotní postoj kde není člověk schopen respektovat individuální svobodu druhého bych čekal spíš u SPD na ně u tkz. "Lepších lidí"

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavla B. | 11. 8. 2020 | 19:30 | reakce na Magdalena - 11. 8. 2020 16:02

"souvislost s konzervativními názory obecně např v USA, která je celkem alarmující, ne?"

Ne. Mít konzervativní názory a životní styl není nic alarmujícího. Je to zcela legitimní.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 11. 8. 2020 | 16:30 | reakce na Magdalena - 11. 8. 2020 16:02

Uz jsem to napsal vyse, jenom zopakuju.

Seznam mezititulku clanku:

- Od koláčů a puntíkatých zástěr k politice
- Boj za vlastní méněcennost
- Stroje na bílé děti
- Jsou ženy u plotny v ohrožení?

To mluvi samo za sebe.

Jake komplikace PROBOHA pusobi blog bjukitchen zenam, co chteji zit jinak? Nic me veru nenepada.

A co se tyka chlapu, ti opravdu neresej porridge.
Pokud dane blogy popisuji "pseudoideal" na socialnich sitich neni sebemensi problem vyrobit blog alternativni, se "skutecnym" idealem. Muze se tam rozebirat vina bileho muze, BLM, jak spravne libat nohy minoritam, protoze jeho prapraprapecek v polovine predminuleho stoleti otrocil. A odhaduju, ze takove blogy jsou a je jich dost.
Akorat sledovanost nebude nejvyssi, on ten potvora mainstream chlap by chtel zenskou s racionalnim myslenim, na kterou se da spolehnout, ze zvladne mit a obstarat decka, ze bude schopna resit realne problemy selskym rozumem.
Zenska co o jinych zenach pise ty sprostoty z mezititulku? Ani omylem.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Beautiful wife | 11. 8. 2020 | 18:08 | reakce na Jouda - 11. 8. 2020 16:30

Běžte raději péct koláče!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jan | 11. 8. 2020 | 16:06 | reakce na Magdalena - 11. 8. 2020 16:02

Extrémní názory nevidíte, protože je sdílíte.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 11. 8. 2020 | 11:14

Zajímavé. Bohužel pojmy tradwives, tradfems, cottagecore, objektifikace žen jsem dnes četl poprvé v životě, tak mi asi nějak uniká smysl článku :-) Nicméně by mě zajímalo, proč jsou tato hnutí řazena k radikální pravici? Vždyť takové věci jako uzavírání hranic známe spíš z dob řádění levice?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit