Diskuze k článku:

I miminka masturbují, říká expert. Sexuální výchova není pedofilie

Váš komentář:

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

lida | 5. 11. 2019 | 11:22

Kdysi lékařka Jiřina Strměnová napsala knížku Děvčátko, na slovíčko. Doktor Plzák zas Dospělým vstup zakázán. Možná měl knihu o sexu do školky či školy napsat odborník.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

jana | 5. 11. 2019 | 22:27

Článek jsem celý nečetla, blábol od začátku,...doufám,že už to bude konečná o sexu, masturbaci a podobně, ...každý se občas v rozkroku poškrábe, bohužel mimino má více jak rok plenu, takže je normální, že po rozbalení si tam dává ručičky....

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Všech 9 komentářů v diskuzi

Jarka | 5. 11. 2019 | 23:39

Konečně rozumný názor!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

jana | 5. 11. 2019 | 22:27

Článek jsem celý nečetla, blábol od začátku,...doufám,že už to bude konečná o sexu, masturbaci a podobně, ...každý se občas v rozkroku poškrábe, bohužel mimino má více jak rok plenu, takže je normální, že po rozbalení si tam dává ručičky....

-7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michaela | 5. 11. 2019 | 11:57

Pani redaktorko, pane doktore.
Stredovek netrva.
Katolicke Polsko je kapitola sama o sobe. Tam (i jinde) at si to resi po svem.
Neda mi to a jako matka 10ti letych dvojcat-chlapcu se vyjadrim, i kdyz jinak se do diskuzi nezapojuji.
V prvni rade - miminka nemasturbuji. Fyziologicke procesy vznikajici na zaklade kratkodobe hormonalni nestability po narozeni nejsou maturbaci (a ja ani moje kamaradky jsme je u svych deti nezazily, takze nejsou pravidlem ci vetsinovym jevem). Tady vidim jednoznacne snahu o prilakani ctenare pomoci titulku (blbeho).
Za druhe - moje deti na capy neveri uz od doby, kdy je vubec poprve napadlo, ze by je vlastne zajimalo, odkud se miminka berou. Uznavam, ze moje jizva po sekci nam vysvetlovani ulehcila. Vysvetlovat prirozeny porod muze byt trochu slozitejsi.
Moji ani manzelovi rodice doma nazi nechodili, my ano.
Kluci, a to uz pred par lety, bohuzel uz videli porno (jake, to snad ani nechci vedet! bylo mi z toho zle, kdyz jsem to zjistila! ) a NIKDO v tom dnesnim svete tomu nedokaze zabranit.
V soucasne dobe tedy vedi, na co ho maji. Nova publikace o "pindikovi a pipince", v poslednich tydnech tak probirana, je fakt neco neuveritelneho. Ja byt knihkupcem, tak to neprodavam, ani kdyby mi za to platili. Kdyz se moje deti zeptaji nebo uznam, ze je dobre neco dovysvetlit, vysvetlim (tohle manzel nachava na me ne, ze by to nezvladl, ale uznava, ze pro to mam vetsi cit).
Ovsem to, ze by nektere veci provozovali na verejnosti nebo i pred nami, je ani nenapadne. Kdyby ano, videla bych v tom jednoznacne psychickou poruchu, vzhledem k jejich dostatecne vychove vseobecne. Jestli dite neni schopno samo rozlisit, co je a co neni vhodne delat na verejnosti, ma rodice d**ily.
Az je (nedopatrenim) nekdy pristihnu pri masturbaci, diskretne se beze slova zdekuju. Ani jim z toho nebude dobre.
Zcela urcite s tim zacnou v brzke dobe, coz bude drive, nez treba divky (beru podle sebe).
Ukol rodice je jen regulovat a vysvetlovat informace z venci, aby ta dnesni z***vena doba nenapachla vic skod na jejich psychice.
Vzhledem k tomu, jake potkavam lidi, nemam absolutne zadne iluze o inteligenci nasi populace. Takze, z rekneme mene inteligencne obdareneho jedince/jedincu a jejich vychovy NEMUZE vzejit jedinec psychicky neposkozeny.
Co se tyce zasahovani jinych lidi do jejich intimni zony - pouceni jsou, ale jsou to deti. Neumeli by nikoho dospeleho ostre vykazat do patricnych mezi. Zjistit to, deti bych se snazila uklidnit, utesit a ujasnit, ze to bylo spatne od nekoho jineho a jejich vina to ROZHODNE neni. A hned pote by dotycny, at by byl kdekoli a kdokoli utrpel uraz neslucitelny se zivotem.
Celkove tento clanek nevim, kam miri.
Inteligentni dospely clovek, ktery se rozhodl zodpovedne vychovat deti, ty zakladni rady, ktere se tam zminuji musi brat jako samozrejmost a nektere ty senzacechtive pasaze velkoryse prejde s vedomim jejich ucelu.
D**il zustane d**ilem i po precteni toho clanku a ty sporne veci si jeste vezme za vedecky ci jiny fakt tykajici se vsech.
Byl ukol clanku vzdelat ci poradit?
Omlouvam se, ale mne se moc nezdal.
Ale to je mozna moje chyba.
Maloco, co si v dnesni dobe prectu, tak s tim mohu souhlasit nebo to povazovat za snahu o posun k lepsimu.
Vetsinou to ma jine pozadi...

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michelle | 5. 11. 2019 | 19:47 | reakce na Michaela - 5. 11. 2019 11:57

Tak to se tedy šeredně mýlíte! Miminka a malé děti masturbují jen tak fičí. Je to přesně, jak píše článek. Vy asi patříte do té generace 40+, která považuje sex za cosi nechutné a určené jenom na plození dětí. :D :D

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michaela | 6. 11. 2019 | 06:53 | reakce na Michelle - 5. 11. 2019 19:47

40 mi jeste neni, sex povazuji za neco, co se hodi k plozeni deti a k odreagovani. Pravda, neovlada me a moje jednani, jako spoustu jinych. Ale to jsem si zpetne vyhodnotila jako sve plus.
A o se tyce masturbace miminek - pravdepodobne mame kazda jine pojeti toho, co je masturbace.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenča | 5. 11. 2019 | 16:54 | reakce na Michaela - 5. 11. 2019 11:57

Mýlíte se pamatuji si že i ve školce se některá děcka navzájem osahávala za rožkem, pusinkovala a blbla jak je paní učitelka vždy hubovala. Malí chlapečci ale i holčičky si dolů i v batolecím věku sahají běžně, rozhodně ne kvůli sexualitě k opačnému pohlaví ale dělají to. Je to vývoj a nevím proč by to měl někdo odsuzovat. Stejně jako si cucají prsty protože jsou slané a když jim rostou zoubky a občas i prsty na nohou kupodivu. Taky to nedělá každé dítě ale mnoho ano. Prožívání vlastní existence ani informovanost není nic špatného a my nejsme ve středověku abychom odsuzovali někoho že dostal na zemi tělo a seznamuje se s ním a cítí sám sebe své pocity i to že roste. Sexualita není nic zlého ale že jsou první lásky spíš platonické a líbí se dětem vzhled přiměřený jejich věku bez sexuálních puzení je pravda. I školáčci se umí vodit v první třídě v páru za packu avšak ač jsou platonicky zamilovaní a líbí se jim oči povaha šatičky a kudrliky, sex a touha po něm nastupuje v pravém slova smyslu až v pubertě a později. Pán píše rozumně já s ním souhlasím. A jinak i jiná místa i malý človíček vnímá jako příjemná stejně jako dospělí - masáž plosky nohy, prstů ruky i masáž hlavy nebo zad. Též ho kvůli tomu neodsuzujem.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michaela | 6. 11. 2019 | 07:07 | reakce na Lenča - 5. 11. 2019 16:54

Pusinkovani ve skolce nema nic spolecneho se sexualitou. Je to hra. Pokud by nejake dite to moje osahavalo, take bych byla rada, pokud by tomu ucitelka zabranila. Pokud by moje dite osahavalo jine, durazne bych mu rekla, ze se to nedela. To je ta vychova.
Seznamit se a vlastnim telem je v poradku. Sahnout si na ni/nej ale jeste nepovazuji za masturbaci - tady mozna muze dojit k rozdilum v chapani.
A nevim, kde jste si u me precetla odsudek sexuality.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 5. 11. 2019 | 20:45 | reakce na Lenča - 5. 11. 2019 16:54

To nikdo nedokáže rozlišit líbivý pocit a obyčejnou zvědavost od chtíče u malých děti???Pokud něco takového probíhá u dítěte před 12 rokem narozeni je to divné. Vědět o takovém připadu bych jistě zaměřila svou pozornost na rodiče tohoto dítěte...Jestli nejsou pedofilní???

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

lida | 5. 11. 2019 | 11:22

Kdysi lékařka Jiřina Strměnová napsala knížku Děvčátko, na slovíčko. Doktor Plzák zas Dospělým vstup zakázán. Možná měl knihu o sexu do školky či školy napsat odborník.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit