Diskuze k článku:

Sako je uniforma neúspěšných, nový smoking jsou džíny z Lidlu

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jirka_26 | 2. 1. 2020 | 09:09

Napadlo někdy autora tohoto článku, že ne všichni zvládají angličtinu a že jsou pro ně uváděné názvy "trendů" nesrozumitelné? Občas by neškodilo hodit do za termín do závorky nějaký překlad či vysvětlivku.

+189
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 10:37

Sice vás chápu, ale na druhou stranu, proč nepojmout text, který obsahuje slova, kterým nerozumím, jako příležitost se něco nového dovědět? Vždycky budou existovat slova, kterým čtenář nerozumí, i když jen třeba jedno v článku. A pokud je jich tam víc, tak to prostě není článek pro mě a nebudu ho číst. Osobně se mi ten autorův pohled líbí i když s ním ve všem nesouhlasím (horní knoflík saka zapnutý být nemusí, ten druhý musí :-) )

-59
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Všech 68 komentářů v diskuzi

Jirka, učňák, Karviná | 14. 1. 2020 | 16:22

Antimóda se jmenuje styl. Móda je pomíjivá, styl nadčasový. Módu je pro ženy, styl pro muže. Bojím se, že v autorově sociální bublině není místo pro styl.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Darina | 6. 1. 2020 | 18:07

Zajímavý článek. Nevím, kde jeho autor žije. Ani jak žije. Ale ne zcela s autorem souhlasím. Nežijí v ČR bezmála 10 let. Nepohybuji se v bankovní sféře, ani v podnikatelské. Pracuji pro mezinárodní společnost. A nikdo se zaměstnanců by si na jednání s klientem nebo dodavatelem nevzal nic jineho nez oblek. Mimo to zde v Holandsku, se pánové oblékají do obleků v podstatě denně. Kultura klasických jeansových kalhoty, sukní tady není tak standartní. Obleky si pánové nakupují často a ve velmi výrazný barvách, pokud to profese dovolí, jinak klasický barevných variací. Kravaty pánové nosí, ne denně, ale nosí. Doménou jsou pak perfektní boty a stylové ponožky. Zmíněné tepláky v článku tady nosí jen mládež do 25 let, nebo ti co nepracují. Pánská móda je tady na hodně vysoké úrovni a třeba kolegové v košili, vestě jsou 4 a je jim mezi 30 až 53 lety. Osobně si myslím, že móda má vyjádřit osobnost člověka. Tepláky do kavárny nepatří, ani ty stylové.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

tutenpes | 5. 1. 2020 | 06:47

Ale opět jsem se nedozvěděl, jak se má oblékat senior 75+ aby byl in.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stois | 3. 1. 2020 | 20:30

Styl textu a uvazovažovaní vypatlaneho neužitečného absolventa FSV a městského hipsterského rádoby intelektuála. Jedním z problémů dnešní společnosti je, že se její okérované potenciální elity chovají jako absolventi učnáků, což by mnozí v normálních stabilních sociaálních systémech pravděpodobně byli. Dělají věci, ke kterým se dřívější horní vrstvy s jistou morálkou a noblesou, nesnížily. Pak dochází ke zmatení a destabilizaci společnosti, protože spodek nemá co napodobovat a dotahovat. Protože pokud chci do vyšší třídy musím přijmout její pracovní morálku a etiku. Takže vzorem pro mladé studenty je extrémní sebevědomí a důsledné nezdravení profesorů, atd. což vídám velice často. Extrémním příkladem byl režisér Sedláček, který si přišel na Hrad pro státní vyznamenání v mikině, a nejlepší 'odborník' na etiketu Forejt ho z ceremoniálu nevyhodil. I ten nejblbější dělník a sedlák věděl, že do kostela v neděli se chodí v tom nejsvátečnějším co má. Tragédií je, že promořenost univerzit, médií a státních institucí takovými týpky jako autor je velká. Viz Ondrašínova a její disertační práce o cyklické ženě. Stejný styl vyprávění a sdělování myšlenek. Tím se autorovi omlouvám, není to myšleno urážlivě, jen je typický produkt dnešní blábolivé doby, která považuje komiks za věc hodné studia na univerzitách.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

caycepoll | 5. 1. 2020 | 05:21 | reakce na Stois - 3. 1. 2020 20:30

Srdečně zdravím, vy jste ale pako!

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 3. 1. 2020 | 15:31

Na tomhle článku se skutečně ukazuje jak je doba vypatlaná a jak se posouvají hodnoty. Nejsem proletariát abych záviděl, barák za 20 Mega, tři auta, tři synové se vzděláním mi stačí. Článek mě vlastně upoutal, že já si kalhoty v Lídlu za 300 Kč kupuji a kupodivu nemám problém s méněcenností. Ale je pravda, že jsem zažil vojnu, pokus o útěk přes železný dráty atd., tak to vše vidím troch jinak. Tzn. chápu, že se doba mění a vše se posouvá, ale zde je s prominutím názorně vidět kam se to posouvá. Svým dětem jsem vštěpil, že je důležité co mají v hlavě a hlavně "nadhled" a pak se nemusí utápět v představě jestli ty tepláky jsou dost "cool". Zatím se všichni chovají jak slepí, ale až dojde voda, zvýší se migrace, znění se politické klima v přestárlé Evropě, nastane diktatura ekologů (viz p..á Greta), to pak budete v těch teplákách koukat, co se děje. To bude jízda, i bez např. stylového heroinu. Jinak všem přeji hezký život.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

parlost | 3. 1. 2020 | 07:18

Móda je věcí stylu. Můžete vypadat dobře v obleku, saku, ve sportovním oblečení, ve street stylu nebo jen v těch džínách z Lídlu. Otázkou prostě je jen, co jde k Vaší osobnosti a co Vám vyhovuje. To je celé. S úspěchem či neúspěchem to vážně nemá co dělat. A možná ani nikdy nemělo.

Dnešní doba je parádní v tom, že si lidé mohou volit přesně svůj styl. Kombinovat se dá prakticky všechno. K džínům sako a kravata, k obleku rozhalenka a tenisky (vhodně zvolené), barvy můžete zkombinovat prakticky jakékoliv, společenská obuv se dá vzít k džínům, do saka můžete vzít tričko, můžete mít koženou bundu a tetování, můžete mít mikinu a tenisky a pořád vypadat cool. Hodně na hraně jsou podle mě jen tepláky, ale pokud to někomu vyhovuje, tak proč ne.

Lidi mají pořád tendenci se proti něčemu a někomu vymezovat. Nejlepší je nechat život plynout a nechat ostatní, ať se oblékají a řídí své firmy (a jejich dress code), jak chtějí.

A stejně jako autor nyní argumentuje, že móda se posouvá tam či onam, tak za dalších pět deset let klidně může být oblek či sako zase v kurzu.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tibi | 12. 1. 2020 | 13:26 | reakce na parlost - 3. 1. 2020 07:18

1. Cituji: lidi mají tendenci se pořád k něčemu vymezovat.

S tím bych souhlasil. Ale není to tak, že by autor článku resp ta část populace, která chodí v teplakach ( doma, do prace, k soudu,...), se vůči nikomu nevymezoval. Právě naopak teniskaři, teplákoví kožové, atd jsou ve skutečnosti "antioblekaři" - vymezují se tedy poměrně razantně.

2. Autor zřejmě strávil posledních 10-15 let v módním vyhnanství, když si myslí, že džíny a sako jsou módní průlom. Pak ovšem nechápu, proč se cpe k tématu,které nestíhá vstřebávat. Já ani mí kolegové a kamarádi nejsme žádní módní nerdové - přesto spoustu z autorem jmenovaných "novinek" nosíme roky.


3. Vývoj v oblékání je samozřejmá věc a jejich nositelem jsou převážně mlaďoši (vzpomínám na svůj mladistvý pohled na to, jaxe oblékají rodiče...) anebo starší lidé, kteří nemají sílu přijmout své stáří. O tom žádná a tj cajk.
Ovšem nošení tepláků je vývojový úpadek. Tepláky nosili, nosí a nosit budou burani, vykořeněné hňupina a rádoby rap-mafiosa.
Kdo do toho vlaku skočí, pěkně se znemožní.

Móda, včetně preferované módy je symbolem a vizitkou svého nositele. Pokud autor horuje pro stádnost, ošklivost, schematičnost, úpadek estetitiky pak je sám stádní typ, ošklivý a patří k upadajícím vrstvám a k jeho převažující myšlenkové výbavě patří klišé převlečená za novátorství (v textu jich je mraky).
Když se podívám na jeho životopis a tento jeho text, tak přesně takto vidím autora.
Nastoupil studium ničeho, aby se stal ničím. To se mu podařilo (žurnalistika).
Píše obsahově o hadrech (o ničem). Používá formu, argumenty a výrazové prostředky, které jsou rádoby moudré a vznešené, v reálu falešné (viz interpretace oblékání jack dorsey). Ostrakizuje ty, kteří se nepodřídí jeho názoru a radám a nosí oblek (podle něj propocený - zřejmě nikdy na sobě neměl kvalitní oblek ale jen polyester sračky od globálních značek).

Na heroin jsem poprvé. Asi si budu muset prozkoumat co je tento web zač. Ptž banalita článku, pomýlenost autora a zbytečnost obou je zřetelná.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin | 2. 1. 2020 | 22:22

Autor članku je komiks sám o sobě. Asi nikdy nebyl Paříž, Londýn, NY Wall Street, Franfurt.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martin Holy | 2. 1. 2020 | 21:56

Posunovac papiru jako softboi? Co to je softboi? Clanek docela hezky a rozumny, ale tohle snad autor nemysli vazne a tento, doufam, preklep ve zvyraznenem textu by mohl opravit.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mia | 2. 1. 2020 | 23:40 | reakce na Martin Holy - 2. 1. 2020 21:56

není to překlep, to slovo existuje, ale zjevně bude muset Heroine příště vydat článek o tom, co je to "softboi" :-) třeba tady: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/sep/05/softboi-what-is-it-instagram-q-and-a

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

tut | 5. 1. 2020 | 06:49 | reakce na Mia - 2. 1. 2020 23:40

Ja bych softboi překládal jako měkejš.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

tut | 5. 1. 2020 | 06:51 | reakce na tut - 5. 1. 2020 06:49

Doplním - dříve gentleteman

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marek Svoboda | 2. 1. 2020 | 21:34

Není problém se úplně ztratit v tom, co je módní, luxusní či in, když většina internetových prodejců, kteří si hrají na úžasné módní butiky, pouze zprostředkovává klientovi nákupy v Číně. On pak i ten smart casual vypadá dost strašně, když Vám ho google vyhodí v obrázcích. Ale možná jsem si to zavinil sám, že mi google vyplivne na prvních snímcích modely a modelky z Asie v příšerných outfitech, když tak rád nakupuji na wish všechny ty zbytečné hovadinky =D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vanda | 2. 1. 2020 | 20:01

Možná jsem úplně out, ale článek na mne se všemi svými novotvary a vážně sdělovaným názorem na naprostý pseudoproblém působí jako vtip, kdy se autor směje těm, kdo k článku diskutují jako k něčemu skutečnému.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

pidalin | 2. 1. 2020 | 15:39

V teplákách bych nešel ani vynést smetí, nejsem Ukrajinec ani Rusák. Saka jsou podle mě směšný, když už, tak ňákej starší střih, to může chlapovi slušet a dodat mu solidnost, ale ty dnešní střihy jsou fakt směšný.
Většinu času nosim venku černý jeany nebo šedý manžestráky a ňáký tmavý tričko, kašlu na to, furt to vypadá líp než co nosí 75% lidí co venku vidim, s těma zlatejma lampasama a v zimě s holejma kotníkama, dřív jsem se tomu smál, dneska už to ani nevnímam, ať si každej nosí co chce. Jenom jsem rád že už ustupuje ta šílená maskáčová móda. Jo, taky jsem to nosil když i bylo tak 15, ale dneska bych si připadal jak retard.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alfons | 3. 1. 2020 | 03:50 | reakce na pidalin - 2. 1. 2020 15:39

Jakožto řidič profesionál si nedokážu představit něco jiného než tepláky. :D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Stan | 2. 1. 2020 | 15:27

Stejne jako nechodim v kvadru do telocvicny, tak nechodim v teplakach po meste a do prace :-\ I kdyby mely lampasy ze zlata.

+21
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Houba | 2. 1. 2020 | 15:40 | reakce na Stan - 2. 1. 2020 15:27

Čímž potvrzujete, že jste semletý prekariát :)

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Daniel | 2. 1. 2020 | 15:13

myslím, že na sportovním saku není špatné zhola nic, důležitý je styl, zda padne, barevnost...v teplákách bych do práce rozhodně nešel, a neměl by v nich podle mě chodit nikdo...no a tyhle články, které berou v potaz pouze velkoměstskou populaci zaměstnanou ve službách jsou stejně mimo realitu všedního dne... byl autor někdy třeba v Amsterdamu, nebo v Miláně ? tam pěkné saka a botky frčí tak nějak pořád...:-)

+19
Reagovat | Citovat | Nahlásit

parlost | 3. 1. 2020 | 07:48 | reakce na Daniel - 2. 1. 2020 15:13

Jo, v zahraničí jsou v tomto úplně někde jinde.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marta | 2. 1. 2020 | 17:44 | reakce na Daniel - 2. 1. 2020 15:13

Sportovní sako? To jako sako na hokej nebo motokros?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Yarda | 2. 1. 2020 | 14:44

Docela by bylo zajimave kdyby se M.H. pustil do ruznych "modnich hlidek". Nemyslim, ze by mel kontrovat, spis z toho udelat satiru ve stylu J. Šídla.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Legner | 2. 1. 2020 | 14:41

autor tohoto článku mi mluví z duše a jsem rád, že se konečně objevil v ČR někdo, kdo hlásá, že i muž pouze v košili či mikině je společensky oblečen, akorát by nemusel zdůrazňovat, že čím více milionů vlastní, tím je elegantnější. Vždycky mě popuzoval názor, že ženy v halenkách či šatech na ramínkách jsou společensky oblečeny, ale muž i v 35 stupních musí mít na sobě sako. Měli by to začít propagovat veřejně činné osoby, třeba pokud by poslanci řečnili jen košilích, hned by měli spoustu následovníků, jelikož by to byl příklad společenské přijatelnosti.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Albicocca | 2. 1. 2020 | 14:27

Mě by docela zajímalo, zdali pánové, vyznávající tuto "filozofii", oceňují podobný přístup i u svých partnerek? Nebo je to jen mužská záležitost?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tibi | 12. 1. 2020 | 19:24 | reakce na Albicocca - 2. 1. 2020 14:27

Slečna účetní v teplakach.
Slečna z finančního úřadu v teplakach.
Doktorka či zdravotní sestra v teplakach.
Soudkyně/prokuratorka v teplakach.
Pokladní v butiku s nobl hadry v teplakach.
Knihovnice v teplakach.
Investigativní novinářka (sic) v teplakach.

Vše samozřejmě možné leč odporné, trapné,

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Fogyn | 2. 1. 2020 | 13:50

Sako je uniforma neúspěšných... Když úřadujete v kavárně, pak složíte kancl do batohu a posouváte se do fitka, hospody a nakonec do malého, přeplněného sdíleného bytu, těžko najdete čas a prostor na žehlení košil...
Těžko lze za úspěšného považovat někoho, charakterizovaného výše citovaným vyznáním autora.

+40
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 2. 1. 2020 | 13:24

Zajimavy clanek.... nicmene po precteni Mam pocit jakoby Autor spis bojoval sam se sebou se svymi pocity , s Tim ze se sam neciti dost in....... ja devadesat pet procent pojmu a nazvu co v Tom clanku Stoji vubec neznam a ani mi to nijak nevadi ... ne ze bych modu a trendy nejak ignoroval Ba prave naopak........ nemyslim Ale ze Bych sel nekdy v dohledne dobe do opery v surfarskych kratasech ci v teplakach a tricku protoze v tricku chodi i Bill Gates. Jinymi slovy oblek Brioni zustane oblekem brioni a kdyz ho clovek na sobe ma tak vypada asi jinak nez v kalhotech z lidlu....... to ze si ten ci onen Nemuze dovolit je vec druha .Vypadt jak hastros neni zas az Tak nic svetoborneho . Vkus a sarm neni asi dan kazdemu a Muze si to ten dotycny zduvodnovat Jak chce.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jarda | 2. 1. 2020 | 12:50

To nejdůležitější je až na konci : redaktor radia Wawe. To stačí. Víc netřeba.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Květa | 2. 1. 2020 | 12:19

No napřed jsem si myslela, že si autor článku dělá srandu...ale nedělá. Myslím si, že sako by každý muž měl mít, i kdyby si ho měl vzít jen na pohřeb (z úcty k zemřelému). A tepláky patří na sport nebo jako domácí oděv, rozhodně nepatří do města nebo na nákupy v obchodních centrech.

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Honza | 2. 1. 2020 | 12:08

Vnucovat nám Zuckerberga za módní ikonu může pouze " učitel" . Víte co jsem viděl umaštěných , mikinových boháčů ne z Letné, ale z Břevnova. Svět spěje k záhubě, pokud tu diskutujeme o takových " debil......", móda je pro mne individuální a je mi úplně jedno, co o mně řeknou kluci a holky ze Silicon Valley.....hlavně ať v teniskách, bez sak vyvíjí ( to evolve) dobré programy....

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

barney | 2. 1. 2020 | 11:18

Vůbec jsem to nečetla, ale - nahoď oblek (suit up)!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Háňa | 2. 1. 2020 | 10:55

Jistě, upadá všechno, tak proč by vkus měl být výjimkou.
Burani všech zemí, spojte se :-D

+35
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marty | 2. 1. 2020 | 10:33

Ten článek jsem četl 2x, abych se ujistil, že mu jakž takž rozumím, no stejně se neprovedlo. Kreativec z Letné ať si chodí třeba v teplákách, ale pokud se v nich objeví jinde, než v metru, bude doufám pořád za burana, ať si stály třeba majlant. Tepláková móda do města (pokud si nejdete skočit parcour) je stejný peklo, jako tolikrát kritizována móda outdoorová. Oblek skutečně není často potřeba, ale jsou situace, a to i pracovní, kdy to bez něj prostě nejde!

+43
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 10:50 | reakce na Marty - 2. 1. 2020 10:33

Samozřejmě. V dobře padnoucím pánském obleku navíc každý chlap vypadá o tisíc procent líp než v čemkoli jiném. Podobně funguje ještě kůň nebo uniforma. :-D Ale já už jsem starší ročník, tak jsem možná trochu úzkoprsá.

+22
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 2. 1. 2020 | 13:32 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:50

Nemusite se omlouvat a uz vubec ne rikat ze jste Snad uzkoprsa ......... italove rikaji Bella Figura. Neznamena to krasna postava Ale prenesene spise ze by clovek mel vypadat ze by mel mi odpich a sarm a take se tim vetsina z nich ridi a podle toho take chodi obleceni ..... myslim ze by vetsina z nich tomu clanku vubec nerozumela a nevedela by co Tim Chtel Autor vubec vlastne rici

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 10:32

Po dlouhé době zajímavý článek, který není zjevně určen masám. I když ten tón je možná trochu agresivní :-) Ale díky za něj, "ostrov pokladů" mě rozesmál.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marty | 2. 1. 2020 | 10:37 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:32

Masám určitě ne, ty chodí v sepranych džínách a levných bundách. Největší exoti pak ve vytahaných teplákách, což je jen vyšší level tepláků designových, který autor uvádí jako jeden z módních trendů. Nechápu. Oblek je oblek, tepláky jsou tepláky a ani jedno druhé nemůže nahradit.

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 10:43 | reakce na Marty - 2. 1. 2020 10:37

Vy jste se chytil těch mas :-D Náhodou, myslím si, že právě rysem současných mas je vydávat za ošacení závratné částky, právě proto, aby jako masy nevypadaly :-D Vůbec to, jak se lidi oblékají je zábavné.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

pidalin | 2. 1. 2020 | 15:46 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:43

A kde chcete kupovat to unikátní oblečení ve kterym nebudete vypadat jako masy? Ať vlezu do jakýhokoliv krámu tak maj všude to samý - slim fit kalhoty který ale paradoxně začínaj velikostma tak že bych se do toho v pase vešel dvakrát a celkově sehnat třeba slušný kalhoty je dneska peklo. Nemyslim teď kalhoty k obleku ale na normální courání někde po městě, pak to člověk vzdá po tom běhání po lidlech a tescách a jde si radši koupit drahý levisky protože nic jinýho se dělat nedá když jinde maj jenom ty módní střihy co jsou dole do špičky že to ani nepřetáhnu přes zimní boty, fakt nechápu k čemu takový kalhoty jsou.
Hlavní je ať si každej nosí co chce, mistr od nás z práce chodí ve zvonáčích a když si z toho někdo dělá srandu tak to obhajuje že na tom vyrostl a bude to nosit až do smrti a víte co? Má pravdu, srát na ňáký dnešní trendy, stejně všechni vypdaj jak dementi. To jsou furt ňáký trendy sem, trendy tam a moje levisky s nejobičejnějšim střihem vypadaj furt stejně dobře i po 10 letech. :-)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marty | 2. 1. 2020 | 11:08 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:43

Nevím, oblékání je předmětem vkusu, ten může být individuální. Pak je hledisko peněz, kdy málokdo může vydat za oblečení neomezenou sumu. Nicméně, vkusně se dá obléknout i za rozumný peníz a na druhou stranu člověk bez vkusu se bude oblékat jako buran, i kdyby měl miliony (protože je mu to tak pohodlné). Nicméně "masám" je povětšinou jedno, co mají na sobě k jaké příležitosti (ony jich zas tolik různých nemají). Chci tím jen říct, že za masu jde označit jen omezený počet lidi, odhadnul bych to do 40%. Jen abych nebyl nařčen z elitářství, rád nosim kraťasy a triko jen za pár stovek, ale většinou každá z části mého oblečení stojí víc, než celé oblečení lidi kolem mne - a ne, "značkové" tepláky to skutečně nejsou :-)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 11:53 | reakce na Marty - 2. 1. 2020 11:08

No to já bych masu odhadovala aspoň na 70%. Možná nemluvíme úplně o tom stejném jevu, ale masou nazývám tu skupinu, které právě není extrémně jedno jak vypadají. Viz gelové nehty, různé fake kabelky, čepice s bambulí kam se podíváš :-D A ano, za nevkusem způsobeným jinými faktory než jsou finance stačí jít hned vedle našeho PM :-D Jak už jste řekl dříve, není to jen záležitost peněz. Nejlepší džíny, které mám jsou ty z "ostrova pokladů", ale když se k nim vezme kašmír, tak jsme už někde jinde. BTW, elitářství bylo, je a bude z nařčení si těžkou hlavu nedělejte :-)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marty | 2. 1. 2020 | 12:13 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 11:53

Já Vás neminusoval!:-) Ano, skutečně to vypadá, že věc vidíme stejně, jen to různě vyjadřujeme. Pouze v definici mas se lišíme. Máte každopádně pravdu, fake věci jsou kategorie sama pro sebe, naprosté dno ve snaze vypadat lepší,než ve skutečnosti jsem. To ale autor naštěstí jako trend nezmiňuje. Přeji pěkný den plné nedbalé elegance.:-)

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 20:50 | reakce na Marty - 2. 1. 2020 12:13

I vám??

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 20:51 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 20:50

Ty otazníky měly být smajlík. Píšu z telefonu, tak si to někdy dělá co chce.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

David | 2. 1. 2020 | 10:30

Autor tohoto článku by se měl dostat do opravdového světa. 1. Oblek vždy, bude a musí být tím nejvýznamnějším oblečením v šatníku spravneho muže gentlemana. 2. Makléř který nenosí oblek nemá úctu k zákazníkům, kteří si nemovitost kupuje nebo prodává . Koupě nemovitosti je jedna z nejdůležitějších akcí v životě jako svatba či pohřeb. To přece ví každý inteligentní člověk. Atd atd.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Vrána | 2. 1. 2020 | 19:03 | reakce na David - 2. 1. 2020 10:30

Makléř, který nenosí oblek nemá úctu k zákazníkům? To myslíte vážně?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

David | 2. 1. 2020 | 23:02 | reakce na Petr Vrána - 2. 1. 2020 19:03

Ano. Myslim to naprosto vážně. Makléř v zelených šortkách, roztrhaným tričkem či v teplákové soupravě a šňůrou na krku je určitě nebude profesionál, který by měl mít na starosti prodej většinou mnoho milionových investic. Jenom hlupák by svěřil svoje investice a většinou i životní dílo třeba i svých rodičů či prarorodičů někdy i celých generací do rukou odrbanci v mikině. Můžeme tady se o tom bavit několik týdnů, ale faktem zůstává, že akt prodeje tohoto typu je aktem který 90 % lidí zažívá maximálně 2-3 za život a to si zaslouží úctu k zákazníkům kteří kupují i prodávají. Každý člověk pohybující se v této oblasti by měl být profesionál a měl by taky tak vypadat!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Aleš | 2. 1. 2020 | 10:29

Bláboleni zahalené do rádoby odborné terminologie. Slovní průjem. Výsledná informace : ve dne světlo,v noci je tma.

+43
Reagovat | Citovat | Nahlásit

coolibra | 2. 1. 2020 | 10:29

Tak za mě jednička, sice moc nechápu co chtěl pan učitel třídě sdělit ale asi to, že chodit v teplákách a v teniskách do práce už není tabu a i když jsem dělal toho makléře v saku, tak jsem šťasten, že jsem tyto trendy zavedl sám pro sebe již před deseti lety. Jen jsem se tím neprezentoval na tomto webu jež zřejmě ještě neexistoval. Jsem šťasten, že se tak mohu oblékat, ne však u všech institucí a firem je ještě tento casual wearing povolen a tolerován, takže mám někdy problém se sháněním práce ale to mám u prdele a chci se cítit free i nadále.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 2. 1. 2020 | 10:24

Zásadně s autorem nesouhlasím. Oblek je nedílnou součástí mužského šatníku. Jen buran může říct, že sako je uniforma neúspěšných.

+46
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karel | 2. 1. 2020 | 10:18

Wtf, tvl ctj???!!!:)))
Doufám, že si autor článku dělal jenom prdel, když psal, že ve škole učí dějiny komiksu. V opačném případě (a též z ohledem na obsah tohoto článku) to vypadá, že tento svět už je opravdu v hajzlu:)

+25
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ALEX | 2. 1. 2020 | 09:55

Bože ...to jsou sračky ... :-( ... debaty o hadrech , které jsou prezentovány jako nějaký filozofický směr , neřkuli kvalita člověka ... už někdy chápu lidi v 50tych letech minuleho století , ja podobné žvanily chtěli posílat na šachtu nebo tahat gumy v Mišelince ...jistě by tam byli prospěšnější ...

+23
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jirka_26 | 2. 1. 2020 | 09:09

Napadlo někdy autora tohoto článku, že ne všichni zvládají angličtinu a že jsou pro ně uváděné názvy "trendů" nesrozumitelné? Občas by neškodilo hodit do za termín do závorky nějaký překlad či vysvětlivku.

+189
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radek | 3. 1. 2020 | 07:04 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

Tak ses mel misto Ruskyho jazyka ucit jazyk Anglicky.... troubo

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MaldoBoomer | 2. 1. 2020 | 13:31 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

Co tak místo retardovaných komentářu na netu si třeba ty názvy najít Jirko_26 .ps:já zapoměl svět má být růžový...

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Serpentarius | 2. 1. 2020 | 13:21 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

A napadlo vás použít vyhledávač?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

PavelM | 2. 1. 2020 | 12:14 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

Cloveka, ktery i 30 let po listopadu stale neumi (aspon trochu) anglicky, lze oznacit za minimalne pologramotneho, spise negramota. A autor clanku pouze o sobe napsal na mnoha radcich dve slova - jsem buran.

-14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Renča | 2. 1. 2020 | 13:09 | reakce na PavelM - 2. 1. 2020 12:14

Autor evidentně angličtinu nezvládá rovněž. Jinak by nemohl vypustit slovo softboi :-D

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mia | 2. 1. 2020 | 23:36 | reakce na Renča - 2. 1. 2020 13:09

nebo právě umí, takže čte zahraniční média? softboi není chyba ani překlep, ale zavedený pojem. např. https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/sep/05/softboi-what-is-it-instagram-q-and-a (stačí google a asi třicet sekund, tedy méně, než zabere napsat jakože vtipný komentář).

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

pm | 2. 1. 2020 | 11:48 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

ani on angličtinu nezvládá :-((

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 10:37 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

Sice vás chápu, ale na druhou stranu, proč nepojmout text, který obsahuje slova, kterým nerozumím, jako příležitost se něco nového dovědět? Vždycky budou existovat slova, kterým čtenář nerozumí, i když jen třeba jedno v článku. A pokud je jich tam víc, tak to prostě není článek pro mě a nebudu ho číst. Osobně se mi ten autorův pohled líbí i když s ním ve všem nesouhlasím (horní knoflík saka zapnutý být nemusí, ten druhý musí :-) )

-59
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Karel | 6. 1. 2020 | 14:06 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:37

Pokud píši česky, tak používám české termíny. Jen hlupák dává na odiv svou světaznalost tím, že do textu musí za každou cenu vkládat cizí výrazy i přesto, že existují i češtině.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin | 2. 1. 2020 | 14:57 | reakce na Dana Košťálová - 2. 1. 2020 10:37

nesouhlasím s Vaší definicí "horní knoflík saka zapnutý být nemusí". Lépe a přehledněji třeba zde http://www.muzivcesku.cz/jak-ze-se-to-vlastne-zapina/

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Dana Košťálová | 2. 1. 2020 | 21:04 | reakce na Martin - 2. 1. 2020 14:57

Ajo, já jsem myslela sako na 3 knoflíky :-) a neřekla jsem to. BTW, ten váš odkaz je zajímavý, ani jsem netušila kolik typů zapínání existuje. Jestli on není nakonec praktičtější ten svetr :-) :-) :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tommy | 2. 1. 2020 | 10:14 | reakce na Jirka_26 - 2. 1. 2020 09:09

Byt IN neni dnes vubec snadne.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

pm | 2. 1. 2020 | 11:55 | reakce na Tommy - 2. 1. 2020 10:14

Být in je lehké. Hlavně si nebrat takové ubohé pražské bláboly absolutně o ničem. Jdu se projít se psem do lesa. V teplákách

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Vrána | 2. 1. 2020 | 09:07

No znám pár realitních makléřu a nikdo z nich už v obleku nechodí.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit