Diskuze k článku:

Proč omezování interrupcí nikdy nikomu nepomůže

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Milan | 3. 12. 2021 21:06

@Lady Martina, @nepreslo validaciou2:

Miluju, když lítají slova jako interrupece, svoboda očkování a obecné ohrožení, v debatě dvou lidí, když ani jednomu z nich očividně nejde ani o potraty, ani o svobodná očkování ani o obecné bezpečí. :-)

Martino, ať chcete, nebo ne, plod v těle matky je společným potomkem. Rozhodnutí o potratu by možná mělo být v rukou matky. A možná je v pořádku očekávat, že váš partner vaše rozhodnutí podpoří. Ale určitě není v pořádku očekávat, že se bude tvářit, jako že se ho to netýká. Pokud muž miluje ženu natolik, že je ochoten s ní mít dítě, je ženino očekávání, že se prostě smíří s čímkoliv jen proto, že ona má právo rozhodovat, ukázkou nebetyčného disrespektu k milujícímu partnerovi, který by se měl, pokud má tento partner pořád své koule, setkat se sbalenými kufry.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Čingischán | 2. 12. 2021 9:50

S článkem by se dalo nejen souhlasit, klidně bych se pod něj i podepsal. Pasáže, kde autorka popisuje, co se děje kolem potratů, jsou opravdu na pováženou.

Ovšem stejně jako Pavel neuznávám legitimitu dnešního militantního feminismu, který podle mého názoru necílí na skutečnou emancipaci žen, ale spíše na revenge vůči patriarchátu, nevnímá skutečné problémy žen a jejich příčiny a nenabízí jim skutečná řešení. Nemám nic proti emancipaci žen, nechci omezovat jejich právo rozhodovat o svém těle. Jen nemohu s čistým svědomím podporovat morální relativismus osob, které ze mně jen na základě mého pohlaví dělají univerzálního viníka. A na základě tohoto jsem tímto článkem označen za antipotratového kapitalistického fašistu, což se mohlo vylíhnout jen v mozku militantní feministky se zázemím v Antifě.

Jestli si autorka myslí, že takovými výkřiky pomůže ubránit v této zemi relativní svobody žen, které v okolních zemích ztrácejí, pak je očividně na palici.

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

patriarchové přestanete prudit | 29. 5. 2022 0:04

revenge vůči patriarchátu, ...?

Ne, jenom důkladnou revizi patriarchátu a jeho následné úplné zrušení, nkdy ničemu dobrému nesloužil, napáchal zde již spoustu zla, dost.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

v s | 1. 5. 2022 15:18

Děsí mě trend k omezování práva na potrat jak v USA, tak i v zemích okolo nás. Pevně doufám, že k němu v ČR nikdy nedojde. Potrat není lehké rozhodnutí a žena, která je nechtěně těhotná,, potřebuje podporu a různé varianty, ze kterých si může svobodně vybrat. Někdo tu psal o tom, že by měl mít právo rozhodnout i partner. Bohužel pro muže, plod je v těle ženy. Role muže je v tom, aby použil kondom, když nechce nechtěné těhotenství způsobit. Samozřejmě ve fungujícím vztahu by následovala diskuze a snad by se oba shodli, ale finální rozhodnutí prostě musí být jen na ženě.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Milan | 3. 12. 2021 21:06

@Lady Martina, @nepreslo validaciou2:

Miluju, když lítají slova jako interrupece, svoboda očkování a obecné ohrožení, v debatě dvou lidí, když ani jednomu z nich očividně nejde ani o potraty, ani o svobodná očkování ani o obecné bezpečí. :-)

Martino, ať chcete, nebo ne, plod v těle matky je společným potomkem. Rozhodnutí o potratu by možná mělo být v rukou matky. A možná je v pořádku očekávat, že váš partner vaše rozhodnutí podpoří. Ale určitě není v pořádku očekávat, že se bude tvářit, jako že se ho to netýká. Pokud muž miluje ženu natolik, že je ochoten s ní mít dítě, je ženino očekávání, že se prostě smíří s čímkoliv jen proto, že ona má právo rozhodovat, ukázkou nebetyčného disrespektu k milujícímu partnerovi, který by se měl, pokud má tento partner pořád své koule, setkat se sbalenými kufry.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzana | 3. 12. 2021 20:49

Vy by ste radsej s graciou mali mlcat.

Jedno i druhe je o kolizii dvoch prav:

prva situacia: pravo na zivot vs. pravo rozhodovat o svojom tele - je to na dlhsie vysvetlovanie, ale princip, ze do urciteho okamihu sa tehotna zena moze rozhodnut, ze uz viac tehotna byt nechce, je uplatnovany vo vacsine demokratickych statov.

druha situacia: pravo rozhodovat o svojom tele vs. pravo na zdravotnu starostlivost (neockovani zahlcuju nemocnice, tym padom sa dnes na Slovensku v nemocniciach neda dostat k inej zdrav. starostlivosti, nez ku covidovemu urgentu a kedze aj ine veci ako kovid treba riesit, je povinne ockovanie rozumnym riešením.

Pravo rozhodovat o svojom tele treba respektovat, ale nejde o absolutne pravo, cize ma svoje limity v zavislosti od toho, do kolizie s akym inym pravom sa dostane. Snad som to napisala zrozumitelne.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Martina | 3. 12. 2021 20:18

Citace - Lady Martina / 3. 12. 2021 20:05

Co se týče interrupce, ta se týká max. dvou jedinců (žena a její plod) a nemyslím si, že někdo jde na potrat jako pro housku do obchodu. Jen se ponechává rozhodnutí na svědomí dane ženy.
U očkování jde v podstatě o obecné ohrožení, pokud daný neočkovaný člověk jednak nemoc šíří a navíc při těžkém průběhu blokuje intenzivní péči někomu jinému a nemusel by, pokud by byl očkován.
* Reakce na "Nepreslo validaciou2"

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lady Martina | 3. 12. 2021 20:05

Co se týče interrupce, ta se týká max. dvou jedinců (žena a její plod) a nemyslím si, že někdo jde na potrat jako pro housku do obchodu. Jen se ponechává rozhodnutí na svědomí dane ženy.
U očkování jde v podstatě o obecné ohrožení, pokud daný neočkovaný člověk jednak nemoc šíří a navíc při těžkém průběhu blokuje intenzivní péči někomu jinému a nemusel by, pokud by byl očkován.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 3. 12. 2021 15:33

@umfa - Copak jste se vůbec nepoučil z krizového vývoje?? To si říkáte družstevník?! :-D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 3. 12. 2021 15:31

@umfa - Jo tak vy chcete někoho separovat, jo? Vy se rouháte proti posvátnému imperativu absolutní inkluze na věčné časy, jo? A nestydíte se sabotovat bohulibé budovatelské snahy naší skvělé progrevisní perestrojky takhle veřejně, Vy neznabohu! Jen počkejte, ono si vás vychutná. :-D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 3. 12. 2021 14:44 | reakce na Pavel - 3. 12. 2021 13:02

Nezastavím, ale aspoň můžu separovat hloupé a chytré :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 3. 12. 2021 13:02

ten poťapanej redakční systém mi ukradl nejdůležitější bod 3:

3) Lidskou hloupost zákonem nezastavíte.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 3. 12. 2021 12:50

"ústavní zákon, že se mužům zakazuje v parlamentu hlasovat o zákonech, zabývajícími se interrupcemi"

1) Jak článek uvádí, ve zfanatizovnaém protipotratovém hnutí jsou i ženy.
2) Ústava má lidská práva zaručovat, ne brát. Váš návrh by vedl akorát do revenge spirály.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 3. 12. 2021 12:36 | reakce na Jana - 3. 12. 2021 10:34

To je bohužel výhonek ošklivé lidské vlastnosti, že někdo ví lépe než ti ostatní, jak by měli naložit se svým životem a neváhá jim to všemi prostředky vnucovat. Bohužel se to projevuje i takhle. Kdyby to záleželo na mě, přijal bych ústavní zákon, že se mužům zakazuje v parlamentu hlasovat o zákonech, zabývajícími se interrupcemi :-)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 3. 12. 2021 11:18

Paní Jano, Vaše řeči o tom, že se z interrupcí stane byznys, jsou stejně úsměvné, jako zmíněné zástupné důvody pro zákaz interrupcí. Na potratech vždycky někdo vydělá, ať už budou legální nebo nelegální, od výrobců potratových pipulí, přes lékaře, provádějící zákrok, až po celé potratové kliniky. Na zákazech potratů není to nejhorší to, že si k nim ženy budou muset najít jinou cestu, ale to, že ta jiná cesta je občas může stát zdraví nebo i život. Vysmívat se nějakému umělému archetypu nic nechápajícího muže, před kterým se feministky tak rády trumfují, je sice zábavné, ale občas je potřeba myslet více v souvislostech.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 3. 12. 2021 10:34

Je úsměvné, když se jakýkoliv muž rozhodne zakazovat ženám přerušení těhotenství, a ještě úsměvnější jsou potom uvedené důvody. Pokud žena dítě nechce, vždycky si od něj nějak pomůže - bylo to tak odjakživa. Spíš se z interrupcí stane byznys, jako ze všeho.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 3. 12. 2021 9:45

Nezajímá

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

pusu | 2. 12. 2021 23:03 | reakce na Pavel - 2. 12. 2021 20:29

lol já věděla, že jsi kretén :)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čingischán | 2. 12. 2021 22:56

"Tady na doložení řečeného: ..."

Pavle, víte, co je nejhorší? V případě, který jste uvedl, se požaduje, aby autorka jenom na základě toho, co řekla a co si někdo účelově překroutil aby tím obhájil svou existenci, nemohla vydělávat na svém vlastním díle.

Ale když nějaká žena zničí falešným obviněním nevinnému muži celý život a ještě ho neoprávněně pošle na šestnáct let za mříže, a i když vehementně tvrdí jak je jí to strašlivě líto, ještě o tom píše knihu, aby na tom nestoudně vydělala, žádný z těchhle pokrytců se neozve se slovy: "hele, byla jste znásilněna, ale vaše chyba stála nevinného muže jeho život, takže by bylo fér, kdybyste se na tom nepokoušela vydělávat a buď stopla vydání té knihy nebo se o tantiémy z ní spravedlivě podělila s obětí vaší chyby". Jsou to všechno pokrytečtí lháři bez svědomí.

Zdroj: http://6b.cz/m3xj

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 2. 12. 2021 20:29

@Ups - Idot? Snažil jsem se na "těch internetech" zjistit, čím jsi mě to vlastně nazval. Zjistil jsem jen, že ti nejubožejší zoufalci se to snaží vysvětlovat tak, že jim prostě protistrana přijde tak moc hloupá, že jim nestojí ani za to druhé "i", aby nemuseli přiznat, že se při vzteklém třískání pěstičkou do klávesnice prostě uklepli.

Neboj, tahle dysfunkce je u trolů běžná. Ale tady jsi v bezpečí mezi přáteli, projevuj se, jak uznáš za vhodné. :-)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ups | 2. 12. 2021 18:48 | reakce na Pavel - 2. 12. 2021 14:04

Ideologie je i v tvých ranních prdech, Pavlíku. Čili jsi idot.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

I spit on your grave | 2. 12. 2021 18:46 | reakce na Čingischán - 2. 12. 2021 9:50

Ano, revenge. A tak je to správně.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

nepreslo validaciou2 | 2. 12. 2021 17:55

Je na počudovanie, že tí istí (na Slovensku napr. strana Progresívne Slovensko), čo podporujú neobmedzené potraty s argumentom, že žena má právo robiť si so svojím (keď s gráciou odignorujeme, že plod má inú DNA) telom, čo chce, zároveň pretláčajú povinné očkovanie. Tak sloboda vlastného tela, či nie?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 2. 12. 2021 14:50 | reakce na Pavel - 2. 12. 2021 14:04

Pěkné :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

B | 2. 12. 2021 14:43

Myslím, že by v Polsku měli uzákonit tu vraždu a registr těhotných. To bude prča, když si vezmu, že tak desetina těhotenství končí samovolným potratem, kdy ani nelze stanovit příčinu. Stres k tomu jen přispívá a některé ženské samovolně potrácí i opakovaně. :D
Nebo ty nebožačky, co kvůli nepravidelné menstruaci těhotenství ani nezaznamenají, přijdou do nemocnice už potrácející a tam třeba zjistí v krvi trochu alkoholu, nebo nějakého léku... tam budou mít nejspíš brzo nejvíc vrahů na světě. Policajti a doktoři nebudou dělat nic jinýho než bezvýsledně prověřovat, komu plod odumřel sám a kdo tomu něčím vědomě pomohl. Už aby to tam ti pobožní, dementní dědci odhlasovali, nemůžu se dočkat.:DD

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 2. 12. 2021 14:04

@umfa - Kdysi jsem jinde, nevím už jestli tady nebo na jiném webu, četl k těm ideím parádní názor. Bylo to nějak takto: Ideály z vás udělají idealistu, ideologie z vás udělají idiota.

Nejen, že je to chytlavé, ale také to podle mých zkušeností funguje. Příklady vidíme i zde. Jakkoliv jsou ideály, kterými se feminismus zaštiťuje chválihodné, osoby s rozumnými a na realitě postavenými postoji byste mezi feministy a feministkami spočítal na prstech jedné ruky. Stačí se podívat, co za exota je třeba feminista Kamil Fila, nebo co v tomto článku píše ta komunistka z Antify.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 2. 12. 2021 13:03 | reakce na Eva - 2. 12. 2021 12:53

Tak snad právě proto to píší, abychom si to dokázali představit :-)
Jen to občas trochu nešikovně formulují, někteří autoři se holt neumí pořádně vyjádřit, tak potom to vypadá jako sbírka dojmologie. V tomto bodě by to chtělo se ještě trochu zlepšit :D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 2. 12. 2021 13:00 | reakce na Pavel - 2. 12. 2021 12:47

Může být, i když já spíš tu zlatou střední cestu vidím jako "používat přiměřené množství ideí". Naše mozky jsou na ně přímo stavěné a jejich naprostá absence je podle mě ekvivalentní i naprosté absenci morálky, takže zloděj nezatížený jakokoliv ideologií si pak bere co potřebuje, protože jemu to vyhovuje. Na druhou stranu starší z nás na vlastní kůži zažili jak vypadá přemíra ideologie a z diskusi mezi "věřícími" a "nevěřícími" (všech kategorií a druhů) je krásně vidět, že někdo si ani absenci ideologie vůbec nedokáže představit nebo vysvětlit. Takové lidi je nutné respektovat (v tom smyslu, že moudře pokýváme hlavou, když nám něco říkají) a pak si stejně dělat věci po svém :D

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 2. 12. 2021 12:53 | reakce na Pavel - 2. 12. 2021 10:19

No právě ??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 2. 12. 2021 12:53

"Nepřestává mě bavit, jak muži přesně ví, jakým potížím ženy (ne)čelí. Když říkáte pánové... "

Například tady se nacházíme pod článkem, ve kterém jsou jisté útrapy žen popisovány velmi konkrétně. A světe div se! I muži umějí číst, takže si o těch konkrétních útrapách mohou na základě takovýchto článků udělat poměrně dobrou představu.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 2. 12. 2021 12:47

@umfa - Ve veřejné diskuzi je termín ideologie používán v hanlivém až pejorativním kontextu, což má za následek, že jej odmítají i lidé, kteří reálně zastupují skutečné ideologie. I feministky vám řeknou, že feminismus není ideologie, protože vnitřně odmítají právě ten pejorativní kontext užití tohoto slova. Váš pohled na kapitalismus ale není stižen emocionální argumentací, a to je dobrý základ pro diskuzi. Na toto téma existuje více pohledů.

Jeden pohled je, že tržní uspořádání hospodářství je svým způsobem přirozené, protože je založené na dobrovolné směně, která se vyvinula z prosté potřeby a ne na nějakých ideologických základech atd., a že do tohoto vstupuje socialismus se svými požadavky na státní zásahy do přirozeného tržního rozdělování prostředků, z čehož pak plyne, že skutečnou ideologií je až socialismus.

Druhý pohled je, že kapitalismus ani socialismus ideologie nejsou. Že jsou ve své podstatě jen něčím jako sbírkami instrukcí k hospodaření, které podléhají skutečným ideologiím, které se za nimi schovávají. Tedy ideologiím, z nichž jedna chápe nerovné rozdělení bohatství na základě směny jako nespravedlnost, kterou je třeba státními zásahy a přerozdělováním odstranit, a druhá je chápe jako spravedlivé atd.

Pak jsou tu ještě pohledy méně filosofické a více pragmatické. Jeden takový říká, že kapitalismus i socialismus jsou po stránce obsahu protipóly téže myšlenkové kategorie, takže pokud budeme za ideologii považovat socialismus, musíme nevyhnutelně za stejnou kategorii - tedy ideologii - považovat i kapitalismus.

Můj názor je, že skutečnost je jako vždy zlatá střední cesta. Existence a potřeba směny a z ní vyplývajícího trhu je přirozený důsledek vývoje společnosti, ne nějaké ideologie. Ovšem to, jakým způsobem má být směna řízena, jestli na základě čistě tržních principů, nebo na základě zásahů byrokratického aparátu, je otázka, nad kterou spolu po celou historii lidstva soupeří čistokrevné ideologie.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

S. | 2. 12. 2021 12:24

Nepřestává mě bavit, jak muži přesně ví, jakým potížím ženy (ne)čelí. Když říkáte pánové...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Zobrazit další