Diskuze k článku:

Diskriminace lékařek v Česku: „Kočičky, na medicínu nemáte, raději roďte děti“

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jana | 18. 8. 2020 | 15:26

Lékařek je ve zdravotnictví dokonce víc, což ale neznamená, že diskriminace není. Je jich víc jen proto, že muži prostě doktořinu ve špitálech odmítají dělat a nemocnice někoho přijmout v zoufalství musí. Jinak - jak vyplynulo i z dotazíku - nemocnice berou cíleně doktory, ne doktorky, i kdyby měli menší kvalifikaci a zkušenosti. Zároveň dávají vyučující na fakultách i nadřízení ženám dost jasně najevo, že je v medicíně nechtějí a ideálně by se jich rádi zbavili. Nenabízejí jim stejné možnosti, nevěnují se jim při výuce atd. Jestli tohle neni diskriminace a sexismus, tak nevím co.

+32
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Umfa | 18. 8. 2020 | 16:50

Mám v příbuzenstvu dvě nedávno vystudované lékařky a ani jednu z nich jsem neslyšel takhle fňukat. Naopak, obě se na tohle povolání těšily, dostaly se na kliniku kam chtěly a dělají svou práci rády a jsou nadšené, kdykoliv se v praxi naučí něco nového. Možná je háček v tom, že obě jsou opravdu šikovné, vystudovaly bez problémů s výbornými výsledky a při výběru místa tudíž nestály v řadě s dalšími kteří prolezli s odřenýma ušima a bez valného zájmu :D

-22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 49 komentářů v diskuzi

Lékařka | 23. 8. 2020 | 11:50

Abychom se nehádali, jestli je muž nebo žena profesně schopnější (to je těžko objektivně posoudit) uvedu příklad z naší kliniky. Ve fakultní nemocnici je nehezkým zvykem nastupovat s částečným úvazkem a odpracovat plnou pracovní dobu, aby se započítávala do předatestačního vzdělávání. Ale zatímco já a mé kolegyně jsme dostaly úvazek 0,5-0,7, koelgové 0,9. Za stejnou práci tedy pobírají vyšší plat.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Luka | 21. 8. 2020 | 12:31

Mě léčil dědu primář a doktor bez titulu. Celkem 3 členy rodiny a krom nelegální vraždy morfiem neudělali v léčení žádnou práci. Jednomu to bylo fuk protože je betcitnej psychopat co nemá ani vzdělání na práci kterou dělá, 2. dobře placený dědek který se schovává před pacienty aby nemusel nic dělat. Ve výsledku jenom škodí protože berou peníze za práci kterou neodvádí! A to jsou podle vás ti mužští odborníci co nevychovávají svoje děti jen chodí do práce a ještě jí ani nemůžu udělat pořádně? A kvůli nim vyhazujete zkušený doktorky? Nakopat vás..

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 22. 8. 2020 | 14:59 | reakce na Luka - 21. 8. 2020 12:31

No oni totiž hodnocení za to co mají v kálhotach!!! Osobně já by chlapa ginekologa by nakopala ráče do zadku. A cíleně se jim vyhýbám!!!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luka | 21. 8. 2020 | 12:19

Pokud se tak chová vedoucí pracovník je nekompetentní svoji práci vykonávat v nejlepším prospěchu pro zaměstnavatele. Je neprofesionální a má letět na hodinu! Tak jako by se mu to stalo v pořadné soukromé firmě. Tohle zkoušet na řídící pozici někdo v korporátu, tak už zametá záchodky. Přestaňme živit žáby na pramení z našich daní!!! Společnost doplácí na nedostatek lékařů zdravím a oni si dovolí tohle?!

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Luka | 21. 8. 2020 | 12:11

Až budou chcípat, přidělit jim tu ošetřující lékařku, která už v nemocnici díky nim nepracuje. Ať si je ošetřuje vzduch. Jak tohle někdo udělá, má sám letět, nebo přijít na x let o prémie. Ve smyslu já ti dám, poškozovat nám firmu, nemocnici, veřejný zájem ... jak tohle udělá vedoucí, má letět okamžitě na hodinu. Za škodění firmě jejíž chleba jí!

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mysakusak | 21. 8. 2020 | 05:19

Ma zena je lekarka, dokonce ma PHd ... Velice si ji vazim, ale proste vim ze rade technickym/odbornym aspektum sve prace naprosto nerozumi a je zde riziko odborne chyby. Bere veci mechanicky, bez toho aby chapala jak vlastne funguji. Pokud by ve zdravotnictvi byly jen zeny, nedopadlo by to dobre ...

-12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana T. | 19. 8. 2020 | 17:00

chirurg Pavel Pafko například v minulosti prohlásil: „Budu mít s feministkami zase problém, ale opravdu myslím, že ženy a muži mají postavení odlišné. Pro ženy chirurgie není vhodná. Ženy kvůli rodině věnují vzdělávání zákonitě méně než muži, a navíc, chirurg se potřebuje rychle a rázně rozhodovat. A to je něco, co nepatří ke standardní ženské výbavě.“

V době, kdy má česká armáda ve svých řadách 3 pilotky, z toho jednu na nadzvukovém JAS-39 Grippen mluvit o rychlém a rázném rozhodování žen je úsměvné.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 2. 9. 2020 | 14:33 | reakce na Jana T. - 19. 8. 2020 17:00

No jo, jenže jedna vlaštovka ani tři pilotky jaro nedělají. To jsou spíše výjimky potvrzující pravidlo. Ale když jim to jde a baví je to, proč jim to neumožnit.
Nebe si schopné a neschopné piloty přebere samo a dosti rychle.
Tu úplně první holku, co u nás začala létat se stíhačkou jsem od vidění znal. Ale už je to mnoho let a dneska už si nevzpomenu ani jak se jmenuje.

S tou částí výroku pana Pafka o rychlém a rázném rozhodování souhlasím, rozhoduje-li se rázně žena, zpravidla se rozhodne blbě (z osobní zkušenosti).
S tím zbytkem výroku se už tak paušálně souhlasit nedá. Není totiž chirurgie jako chirurgie. Fyzicky namáhavá je hlavně ortopedie, tedy chirurgie končetin.
Plastická, cévní, interní a jiná chirurgie zas tak extrémně namáhavá není, aby to nemohla dělat žena (a běžně to také dělají) a s tím usilovným sebevzděláváním bych byl taky méně kategorický. Dejme tomu, že muži k tomu mají více prostoru, ale otázka je, jestli ten čas ke studiu využívají.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana T. | 19. 8. 2020 | 16:57

chirurg Pavel Pafko například v minulosti prohlásil: „Budu mít s feministkami zase problém, ale opravdu myslím, že ženy a muži mají postavení odlišné. Pro ženy chirurgie není vhodná. Ženy kvůli rodině věnují vzdělávání zákonitě méně než muži, a navíc, chirurg se potřebuje rychle a rázně rozhodovat. A to je něco, co nepatří ke standardní ženské výbavě.“
______________________________ ________________________
V době, kdy má česká armáda 3 pilotky, z toho jednu na nadzvukovém Jas-39 Grippen mluvit o tom, že rychlé a rázné rozhodování není pro ženy, je celkem úsměvné.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 19. 8. 2020 | 15:27

Smutný na tom je, že se s tím reálně nedá nic dělat. Takové chování ženy snášejí od osob, na kterých nějakým způsobem závisí, takže jakýkoli protest jim spíš ublíží. Navíc se to děje všude. Pohlaví vám může komplikovat klidně i autoškolu.
Co se dá dělat, když složení zkoušky závisí na tom, jestli máte prsa nebo ne? Takového "zlatého" pana profesora, má třeba sestřenice na právech. Já se už v prváku na střední setkala s názorem, že holky u oboru nevydrží, protože budeme mít buď kariéru nebo rodinu.
Ať každý dělá práci, kterou si vybral. Pokud si někdo zvolí za práci výuku na vysoké škole, ať učí. Ale jen učí, názory si má nechat na doma a především je nemá promítat do hodnocení.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Paros | 19. 8. 2020 | 14:50

to by mě nenapadlo, že je ve zdravotnictví takový přebytek personálu, že se vyplatí plýtvat ženskou pracovní silou.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Radana Chybová | 19. 8. 2020 | 14:01

Jsem celkem překvapená, že v současné době jsou mladé lékařky a medičky
diskriminovány. Zdá se že situace je horší než bývala kdysi. Studovala jsem medicínu v první polovině osmdesátých let. Byly jsme oslovovány od počátku studií jako paní kolegyně ( a to v době,kdy se všude soudružkovalo), rozhodně ne děvčata. Během studií nás nikdo nenabádal, že máme jít k plotně a rodit děti. A to bylo v dobách, kdy část kolegyň na škole byla už vdána a některé měly i díte.Na školu přišlo ostatně už i několik čerstvých maminek po maturitě. Pamatuji, jak jedna spolužačka z ročníku porodila na gynekologické klinice během státnic jejího kroužku a dostala jedničku za vzornou praktickou ukázku.
Během studií jsem praktikovala na chirurgii, ale nikdo mi nenaznačoval,že je to pro mne nevhodné. Pro chirurgii jsem se nakonec nerozhodla,přišlo mi to opravdu hodně namáhavé-nejen pro ženu ale i pro muže. Po promoci jsem nastoupila do nemocnice na rentgen. Jedinkrát, kdy přišlo na přetřes to, že jsem žena, bylo u závodní gynekoložky,která mě nabádala rychle se vdát a mít děti, kvůli expozici ionizujícímu záření.
Přemýšlím, proč je tomu nyní jinak. Možná kvůli tomu, že tehdy byl ty genderové role jasné a k podivení bylo spíš to, že by se žena cele ponořila do práce a na rodinu rezignovala. Takže posílat kolegyně k plotně bylo marné, ony tam dříve nebo později skončily ve druhé směně všechny, nevyjímajíc ani emeritní předsedkyni Akademie věd. Možná že staří lékaři byli k ženám zdvořilí a to co jejich současní nástupci deklarují, to si pouze mysleli.
I mě občas některý pacient osloví sestřičko, ale mě to nevadí. Sestřičky jsou přeci mladé a krásné a toho já si na prahu šedesátky velice považuji :-)

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 19. 8. 2020 | 15:07 | reakce na Radana Chybová - 19. 8. 2020 14:01

Cituji: "Jedinkrát, kdy přišlo na přetřes to, že jsem žena, bylo u závodní gynekoložky,která mě nabádala rychle se vdát a mít děti, kvůli expozici ionizujícímu záření. Přemýšlím, proč je tomu nyní jinak. "

A nenapadlo vas velice jednoduche vysvetleni tohoto rozporu, ze zkratka tento clanek, na ktery reagujete, je tendencni/lzivy?
Na tomto webu si s nestrannosti veru nikdo hlavu prilis nelame.

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Radana Chybová | 24. 8. 2020 | 17:55 | reakce na Jouda - 19. 8. 2020 15:07

Nemyslím si,že je článek nepravdivý, řekla bych spíš, že současné hulvátství panující v komunikaci (otevřeností se to občas nazývá), zasahuje naše mladé kolegyně tak,jak to mnohé popisují. Moji staří kolegové si jistě mysleli své, ale byli zdvorilí. A protože byla taková doba,některé mohla zbrzdit i představa maléru politického. Ale spíš jim v takových manýrech bránila noblesa. Toť vše

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magdalena | 19. 8. 2020 | 13:47

Uvedu jeden fakt. Mého manžela poslala domů s krvácením do mozku "lékařka", ne lékař. Zemřel.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eva | 19. 8. 2020 | 15:06 | reakce na Magdalena - 19. 8. 2020 13:47

To je samozřejmě smutné, ale přece to neznamená, že jsou všechny lékařky špatné. Copak muži nechybují?

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

"diskriminace"" | 19. 8. 2020 | 13:09

Je to naprostá lež a hloupost, hledají se neexistující problémy, na kterých si jisté skupiny děvčátek dělají karieru. Až na tyhle LŽI (feminismus, rasismus, xenofobile, 32 pohlaví, LGBT atd.) padne západní demokratická civilizace, tak ti po nás Vám to holky vysvětlí po jejich....

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Alžběta | 19. 8. 2020 | 00:30

Tyhle diskriminační zážitky jsou fakt smutný. Jedna úroveň jsou ty blbý kecy o slepicích a nevýkonných maminkách. Druhá úroveň je ten strašně smutnej fakt, že ty "brzo těhotný kočky" a " nevýkonný maminky" jsou realita. Vím, to, protože jsem prošla oběma fázemi. Pokud se v dnešním společenským nastavení chce matka profesně rozvíjet, potřebuje A/ babičku (ženu pracující zdarma) B/ jesle (do tří let věku tak nenávratně poškodí emoční stránku svého dítěte, tedy v ČR, jinde vlastně ne) C/chůvu (prachy) D/ zkrácený úvazek (+manžela, který je uživí) a nebo E/partnera, který taky nakupuje, pere, vaří chodí po práci na klouzačky a před spaním porovnává ceny kroužků a swapuje sněhule. A já nám všem přeju hlavně toho partnera, tátu jiný generace, kterej se toho nebojí a klidně si po narození dítěte vezme poloviční úvazek, aby si ty neopakovatelné momenty užil a jeho holka se mohla vrátit na pár hodin do práce a k tomu si dodělat atestaci/CAE/doktorát/nebo klidně maturitu.

+17
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Lenka | 18. 8. 2020 | 20:59

U těch mužů to chápu, chrání si vlastní nadřazené postavení. Aby žena byla v práci stejně uznávaná jako muž, musí podávat vyšší výkon. Chlapovi kolikrát stačí jen to, že patří k pohlaví, které tradičně nosí kalhoty. Kdo tvrdí opak, záměrně překrucuje pravdu. Bohužel, často to jsou právě ženy, souhlasím s Marií, které nechtějí převzít zodpovědnost za sebe a raději se tváří, že muž je stvořen k tomu, aby rozhodoval.. a ony potom mohou tvrdit, že za to mohl: špatný manžel, otec, syn , soused nebo ta prokletá ženská, která chce dělat kariéru..

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 18. 8. 2020 | 20:25

Bohuzel podporovani muzskoho sovinismus je casto vlastni i zenam, ktere hazeji klacky pod nohy svemu vlastnimu pohlavi a jsou kolikrat horsi nez muzi. Mozna tim chteji u muzu " zabodivat" a citit se pak vice atraktivni...

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 18. 8. 2020 | 19:02

A proto je víc lékařek než lékařů, že autorko jedna hloupá.

-12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 22. 8. 2020 | 15:24 | reakce na Marie - 18. 8. 2020 19:02

Ale proto že si to oddupaly ne proto že jim to nikdo dal zadarmo,blbko!!!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 18. 8. 2020 | 16:50

Mám v příbuzenstvu dvě nedávno vystudované lékařky a ani jednu z nich jsem neslyšel takhle fňukat. Naopak, obě se na tohle povolání těšily, dostaly se na kliniku kam chtěly a dělají svou práci rády a jsou nadšené, kdykoliv se v praxi naučí něco nového. Možná je háček v tom, že obě jsou opravdu šikovné, vystudovaly bez problémů s výbornými výsledky a při výběru místa tudíž nestály v řadě s dalšími kteří prolezli s odřenýma ušima a bez valného zájmu :D

-22
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ondřej | 19. 8. 2020 | 13:52 | reakce na Umfa - 18. 8. 2020 16:50

Proč má milé feministky v tuhle chvíli tento článek 11 záporných hlasů?

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 19. 8. 2020 | 16:51 | reakce na Ondřej - 19. 8. 2020 13:52

Protože tuší, že mám pravdu :-) Na nefér zacházení si totiž vždycky nejvíc stěžují ti nejslabší zaměstnanci. Kdo zvládá pracovní úkoly lehce a s rezervou, ten nemívá problém. Kdo se opakovaně potýká s tím, aby je aspoň jakž takž splnil v třikrát nastaveném termínu, ten kolem sebe vždycky vidí tucet nepříznivých okolností, bez kterých by to zvládnul rychleji a lépe.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marie | 20. 8. 2020 | 15:51 | reakce na Umfa - 19. 8. 2020 16:51

Protože to je plátek pro hloupé frigidní feministky. :DDD

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alžběta | 19. 8. 2020 | 13:16 | reakce na Umfa - 18. 8. 2020 16:50

Já si nejsem jistá, nakolik se téma diskriminace v práci řeší s širším příbuzenstvem a s rodinou vůbec. Navíc s tím přístupem k tématu, který tedy čiší z vašeho komentáře ( že se s tím setkají jen ty, co nejsou dost chytrý a dobrý) by jste byl/a asi te/ta poslední, se kterým bych svoje problémy chtěla probrat a následně pak roky poslouchat na narozeninových oslavách poznámky, že sem ta nekompetentní fňukna.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 19. 8. 2020 | 16:46 | reakce na Alžběta - 19. 8. 2020 13:16

Máte pravdu - v tom, že jsme o tom naposled mluvili na jedněch narozeninách :-) Ale myslím, že situace byla taková, že by se holky zmínily. Aspoň o byrokracii, nelogickém financování zdravotnictví i zbytečném tupém biflování na některé zkoušky mluvily otevřeně :-`) Kromě toho mě znají a vědí, že nesnáším tupce, kteří kvůli předsudkům někoho předem diskvalifikují.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alžběta | 20. 8. 2020 | 00:59 | reakce na Umfa - 19. 8. 2020 16:46

Chápu to dobře, že si stojíte absolutně za tím, že ve všech oborech a pracovních pozicích, v soukromé i veřejném sektoru jsou všichni zaměstnanci v téhle zemi hodnoceno jen a pouze podle svého výkonu, nasazení a individuálních schopností? To mi, promiňte tedy, připadá dost naivní.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej | 20. 8. 2020 | 10:32 | reakce na Alžběta - 20. 8. 2020 00:59

Víte, už mám na krku šedesátku. Za svůj život jsem si něco prošel, ale Já jsem se s disjriminací žen nikdy nesetkal, ba právě naopak. Kolik jsem poznal bezcharakterních zlatokopek, zlých pomlouvačných manipulátorek. Pro mne je to jen klišé....

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

lajika | 20. 8. 2020 | 13:30 | reakce na Ondřej - 20. 8. 2020 10:32

no ba - chlapi se obvykle s diskriminací žen nesetkávají :/ Zvláště ti, kteří by diskriminaci nepoznali ani kdyby ji přistihli jak jim ohlodává svačinu a vyjádření podobná těm v článku považují za humor, kterému ty pitomé vztahovačné slepice nerozumí :/

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 20. 8. 2020 | 14:25 | reakce na lajika - 20. 8. 2020 13:30

Povím Vám pro potěšení jeden příklad, kdy jsem diskriminaci žen viděl a rozpoznal. Měli jsme nabídku na subdodávku od dvou firem, z USA a UAE. UAE byly cenově lepší, ale nemám tuhle prožluklou monarchii rád, tak jsme poslali na jednání naši obchodní ředitelku (to ještě není ta diskriminace - byl to její nápad). Arabové z toho byli tak konsternovaní a na pokraji infarktu, že jim tam podmínky diktuje žena a že co ona rozhodne, to už nikdo "vyšší" nezmění (to už ta diskriminace je), že z obchodu radši vycouvali, poslali oficiální dopis že se při jednání ukázala nekompatibilita jejich řešení s našim systémem, my jsme jim zdvořile poděkovali a bylo vymalováno :D Přišli asi o pět miliónů dolarů kvůli vlastní nadutosti :D

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 20. 8. 2020 | 10:14 | reakce na Alžběta - 20. 8. 2020 00:59

Mluvím hlavně o vysoce kvalifikovaných zaměstnancích, s ostatními sektory nemám dost zkušeností. Ale ano, jsem přesvědčený, že obecně to tak funguje (až na případy blbů a hulvátů, ale ti existují v obojím provedení bez ohledu na pohlaví). To co se povídá o úmyslné diskriminaci žen je podle mě jen kognitivní zkreslení pramenící z několika skutečností: říká se třeba, že chlapi na rozhodujících pozicích mezi sebe nechtějí pustit ženy. Jenže skutečnost je taková, že oni/ony mezi sebe nechtějí pustit vůbec nikoho a velmi agresivně tomu brání, i s využitím podpásových argumentů (jsi žena, holobrádek, cyklista, slávista, buzerant, smrdí ti z pusy, ...) a někdo si to holt bere osobně a někdo zase není dost agresivní aby se přes tu bariéru dostal. Další věc je, že o vypsané lukrativní pozice bývá velmi tvrdý souboj a když se přihlásí žena třeba na pozici Chief software architect s platem tři milióny ročně, tak ji čistě numericky přečíslí muži v poměru 100:1 (z důvodů které leží mimo možnosti zaměstnavatele) a tudíž naděje, že bude přijata žena je 1:100. Opět ideální východisko pro cognitive bias. Stejně tak u středních pozic, když je potřeba máknout a dělat 12 hodin denně 7 dní v týdnu třeba měsic v kuse, ženy většinou odmítají a tím přicházejí o body. Opět z důvodů mimo dosah zaměstnavatele.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 20. 8. 2020 | 12:15 | reakce na Umfa - 20. 8. 2020 10:14

IMHO hlavni pricinou, proc je top pozicich malo zen, je ruzne rozlozeni IQ u zen a muzu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variability_hypothesis

Prumerne IQ zen a muzu je vicemene stejne, zenska zvonova krivka je ale mnohem strmejsi, u muzu jsou vice zastoupeny extremy.

Tedy existuje mnohem vice genialnich muzu, nez zen a taky existuje mnohem vice imbecilnich muzu nez zen.
Dusledek je, ze na top kvalifikovanych pozicich je mnohem vice muzu nez zen, stejne tak je mnohem vice muzu mezi vezni a bezdomovci.
Zeny ovladaji stred kolem IQ 100.
Proto bylo za komancku mnohem vice maturantek nez maturantu, nyni, kdyz je uroven VS studia snizena na urovem maturity, vychazi s VS vice absolventek, nez absolventu. Zato na doktorandske urovni se trend obraci.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 20. 8. 2020 | 12:23 | reakce na Jouda - 20. 8. 2020 12:15

Ještě řekněte, že polovina lidí má podprůměrné IQ a uvidíte, jak se na Vás sesypou :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alžběta | 20. 8. 2020 | 11:14 | reakce na Umfa - 20. 8. 2020 10:14

Děkuju za poctivé vysvětlení. Rozhodně souhlasím s tím, že převážně mužská elita ve vedoucích pozicích jsou Alfa samci a že mezi sebe nechtějí pustit nikoho. Ať už jste muž nebo žena, musíte mít hodně ostré lokty a pomyslně podepsat smlouvu s ďáblem, aby jste se mezi ně dostali. A na to ne každý má žaludek. O něco méně ženy, které mají hodnotový žebříček vystavěný okolo blaha svých dětí. Moje představa lepší budoucnosti stojí se točí okolo představy, že to blaho dětí bere v kariérním rozhodování v potaz i otec. Obecně věřím v pozitivní společenský vývoj a odmítám zakonzervování aktuálních pravidel jako těch osvědčených.

Každopádně, váš názor na to, že k diskriminaci obecně spíš nedochází (ať už u žen, zaměstnanců nad 50 let nebo cizinců) vidím jako že "Sytý hladovému nevěří" a s tím asi těžko něco tady v diskuzi udělám.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej | 20. 8. 2020 | 13:26 | reakce na Alžběta - 20. 8. 2020 11:14

Diskriminace žen je sice nesmysl, ale může se tím živit spousta podvodníků, neziskovek atd. Tohle téma mne velmi zajímá, zatím žádná z feministek mi ještě neřekla konkrétní diskriminaci tam a tam... Jestli budou srovnávat můj plat s naší uklizečkou, mám ho větší. Já jsem v práci 300 hodin měsíčně, jsem za vše zodpovědný. Ale holky feministky v tomto případu mají jasno: muž bere víc než žena

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

maja | 20. 8. 2020 | 13:35 | reakce na Ondřej - 20. 8. 2020 13:26

a vy u vás pracujete jako uklizeč? Pokud ne, pak jste asi nezvolil ten nejlepší příklad, že? Pokud ano a váš příklad pak má určitou váhu, pak trávíte v zaměstnání bratru 13 a půl hodiny denně. Tak to vám to uklízení moc nevodsejpá - no co už, chlapi jsou s kýblem a hadrou prostě leví jak turecká šavle a neměli by se cpát kam nepatří (takhle nějak by to mohlo vypadat, kdyby se situace obrátila. A samozřejmě to není ani trochu diskriminace)

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej | 20. 8. 2020 | 23:27 | reakce na maja - 20. 8. 2020 13:35

Ničemu z toho co jste napsala jsem nerozuměl. Jak jste došla k průměru 13,5 hodiny denně. Já jsem v práci sedm dní v týdnu. A znovu se ptám: existuje někde za stejnou práci rozdílná mzda mezi mužem a ženou? Můžete být třeba konkrétní? Asi ne, že jo?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kim | 31. 8. 2020 | 15:57 | reakce na Ondřej - 20. 8. 2020 23:27

Nastup mladych lekaru do zamestnani. Nemocnice plny uvazek neda, prijme jen na castecny. Pracuji vsichni stejne, realne jako na PLNY uvazek a vsichni stejne slouzi. Ale muz absolvent obdrzi uvazek 0.8 nebo 0.9, kolegyne absolventka prijata ve stejny den dostane 0,5. Praxe naprosto bezna, tyka se mnoha desitek (a vice) mladych lekarek kazdy rok. Vubec nevite, o cem mluvite.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 20. 8. 2020 | 12:06 | reakce na Alžběta - 20. 8. 2020 11:14

S prvním odstavcem z větší části souhlasím, že speciálně ženy na to nemají žaludek. Ale ty, které ten žaludek mají, jsou při obchodních jednáních stejně tvrdí protivníci jako muži, jeden druhému nemá co vyčítat :-) Ovšem naději na "pozitivní společenský vývoj" s Vámi nesdílím. Tam, kde se rozhoduje o kariérách budou vždycky vlčáci (a tygřice :-)) a nikdo z těch, kdo se raději starají o blaho svých dětí se mezi ně prostě nedostane (pokud to blaho nezúžíme na jediný úkon přinést domů maximum peněz).

K tomu druhému odstavci, klidně se to dá i obrátit, a to že "Hladový nevěří sytému", konkrétně že si za svůj hlad může především sám. Já sám jsem zaměstnanec nad 50 let a nikdy jsem s tím neměl problém. Ba jsem i po padesátce měnil místo a měl jsem víc nabídek než kolik jsem jich vůbec stačil seriózně zvážit. Ono je to totiž tak, že zaměstnanec by měl mít v padesáti letech spoustu zkušeností, ať už je doktor nebo třeba stavební klempíř a měl by se posunout v hierarchii tak, aby byl schopný zastávat funkci primáře nebo stavbyvedoucího. Pokud to neudělá (celoživotní vzdělávání) a nabízí pořád to co nabízel ve svých třiceti letech, nesmí se divit, že přestává stačit tempu třicetiletých a že ho nikde nechtějí.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tomek | 18. 8. 2020 | 17:38 | reakce na Umfa - 18. 8. 2020 16:50

Moje pritelkyne je taky lekarka, uz nejakym rokem. Jedine, na co si kdy stezuje je byrokracie a mala mzda. Na chlapy neda dopustit, nedelaj zlo (to si delaji zensky mezi sebou) a je s nima narozdil od zenskejch sranda. Takze tolik k tomuhle umele vyvolanemu problemu.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 18. 8. 2020 | 15:16

Ziju v suburb Prahy v rodinnem dome a behem poslednich let jsem v ramci 3 porodu moji zeny a pozdejsim stykanim s detskymi lekari (gynekologie, ockovani, kontrola ortopedie, usni-nosni, ocni, chirurgie (zdravotni zakrok u jednoho ze synu), logopedie, zubni).
Hrubym odhadem jsem se (vicemene jako taxikar vozici zenu a deti) potkal hrubym odhadem s asi 50 ruznymi kvalifikovanymi lekarskymi pracovniky (sestry v to nepocitam).
Z tohoto poctu byli muzi:
- gynekolog moji zeny pred porodem prvniho syna, pozdeji jej v ordinaci nahradila zena
- ukrajinsky zubar, co mi spravoval zyby pred dvema lety, pozdeji jej v ordinaci nahradila zena
- nejaky nedostudovany medik v nemocnici Jablonec n. N, ktery mi fixoval vyron remene pri lyzovani, byl tam naval troubu jako ja a standardni personal to kapacitne nezvladal. A predpokladam, ze po atestaci dotycny zmizi do Nemecka, jak je v oblasti zvykem.

Jinak, zbytek lekarskeho personalu vyhradne zeny. Tedy pomer zena/muz je mnou pozorovane oblasti vetsi nez 10 ku 1.

Coz neni nikterak na skodu, pro vykon lekarskeho povolani (a ostatne temer libovolneho jineho) neni dulezite, zda ma dany pracovnik brabouna, nebo frndu. A ten gynekolog byl z celeho panoptika nejvetsi debil.

Musim uznat, ze vyfabulovat diskriminaci zen v oblasti mediciny uz chce nejakou snahu. Notabene v situaci, kdy podstatna cast rocniku mediku mizej do Nemecka za lepsim, kdy zvlast v perifernich oblastech teto zeme jsou mistni stastni, ze sezenou aspon nejake Ukrajince do lekarskych sluzeb.

Damy, vocamcad-pocamcad. Doporucuju pri fabulacich si vybirat bezpecnejsi temata. S lekari prichazi do styku defacto kazdy a sam vidi, jaka je realita.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Fabulátorka | 18. 8. 2020 | 17:43 | reakce na Jouda - 18. 8. 2020 15:16

U vás je zase těžké vyfabulovat mozek :(

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Adam S | 18. 8. 2020 | 14:41

Když si pojdu jména lékařek a lékařů, se kterými jsem se potkal, je to půl na půl, spíše více žen. Tak kde je ta diskriminace?

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 18. 8. 2020 | 15:26 | reakce na Adam S - 18. 8. 2020 14:41

Lékařek je ve zdravotnictví dokonce víc, což ale neznamená, že diskriminace není. Je jich víc jen proto, že muži prostě doktořinu ve špitálech odmítají dělat a nemocnice někoho přijmout v zoufalství musí. Jinak - jak vyplynulo i z dotazíku - nemocnice berou cíleně doktory, ne doktorky, i kdyby měli menší kvalifikaci a zkušenosti. Zároveň dávají vyučující na fakultách i nadřízení ženám dost jasně najevo, že je v medicíně nechtějí a ideálně by se jich rádi zbavili. Nenabízejí jim stejné možnosti, nevěnují se jim při výuce atd. Jestli tohle neni diskriminace a sexismus, tak nevím co.

+32
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jerry | 22. 8. 2020 | 10:43 | reakce na Jana - 18. 8. 2020 15:26

Ano, vy ženy jste známé tím, že si budete vždy jen stěžovat. I svou neschopnost budete svádět na diskriminaci. Ty ženy, které jsou schopné, zastávají odpovídající pozice již dávno. No a ty které na to nemají budou ječet cosi o diskriminaci Jak trapné.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Umfa | 18. 8. 2020 | 16:53 | reakce na Jana - 18. 8. 2020 15:26

Tahle rétorika mě nedojímá, za komoušů jsem si vypěstoval hroší kůži na hlášky typu "v kapitalismu sice opravdu mají dělníci vyšší životní úroveň než u nás, což ale neznamená, že by nebyli vykořisťováni kapitalisty " :D

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 18. 8. 2020 | 16:06 | reakce na Jana - 18. 8. 2020 15:26

Reakce tohoto typu osvetluje, proc ma Babis v CR nehynouci podporu.
Prumerny tupan/tupaňa žere PR spin doctoring i s navijakem.

Mate nejaky realny podklad pro vas nazor, vyjma tohoto blaboliveho clanku na webu pro ublizene frustrantky?

Buresuv a Mylosuv volic je v ramci PR aktivit Mary Prchala presvedcen, ze CR je premiantem v boji s COVID, ze volba Mylose Rudotrenkateho je ochrana proti dabelskym migrantum (pominme ze prezident ma v dane oblasti nulove pravomoce)a za vse spatne muze arcilotr Kalousek, ktery neni u moci nekdy od roku 2013...

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu