Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Alimenty 300 korun i moralizování kvůli sexu. Ani koronakrize nejspíš nezmění přístup k samoživitelk

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Blanka | 18. 6. 2020 14:13

Tisíc lidí, tisíc situací, tisíc názorů. Dělala jsem pro záchranu manželství vše, co bylo možné, bohužel. Po rozvodu jsem dostala třikrát alimenty ve výši 2.000,- na obě děti, 1000,- na jednoho. Dál nic, neplacení není trestný čin, protože on nemá z čeho platit. Je sociální případ....proto již 15 let nepracuje, živí ho stát, dotuje mu bydlení, dostal invalidní důchod (k němuž se propil). A pak já jako samoživitelka si sehnala 2 práce (s pomocí hlídání od rodičů by to nešlo), abych to nějak ustála. Syn šel na brigádu, aby pomohl přispět do rozpočtu a ouha, vzali nám přídavky na obě dvě děti na celý rok a to jen díky prázdninové brigádě. Nehažte prosím všechny matky samoživitelky do jednoho pytle. Kdo nezažije, neví. A v mém případě platí....za dobrotu na žebrotu.

+44
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Klátič feministek | 18. 6. 2020 10:19

"Tisíce otců odmítají platit na vlastní děti"
Protože většinou to taky jejich děti nejsou!

-31
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Diskuze k článku:

Milada | 30. 9. 2020 16:27

Hádejte, kdo platí té vyžrané Daně Pavlouskové, zakladatelce a ředitelce Klubu svobodných matek, 35 000 Kč měsíčně za poloviční úvazek? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zname-analyzatorku-festivalu-u-jermanove-brala-45-tisic-mesicne-121831

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

argentina | 21. 8. 2020 12:55

co k tomu dodat...
můj bývalý mi dluží na alimentech už více než 600 000,- Kč. K tomu dalších mnoho set tisíc za exekuce, které jsem za něj zaplatila, jinak bychom s dětmi o vše přišli. Celkem zhruba 2 mega. Je prostě nedohledatelný. Ač má bydliště na městském úřadě, dluhy kam se podívá, klidně si založil s.r.o. a vesele žije dál. Obrátila jsem se na více než 10 různých institucí. Na PČR jsem podala už 2 tr. oznámení. Pro neziskové organizace jsem málo tmavá, řádnou práci a pouze 2 děti, to mi jedna pracovnice řekla do očí. Asociace Vaše výživné, která je v článku zmiňována, patří Andrejovi (to kdybych věděla dřív!!!) a po vypracování exekuční žaloby ho sice chvíli ždímali, ale mě nepřeposlali téměř nic. Jednou před Vánocemi to bylo 181,27 Kč :-) OSPOD mi sdělil, že pokud nemůžu uživit svoje děti, vezme mi je do Klokánku a mě nabídnou ubytovnu. Ombudsmanka mi pouze přeposlala seznam institucí, kam se mám obrátit pro radu. Děkuji. Všechny instituce jsem dávno kontaktovala. S průměrným pražským platem, s bydlením za tržní nájemné a se splácením jeho dluhů nám některé měsíce nezbývalo VŮBEC NIC.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna | 24. 7. 2020 9:10

Každý má jiný pohle na tuto situaci. Někdo je víc ochotný a někdo vůbec.

Ve svém případě jsem si musela počkat tak rok, než to k něčemu dospělo. Ovšem jsem se obrátila k právnikovi (https://www.cikr.cz/sluzby/ro dinne-pravo/)a byla to pro mě jediná záchrana.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Otec | 6. 7. 2020 13:11

Teď ta realita ze strany otce.
První návrh se strany OSPOD na styk s dítětem bylo 32 hodin měsíčně. Do té doby jsem s ním byl několik hodin denně. Stovky hodin na úřadech, neziskovkách a soudech a vyšší desítky tisíc advokátům, abych mohl pečovat o dítě v rozsahu 30%. Kdybych nepracoval sám na sebe a neorganizoval si svoji pracovní dobu, tak bych dceru neviděl, protože se zaměstnáním by to bylo nezkombinovatelné. Matka (nepracující) termíny předání neustále měnila, což mi výrazně ztěžovalo život.
Získat střídavou péči nebo výlučnou otce je růžová knihovna.

Co se týče vyměřování výživného, tak tam nakonec matka zaplakala. Její původní návrh byl 10-15 tis. Kč. Pokud jste zaměstnaný a zároveň OSVČ, tak vám standardně vyměří výživné ze superhrubé mzdy + celkových tržeb OSVČ. Jen příprava na soud, dokládání nákladů zpětně zabralo týden času. Výsledkem rozběhnutého procesu (časová zátěž kolem sociálek, soudů + styk s dítětem) byl pokles příjmů na 22 tis. Kč čistého. Navíc matka se odstěhovala 100 km daleko! Dojíždění pro dítě možné pouze autem.

Aktuální stav je takový, že jsem musel, tak jako většina snažících se otců zahodit kariéru, byť jsem svého času pracoval v zahraniční TOP 10 světové špičce a v republikovém porovnání jsem patřil ke zdatným expertům. Vlastní podnikání jsem zabalil poté, kdy mě soud vytýkal pořízení softwaru do firmy a zpochybňoval oprávněnost výdajů za mé subdodavatele, kdy i sám soudní znalec konstatoval oprávněnost výdajů. Vzhledem k tomu, že mi hrozilo vyměření alimentů z fikce, tj. 20-30 tis. měsíčně výživné, tak jsem se rozhodl ukončit toto podnikání a živit se příležitostnými zakázkami na DPP resp. OSVČ. Žádný majetek nevlastním, kromě 7 roků starého auta nižší střední třídy.

Expartnerka má ve svých 35 letech odpracovány pouhé 2 roky. Opět šla na mateřskou, samozřejmě 4 letou.

Než došlo k finálnímu rozchodu, tak o mne byl rozbit hrnek, vychrstnut horký čaj, byl jsem napaden jejími rodinnými příslušníky. Když jsem se naštval a hlásil to, tak bylo jen konstatováno odejděte, děcko si udělejte jinde a smiřte se s tím, že to tak v Česku chodí.

Možná by bylo fajn slyšet v rámci feministického boje, že základní plat referentky s VOŠ nebo koupenou Bc. na sociálce se pohybuje od 25 do 40 tis. Kč hrubého. Referent na jiném úřadě, tj. tam kde není 100% žen, jedou v běžné tabulce, kde to činí 19-32 tis. Kč. Soudkyně startují na 80 tis. Kč.

Perličkou na závěr je výrok, že nepracující rodič není horší než pracující. To tvrdí OSPOD ve vyloučené lokalitě. A já jsem horší než ti cikáni, protože jsem podal na ně stížnost.

Takže samoživitelky hybaj makat, protože dámy ze sociálek a soudů čekají na vaše daně.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 21. 6. 2020 18:36

On je vůbec přístup úřadů nádherný. Rok jsem čekala na soud a přiřknutí výživného, pak šel expřítel do vězení, kde mu nebylo šest let umožněno pracovat, i když o to žádal i s tím, že má platit alimenty, respektive bylo mu to umožněno až tři měsíce před propuštěním a z vězení posílali během těchměsíců celé tři stovky ze 2 500! Prostě jsme asi holt něco provedly i my s dcerou. Teď je expřítel zadlužený a všechny peníze až na nějaké minimum mu zabavují a rok se čeká zas na soud o insolvenci, aby mohl platit alimenty, které by teoreticky měli být přednostní... ve výsledku mi tisícovku posílá ze svého platu aspoň jeho současná přítelkyně.
Takže takhle to vypadá s péčí státu o děti samoživitelek, aneb ať si klidně chcípnou hlady.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Barbora | 21. 6. 2020 18:38 | reakce na Barbora - 21. 6. 2020 18:36

Citace - Barbora / 21. 6. 2020 18:36

které by teoreticky měli být přednostní...

Edit: měly

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 20. 6. 2020 11:53

ono je to zvláštní jak každý se bije za svá práva.Ale nechápe že řádná nemá. Tu vládne stát který víc a víc zadlužuje své občany.A nemá v úmyslu se starat o občany,ale o svoje blaho. Jejich vládnutí konči volebním obdobím. Ted' spolu z KOMUNISTY dohodly se na zvyšeni půl bílíonovího rozpočtu. Co myslete kdo to bude splácet??? Nu přece vy,vaši partneři a pak i vaši děti. Nikoho to přece nezajímá že vám tikají biologické hodiny, ani to jak je to těžké vychovat plnohodnotného občana,ale zajímá kolik se z něj dá se vytěžit.TAKŽE VEZMĚTE ROZUM DO HRSTI A NEBERTE NA VĚDOMI HLOUPÉ PLKY TOHOTO VEDENÍ.Co platí ted' nemusí platit za pět let.Ale ty děti budete muset živit i dal!!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 19. 6. 2020 12:03

Klasicky zakon nezamysleneho ucinku, ktery postihuje vsechny socialne inzenyrske smery, vcetne momentalne moderni parodie na feminismus.
Pozor, at nejsem nepochopen, Feminusmus byl ve sve dobe, tedy v prvni polovine minuleho stoleti, velice prinosna zalezitost smerujici k odstraneni nerovnosti prilesitosti typu nerovne volebni pravo.
Vsech cilu Feminismu bylo dosazeno, to co se dnes za Feminismus vydava (tedy quoty, #metoo) je levicacka totalitni parodie.

A tak mame dnes "strong female person" (dale SFP), zadny rozdil oproti chlapovi, kdyz je doma v sestinedeli s kojencem, starej se jak umis.
Manzelstvi je jenom car papiru, to SFP nepotrebuje, a kdyz pak chlap odejde (protoze neni rozdilu mezi ni a chlapem), zustane doma s malymi detmi, nejaky maly pracovni uvazek a zije na pomezi zebroty.
A pro chlapa je to uplne normalni, osustit a opustit SFP je nyni salonfahig.

Jak tak sleduju moderni feministicke trendy, absolutne nejvic na tom vydelavaji darebacti nezodpovedni a nedospeli chlapi.
Skočím, smočím, kloboukem točím.
Toz damy, gratuluju k modernimu feminismu treti vlny.
Zvlaste tady, v ceskem vychodnim prostredi, kde se krasne a vzdelane zeny na sexualnim trhu pretahujou o pitomce a alkace.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

slušnej kluk | 19. 6. 2020 8:53

O jakých samoživitelkách je tady pořád řeč ???
Pokud je někdo skutečný samoživitel, tak o něm nebude řeč, neb se samoživí, rozumíme ?
Tyhle samoživky, o kterých se tlachá, jsou jen z velké většiny paraziti, které musíme vyživovat z našich nestydatých daní.
Každej má právo si uplést fakana s prvním vobejdou, my zodpovědní pak na druhé straně povinnost, jim to cálovat.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jitka Pavlásková | 19. 6. 2020 7:18

Jsem se rozváděla v roce 2004 a alimenty 800,- Kč na dvě děti. Prý pokud se mi to nelíbí, soud určí alimenty obráceně. Jako majitelka domu (100 let starý), budu platit alimenty manželovi. Později, když syn žádal o invaliditu jsem musela požádat o zvýšení na 2000,- Kč. Jinak nic, tatínek je 16 let neviděl. Prostě není. Proč nadáváte samoživitelkám. Oba jsme byli trochu postižení a bylo vše super. A teď starší syn studuje vysokou školu a mladší speciální školu. Všechno se musí zvládnout.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 18. 6. 2020 22:20

Nezaplacené alimenty , by mohl za neplatiče uhradit či doplatit stát . Dlužníci by si pak svůj dluh museli odpracovat ve veřejně prospěšné práci ...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 18. 6. 2020 20:25

Ono je to opravdu těžké posuzovat a odsuzovat. Většinou je chyby na obou stranách ... ovšem ženám většinou to dítě zůstane na krku a tak je jejich situace těžší. Ale zase znám v okolí samoživitelky, které prostě v té době nemysleli hlavou, ale něčím zcela jiným ... a připomínky okolí, že se jedná o alfasamečka a ten po čase půjde jinam nebraly vážně. Taky o zjevné darebáky byl docela zájem ... prý si je převychovají :-) Jednu chybu může udělat každý, ale když už má třetí dítě s třetím otcem, tak je asi chyba malinko i v ní ... což si bohužel často nepřipustí.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

roman | 18. 6. 2020 19:42

Je norm´alní že žena má 3 deti se 3 různými muži? Odpovězte si sami.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Irena | 18. 6. 2020 23:51 | reakce na roman - 18. 6. 2020 19:42

Ano, státe koukej cvakat. Já dělat nepůjdu už jsem státu nadělila, tak ať se kouká starat.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anna | 18. 6. 2020 16:33

Mám dvě děti, nemám problém je uživit. Být s dětmi sama bylo mé rozhodnutí, než živit gaučáka a zahýbače. Ti co tady opovrhuji samoživitelkama jsou asi jedni z těch co byli z gauče vyhozeny. A pro ty co budou reptat jak špatně jsem si vybrala.... Ano byl to........ po 8 letech manželství jsem ho už měla prokouknutého ale děti jsem chtěla, bylo mi 34let, pořídila jsem si dvě děti a pá pá gaučáku.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Linda | 18. 6. 2020 16:05

Občas si říkám jestli takhle složité postavení maminek samoživitelek (protože tou se bohužel může stát téměř každá žena a mnohé už to tuší) nepovede jen stále k menší počtu narozených dětí.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dívalena | 18. 6. 2020 15:17

U nás se nadává samoživitelkám - za to, že někdo je nechal ve štychu - ale co "chlapi", kteří je v tom nechali? Oni nesouložili? Nemám jedinou kamarádku, k¨romě jedné, co její manžel věří v Boha, co by ji chlap o ruku požádal a nemusela ho do toho strkat. Zato znám fůru "chlapů", co žijou s partnerkami, sežerou jim biologické roky a pak se rozejdou. Kdyby ty samoživy byly harpie, tak půjdou na potrat, jsou vlastně bité za normální biologickou potřebu mít rodinu.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirek | 18. 6. 2020 17:13 | reakce na Dívalena - 18. 6. 2020 15:17

Ti zlí chlapi jim sežrali roky života a přitom vedle těch žen jistě omládli... a jistě mohou i za to, že ženy přibraly a za hlad v Africe

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Osoba | 18. 6. 2020 18:03 | reakce na Mirek - 18. 6. 2020 17:13

Víte, kolik ženských stárnutím nenzepřitažliví? Tolik, kolik jich chce zůstat samo.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

neřeknu | 18. 6. 2020 14:21

přestaňte už ze samoživitelek dělat chudinky. Statistiky jsou k ničemu, protože většina těch "samoživitelek" nikoho sama neživí, žijí normálně v nesezdaném páru a jen využívají sociální systém.

Než si někdo pořídí dítě, musí počítat s tím, že může nastat situace, když s tím dítětem zůstane sám (odchod partnera, jeho smrt nebo úraz, kdy už nebude moct pracovat apod.) . A ne že hurá, teď se máme dobře, pojďme si pořídit tři děti, a pak fňukat, že je neuživí.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ziri | 18. 6. 2020 16:38 | reakce na neřeknu - 18. 6. 2020 14:21

Starám se sama o dcerku s VVV, je jí 9 let. Otec dcerky se odporoučel, když bylo dcerce devět měsíců. Přednější pro něj byli kamarádi ( a s nimi samozřejmě chlast a bůhví co ještě). Protože péče o dítě, které od narození potřebuje operace a zvýšenou péči, pro něj byla moc těžká a on byl děsný chudáček, jak mu život nadělil. V jednom roce dcerky proběhl soud, kdy mi ji dal soud do péče. Vtipné bylo, že jsme se předem na všem domluvili. Sám navrhl výši výživného i souhlasil s tím, aby mi ji soud dal do péče a že se na péči bude podílet. Jak se o ní bude starat a brát si ji dle libosti. Neměla jsem s tím problém. Pár dnů před soudem mi volá, že mu chudáčkovi, zničehož nic snížili plat o třetinu a že neví, jak bude platit alimenty a takové kecy. U soudu ale nic takového neřekl. Od soudu zaplatil výživné splátkově, tedy třeba 500Kč, že jako nemá, přičemž den předtím dostal výplatu. Takto to pytlíkoval 8 měsíců. Pak nezaplatil, že je to těžké a že má sám málo, jak má platit na dcerku. Tu si mimochodem nebral vůbec, jen občas zavolal, jak se má. Do nemocnice za ní taky nepřišel. Ale v sms mi uměl moc dobře nadávat, jaká jsem ........ No nic. Jednou volal, že dal výpověď, že už to v práci nešlo a že jde na ÚP a s alimenty už ať nepočítám. Do toho opakované vyhrožování sebevraždou. Pak neplatil rok a půl ani korunu. X krát jsem mu říkala, že ty peníze potřebuji, že péče o nemocné dítě je opravdu drahá, já na mateřské, úspory už jsem bohužel utratila, ono taky dát za měsíc třeba 3000Kč jen za léky, pobyty v nemocnici (ty se platili jak za dítě, tak za mě, to naštěstí pak zrušili), nezájem. Prosila jsem, aby aspoň za dcerkou jezdil, aby ho viděla. Opět nezájem. Tak jsem podala trestní oznámení. A to byl mazec. Paní policistka sama říkala, že to je extra případ, že to už dlouho neviděla, co prý všechno dělal u výslechu. Dostal podmínku. Další rok a půl se mnou jeho rodina nepromluvila ani slovo, volala jsem, psala, nezájem. Dovolila jsem si totiž podat trestní oznámení. Bez alimentů jsem byla celkem několik let. Najednou se ozval, že mi chce splatit dluh na výživném, aspoň část. Ptala jsem se, kde tedy peníze vzal, když do teď neměl. Bez odpovědi. Takže menší část dluhu uhradil. Pak mi došlo, že mu končí podmínka a on musí prokázat, že se snažil. No jasně. Ale říkala jsem si, že se poučil. Nepoučil. Najednou se začal zajímat o dcerku, nutně si jí potřeboval brát, i když byla týden po propuštění z nemocnice a měla odpočívat. Když jsem mu říkala, ať týden vydrží, tak jsem byla mrcha, co mu brání ve styku s dcerou. Ono se ukázalo, že ani tak mu nejde o dcerku, jako o novou partnerku, před kterou se chtěl blýsknout, jaký skvělý otec je. První setkání s tátou po roce a půl byl fakt zážitek. Dcerka se těšila, že tátu uvidí. Dopadlo to neslavně, dcerka přijela domů dříve než měla, oni dva se pohádali před ní tak moc, že z toho malá byla špatná hodně dlouho. A co víc, pomlouvali mě před ní, jaká zlá máma jsem, že si dovolím po tatínkovi chtít peníze a že od teď už budou bydlet jenom spolu a se mnou se uvidí jen tehdy, když mi to táta dovolí. Byla jsem v šoku, co si to dovolil po těch všech letech, kdy jsem ho povzbuzovala, aby se vídal s dcerkou, což nechtěl, co roky neplatil a ještě ze mě dělal mrchu. To bylo na podzim. Pak si dcerku vzal na Vánoce. To už to bylo trochu lepší, k dcerce se chovali moc hezky, ke mě se chovali slušně. X krát jsme spolu mluvili, vše se zdálo v pořádku, dokonce se snažil i platit. V duchu jsem si říkala, tak snad hurá, bude klid. Vše se v lepší obrací. Ale ne, přišel mi doporučený dopis, že na mě podává žalobu na snížení alimentů na polovinu. Cože to? No, narazil chlapec. Paní soudkyně s ním vytřela podlahu. Ve zkratce, že si má najít dvě práce, pokud nedokáže zaplatit výživné na pětiletou dcerku, když mu jeden plat nestačí. Aha, ale nemáte ani jednu práci. A proč ji nemáte? No protože jsem dostal podmínku za to, že jsem neplatil výživné. Ona na to a proto nemáte několik let práci? Co je to za nesmysl. Dala mu co proto. On je to totiž velmi inteligentní, vzdělaný člověk, žil několik let v zahraničí, kde měl pod sebou několik desítek lidí, dříve pracoval na velmi dobře placené a velmi zodpovědné pozici. Navíc, velmi manuálně zručný. Takže to není žádný truhlík, co by o práci nemohl zavadit, naopak. A přesto přese všechno se z něj stal povaleč, lhář a alkoholik. To píšu proto, kdyby mi snad někdo chtěl říct, že jsem si otce dcery vybrala špatně. Nyní, po letech je to lepší. Má další dítě s novou partnerkou, alimenty platí pravidelně, s dcerkou se stýká, ona ho má ráda, naše vztahy jsou korektní. Já jsem sama. Všechny tyhle potíže, které způsoboval, totiž novému vztahu prostě nepřály. Když je schopný vám volat třeba ve tři ráno, je opilý, chce se hádat, není to příjemné. Když vypnete zvonění a ráno telefon zapnete, a máte tam x nenávistných a vyhrožujících sms nebo vám prostě znovu volá, ale z cizího telefonu a znovu jen nadává, no nic moc. Když urážel mě, dobrá, ale když se začal navážet do nového partnera, nadával mi do kurev a sviní a děvek a že stejně to dítě není jeho a kecy v kleci. Prostě to chlap nedal. Všechno jsem ustála, ale za cenu toho, že jsem sama, bohužel na všechno. Rodiče už nemám a z druhé strany je jen babička, která žije daleko a sourozence také nemám. Pracuji na plný úvazek a mám obrovské štěstí, že mohu i z domova. Ale někdy, někdy jsem opravdu hrozně utahaná. Ze sociálních dívek, máme příspěvek na péči. Dcerky stav je vážnější, má první stupeň. Nic jiného nemáme. Takže co, jsem chudinka? Nejsem, nedělám ji ze sebe a nikdy dělat nebudu. Ale fakt bych někdy chtěla vidět ty pitomce, co tvrdí, to co dotyčný/á v příspěvku, na který reaguji, jak by to sám zvládl.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karin | 19. 6. 2020 16:20 | reakce na Ziri - 18. 6. 2020 16:38

Zdravím, smekám. Je neskutečné, co jste dokázala zvládnout. U žen to tak je, prostě musí narozdíl od většiny chlapů.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Osoba | 18. 6. 2020 18:02 | reakce na Ziri - 18. 6. 2020 16:38

Jen přemýšlím, co by se stalo, kdyby tohle udělala ženská: opít se a ve tři ráno někomu volat ožralá. To by bylo haló.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dívalena | 18. 6. 2020 15:27 | reakce na neřeknu - 18. 6. 2020 14:21

Jasně, mají se dívat, s kým si to pořizujou, je tu hodně na výběr! Roky s někým chodit a modlit se, aby to vyšlo.
Jako fakt je od Vás mužné, že nevíte, kdo Vám jednou bude vydělávat na důchod.
Buď děti těch samoživitelek, nebo děti ženských, co přijdou z práce a děti vidí, jak dělají doma všechno samy a ještě dostanou vynadané, když něco nestihnou.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Blanka | 18. 6. 2020 14:13

Tisíc lidí, tisíc situací, tisíc názorů. Dělala jsem pro záchranu manželství vše, co bylo možné, bohužel. Po rozvodu jsem dostala třikrát alimenty ve výši 2.000,- na obě děti, 1000,- na jednoho. Dál nic, neplacení není trestný čin, protože on nemá z čeho platit. Je sociální případ....proto již 15 let nepracuje, živí ho stát, dotuje mu bydlení, dostal invalidní důchod (k němuž se propil). A pak já jako samoživitelka si sehnala 2 práce (s pomocí hlídání od rodičů by to nešlo), abych to nějak ustála. Syn šel na brigádu, aby pomohl přispět do rozpočtu a ouha, vzali nám přídavky na obě dvě děti na celý rok a to jen díky prázdninové brigádě. Nehažte prosím všechny matky samoživitelky do jednoho pytle. Kdo nezažije, neví. A v mém případě platí....za dobrotu na žebrotu.

+44
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karolína | 18. 6. 2020 17:28 | reakce na Blanka - 18. 6. 2020 14:13

Chápu vaší tíživou situaci, ale výdělek dítěte o hlavních prázdninách se do příjmu pro dávky nepočítá.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marie | 19. 6. 2020 4:18 | reakce na Karolína - 18. 6. 2020 17:28

Není to pravda....výdělek dítěte se do příjmu za posuzované období započítává....to, co vydělal syn na brigádě mi bylo poměrnoú častkou odebráno......je na to i samostatný formulář.....započítávají se i případné finanční dary...pokud je přiznáte....prostě cokoliv......

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karolína | 18. 6. 2020 17:28 | reakce na Blanka - 18. 6. 2020 14:13

Chápu vaší tíživou situaci, ale výdělek dítěte o hlavních prázdninách se do příjmu pro dávky nepočítá.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Andreas | 18. 6. 2020 16:58 | reakce na Blanka - 18. 6. 2020 14:13

Co k tomu dodat ? Snad jen to,že by alkoholici a drogově závislí by pokud možno neměli mít děti..Rovněž na tyto lidi by neměl vydávat ŽÁDNÉ sociální podpory,pokud dotyční nebodou mít snahu pracovat !

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Heroin | 18. 6. 2020 15:31 | reakce na Blanka - 18. 6. 2020 14:13

Neplacení je trestný čin. A často se za to i zavírá, byť to děckám nic nepřinese a společnosti taky. Takže pokud ten váš neplatí a nebyl za to popotahován policií, exekutory a soudy, tak je chyba na vaší straně.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

míťa | 18. 6. 2020 13:32

usouloží si děti a pak je nedokáží uživit, chudinky

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rene | 19. 6. 2020 7:19 | reakce na míťa - 18. 6. 2020 13:32

Máte z části pravdu,neříkám je dost chlapů co sex jo,ale platit už né,ale na druhou stranu víme,že hodně maminek se řídí zásadou já mám dítě tak teď chlap nebo stát ať platí...Je až z podivem kolik ženských , které tak oroduji za co nejvyšší alimenty, když mají partnera, který platí na dítě z předešlého vztahu,tak kritizují že platí veliké alimenty a,že jisto jistě je jeho bývalá partnerka mrcha,která ty alimenty využívá pro sebe...Anna či teda chtěla dítě, když go neumí uživit,měla se přece v prvé řadě sama chránit před početím dítěte.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dívalena | 18. 6. 2020 15:29 | reakce na míťa - 18. 6. 2020 13:32

Jasně, chlapi nesouloži.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jarry | 18. 6. 2020 13:00

Jedna se opet o problem tzv. moralniho hazardu. Stejne jako treba u dluzniku, ci imigrantu, pokud zachranujete ty, co delaji nezodpovedne chyby, zvysujete riziko, ze i dalsi se k tomuto nezodpovednemu chovani pridaji, nebot je v nouzi ostatni prispechaji zachranit ... teda stat. Motivace vybrat si zodopovedneho partnera a ne alfa samce pak rozhodne neni na prvnim miste. V tomto pripade tim trpi predevsim deti, ale jen a pouze kvuli nezodpovednemu chovani rodicu. Jejich zachranovanim se v dluhodobem horizontu ustaluje nova norma, ktera bude mit za nasledek mnohem vice takto trpicich deti. Skutecnou adresnou pomoc muze poskytnout jen blizke okoli (sirsi rodina), ktere do jednotlivych individualnich situaci vidi.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ronja | 18. 6. 2020 21:14 | reakce na Jarry - 18. 6. 2020 13:00

Chcete říct, že matka, která se sama stará o děti, dělá nezodpovědnou chybu? Nebo že snad udělala chybu a zvolila špatného partnera? Za prvé neznám nikoho, kdo by tu chybu nikdy neudělal. Neznám nikoho, kdo by na první pokus zvolil partnera ideálního... Za druhé je tady snad taky otec, kterej je úplně stejně rodičem jako matka, ne? A za třetí a především: Nepodporujete přece tu ženu, ale děti, jejich životní podmínky a šance do budoucna, boha jeho! Ta žena by si v drtivý většině případů dokázala poradit sama za sebe a ničí podporu by nepotřebovala, kdyby neměla ty děti v péči. A ze všeho nejhorší je, že názor jako je váš většině lidí vůbec nepřipadá divnej. Jenomže tak to není! Nejde o nějaký ženský, tím míň o jejich morální profil. Jde o DVA lidi, D V A! Dva si pořídí dítě, matka se stará, otec ne a přitom je matka za tu špatnou, co si neumí vybrat partnera, dělá nezodpovědný rozhodnutí a kdejakej rozumbrada se do ní strefuje? To je hrůza. Ano, jistě, jsou i otcové samoživitelé a taky otcové, kteří vzorně platí alimenty, je s nima rozumná domluva a když můžou, vypomůžou i s něčím nad rámec soudní dohody - jako například otec mojí dcery... Ale řekněme si na rovinu, moc jich není. Navíc, ono to ani s těmi alimenty není světoborný, pořád se něčeho nedostává, času, peněz, energie... Když je jeden tam, kde by měli bejt dva.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dívalena | 18. 6. 2020 15:30 | reakce na Jarry - 18. 6. 2020 13:00

Sám si v Česku hledej chlapy, co chtějí zakládat rodinu.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jane | 18. 6. 2020 10:41

Situace kolem samoživitelek mě trápí a snažím se i v rámci možností pomoci. Je ale skutečně nejčastější výše alimentů stále 2000? Přece jen zdroj, na který článek odkazuje je z roku 2017. Čekala bych, že i soudy s výší budou reagovat na růst cen, inflace, nároků na dítě apod. Neexistuje novější statistika?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Klátič feministek | 18. 6. 2020 10:19

"Tisíce otců odmítají platit na vlastní děti"
Protože většinou to taky jejich děti nejsou!

-31
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anus Magnus | 18. 6. 2020 15:39 | reakce na Klátič feministek - 18. 6. 2020 10:19

To je opravdu debilni vymluva v dobe, kdy uz desetileti existuje moznost nechat si udelat geneticke testy. Na druhou stranu je pravda, ze nase idiotske soudy rozhoduji podle toho, jestli 9 mesicu pred narozenim ditete ti lide byli manzele a nic jineho je nezajima - ani to, ze spolu uz x let nespali, ani geneticke testy.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Klátič feministek | 18. 6. 2020 13:34 | reakce na Klátič feministek - 18. 6. 2020 10:19

Copak copak?
Šlápl jsem na kuří oko holčinám, co jim to nevyšlo s chlapem zaopatřovatelem, jelikož si geny sehnali potají jinde? :))))

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Andreas | 18. 6. 2020 17:05 | reakce na Klátič feministek - 18. 6. 2020 13:34

Někdy to tak může být,že vychováte nevlastní dítě a biologickým otcem je někdo jiný...Otázkou je,co budete dělat,jak se zachováte,když k němu máte citový vztah..Otcem je nakonec ten,kdo dítě vychoval a věnoval mu svůj čas. O parnerce v tomto případě škoda mluvit...

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu