Diskuze k článku:

Boj o manželství pro všechny. Kde končí emoce a začínají věcné argumenty

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Pavel Křížek | 7. 7. 2022 6:25

Líbí se mi to prohlášení "kde končí emoce a začínají věcné argumenty" v článku, který zastánce jiného názoru označuje za "útlocitné konzervativce" a který apriorně označí argumenty protistrany za emocionální a diskriminační.

Zastánci manželství pro všechny se rádi zaklínají péčí o děti. Když ale mluví o platnosti zákona mimo hranice ČR, neptají se, jak budou v Německu prokazovat, že jsou rodiči dítěte. Ptají se, jak budou prokazovat, že jsou manželé. A když mluví o dětech, říkají "chceme mít právo vychovávat", neříkají "chceme mít práva ale i povinnosti s tím spojené".

To jsou samozřejmě naprosto zásadní otázky, jejichž legitimitu nikdo nepopírá. Ovšem ač nejsem odpůrce manželství pro všechny, jako člověk, který už měl to štěstí, že mohl nějaké to dítě vychovat, vím moc dobře, že takto neuvažují lidé, kterým jde o děti. To jsou argumenty lidí, kteří chtějí práva a děti používají jen jako rukojmí v diskuzi.

Nadpis článku de facto vyzývá k věcné diskuzi. Já myslím, že o právu na manželství vlastně ani diskutovat nemusíme, když se stejně majoritně shodujeme. Tak se jen oprostěme od emocionálních a diskriminačních argumentů, a zároveň přestaňme předstírat, že stejnopohlavním párům nejde především o JEJICH práva, když mluví o "právních jistotách dítěte".

P.S.: v rámci duševní rozcvičky si pojďme rozebrat, co všechno je špatně na argumentu: "k dětem nevede manželství, ale sex", když takový argument použije homosexuál :-D

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Pinochet | 7. 7. 2022 10:14

Vždyť manželství už dávno pro všechny je, i homosexuál může uzavřít to, co manželství je, tj najít si ženskou a oženit se s ní. Sice je mu to k ničemu, takže nevím, proč za to tak vehementně demonstrují, ale hlavně už to právo dávno maj, jestli si neráčili všimnout.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Čingischán | 12. 7. 2022 22:31 | reakce na polopřímka - 12. 7. 2022 21:18

pravda, tyhle tvoje články maj pro Putina jistě cenu zlata :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

polopřímka | 12. 7. 2022 21:18

furt lepší být v léčebně, než dělat tuhle vlastizrádnou práci a být až po uši v putinově zadnici :-D

nechce se ti ze sebe blejt?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 12. 7. 2022 21:06 | reakce na polopřímka - 12. 7. 2022 19:57

No né, nazdar Traktore, alias Anno Urbanová! Long time no, see, pustili tě z léčebny? :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

polopřímka | 12. 7. 2022 19:57

Neblábol, placený trolle, alias Křížku a sdílej, už to mažou! :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 12. 7. 2022 18:17 | reakce na polopřímka - 12. 7. 2022 9:59

Snažíš se zesměšnit argumenty úderky, a nevšimneš si ano toho, že zesměšňuješ argumenty zastánců? Kdyby to tu mezi zastánci nebylo až smutně častým jevem, možná bych se i zasmál.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

polopřímka | 12. 7. 2022 9:59

Hele, místní úderka nesouhlasí :-D

Teď k věci. Opravdu truhlář dělá i komody? :-D Sdílejte, než to smažou!! :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 11. 7. 2022 18:44 | reakce na polopřímka - 11. 7. 2022 16:41

Mají-li jen tento, pak mají pořád o jeden víc, než zastánci.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 11. 7. 2022 18:43 | reakce na polopřímka - 11. 7. 2022 16:41

Ano, odpůrci opravdu nemají jinýc argumentů. Nebo si to možná jen mají ostatní myslet po přečtění těchto článků.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

polopřímka | 11. 7. 2022 16:41

To odpůrci opravdu nemají jiných argumentů, než význam slova? Komické. Jistě bojují i za to, aby truhlář vyráběl pouze truhly :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 10. 7. 2022 12:17 | reakce na umfa - 10. 7. 2022 11:15

Děkuju za opravu, máte pravdu. Mně by se také nelíbilo, kdyby někdo komolil mé jméno, takže hnidopišství vám vyčítat nebudu. :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 10. 7. 2022 11:15 | reakce na Pavel Křížek - 10. 7. 2022 7:01

Omlouám se za hnidoipišství, jen jsem si všiml překlepu, ten autor se jmenuje Šefc.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 10. 7. 2022 7:13 | reakce na B - 8. 7. 2022 18:42

Ty technologie jsou pořád buď ve stádiu sci-fi nebo ve stadiu počátečních experimentů, takže jsou v současnosti k ničemu. Zajímavé je, žes nezmínila dnes již klasickou metodu početí ze zkumavky - ta nutnost sexu také eliminuje.

Nicméně mám za to, že i jen úvaha, že děti jednou nebudeme vyrábět postaru, sexem, je dost hloupá. Zaprvé proto, že lidé se nenechají vzít svou oblíbenou kratochvíli, a zadruhé proto, že při sexu se uplatňuje přírodní přirozený výběr a to hned v několika úrovních (výběr sexuálního partnera, boj o to, která spermie oplodní vajíčko atd). Vždy, když jsme v nějaké oblasti svého života odstranili přirozený výběr, vedlo to k rozporuplným, ne-li rovnou katastrofálním důsledkům, přestože na začátku bylo nadšení z toho, jaké skvělé životy nás čekají. Nadšení z technologií, které nám umožní odstranit genetické nemoci atd, může být dost předčasné.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 10. 7. 2022 7:01 | reakce na B - 9. 7. 2022 13:02

Když jde o finančně a odborně náročný výzkum, zapojují se do jeho financování země, které chtějí těžit z jeho výsledků. Výzkumné týmy pak bývají zpravidla mezinárodní, složené z vědců účastnických zemí. Tyto země pak ve výzkumu nezaostávají, i když z různých důvodů neprovádějí vlastní výzkum na svém území. My se takto podílíme na výzkumu v urychlovači části i na výzkumu vesmíru, v obráceném gardu umožňujeme cizím vědcům účast na našem špičkovém výzkumu nanovláken.

Česko má vlastní výzkum kmenových buněk. Na LF UK jeden takový výzkumný tým pod vedením Emanuela Nečase a Luďka Ševce v roce 2012 zjistil, že kmenové buňky, které jsou vhodné k léčbě poruch krvetvorby, lze transplantovat i z mrtvých dárců, čímž výrazně obohatili registr dárců kostní dřeně. To je také užitečné, nemyslíš? Takže ten tvůj výčet z Wiki je dost nekompletní a rozhodně nedokazuje, že u nás je nějaká pámbíčkářská klika.

Těžíš z nekompletních dat a vytváříš si z toho falešné předpoklady. Stejně jako ty tvoje představy, že ti tvoji hošíci s tunou makeupu budou za dvacet let vypadat stejně, protože představy o tom, jak vypadají a jak stárnou Asiati, máš z videoklipů nějakých pětadvacítek. Tady tě čeká kruté vystřízlivění. :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 9. 7. 2022 13:02

A tenhle výzkum není jen tak nějaký programování zbytečných ptákovin, teoreticky by mohl vymazat dědičné choroby, nebo proces stárnutí. Samozřejmě by mohl lidi i vylepšití.. tam už jde o to, kdo a k čemu to použije

Tady díky pámbíčkářům zaostáváme už víc než dekádu a až budeš umírat, tak si vzpomeň, že kdyby nebránili výzkumu z pitomých pseudodůvodů. tak bys možná umirat nemusel.:D

Tady tedy aspoň písnička o hochů, co se možná dožijí velmi vysokého věku a furt budou vypadat sotva na dvacet...
https://www.youtube.com/watch?v=1WVkRRgcymw

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 9. 7. 2022 12:40

Pavek Křížek: tenhle výňatek z wiki chytrému napoví:
1973 – profesor Martin Evans a jeho tým izoloval kmenové buňky z myší.
1981 – Gail Martinová poprvé použila termín kmenové buňky (stem cells).
1995 – američtí vědci (Wisconsin, USA) získali jako první embryonální kmenové buňky z makaků.
1998 – Thomson a jeho tým izolovali lidské embryonální kmenové buňky
2001 – legalizace klonování lidských embryí pro získávání kmenových buněk ve Velké Británii (jako první země), ale blastocysty se musí zničit do věku 14 dní.
2003 – v Británii založena UK Stem Cell Bank – první evropská banka kmenových buněk. Linie embryonálních kmenových buněk jsou uchovávány zmrazené v tekutém dusíku.
2003 – vědci (londýnská King College) vytvořili první linii lidských embryonálních kmenových buněk.
2003 – britský vědec, profesor Cardiffské univerzity Martin Evans dostal za výzkum kmenových buněk titul sir.
2004 – jihokorejští vědci naklonovali 30 lidských embryí, nechali je dorůst do stadia blastocysty a získali z nich klonové buňky.
20. října 2005 – v jihokorejském Soulu byla otevřena banka kmenových buněk pro vytváření a dodávání nových linií kmenových buněk. Banka má také umožnit expertům obcházet omezení ve výzkumu kmenových buněk, která některé vlády zavedly (např. USA). Jižní Korea si nehodlá nové linie kmenových buněk nechat patentovat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 9. 7. 2022 9:01

Pavel Křížek: To je tím, že se ti Asiati prakticky ke všemu pokrokovému v současnosti dost hodí. Asiaty totiž tolik nelimitují často pseudomorální blbosti ve výzkumu a tak blbnou s kmenovejma buňkama atd.
Programátoři jsou to v této souvislosti přeneseně-obrazně (stejně jako manželství může být obrazně třeba i pro šneky, když je zavřeš ve sklenici), protože geny jsou takový program, co se dokáže sám programovat, občas se sám zmrví a když ho pochopíš, tak ho můžeš přepsat.:D
Pokrok u nich je v současnosti obrovský, před pár lety rozvojové státy nás už předehnaly a ženou dál.:D
Samo, že mají brzdy i tam, ale často ne tak zásadní jako tady.

Co se týká etymologie, tak se prostě nesmíš vázat na nějaké slovíčko, to je prostě blbost. Jediné, co se nemění, jsou jazyky mrtvé.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 8. 7. 2022 21:10 | reakce na B - 8. 7. 2022 15:19

Díky za odpověď.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 8. 7. 2022 19:27 | reakce na B - 8. 7. 2022 15:19

Je jasné, proč křídlo zastánců manželství pro všechny netrvá na rigidní doslovnosti a ty, kdo na ní trvají, označují na omezence - oni sami na ní totiž trvat nemohou, ani kdyby sebevíc chtěli, protože pak by museli uznat za platný argument, že označovat stejnopohlavní svazek slovem pro "muže a ženu", což je mainstreamově uznávaný etymologický význam praslovanského slova manželství, je poněkud nedomyšlené :-)

"nevidím důvod měnit slovo manželství, když rodič může být i muž ač nerodí"

návrh - žena bude rodička, muž bude plodič, a oba budou ve vztahu ke svému dítěti nazývámi "kasičkami" :-D

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Křížek | 8. 7. 2022 19:11 | reakce na B - 8. 7. 2022 18:42

Přemýšlím, jestli na světě vůbec existuje téma, do kterého bys těmato oslíma můstkama nedokázala nacpat Asiaty, ale myslím, že neexistuje, protože teď je cpeš do diskuze o početí dětí homosexuálama, kdes jedním obrovským můstkem překročila téma početí bez sexu, abys mluvila o programátorech z Asie. Fascinující. :-D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 8. 7. 2022 18:42

Citace - Pavel Křížek / 7. 7. 2022 06:25



P.S.: v rámci duševní rozcvičky si pojďme rozebrat, co všechno je špatně na argumentu: "k dětem nevede manželství, ale sex", když takový argument použije homosexuál :-D

Tenhle argument je již trochu mimo, ať ho použije kdokoli. Dítě se vyvíjí ze zárodku, který vzniká spojením samčí a samičí buňky. Žadný trapný sex k tomu dnes již není potřeba. A v dnešní době už je snaha dokonce vytvořit samičí buňku ze samčí a opačně...možná už to i jde, takže je teoreticky možné, aby měli dítě i lidé stejného pohlaví a čistě teoreticky je asi i možné poskládat dítě i z více než dvou jedinců aco nejde dnes může jít zítra...ostatně Asiati jsou nějací programátoři, ti se s tím experimentováním nese....:D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 8. 7. 2022 15:21

B: ano spravne, mas jedniscku s * :) takze zhruba za cisare konstantina cca pulka 4 stol nl. to zacalo...takze tzv. "upadek" Rima nezacal kvuli pohanskemu Rimu, kde spal kazdy s kazdym, orgie, zranice atd....ten zacal az s krestanstvi jako statnim nabozenstvim, ktere si zakladalo na manzelstvi jako tradicni instituci (sic!) no a taky barabari na tom meli svuj podil :)

ale proste tyhle kecy o hroutici se dekadentni civilizaci atd sou uplne mimo :)

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 8. 7. 2022 15:19

Citace - umfa / 7. 7. 2022 07:49

Ptám se v diskusích na Heroine už po n-té, snad se konečně dočkám odpovědi :-)
Považovali byste za řešení, kdyby:
-- ze zákona bylo vyňato slovo "manželství" a nahrazeno nějakým arbitrárním pojmem typu "osobní životní smlouva" nebo podobnou krkolomností,
-- každý si mohl tuto smlouvu pojmenovat při jejím uzavření jak by uznal za vhodné, třeba "manželství", "partnerství" nebo "bflmpsvz",
-- platila by pro libovolnou dvojici fyzických osob, které nejsou vázány jinou smlouvou tohoto druhu atd. (rozšíření na n-tici a odstranění podmínky aby šlo o fyzické osoby budiž nechány do verze 2)?

Já bych to za řešení klidně považovala. Navíc by se to nemuselo týkat jen dvou osob, smlouvu spolu mohou přece uzavírat svéprávní plnoletí lidé v jakémkoli počtu. Pokud jde třeba o možnost nahlédnou do dokumentace nebo dědit, tak nevidím problém ani v manželství pro deset osob jakéhokoli pohlaví či nepohlaví.
Ale já se holt nefixuju na bílé šaty s vlečkou, které mimochodem zavedla až královna Viktórie a jiné blbosti a tak mě neber jako běžný vzorek lidiček.:D

Navíc nevidím důvod měnit slovo manželství, když rodič může být i muž ač nerodí. Pojmy se dají brát i nedoslovně či přeneseně, kdo trvá na rigidní doslovnosti je omezenec a neví nic o jazycích.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 8. 7. 2022 15:06

Michal Macek: Úpadek nejen Říma ale celé moudrosti antiky nastal samozřejmě s křesťanstvím, které, hned co se ujalo moci, zničilo veškeré poznatky o přírodě, vesmíru, matematice, lékařství etc., prostě všechno, co se nehodilo do černoprdelnického krámu. Zakázalo téměr veškeré umění a dokonce i hygienu. Roztáhlo se to všude a až do francouzské velké revoluce, které předcházela evropská renesance (návrat k antice) a té zas objev knihtisku, to otravovalo vzduch celého světa a bránilo rozvoji čehokoli kloudného, protože jinak kacířství a hranice. A něktečí moudří lidé se této krásné tradice nechtějí vzdát dokonce ani dnes.:D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 8. 7. 2022 14:46

Manželství je stejně přežitek. Bych to zrušila a bylo by po ptákách, stejně to je vesměs zbytečné až na nějaké právní záležitosti, které by se nechaly ošetřit i jinak.
Většina mých známých se vdávala a ženila beztak spíš z donucení...dokonce i můj přítel mě zkoušel překecávat, že chudák babička by chtěla...tak jsem mu řekla, že když chce svatbu babička, tak ať se vdá a mně dá pokoj.:D
Nebo aby si mohli (tedy spíš y) vzít svatební šaty a byli (y) středem pozornosti. Nebo z naivní žárlivosti, jako že když mám na někoho papír, tak už mi ho nikdo nevezme... prostě samé důvody, co měly smysl až za roh.:D
Stejně se půlka lidí rozvede a i ti, co se nerozvedou jsou spolu často spíš z donucení, než že by chtěli. Prostě vyhozený prachy a zastaralá, zbytečná ptákovina.

Ještě se mi líbí, jak lidi často rozebírají význam slova manželství...he...přitom třeba rodič by měla být vlastně jen žena, ne? Protože muži zatím rodí velké prd a tak rodičem nejsou, což nikomu neva, ale z manželství dělají problém...je to jen slovo! Slova mají význam často přenesený, nebo dávno neplatný převzatý z jiných jazyků atd.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 8. 7. 2022 6:26 | reakce na umfa - 8. 7. 2022 0:19

No vidíte, já zase nemám rád věšení bulíků tak nějak už z principu, protože to poškozuje důvěru mezi lidmi, takže mi to vadí i u témat, která se mě osobně nedotýkají.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 8. 7. 2022 0:19 | reakce na Čingischán - 7. 7. 2022 22:01

To by byl omyl. Když je mi úplně fuk, jak někdo třetí nakládá se svým životem, tak mi v principu nemůže věšet žádné bulíky vůbec nikam, protože on něco dělá, já mu do toho nekecám a jakýkoliv komentář či zdůvodnění na věci nic nemění :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 7. 7. 2022 23:36 | reakce na Čingischán - 7. 7. 2022 22:58

Oprava - Nový občanský zákoník, ČÁST DRUHÁ (rodinné právo) HLAVA I. (manželství), Díl 4 (povinnosti a práva manželů), unikla mi tam podstatná část informace... tak abyste to nehledala třeba mezi cennými papíry a svěřenskými fondy (inspirace naším nejčistším premiérem všech dob je čistě náhodná)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 7. 7. 2022 22:58 | reakce na TetaKateřina - 7. 7. 2022 18:30

Práva a povinnosti manželů upravuje Nový občanský zákoník, Díl 4.
Ukažte mi článek, podporující manželství pro všechny, ve kterém homosexuál říká třeba: "ano, chci se svým manželem splácet jeho dluhy rovným dílem". Nevím, jestli se chtějí povinnostem vyhnout, a tady o tom nikde nic nečtu, na rozdíl od Vás, ale nikdy jsem nečetl ani nic, kde by homosexuálové explicitně přijímali povinnosti plynoucí z manželství. Vždy a všude čteme akorát "chtějí mít práva". Včetně Vašeho příspěvku.

Děti jako rukojmí samozřejmě mají. Pokud z manželství rodičů/opatrovníků atd. plynou dítěti nějaké právní jistoty, pak dítě tyto jistoty od začátku nemá, pokud se o něj starají lidé, kteří z jakéhokoliv důvodu nejsou manželé. To, že tito lidé momentálně nemohou uzavřít manželství, tedy neznamená, že dítě přichází o právní jistoty (ač je nám to tak prezentováno), ale to, že je "pouze" nadále nemá. Z hlediska právních jistot dítěte se nic nemění - nemělo je od začátku a stále je nemá. Dítě tedy není vystaveno právní nejistotě tím, že lidé, kteří se o něj starají, se z rozhodnutí státu nemohou vzít, ale už tím, že jej do péče vzali lidé, kteří vědomě ignorovali fakt, že mu právní jistoty nemohou poskytnout. Tento svůj lví podíl na vině homosexuálové vědomě a cíleně zamlčují, když říkají, že manželství poskytne jejich dětem právní jistoty, a proto poprávu říkám, že si berou děti jako rukojmí.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 7. 7. 2022 22:01 | reakce na umfa - 7. 7. 2022 18:26

Proč vysvětlovat? Abychom ukázali, že je nechceme omezovat, ale že si také nenecháme věšet bulíky na nos.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

TetaKateřina | 7. 7. 2022 18:30

Co ty povinnosti?

V komentářích jsou tu často zmíněny. Co jsou ty povinnosti, kterým se chtějí homosexuální páry vyhnout a čerpat jen výhody?
Pro mně je manželství ekonomická instituce, o kterou moji hetero známí nestojí. Naopak ti homo chtějí mít navzájem vztah ke svému majetku, dětem, znát svůj zdravotní stav, no prostě být legitimní partneři.
Děti jako rukojmí podle mě nemají - protože je, světě div se, vychovávají i teď. Proč myslíte že ano?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další