✨ Early Birds přistály! Ulovte si své vstupenky na Svět podle Heroine 2025!✨

Na pole české firemní dobročinnosti vstoupil nový CSG Nadační fond

Napsáno pro CSG

Dobročinnost je dnes už neodmyslitelnou součástí velkého i menšího byznysu – svoje charity a nadační fondy má velká část firem ze všech možných oborů. Letos se k nim přidal i nově založený CSG Nadační fond skupiny Czechoslovak Group (CSG), který rozdá 50 milionů korun.

Foto: Archiv Nadačního fondu CSG

Czechoslovak Group neboli CSG je technologicko-průmyslový holding, který sídlí v Praze a podniká v mnoha zemích světa. Jeho hlavními obory jsou obranný a bezpečnostní průmysl, ale také letecký a železniční průmysl nebo automotive. Pro firmy z holdingu pracuje více než 14 tisíc zaměstnanců na třech kontinentech. Skupina CSG letos slaví třicet let od svého založení, které se odvozuje od založení společnosti Excalibur Army v roce 1995. Majitel Michal Strnad se rozhodl výročí svého podnikání oslavit netradičně.

„Jako skupina v posledních letech neustále rosteme a naše nové akvizice nám dělají velkou radost, ať už jde o firmy z Německa nebo USA. A protože letos slavíme třicáté výročí vzniku, rozhodla se skupina CSG založit nový CSG Nadační fond a vložit do něj 50 milionů korun,“ popisuje ředitelka komunikace a marketingu skupiny CSG a nyní i ředitelka CSG Nadačního fondu Kateřina Petko zrod nového hráče na poli firemní dobročinnosti. „Není to tak, že by holding doposud na charitativní účely nepřispíval, naopak – vozidly Tatra a odborným technickým personálem jsme podpořili třeba hasičské sbory při rozsáhlých lesních požárech v Řecku nebo loni při tragických povodních na Moravě a ve Slezsku. Podporovali jsme i dobročinné aktivity našich zaměstnanců. Nyní však bude naše pomoc a podpora systematičtější a koordinovanější a na to se moc těšíme.“

Foto: Archiv Nadačního fondu CSG

Kateřina Petko

Do skupiny Czechoslovak Group (CSG) nastoupila v roce 2024. Věnuje se strategickému řízení marketingové komunikace napříč značkami skupiny a je také ředitelkou CSG Nadačního fondu. Předtím působila jako ředitelka pro digitální inovace a marketingovou komunikaci ve společnosti BNP Paribas Cardif pro region střední a východní Evropy, kde zároveň vykonávala funkci tiskové mluvčí. Své profesní zkušenosti získávala rovněž ve společnostech Equa bank, ENI, Kingspan Insulation a Raiffeisenbank.

Být blíž komunitám

Skupina CSG dlouho zvažovala, do jakých oblastí se s nabídkami pomoci a podpory vydat. Nakonec zvolili tři pilíře, na kterých svou dobročinnost plánují postavit. Prvním – a produkčně nejjednodušším – je podpora samotných zaměstnankyň a zaměstnanců. Nově se mohou spolehnout například na to, že jim firma pomůže v případě, že se dostanou do nesnází vlivem vážné nemoci či přírodní katastrofy. Dál je CSG Nadační fond ochoten podpořit i různé aktivity svých zaměstnanců.

„Působíme v mnoha zemích světa. Mezi naše společnosti patří například italský výrobce překrásných sportovních a loveckých zbraní Perazzi, jehož produkty má údajně v držení i několik královských rodin, nebo sedm set let stará továrna na střelný prach ve španělské Granadě, případně tradiční americká munička Remington. Při takové šíři záběru je pro nás důležité, abychom byli přítomní v životech našich zaměstnanců,“ vysvětluje Kateřina Petko. Aby posílil u zaměstnanců pocit sounáležitosti s holdingem, vyhlásil CSG Nadační fond hned v prvních dnech své existence grantovou výzvu právě pro ně, na podporu komunitních, charitativních a veřejně prospěšných aktivit, v nichž jsou jednotliví zaměstnanci v různých zemích zapojeni.

Prakticky obratem začaly chodit první přihlášky. „Překvapilo nás, do jak přínosných a zajímavých aktivit se naši zaměstnanci zapojují,“ sdílí své první pocity Kateřina Petko. Ze 112 přihlášek ze šesti zemí se jich nakonec společnost pro první grantové období rozhodla podpořit 24. „Pro komunitní centrum církve v jednom malém německém městě jsme například přispěli na vybavení farní zahrady dětským koutkem, aby si místní děti navštěvující dětské a mládežnické aktivity měly kde hrát,“ uvádí Kateřina Petko. „Ve Španělsku jsme zase podpořili organizaci pravidelných cyklovýletů, které podnikají současní i bývalí zaměstnanci výrobny střelného prachu. Udržují se tak v kondici i v kontaktu s kolegy, kteří jsou už v penzi.“

Hasiči – opory v těžkých situacích

Dalším pilířem, na kterém CSG Nadační fond staví, je podpora dobrovolných hasičů. Ti často tvoří páteř svých komunit a jejich společenského života. Pořádají různé akce, vedou oddíly hasičského sportu pro děti, jsou vždy k dispozici, když se v jejich okolí stane nějaká nepříjemná událost typu živelní pohromy, požáru nebo dopravní nehody.

Foto: Archiv Nadačního fondu CSG

Skupina CSG

Skupina CSG dlouhodobě podporuje hasičské sbory. Při loňských povodních na Moravě například darovala Hasičskému záchrannému sboru České republiky dvanáct vozidel Tatra v hodnotě přes 102 milionů Kč. Jedním z pilířů, na které se zaměřuje nový CSG Nadační fond, jsou pak také sdružení dobrovolných hasičů.

Před vypsáním grantové výzvy vstoupil CSG Nadační fond do kontaktu se všemi organizacemi, které dobrovolné hasiče sdružují, a ty potom pomohly s propagací. „Obdrželi jsme těžko uvěřitelných téměř šest stovek žádostí ze všech krajů Česka,“ neskrývá své překvapení Kateřina Petko. Nejvíc přihlášek dorazilo ze Středočeského kraje, v těsném závěsu se umístil Moravskoslezský kraj. Hasiči žádali například o sušicí skříně na zásahové uniformy, o zásahové rukavice a další součásti vybavení, případně o podporu práce s dětmi a mládeží. „Široké spektrum potřeb, které se v přihláškách odráželo, nás znovu ujistilo v tom, že právě dobrovolní hasiči hrají v životě českých měst a obcí obrovskou, často přehlíženou roli,“ míní Kateřina Petko. „Značný ohlas, který naše grantová výzva mezi dobrovolnými hasiči měla, nás přivedl k tomu, že původně zvažovaných 30 milionů pro jeden ročník grantových výzev nestačí, a navýšili jsme podporu na 50 milionů. Pro letošek u nás uspělo zatím 105 projektů, další kolo výzvy proběhne na podzim.“

Budoucnost průmyslu i celého Česka

Třetím pilířem, na který se CSG Nadační fond plánuje zaměřit, je podpora studujících. Ta se týká jak studujících především na technicky zaměřených vysokých školách v Česku, tak i nadaných a motivovaných studujících na prestižních vysokých školách v zahraničí. „Vnímáme, že obecně všem průmyslovým firmám, nejen nám, chybějí mladí inženýři a inženýrky – prostě lidé, kteří by byli ochotni nastoupit do výroby, inovovat ji a vést,“ popisuje Kateřina Petko, co vedlo CSG Nadační fond k tomu, aby se soustředila i na oblast vzdělávání.

„Jsme ochotni podpořit studující na bakalářských i magisterských oborech na jakékoliv univerzitě na světě. Chystáme pro ně i následnou mentorskou podporu nebo trainee programy u našich mladých manažerů a manažerek. Doufáme, že se potom budou ochotněji vracet do Česka a třeba i nastoupí k nám do holdingu,“ dodává. Pro letošek se tato aktivita nadace teprve pomalu rozjíždí, do budoucna by ale i v podpoře talentů měla patřit mezi největší hráče v Česku.

Napsáno pro… je speciální formát komerční obsahové spolupráce, který redakce připravuje společně s obchodními partnery.

Popup se zavře za 8s