E-shop Heroine: předplatná, Manuál pro moderní mámy, Heroine Premium

Recenze nové Toyoty Yaris: Moje Little Big Car

„Toyotu Yaris řídím už od roku 1997. Problém je, že pořád tu samou. V tom, že už vážně přesluhuje, jsem se utvrdila nedávno. Dostala jsem příležitost otestovat nejnovější, čtvrtou generaci tohoto úspěšného modelu,“ říká Michaela Kramárová.

Foto: Archiv

Yaris 2020 si zachoval proporce šikovného vozítka do města, ale zároveň má výrazně sportovnější tvary a hlavně výbavu obvyklou spíš u mnohem vyšší třídy. Začíná to u sedadel, která jsou delší a širší, takže nemáte pocit, že sedíte v malém autě. Interiéru dominují prémiové měkčené mate­riály a hi-tech textilie. Konstruktéři posunuli prostřední sloupky dozadu, takže z auta je lepší výhled a přední sedadla jsou dál od sebe, čímž mezi řidičem a spolujezdcem vzniklo místo i na loketní opěrku. Komfort je na prvním místě.

Nabitý už v základu

Nový Yaris stojí 350 tisíc korun v základní výbavě, a už ta je neuvěřitelně nabitá – k dispozici je precizně fungující inteligentní adaptivní tempomat a soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5, který mimo jiné zahrnuje asistenta pro udržení v jízdním pruhu, sledování únavy řidiče, rozpoznávání chodců a cyklistů i dopravních značek či asistenta pro odbočování, který zmírňuje rizika kolize na křižovatkách. Toyota s novým modelem dosáhla pěti hvězd v evropských testech bezpečnosti Euro NCAP, mimo jiné i díky centrálnímu air­bagu pro přední sedadla.

Toyota postavila Yaris na úplně novém základě, z předchozí generace nemá ani šroubek. Poprvé ve třídě malých vozů aplikovala TNGA (Toyota New Global Architecture) a Yaris má díky nové platformě lepší tuhost, nižší těžiště, nové zavěšení kol a celkově hodně vylepšené jízdní vlastnosti. Jezdila jsem s ním ve městě, po okreskách, po dálnici a dokonce i na testovacím okruhu – pořád je to skvěle ovladatelné a mrštné auto, v každé situaci je naprosto stabilní a pohodlné.

Toyota postavila Yaris na úplně novém základě, z předchozí generace nemá ani šroubek. Poprvé ve třídě malých vozů aplikovala TNGA (Toyota New Global Architecture) a Yaris má díky nové platformě lepší tuhost, nižší těžiště, nové zavěšení kol a celkově hodně vylepšené jízdní vlastnosti. Jezdila jsem s ním ve městě, po okreskách, po dálnici a dokonce i na testovacím okruhu – pořád je to skvěle ovladatelné a mrštné auto, v každé situaci je naprosto stabilní a pohodlné.

V nabídce motorizací je litrový benzinový motor, nový atmosférický 1,5litrový benzinový tříválec a hlavně jeho hybridní provedení s výkonem 116 koní, které je šetrnější k životnímu prostředí a umožní snížit spotřebu o více než 20 procent oproti předchozí generaci. Hybridní Yaris oceníte hlavně ve městě, kdy až 80 procent jízdy zvládne v pohodě v elektrickém režimu. O tom, že je Toyota Yaris malé velké auto, jsem se přesvědčila už mnohokrát. Je bezpečný, pohodlný a navzdory své velikosti i prostorný. Nejnovější model je navíc krásný a nabídne vám snad ještě víc, než od nového vozu čekáte.

Aktuální číslo

  • Kulturní války režisérky Barbary Herz
  • Může být matka dobrý „vědec“?
  • Jak vychovat odolné děti
  • Rodičovská půl na půl 
Popup se zavře za 8s