Heroine do schránkyPředplatit časopis 
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Jako lesba nemůžu být katolička, píší mi lidé. Mám to odmodlit. Debata v církvi je mimo realitu

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

yhivi | 9. 11. 2022 14:45

Ono je to prosté: katolicizmus nezavrhuje sexuálnu orientáciu, ale odmieta mimomanželský sex ako taký. Takže celibát má lesba dodržiavať tak isto ako heterosexuálka, ktorá si nedokázala nájsť manžela - v tom nie je nijaký rozdiel. Dve lesby by teoreticky smeli žiť spolu "ako dve sestry", ale to typicky nie je prípad tých, čo sa hlasno ozývajú a mávajú dúhovými vlajkami.

Ďalšia vec je, katolicizmus nie je dnes povinný. Pokiaľ sa človek nestotožňuje so základnými prvkami príslušnej vierouky (t.j. nesúhlasí s nejakým pravidlom, nie že by to síce chcel dodržiavať, ale nedarí sa mu), tak by nemal sám seba označovať za katolíka. Opačne to potom pôsobí, akoby zlodej žiadal, aby cirkev vyhodila z desatora "Nepokradneš" alebo akoby niekto chcel hrať futbal hokejkou.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

antifeminista | 12. 11. 2022 8:53

Ano, když je v tom žena, je to v pohodě. To pak křesťanům nevadí ani incest. :-D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Pavel Křížek | 17. 11. 2022 10:13 | reakce na Tomáš Hájek - 13. 11. 2022 21:10

Aha, takže homosexualita není problém, jen předmanželský sex. Protože však homosexuálové nesmí před bohem uzavírat manželství, je tím s obvyklou církevní elegancí vyřešena i "konečná otázka homosexuality", že.

Děkuji, pane Hájku, že jste nám to vysvětlil. A teď se, prosím, ztraťte, vy bigotní homofobe.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 14. 11. 2022 20:47 | reakce na Tomáš Hájek - 13. 11. 2022 21:10

Sodoma a Gomora nebyly zničeny ohněm a sírou kvůli požadavku čistoty.

Na druhou stranu účelové výklady svatých textů nejsou u věřících a jejich podporovatelů žádnou novinkou.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

antifeminista | 14. 11. 2022 20:37 | reakce na Tomáš Hájek - 13. 11. 2022 20:59

Mluvím pravdu, nezajímá mě, proč tvrdíte opak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomáš Hájek | 13. 11. 2022 21:10

Požadavek čistoty (tzn. sex jenom v manželství) platí u všech křesťanských církví.
Homosexualita sama o sobě není problém ani pro katolíky.
Žádný ani sex praktikující homosexuál není jenom kvůli tomu vyloučen z církve (ani katolické), ale je v konfliktu s tím, co sám vyznává a co praktikuje. Není to nemožné, ale musí to pro něj být nesmírně náročné. Divil bych se, kdyby chtěl zůstávat v této schizofrenní situaci.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomáš Hájek | 13. 11. 2022 20:59 | reakce na antifeminista - 12. 11. 2022 8:53

Nemluvíte pravdu, zajímalo by mě, proč ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomáš Hájek | 13. 11. 2022 20:57

OK, tak co dalšího řešíte ?
Pokud to bude osoba stejného pohlaví, je to vaše soukromá a intimní záležitost (ne veřejná - tzn. že nikdo, ani vy to nebudete okázale zveřejňovat).
Ale nebudete moct mít spolu vlastní děti. S tím neudělá nikdo nic. A nedá se to ani kdekoliv odhlasovat....

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 13. 11. 2022 17:42

Po amputaci obou rukou a nohou nemohu skákat, píší mí instruktoři bungee jumpingu. Mám na to zapomenout. Debata v jejich kanceláři je mimo realitu.

Aneb proč si nestěžovat, že mě nechtějí přijmout do jakékoliv skupiny na základě toho, že nesplňuju její pro mě jakákoliv předem známá kritéria... to dává smysl...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

antifeminista | 12. 11. 2022 8:53 | reakce na Michal Macek - 11. 11. 2022 19:24

Ano, když je v tom žena, je to v pohodě. To pak křesťanům nevadí ani incest. :-D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michal Macek | 11. 11. 2022 19:24

Jakub Jiri: .

"Jako lesba katoličkou být můžete, ale nesmíte hřešit, což sexuální styk s osobou stejného pohlaví je."

... si nejsem uplne jistej, jako v Bibli je dost versu o tom, ze by muz nemel spat s muzem....ale nejak si nemuzu vybavit nejaky, ktery by neco takoveho rikal o zenach :) mozna nekdo kdo se v ni vyzna vic nam muze poradit? :)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jakub Jiří | 11. 11. 2022 19:02

Jako lesba katoličkou být můžete, ale nesmíte hřešit, což sexuální styk s osobou stejného pohlaví je.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Evs | 10. 11. 2022 22:40

Přitom ale může vzniknout velmi nebezpečný precedens. Precedens kompromisů, precedens toho, že budeme narovnávat jen některá práva a jen pro některé skupiny lidí.


Osobně jsem pro manželství pro všechny, ale precedens kompromisu mi nepřijde tak nebezpečný.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

To nesedí | 10. 11. 2022 22:11

Já když se zamiluju, tak se mnou nikdo nehne. Ani bůh, ani církev, ani pan farář.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jenom teď | 10. 11. 2022 15:26

Jan: Jenomže církev je od boha. A bůh miluje všechny :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 10. 11. 2022 15:10

btw je to trochu off-topic ale kdo se zajima o nabozenstvi a cirkev atd muzu doporucit serial co sem zrovna dokoukal na Netflixu "Pulnocni mse", pise se o tom ze je to hororovy serial (a trochu je) ale je plny dlouhych dialogu o nabozenstvi a krestanstvi a je uplne super (sedmidilna miniserie)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Gay Gray | 10. 11. 2022 14:53

Cirkve letniční a evangelické mají k těmto věcem jiný postoj. Zkusil bych to tam.
Článek popisuje, totéž čím by bylo dožadování se nákupu léčiv ve zverimexu. U katolíků zkrátka s homosexualitou neuspějeme.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 10. 11. 2022 14:00

Souhlasím s Vámi. Současná doba je poznamenaná ideou, že "všichni" máme právo na "všechno". Představte si, že někdo založí "klub zelenookých" a podmínkou členství jsou zelené oči. Se svýma hnědýma očima prostě nemám nárok být členem. Můžu si vzít kontaktní čočky, ale sám vím, že to je podvod. Lžu sobě i ostatním členům klubu.
Katolická církev homosexualitu odmítá, má nějak nastavena "pravidla členství". Přesto je stále spousta lidí, kteří stanovená kritéria odmítají a soustavně hledají nebo chtějí vytvářet nějaké "mezery v pravidlech", aby mohli být členy, protože na to mají "právo".

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Viktor | 10. 11. 2022 13:44

To je opravdu krásný komentář: toto mravní poučování byste měl/měla říci všem těm pravověrným katolíkům, kteří se ukazují v neděli v kostelích a “ztotožňují” se okázale s naukou církve, a pak navštíví svou milenku, aby si “odfrkli”. Nebo třeba těm kněžím, kteří žijí se svými milenkami či milenci a také se naoko s církevní naukou ztotožňují. V cirkvi je v oblasti sexuality tolik pokrytectví, že kdyby museli přestat být katolíky všichni, kteří porušují svůj celibát (at už je to laik homosexuál či heterosexuál, kněz nebo dokonce řeholník), mohla by se celá církev rozpustit. A to píšu jako bývalý seminarista…

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 9. 11. 2022 14:47

To já si z věřících taky občas utahuju a je mi při tom úplně fuk jaké jsou orientace :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

yhivi | 9. 11. 2022 14:45

Ono je to prosté: katolicizmus nezavrhuje sexuálnu orientáciu, ale odmieta mimomanželský sex ako taký. Takže celibát má lesba dodržiavať tak isto ako heterosexuálka, ktorá si nedokázala nájsť manžela - v tom nie je nijaký rozdiel. Dve lesby by teoreticky smeli žiť spolu "ako dve sestry", ale to typicky nie je prípad tých, čo sa hlasno ozývajú a mávajú dúhovými vlajkami.

Ďalšia vec je, katolicizmus nie je dnes povinný. Pokiaľ sa človek nestotožňuje so základnými prvkami príslušnej vierouky (t.j. nesúhlasí s nejakým pravidlom, nie že by to síce chcel dodržiavať, ale nedarí sa mu), tak by nemal sám seba označovať za katolíka. Opačne to potom pôsobí, akoby zlodej žiadal, aby cirkev vyhodila z desatora "Nepokradneš" alebo akoby niekto chcel hrať futbal hokejkou.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 9. 11. 2022 13:38

Sice s paní Strasakovou nesouhlasím politicky, ale má u mě palec nahoru za odvahu:)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit