Zatímco nadaný chlapec na sebe ve škole často upozorní tím, že se nudí a vyrušuje, nadaná dívka volí opačnou strategii – snaží se nevyčnívat. Oficiální statistiky tak hlásí, že na jednu talentovanou žákyni připadají čtyři chlapci, přestože reálný potenciál je vyrovnaný. V nové epizodě podcastu Hlas Heroine vysvětluje ekonomka Alena Bičáková, proč česká škola neumí objevit talenty, které nekřičí o pozornost, a proč nás ignorování schopných žen stojí budoucí inovace i ekonomický růst.
Podle oficiálních statistik připadají na jednu nadanou dívku čtyři chlapci, realita je ale jiná. Ekonomka Alena Bičáková z projektu Talent v nové epizodě Hlasu Heroine odhaluje, že český vzdělávací systém je vůči dívkám, zejména v matematických a technických oborech, v podstatě slepý.
Zatímco nadaný chlapec na sebe často upozorní zlobením nebo vyrušováním, dívky volí strategii „nevyčnívat“. Mají samé jedničky, nejsou s nimi problémy a své schopnosti raději skrývají, protože mají pocit, že excelovat například v matematice se k nim společensky nehodí.
Náš systém vyhledávání nadaných dětí nefunguje plošně, ale spoléhá na to, že si nadání všimne „osvícený“ rodič nebo učitel. Pokud ale podvědomě očekávají technický talent spíše u synů, dcera sítem propadne. A to znamená obrovskou ekonomickou ztrátu pro celou společnost, která tak přichází o inovace a technologický pokrok. Poslechněte si celou epizodu o tom, jak talent u dívek lépe rozpoznat.
Přidejte se k Heroine za 149 Kč měsíčně a získejte neomezený přístup.
