Diskuze k článku:

Veganská strava nemusí být drahá. Na co si dát pozor, aby omezení masa dávalo smysl?

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Tiv | 24. 6. 2022 15:56

ano, býti býložravcem je pro člověka přirozené. hned se mi vybavil vtip: proto je v jeskyních tolik kreseb, kde pračlověk trhá salát.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

B | 23. 6. 2022 16:29

"Zakládá se na představě, že i zvířata mají právo řídit svůj život a my lidé nemáme právo rozhodovat o tom, jak s ním naloží a kdy jejich život skončí. "

To je zas takový romantický tvrzení, by mě zajímalo na čem se zakládá...jako já třeba jen nechci zbytečně ubližovat, protože to mám globálně za zbytečné a špatné, das ist alles. Kdybych viděla zvíře trpět, nebo mi nic jiného nezbývalo, tak o něm klidně rozhodnu a umlátím ho třeba lopatou...Stejně bych neměla problém ani u lidí.
Navíc nejblíž mé osobní víře je převtělování a koloběh energie...ale to jsou samozřejmě jen nepodložené pohádky, kterými bych neobhajovala nic, protože se to nedá dokázat.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

Tiv | 25. 6. 2022 20:45

pak je tu ještě nemalé procento lidí, kteří snídají cigáro a kafe, obědvají sladké z automatu a k večeři prostěněco z lednice. salát Caesar, nebo guláš z bezdomovce, hlavně když se s tím bude klohnit někdo jiný. takoví typičtí jemifuktariáni. když jim donesete talíř až k televizi, zdlábnou i ropu a vařenou letní pneumatikou a pak pochválí a poděkují, jen aby nemuseli umývat nádobí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Čingischán | 25. 6. 2022 9:37

Přináším vybrané pasáže z článku, přeložené do jazyka neveganů:

"Z německé studie publikované v roce 2016 vyplynulo, že 89 % spotřebitelů se pro veganský styl života rozhodlo z etických důvodů. " = 89% veganů chápe, že zdravotní rozdíly mezi veganskou a neveganskou stravou jsou mizivé, že skutečný rozdíl mezi veganem a neveganem je v celkové životosprávě a v etickém rozměru jejich diet

"Na druhou stranu studie upozornila na vyšší riziko zlomenin. Ve většině sledovaných parametrů se však veganská a neveganská populace podle všeho neliší... Výzkumy samozřejmě ještě nejsou u konce a můžou přinést mnohá překvapení, ale už teď se dá říct, že rostlinná strava může ze zdravotního hlediska znamenat výhodu." = zvýšit si dietou riziko zlomenin je výhoda, v aktivním věku i na stáří

"Vegani rozhodně musejí více myslet na dostatečný přísun různých druhů luštěnin a produktů z nich. Luštěninové jídlo by se mělo na stole objevit jednou, ale spíše dvakrát denně." = kravičky do ozonové díry prdět nesmí, vegani ano

"Pokud omezujeme mléčné výrobky, je třeba dbát na adekvátní příjem vápníku z jiných zdrojů." = naším svatým grálem jsou nutriční tabulky, na to, že v naší stravě vápník v dostatečném množství nechybí, ale nevstřebáme ho kvůli ničím nevyvážené přemíře vlákniny, dlabeme

"musíme si vitamin B12 zajistit přímo z bakterií – tedy pomocí doplňků stravy s „bé dvanáctkou“ z nich izolovanou" = člověk je od přírody býložravec, proto musí ke svému býlí papat přírodně-identické průmyslové pilule

a ne, nechci se strefovat to veganství nebo veganů, chci jen, aby zde přítomní vegani pochopili, že argumenty v tomto článku vnímá spousta neveganů jako naprosto zcestné, a proč

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Křížek | 24. 6. 2022 18:06

A není náhodou v prostředí, kde se poctivě nutričně vyvážená strava shání jen těžko, evoluce do takového býložravce, který nutně musí dbát na nutriční vyváženost své stravy a i pak mu stejně hrozí vyšší riziko zlomenin, poněkud riskantní strategie přežití? :-D

No a nemohl jsem si nevšimnout, že článek zase poukazuje na to, kolik čeho obsahuje kdejaké zrní, ale ani slovem nezmiňuje všem lidem skutečně znalým výživy známý fakt, že nezáleži jen na tom, kolik nutrientů potravina obsahuje, ale především na tom, kolik té potraviny jíme a jak dobře se ten nutrient právě z této potraviny vstřebává a to především v kombinaci s jinými potravinami, které mohou vstřebávání nutrientů ovlivňovat.

Propagátor veganství vám řekne, že spoustu železa mají třeba ořechy. Opravdový odborník na výživu vám řekne, že ořechy v sobě mají spoustu železa, ale obsahují přirozeně také fytáty a polyfenoly, které vstřebávání železa v lidském tenkém střevě účinně brání.

Propagátor veganství vám řekne, že hromadu vitaminu C obsahuje třeba pomeranč. Opravdový odborník na výživu vám řekne, že i když jsou díky globalizaci pomeranče běžně k sehnání i v našich zeměpisných šířkách, nejvýznamnějším zdrojem vitaminu C jsou pro průměrného Čecha brambory, a to kvůli množství, které jich sní.

Takže zase článek o hounu, jehož hlavním vyzněním pro mě je, že pokud vás po luštěninách a kysaném zelí trápí nadýmání, pak nejste vhodný materiál na vegana.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

M. | 24. 6. 2022 16:10

V podstatě je to protiveganský článek v rouše beránčím. Myslím, že bububu na téma jak se člověk musí hlídat lékařsky, když je vegan, je trochu nedokončeno. Kdo není vegan, měl by se lékařsky hlídat 2x více a mnohem dříve a velmi poctivě. Rozhodnutí stát se veganem by mělo být informované, to jistě, ale o to informovanější by mělo být rozhodnutí se veganem nestat. To ale v článku neplyne, přitom je to ještě důležitější než poselství o důležitosti B12.

Kdo chcete, mrkněte na web nutritionfacts org, tam je myslím to info dost dobře přehledné, dost jednoznačné.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

M. | 24. 6. 2022 16:03

Lékařka s titulem od hlav titulovaných titulovanými hlavami. A proto hned kdo jsa vegan, nechť pravidelně chodíš na krev, neb se tak vystavuješ nebezpečenstvím špatně strávených potravin! Dobře si rozmysli smrtelníče, zda vstoupiv do rozbouřených vod býložravých chceš-li zlámané slabé tělo riskovati, byť vše to pro slávu hrdinskou, kterou pobere i utopenec v býložravé utopii.

V podstatě

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tiv | 24. 6. 2022 15:56

ano, býti býložravcem je pro člověka přirozené. hned se mi vybavil vtip: proto je v jeskyních tolik kreseb, kde pračlověk trhá salát.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Robert | 24. 6. 2022 4:38

Díky za článek, vyzkouším a ulevím svědomí :)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 23. 6. 2022 19:55

Veganská strava je přirozená, člověk je vlastně rozený býložravec, proto si pochopitelně vegan musí skoro alchymisticky dávkovat jednotlivé složky potravy a používat suplementaci :D :D :D

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal Macek | 23. 6. 2022 16:59

Jasně že nemusí být drahá může být i hodně levná, rýže, lusteniny, základní a sezónní zelenina sou levné a receptu s nimi je dost. Tam de o to že jen takové to "fancy" veganske jídlo je drahé protože ty firmy zjistili že na veganech se dá hodně vydělat:)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

B | 23. 6. 2022 16:29

"Zakládá se na představě, že i zvířata mají právo řídit svůj život a my lidé nemáme právo rozhodovat o tom, jak s ním naloží a kdy jejich život skončí. "

To je zas takový romantický tvrzení, by mě zajímalo na čem se zakládá...jako já třeba jen nechci zbytečně ubližovat, protože to mám globálně za zbytečné a špatné, das ist alles. Kdybych viděla zvíře trpět, nebo mi nic jiného nezbývalo, tak o něm klidně rozhodnu a umlátím ho třeba lopatou...Stejně bych neměla problém ani u lidí.
Navíc nejblíž mé osobní víře je převtělování a koloběh energie...ale to jsou samozřejmě jen nepodložené pohádky, kterými bych neobhajovala nic, protože se to nedá dokázat.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit