Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Péče o umírající je to nejtěžší. Zapojme do ní konečně i muže

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Ivana | 23. 12. 2019 16:42

S clankem souhlasim, vetsinou to na zene zustane, alespon mam ve svem okoli takove zkusenosti. Sama jsem se pred 2lety starala o umirajiciho manzela, byl mlady a mel rakovinu, psychicky a fyzicky strasne narocne. Kdo mluvi o tom, jak si sam dojde do fronty do krematoria je hlupak a urazi me to za neho. Ono je vse potom uplne jinak, kdyz prijde na umirani. Netvrdim ze nejsou muzi, kteri by se nedokazali a nestaraji se o nemocne, ale jsou to prevazne zeny. Nikdo se neurazejte, proc ta slova tupa zenska apod., nikdy z nas nevi, co nas kdy ceka a neni duvod preci byt zly a arogantni.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

milan | 23. 12. 2019 10:45

Idiocie a lež, samozřejmě se starají muži.Což ovšem tupá žena z Prahy nechápe.

-33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Diskuze k článku:

Jana | 9. 2. 2021 18:07

Momentálně se otázka a možnost péče řeší v příbuzenstvu. Matka, 75 let, přišla o obě nohy a potřebuje trvalou celodenní péči. Má jediného syna, který dostal z práce volno na těch 90 dní...je to pro něj těžké, ale zvládá. Jenže co teď? Jeho matka bude potřebovat péči až do smrti. Musí jí dát někam do zařízení pro ležící? Nikde nemají místo, aby jí vzali ihned. Nechce dát výpověď v práci, jelikož jinou pak nesežene. Vůbec neví co má teď dělat. Ani já jsem tady nikde radu nenašla. Všude se píše jen o dlouhodobé péči, která trvá 3 měsíce. Je nějaký postup co dělat? Děkuji.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ema | 29. 1. 2020 9:29

Dekuji za medializaci tohoto tematu. Tyka se (ci bude tykat) vetsiny z nas a mluvi se o nem velmi malo. Ze sve vlastni zkusenosti vim, ze byt v roli pecujiciho je velmi psychicky narocne, a byla jsem prekvapena nakolik je moje zkusenost tezko prenositelna. Podporu okoli jsem hledala nesnadno - tema smrti otevira rad malokdo a rodinne vztahy, ktere celou situaci ramuji, zna obvykle jen par nejblizsich.
Souhlasim s nazorem ze zeny pecuji casteji, ale jako zena - se sklonem k tomu delat vse na maximum - se neubranim uvaze, zda to obcas neni i nase vlastni volba? Az se do podobne situace dostanu znovu, mam predsevzeti, ze rozdeleni pece prodiskutuji s okolim vcas, otevrene a bez emoci.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

AsekW | 30. 12. 2019 18:22

Tak si dovolím ještě jeden příspěvek:
Kamarád si vzal ženu s dítětem a jejího otce - trvalého ležáka u sebe ubytoval v domku. Jakmile ten otec po dlouhých letech zemřel, ona dotyčná zvedla kotvy s tím, že si ještě chce v životě užít a kamaráda opustila. Amen

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zuzana | 29. 2. 2020 22:49 | reakce na AsekW - 30. 12. 2019 18:22

váš příspěvek ukazuje, že jedna věc je statistika - a s tou se patrně nedá nic dělat. a druhá věc je svědomí a přístup každého z nás, a my se přece nerozhodujeme podle toho, jestli patříme statisticky do té "správné" skupiny...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

josef | 27. 12. 2019 16:53

Myslím, že pro jakéhokoliv vážně nemocného je lepší, když o něho pečuje žena. Ženy ve velké většině mají od přírody dánu větší schopnost vcítění se do pozice ošetřovaného, jsou laskavější, ohleduplnější a jemnější. I když se různé genderové organizace snaží vymýtit tradiční mužské a ženské role, a že se jim to ke škodě společnosti a za podpory nového západního vidění světa v poslední době daří, je třeba rozdělení na dvě pohlaví ( a pouze dvě ) udržet. Tím nijak nesnižuji práci ošetřujících mužů, ale například když před lety existovala možnost tzv. náhradní vojenské služby a to i ve zdravotnictví, připadala mi nevhodná tehdejší praxe v přednostním umísťování těchto branců na gynekologická oddělení.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Bea | 28. 12. 2019 17:23 | reakce na josef - 27. 12. 2019 16:53

Prosím Vás, jaké role? Jaká příroda? Před několika měsíci jsem byla po porodu na ARO v Motole a sestry se mohly jít zahrabat v porovnání s jediným bratrem. Byl to milý, empatický člověk narozdíl od fúrie, která se na noční šichtě běžně hádala u mé postele s kolegyní, která z nich půjde zrovna spát.
Váš příspěvek je snůška dojmů a předpotopních pohledů na svět. Prý tradiční role.. To znamená podle vás co?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

AsekW | 25. 12. 2019 18:22

Slečna autorka "Vystudovala Mediální studia na Univerzitě Karlově a Arts management na VŠE v Praze, již při studiích začala pracovat v médiích. Působila například na webu Lidovek, Blesk Zpráv a v Hospodářských novinách, přispívala do MediaGuru. Nyní je na volné noze"
Ptám se, o koho se stará nebo starala v životě ona? Nebo o koho se jednou bude starat? Dovolím si predikovat: O nikoho. Ještě ji z nechvalně známých "mediálních studií" neoschnul diplom a už rozdává rozumy a naváží se do lidí, které nezná.
PS: Já se starám, už 12 roků

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martin | 25. 12. 2019 18:22

Práce v dole patří mezi ty nejtěžší, zapojme do ní konečně i ženy. Také silnice v padesátistupňových teplotách je nutné rychle obsadit všemi pohlavími /pokud má snad někdo dojem, že je jich více než dvě a neurčují to chromozomy... Rovnost je základ ! :D :D :D

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan | 25. 12. 2019 17:34

To co jste napsali vnímám jako urážku všech mužů či se starají o své blízké. Já osobně jsem ve zdravotnictví můj otec se sám stará o tetu a takových příkladu z okolí mám spoustu. Takže brát muže který se o někoho stará jako výjimku..... Jde vidět ze nevíte o čem píšete nehledě na to ze žena upřednostňuje ženu jako osetrovatelku protože před mužem se může stydět

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Hana | 31. 1. 2020 7:14 | reakce na Jan - 25. 12. 2019 17:34

To vám ale nikdo nebere, že se staráte, jen jste prostě statisticky v menšině.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ivana | 23. 12. 2019 16:42

S clankem souhlasim, vetsinou to na zene zustane, alespon mam ve svem okoli takove zkusenosti. Sama jsem se pred 2lety starala o umirajiciho manzela, byl mlady a mel rakovinu, psychicky a fyzicky strasne narocne. Kdo mluvi o tom, jak si sam dojde do fronty do krematoria je hlupak a urazi me to za neho. Ono je vse potom uplne jinak, kdyz prijde na umirani. Netvrdim ze nejsou muzi, kteri by se nedokazali a nestaraji se o nemocne, ale jsou to prevazne zeny. Nikdo se neurazejte, proc ta slova tupa zenska apod., nikdy z nas nevi, co nas kdy ceka a neni duvod preci byt zly a arogantni.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

AsekW | 6. 1. 2020 23:11 | reakce na Ivana - 23. 12. 2019 16:42

No a můj soused se zase 2 roky staral o nemocnou manželku (rakovina slinivky). Takže co jako, k jakému dojdeme závěru?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

michalmiki@seznam.cz | 23. 12. 2019 13:52

už začínám být alergický na to že pouze ženy , mám ve své péči vnuka,který má mentální retardaci. Prodělal jsem infarkt hlavně stres. A žádná žena matka či sestra se mně nikdy nezeptali zda nepotřebuji s něčím pomoc. Tak nevím proč bych já jim měl na stáří s něčím pomáhat. Když mně nikdy ani pomoc nenabídli.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anna | 23. 12. 2019 14:45 | reakce na michalmiki@seznam.cz - 23. 12. 2019 13:52

Tomu dobre rozumim a jste fantasticky, ze se o vnuka starate. Bez jakekoliv ironie -klobouk dolu. Nemeni to ale nic na tom, ze vetsina muzu nic podobneho nedela, jste svetla vyjimka.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

lida | 23. 12. 2019 10:54

Mám dva syny a je pro mne nepředstavitelné, že by jednou pečovali o mou osobní hygienu. Ne, že by to nedokázali, ale studem bych se propadla. Takže doufám, že budu stále soběstačná, a pak jednoho dne zavřu oči a už se neprobudím.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

milan | 23. 12. 2019 10:45

Idiocie a lež, samozřejmě se starají muži.Což ovšem tupá žena z Prahy nechápe.

-33
Reagovat | Citovat | Nahlásit

J | 27. 12. 2019 16:40 | reakce na milan - 23. 12. 2019 10:45

Máte pravdu, můj manžel se postaral až do konce o svého tatínka i s tím, že měl sestru která seděla doma. Nyní mi pomáhá s péčí o mojí maminkou.
Nevím proč zde píšou o nastupující generaci jako o sendvičové, když se toto označení týká lidí 60+, máme vnoučata a ještě se staráme o rodiče, takto extrémní zátěž pravděpodobně další generace už nečeká, protože s dětmi na VŠ a nesplacenými hypotékami se rozhodně o své rodiče starat nebudou...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elen | 27. 12. 2019 12:06 | reakce na milan - 23. 12. 2019 10:45

Ten článek vůbec nehovoří o tom, že by se muži nestarali vůbec, ale o tom, že v drtivé většině, jsou to právě ženy. Ono se opravdu stačí jen pořádně rozhlédnout a být trochu více ojektivní a méně hulvátský. Takže pro mě, je idiotský, akorát váš příspěvek, pane Milane.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

teta Anny | 25. 12. 2019 22:23 | reakce na milan - 23. 12. 2019 10:45

Milane , z vaše arogantní reakce je jasno že o smrti a umírání nic nevíte . O péči o umírající víte kulové . Váš přístup k problematice je írně řečeno hulváctví . O kolik umírajících jste se prosím staral ????

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

ondřej | 23. 12. 2019 17:27 | reakce na milan - 23. 12. 2019 10:45

Bravo, přesně díky exemplářům jako jste vy, se někdy za fakt, že jsem muž, skoro i stydím.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

jenicek54 | 23. 12. 2019 7:51

kde koupím heroine? dnes ve Španělském přístavu

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 25. 12. 2019 8:37 | reakce na jenicek54 - 23. 12. 2019 7:51

Zkus se zeptat tech tmavych chlapcu na Vaclavaku.
Ale ti spis dealujou kokes.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

jenicek54 | 23. 12. 2019 7:50

do krematoria si dojdu sám. doufám, že tam nebude fronta

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit