Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Nová pravidla sexu? Jen se souhlasem, jinak jde o znásilnění

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Honza | 16. 3. 2021 17:59

A jak to souvisí? Respektive čemu by zabránil povinný jasný vyjádřený souhlas? Vy tady už po několikáté zmiňujete nějaký hypotetický scénář,kterému stejně nijak asi nepředejdete. Rozhodně ne tím, o čem je článek. Pokud bude chtít někdo ošukat bezmocnou/slabší/namol opilou oběť, tak to udělá,protože je to oportunistický zm*d. Pokud bude chtít použít násilí, tak ho použije. Mně se zdá, že snad nechápete, jaký typ člověka tyhle věci dělá. Pokud někdo očekává a vyžaduje, že mu žena dá kdykoliv se mu chce, tak to je typ člověka, kterého asi nepřesvědčíte tím, že mu řeknete, "ty Jindro, to co chceš udělat je nezákonné, nedávám ti svolení a jestli budeš pokračovat tak zavolám policii." Možná se pletu, ale takový člověk je regulérní debil a chápe třeba kopanec do koulí od někoho většího, nikoliv argumenty.
Mně je to skoro jedno, já mám tak málo sexu, že si klidně připravím formulář v Excelu a nechám ho chvíli před činnem vyplnit, hlavně že něco bude. Ale předpokládat, že to zabrání většímu množství sexuálních deliktů, mi přijde dost naivní.

+46
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Eva | 16. 3. 2021 3:12

Ale zabranily, mnohokrat:)

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

Petr | 30. 3. 2021 9:56

Dnes je každý frustrovaný, zvláště mladí lidé, ti nejvíce. Z čeho mají mladí neustálé problémy je pro mne velkou záhadou. Každý se pořád hledá, nikdo není spokojený s tím co má. Bílí se opalují aby byli černí a černí žerou prášky, aby byli bílí. Blondýnky se barví do tmava a tmavovlásky odbarvují na blond. Tím, že lidé nemají jasno v sobě, nemohou mít ani jasno ve svém okolí. Problém je, že do hlavy takovým jedincům nikdo nevidí. Pokud se tito lidé chtějí dovolávat na nějakou změnu svých pocitů od pozitivity až k zásadnímu nesouhlasu v průběhu jakékoliv činnosti, navíc ještě s retrospektivou, je čirý nesmysl. Takto by nefungovalo potom vůbec nic, sportem počínaje, mezilidskými vztahy konče. Navíc si to v praxi ani dost dobře nedokážu představit. Souhlasím s jasným a prokazatelným NE na začátku, pokud toto není, důsledky svého jednání si musí nést každý sám. Tak je to běžné i v jiných oblastech života a nevím, proč by zrovna tady mělo být jinak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

xyz | 28. 3. 2021 20:38

Samozřejmě, s myšlenkou článku souhlasím. Nicméně, jak chcete prokázat případný souhlas či nesouhlas? Dokonce ani ta smlouva by nic nedokazovala. To by musela policie sledovat přímý přenos našeho styku...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Karenina | 20. 3. 2021 21:00

Šmankote, to je šílené, co se tu vyrojilo za komentáře.

Znásilnění jsem zažila.
Přesně ten případ, kdy dotyčný muž asi nechápal, že když mu na otázku, jestli se chci pomilovat, odpovím, že nechci, tak... to znamená, že nechci.
Z nějakého důvodu mu připadalo jako dobrý nápad na mou jasnou odpověď reagovat tím, že ze mě serve oblečení a narve mi ho tam.

Jako mnoho dalších jsem se rozhodla tento zážitek nehlásit. Už tak dá dost práce se s tím vyrovnat, zvlášť když to provede někdo, koho jste považovali za osobu blízkou a od koho byste nečekali, že vás použije jako věc pro své sebeukojení.

Takže než tu téma shazovat stylem "to jako budeme muset mít smlouvu s notářsky ověřeným podpisem" - co prostě začít počítat s tím, že NE znamená NE, a ANO, znamená ANO?
A že i na druhém záleží, že sex není "one man show" typu "já to/tě chci, tak jdu na to, a nekoukám okolo?"

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 22. 3. 2021 18:53 | reakce na Karenina - 20. 3. 2021 21:00

Neznám okolnosti vašeho neštěstí, ale co jsem četl o podobných situacích jinde a i sám některé zažil je nutné trochu ty věci předvídat a nevytvářet situace které povedou k sexu s člověkem kterého dobře neznáte a nevíte co od něj můžete čekat ... Tím nechci snímat vinu z násilníka, ale žena nesmí být naivní a myslet si , že třeba obrazně řečeno , když jde po kolejích tak ji nemůže srazit vlak protože strojvůdce ji přece vidí a dokáže to zastavit. Stejně tak když si někoho po večírku pozvu domu je nutné to chápat již jako výzvu a signál ze kterého může být později obtížné se vyvázat a mohu tak zapříčinit neštěstí jak pro sebe tak ale i pro případného násliníka , který by měl být samozřejmě potrestán, ale který by se k ničemu pravděpodobně neodhodlal pokud by ta příležitost nevznikla.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

HonzaV | 21. 3. 2021 18:14 | reakce na Karenina - 20. 3. 2021 21:00

Hehe, tak já bych si dovolil jednu poznámku lehce off-topic: "co prostě začít počítat s tím, že NE znamená NE, a ANO, znamená ANO?" - tady jste se, milé dámy, střelily do nohy přímo čítankově :) Nic ve zlém.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 3. 2021 22:48 | reakce na Karenina - 20. 3. 2021 21:00

Řekl bych, že ty komentáře jen špatně chápete. Vesměs říkají (byť literární formou nadsázky nebo ironie), že navrhovaná pravidla budou pouze obtěžující pro normální lidi a zcela neúčinná pro násilníky. Myslím, že ten týpek co Vás znásilnil by toho nezanechal ani v případě, že by takováto pravidla byla v platnosti. A o tom je celá diskuse - že se morálka nedá formovat zákonem (o tom my, kteří jsme zažili socialismus víme svoje), ale že je to naopak, že zákon je jen kodifikace morálky.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Frend | 20. 3. 2021 1:02

Tak pokud se hledá problém tam kde není, pak mladou generaci lituji. Z článku je patrné, že spousta tzv. mladých, kteří požadují, aby se tímto tématem zabývali politici, tak nemá téměř žádné zkušenosti se sexem ba dokonce ani ze sociálními vazbami s osobou druhého pohlaví. Většinou zapšklí introverti a asociálové schopni tak akorát likovat na FB. Protože jinak nerozumím tomu, jaký chtějí souhlas.
Každý přece ví, že sex je u nemanželů většinou neplánovaný reflexivní akt plný bouřlivosti a proto již z principu nelze požadovat souhlas. Navíc takový souhlas než se sepíše, tak jakoukoliv vášeň rychle zchladí a i kdyby se to povedlo, lze jej považovat za neplatný, jelikož v danou chvíli nebyla osoba zcela při smyslech, aby vůbec jakýkoliv souhlas mohla racionálně dát. Většina žen po náhodné známosti a po vypršení libida začne pociťovat lítost a výčitky. Zde prostě platí, kdo jde na ruku, ten souhlasí. A současná definice znásilnění je víc než platná a zřetelně odlišitelná. A jedná se právě o znásilnění, protože násilník si sex vynutí silou, nikoliv vášní.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Strakapoudíková | 19. 3. 2021 14:01

Souhlas je bezcenný, může být kdykoliv odvolán, i zpětně, i po dvaceti letech.
Možná tak ještě notářský zápis s tím, že notář by byl přítomen v ložnici celou noc.
Tady ovšem je nebezpečí, že by se notář soulože zúčastnil. Potom by mohl být ženou označen za podjatého.
Jak je vidno při čtení serveru Heroine, neexistuje blbost tak pyramidální, aby ji feministky nemohly vzít vážně.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pepa | 18. 3. 2021 11:57

Hele až to uzákoní a Ti dva si nedají vzájemně explicitně vyjádřený souhlas tak to bude vzájemné znásilnění, nebo znásilněna bude ta osoba, která to dřív napráší? :o)

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Šticha | 18. 3. 2021 1:28

Tudíž musím mít souhlas jestli můžu své slečně ukázat svoje nářadí?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Anonym | 17. 3. 2021 21:37

Já to dělám tak, že přes den si připravím smlouvu, že s tím žena souhlasí, ona to podepíše já nechám ještě pro jistotu ověřit její podpis. No a večer jdeme do toho.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 17. 3. 2021 21:39 | reakce na Anonym - 17. 3. 2021 21:37

A s stejně nemáte v ruce vůbec nic, protože nedokážete, že žena mezitím souhlas neodvolala.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 18. 3. 2021 9:10 | reakce na Petr - 17. 3. 2021 21:39

A proc jenom mezitim?
Odvolat muze i za 20 let, kdy zjisti, ze byla zneuzita, podvedena a souhlas tedy byl od pocatku neplatny.
Viz #MeToo

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 17. 3. 2021 21:32

Jak zničit muže: počkat až to na něj v průběhu sexu přijde, během chvíle, co už to nemůže zastavit vykřiknou NE a pak ho nechat zavřít dokud nezčerná.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

alex | 29. 3. 2021 19:26 | reakce na Petr - 17. 3. 2021 21:32

Kdy dochází k momentu, kdy to muž "už nemůže zastavit"? Jsem myslela, že existuje něco jako masturbace.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

pank | 17. 3. 2021 20:05

To je ale vina.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirda | 17. 3. 2021 19:01

A jakou obranu před nářky znásilněných žen budeme mít my pánové??? Žádné!!!.. nemáme šanci kvůli pár magorům kteří se neumí seznámit normální cestou. My máme taky nějaká práva v této neuvěřitelně spravedlivé době kdy je všechno vzhůru nohama

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Miloš | 17. 3. 2021 18:52

Největším problémem je to co nás starší i mladé dnes učí. Jsem ženat z devadesátek minulého století. Bylo mi 32. Toto je dobré jen aby lidé na sebe byli jako saně. Prachy, výhody. Kdysi mě učili že je samec a samice. Dnes je třetí (možná že již více) pohlaví. Politicky možná, ale biologicky to jaksi není možné. Tedy ptám se, je politik víc jak příroda? Ač to tak cítí a tu je ve výboru tom , příště v diametrálně jiném, aby přešel kamkoli jinam? Bude se zabývat třeba tím sexem pana Procházky z Horní Dolní.? Vždy "odborník". Jak jinak. ....... Ale za ty prachy............ a imunitu........

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr | 17. 3. 2021 18:27

To jsem zvědav jak manželka zareaguje na to, až jí povím, že sex budu odteď zásadně provozovat jen s prostitutkou v nevěstinci, protože tam je to smluvní vztah a sex je placená služba takže neriskuji obvinění ze znásilnění.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit

václav | 17. 3. 2021 17:05

Už mám připravené na to tiskopisy jen vyplním a podepíše se to a jdu na věc doufám že nebudou chtít ověřený podpis to by se mi to šukání prodražilo ?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirek | 17. 3. 2021 17:03

díky mému znásilňování mám 3 děti a 6 vnoučat

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pask | 17. 3. 2021 16:43

A bude na to nějakej formulář? Bylo by dobré si to nechat notářský ověřit. No to je zas p*covina.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pepa | 17. 3. 2021 16:21

V kontextu tohoto článku je možná virová pandemie postup přírody proti debilnímu druhu - některých lidí. Ti ostatní mají smůlu, že to nechali dojít tak daleko. Příroda je mocná čarodějka a třeba začnou někteří lidé přemýšlet o vážných věcech a ne debilitách.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JAROSLAV | 17. 3. 2021 15:55

Tomuto se říká západní DEMOKRACIE , a tak je to zefším -my Moravané víme ,že demokracie skončila r.1989

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Miloš | 17. 3. 2021 19:29 | reakce na JAROSLAV - 17. 3. 2021 15:55

Já jako čech zase vím, že normálnost skončila roku 1918. Tehdy byly země Koruny České i Moravskoslezké. A tak to beru dodnes. Sorry, ale paní Demokracie je asi něco jiného než si myslíte a než nakonec je. Píšete "západní". Pochopitelně, protože východní neexistovala a není. Pane "zefším". Ale není to také o tom co voliči volí? Ať se mi to líbí či ne, je to tak. Jen by mě zajímalo - vy moravané - máte jistě zdokumentováno, že mluvíte za všechny? Pokud ne jsou to jen Vaše plky. A pak je to jen neseriozní tlachání amatéra co si jen "myslí". Ale to Vás jistě nenapadlo. Mám příbuzné (bratrance) a jeho rodinu, děti i vnuky a ti se jako Vy neprezentují. Nejsou snad Moravané? Byť se tam narodili? Opět Sorry, musím se pousmát. Protože ke smíchu to není. Zkuste studovat historii. Třeba poslední pluk "moravský" na Bílé hoře byl složen převážně z německých knechtů. Ale jinak Moravu mám osobně rád. Jen ti mí příbuzní nejsou fanatici. Myslíte že je to chybou? A když mluví, povídají za sebe, ne za "zefším", tedy všechny. Takto rétořili soudruzi.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Čížek z Prahe | 24. 3. 2021 14:32 | reakce na Miloš - 17. 3. 2021 19:29

Země koruny české byly. Nic moravskoslezského nebylo. Země koruny české jsou: České království, Moravské markrabství, Lužice, Opavské knížectví. Plus Slezska. Pána Moraváka ať si třeba praskne.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

honza z kocourkova | 17. 3. 2021 15:14

naše zeměkoule není země ale loď bláznů........

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

tonda | 17. 3. 2021 15:10

Svět se už zbláznil.Nejen v oblasti sexu.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Adam | 17. 3. 2021 14:44

Ještě bych měl jeden další nápad....porod taky se souhlasem obou jinak být těhotná nadosmrti !! svět se zbláznil

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Adam | 17. 3. 2021 14:39

S písemným souhlasem a nejlépe notářsky ověřeným :D

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

jaaty | 17. 3. 2021 14:10

No tak že nejprve lidstvu stačilo při uzavírání smluv podání ruky ... zápis ješte přesnější zápis a skončilo to u zákonů a armád právníku a nekonečných soudů ... asi lidstvo vymře protože kauza naplnění či nenaplnění souhlasu, ukončení styku a jeho nenaplnění, dosažení orgasmu, oplodnění úmyslně neumyslné z nedblosti ......... a kupa neziskovek která si na podobných věcech vystaví slušný živobytí ...

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

sgolan | 17. 3. 2021 13:21

Tohleto začalo snad někde v severských zemích a zase se někdo snaží to sem dotáhnout, jen aby byl zajímavý. Tyhle bezmozky zakomplexované a zamindrákované bych pozavíral někde do Bohnic a byl by klid. Flirtování a sex neodmyslitelně k životu prostě patří a nejedna slepička se dnes nabízí na netu za peníze. Tohleto jim jen pomůže zvednout jejich bezpracné nezdaněné zisky. Chceme my muži opravdu tohle?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zozo | 17. 3. 2021 12:41

Zdravím, úvodem ... je mne tu určitou skupinu mladých líto . Jsem rád že jsem mládí, pubertu i velikou část života proživ v rozumný době, kdy když kluk plácnul holku po "zadku" max . dostal facana nebo titul že je "debil" ať na ni nešahá , ze materiál není jeho . K holkám se tulilo na diskotékách, v parcích , atd ... a vše bylo rozumně bez smluv, nařízení , a diktování pofiderních spolků, skupin lidí který se v dnešní době sociálních sítí snaží upoutat na sebe, a je hrozný že se jich dost veliká skupina lidí přidá a vynucují pak svoje někdy nedomyšlené názory jiným i přes různé vládní instituce.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Richard | 17. 3. 2021 12:00

dobrého dne všem rozumným
Tak si čtu článek a názory a napadá mě jen to že opravdu podpis nic neřeší spíš naopak se na to podívejme pokud budu h-ovado tak mě podpis nezastaví a pokud budu trochu chytřejší h-ovado Tak využiju její podpis k tomu abych z toho byl právně venku
prostě ten podpis z ní vytluču a jsme tam kde jste asi nechtěli být že?
Mám podepsáno? Mám tak co! A chtěla to trochu tvrději tak má šrámy no bože....
A dokažte že ne
Mějte se a rozum do hrsti......

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Misot | 17. 3. 2021 11:23

Problém v článku se netýká tzv. jasných znásilnění na ulici neznámým násilníkem, ale je zaměřený na kontakt se známým nebo blízkým člověkem odehrávající se v soukromí..... Takže pokud tento souhlas nebude dáván před svědky, písemně nebo nahráván na mobil, tak stejně nic neřeší... Před soudem to bude slovo "znásilněné" proti slovu "násilníka" a pokud soudy budou nestranné, tak bez jiného důkazu nemůže dojít k odsouzení.... pokud teda k nám ze západu nepřijde "právo kampaně", kdy se odsuzuje bez důkazů jen na základě výpovědi "oběti" v rámci populárních kampaní MeeToo, BLM atd.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

milan | 17. 3. 2021 11:19

Nikde v článku jsem nenašel nic o možném zneužití.Pokud žena např. v manželství se chce z jakéhokoliv důvodu manželovi pomstít (třeba proto, že mu přišla na nevěru) po aktu prohlásí, že vlastně nechtěla. Špatně odvedená "práce" může být také podnětem k pomstě. Těch příkladů, kdy může jít o zneužití ze strany ženy je jistě mnoho. Paradoxně se může jednat i o znásilnění muže ženou, to když v manželství "může i když nechce".
Vyžadování souhlasu nejlépe písemného a ověřeného notářem v postatě vede k tomu že dotyčného chuť přejde a k znásilnění nedojde.
V USA už to došlo tak daleko, že se muži začali žen bát, aby je nenařkly z "nevhodného chování"
Paradoxem bude když nezájem mužů o sex se ženami povede k nárustu znasilnění mužů ženami.
Nyní vážně :Vážnou otázkou však jsou nízké nebo žádné tresty imigrantům za znásilnění, to vidím jako podstatně větší problém např v Německu. Proti tomu jsou "písemné souhlasy" úsměvným tématem k pobavení veřejnosti.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 17. 3. 2021 14:10 | reakce na milan - 17. 3. 2021 11:19

Tak tak. Žádné zohledňování kulturních zvláštností, psychických problémů, nemocí aj.
Pokud se dotyčnému nelíbí naše zvyklosti, nikdo ho tu nedrží.
V Sýrii se už téměř nebojuje, jenom ve dvou okrajových oblastech, na zbytku území je klid.
Tam se můžou všichni ti připrchlíci vrátit.
U nás jsou partnerské neshody či odmítnutí maximálně důvodem k pár fackám, když už moc. Rozhodně ne k bodání, řezání nebo polévání kyselinou.
By mě zajímalo, odkud přivandroval ten Miarko, případně jeho rodiče. Lidí s tímto příjmením je u nás prý šest.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Ondráček | 17. 3. 2021 11:18

Já bych doporučoval abychom ženy na jeden rok vymazali z našeho jídelníčku. Prostě si jich nikde nevšímat. To co dělají zájmové skupiny je naprosto nepřípustné. Nemají vůbec ponětí jak to funguje. Jako příklad uvedu milostnou scénu večer na gauči, během rozhovoru se oba přibližují a laskají se. V mužských kalhotách to začíná narůstat, testosteron začíná fungovat ale vy musíte hrátky přerušit abyste se nejdříve zeptali zda si to dáma přeje. V tom momentě to začíná upadat a je po představení. Takový systém je dobrý možná pro porno herce, ne ale pro normálního člověka.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jirka | 17. 3. 2021 10:54

Já bych na to chtěl apku do telefonu, vždycky by to manželce ve středu cinklo amohla by mi dát červenej nebo zelenej puntík.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 17. 3. 2021 10:20

Když už se autorka pouští do nějakých přirovnání, měly by sedět.
Znásilnění se ke krádeži přirovnávat nedá, když už tak k loupeži. Ke krádeži by šlo přirovnat šmírování.
Taky jsem toho názoru, že za znásilnění, tedy přinucení k pohlavnímu styku, ať už k dokonanému, nebo zcela vážně míněnému pokusu, který se z nějakého důvodu dokončit nepodařilo, by neměly být dávány podmínečné tresty. Je to trestný čin z kategorie závažných, je to trestný čin úmyslný, je tam riziko dlouhodobých nebo trvalých zdravotních následků nebo i smrti a podle toho by měl být posuzován.
Za znásilnění bývala dříve sazba dva až osm let a protože podmínky se dávaly jenom na tresty kratší než dva roky, byl to automaticky trest na tvrdo. Na to nás zamlada upozorňovali příslušníci v rámci různých besed.
Podmínečný trest je v podstatě výsměch oběti i společnosti, protože to ve svém důsledku znamená, že pokud se pachatel ve lhůtě podmínky nenechá znovu u něčeho chytit, nebude potrestán nijak. A v případě, že se pachatel a oběť znali, tak se nadále potkávají, což musí oběť nutně dále traumatizovat. Prostě usvědčeného pachatele umístit do koluzní vazby až do soudu a od soudu do basy aspoň na ty dva roky. Jinak by mohl pachatel a jeho okolí nabýt dojmu, že se vlastně zas tak moc nestalo.

+10
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pepa | 17. 3. 2021 10:17

Slyšíš Máňo, od teď máš utrum!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

František | 17. 3. 2021 10:05

Velice kontroverzní. Jak budou "oběti" dokazovat, že sex nechtěli, a naopak ? Jedinou možnou cestou bude písemné prohlášení před svědky před výkonem úkonu.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Šedý vlk | 17. 3. 2021 10:57 | reakce na František - 17. 3. 2021 10:05

Nic se dokazovat nebude. Slzy jsou více než důkaz, takto tito lidé přemýšlí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lukas | 17. 3. 2021 9:31

Takto jednostranne muze myslet jenom feministka. A pokud tak trvate na zprisneni znasilneni, melo by dojit i ke zprisneni v jinych cinech s tim spojenych. Napriklad, kdyz zena rekne partnerovi napriklad "bude sex, ale koupis mi nove boty, hodinky a tak dale" melo by se jednat o vydrani. Stejne, pokud chlapovi neoznami, ze neni chranena proti poceti, nema narok na vyzivne ditete, poud z aktu vzejde dite. Pokud se znasilneni jednoznacne neprokaze, pujde sedet na stejne dlouhou dobu, jako hrozilo puvodne obvinenemu ze znasilneni. Pka lze s tim jen a pouze souhlasit. Znasilneni je vec, ktera muze byt velmi dobre zneuzitelna a pro me z nepochopitelneho duvodu, se vzdy veri zenam, a pokud se jic neprokaze, nic se zenam nestane a vesele to muzou zkouset dal.

+13
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Paros | 17. 3. 2021 10:46 | reakce na Lukas - 17. 3. 2021 9:31

sex za boty je kupní smlouva. s jasnými podmínkami, které byly sděleny. a kdo nechce platit alimenty, má si vzít gumu. nic složitého na rozdíl od "bezpečného hesla", které se ve víru vášní vytratí z hlavy.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 17. 3. 2021 9:46 | reakce na Lukas - 17. 3. 2021 9:31

S tým "Pokud se znasilneni jednoznacne neprokaze" si to prehnal, to by bola voda na mlyn násilníkom. Skôr by to malo byť, že ak sa znásilnenie nepreukáže, tak sa začne trestné stíhanie za krivú výpoveď (tam zase treba krivosť výpovede preukázať).

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

láďa | 17. 3. 2021 7:54

a notářsky ověřené jinak ještě trest za podvod když nedokážeš prokázat souhlas

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michal | 17. 3. 2021 7:16

Zvednu proto ruku pokud se zvednou i tresty za falešné obvinění.
Zhovadilost těchto nápadů je v tom že slovo proti slovu je u soudu k ničemu.
Dokud nezávazný sex bude jednou z vlastností společnosti a lidi se k sexu budou chovat jako k papírovému kapesníku.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr C. | 17. 3. 2021 14:14 | reakce na Michal - 17. 3. 2021 7:16

Hlavně se křivá obvinění musí začít důsledně stíhat a trestat, ne jenom odkládat s nějakým slovním bububu.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

-on- | 17. 3. 2021 5:20

Z pohledu dokazování bude úplně stejný problém prokázat, jestli byl dán souhlas, respektive pachatel jednal v důvodném přesvědčení, že byl dán, jako je dnes s prokazováním toho, že pachatel použil násilí, pohrúžku, zneužil bezmocnost (tam se dnes zařadí případy, pokud se dá prokázat, že pachatel věděl, že poškozená nechce, ale toliko se nezmůže na odpor). Z hlediska trestání to posun nepřinese, byl by to spíš sociologický impulz, že normální se je o těchto věcech otevřené pobavit a nevycházet z nějakých legend, jak se je normální chovat (před lety jsem dělal dotazníkové šetření mezi studenty, a docela jsem byl zaskočen, jak časté u studentek stále ještě bylo, že říkat "ne" je projev toho, ze "nejsou děvky" a očekávali, že pokud o ně má partner skutečně zájem, tak se je bude snažit dál přesvědčit (samozřejmě ne násilím či hrozbami), aby mu "podlehly". Možná se to už posunulo, ale bylo vidět, že jsme společnost, která kolem sexu má spoustu gendrovych her. Nicméně z hlediska komparace spousta zahraničních úprav (není to ani tak otázka "modernosti" jako různých právních tradic) vychází ze souhlasu a samozřejmě to také funguje...

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

grg | 17. 3. 2021 0:21

Ešte je tu jeden zásadný problém - ak si to žena rozmyslí pri konci predohry, tesne pred penetráciou a povie "NIE", veľká časť mužov už nebude biologicky schopná zastaviť...

A ako sa to bude dokazovať? Asi jedine si nahrávať domáce video každého styku, a archivovať doživotne (ani desiatky rokov nemusia pri MeToo stačiť)? Viem si predstaviť, že každá žena bude z tohto nápadu nadšená.

Toto len podporí ten jav, popísaný na začiatku filmu Idiocracy, keď sa rozmnožujú len blbci a chrapúni, ktorí budú mať nejaký súhlas niekde (a blbé ženy, ktoré nepovedia NIE).

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sabina | 17. 3. 2021 16:38 | reakce na grg - 17. 3. 2021 0:21

No tak to je masakr...
Uvědomuješ si, že je dost velká pravděpodobnost, že nezkušená holka bude chtít těsně před penetrací zastavit? Nebo hned ze začátku, když ji to prostě bude hodně bolet a nedokáže se uvolnit?
Přijde ti normální tady naznačovat, že je v pohodě holku v takové situaci znásilnit, protože "velká část mužů nebude biologicky schopná zastavit"? Tím jako chceš říct, že velká část mužů jsou vypatlanci s inteligencí na úrovni zvířete? I většina zvířat má velice jasné signály znamenající, že samička nechce, a nebudeš tomu asi věřit, ale samci těm signálům rozumí a řídí se podle nich.
Přesně kvůli takovým jako jsi ty vznikají všechny ty MeToo a podobné, často přehnané kampaně, které ve výsledku akorát poštvávají ženy a muže proti sobě navzájem.

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 7. 4. 2021 9:52 | reakce na Sabina - 17. 3. 2021 16:38

Zastavovat těsně před penetrací je opravdu pozdě.
Zvířata a hmyz to mají velice jasně, buď samička vábí, nebo nevábí. Ale neděje se to, že by samečka přivábila a pak si to rozmyslela.
By jste se divila, co dělají se zvířaty hormony. Když se samec rozjede, opravdu už to neumí zastavit. Viděl jsem psa, kterému fenka utekla on dělal kopulační pohyby dál naprázdno nebo hřebce, kterému dali čuchnout ke klisně, on se začal na ni hrnout a místo toho ho čtyři chlapi natáhli na takový kůží obšitý velký válec, klisnu drželi před ním, hřebec sebou mlátil a další borec podlezl pod ten válec a do nádoby mu odebíral semeno.
U zvířat, když je samec nadržený a samička zrovna nemá chuť, tak ho leckdy napadne.

Čili musíme zůstat u toho, že ano je ano a ne je ne. Druhá věc je, jak se to ,,ano" a ,,ne" vyjadřuje.
To je trochu složitější.
Kdyby se za znásilnění měla brát i situace, že u stálých partnerů jeden z nich loudí u toho druhého, který na to nemá chuť, tak dlouho až to proběhne, tak v tom případě mě manželka znásilňuje několikrát za měsíc. Po dvaceti letech už ta vášeň není co bývala. To už je život.

Když neberu stálé partnerské vztahy, tak obvykle přesvědčuje ke styku sameček samičku. Opačný případ je méně častý, i když taky není až tak výjimečný. Kor když je samička opilá nebo když má svrbění.
Obvyklý postup

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ilona | 17. 3. 2021 15:31 | reakce na grg - 17. 3. 2021 0:21

Nikdo nikdy nemá právo nikoho k sexu nutit. Ani těsně před penetrací. Žena (i muž) si může kdykoliv rozmyslet, jestli sex chce, nebo ne, a je nezbytné to respektovat.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 17. 3. 2021 19:44 | reakce na Ilona - 17. 3. 2021 15:31

Tak skúsim inak - už počas penetrácie žena zrazu povie "NIE, stop, prestaň!". Do koľkých sekúnd ho chlap musí vytiahnuť, aby sa to nepovažovalo za znásilnenie?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 23:14 | reakce na grg - 17. 3. 2021 19:44

Co navrhujete ? Zmlátit ji ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Miroslav Král | 16. 3. 2021 7:46

Fascinuje mě představa, že k znásilnění dochází, protože se dva lidé nedokáží domluvit.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Vašek | 17. 3. 2021 8:23 | reakce na Miroslav Král - 16. 3. 2021 7:46

Nahodou, ja jsem pro. Ted slecna/zena/muz vi, ze staci rict NE a nasilnik/nasilnice se k znasilneni neodhodla :) vyborny napad, myslim ze nobelova cena by byla na miste.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 16. 3. 2021 7:11

Znásilnění ženy byl vždy problém i při dokazování v trestní věci. Nikdo kdo má jen trochu zdravého rozumu nemůže někoho násilím nutit do čehokoliv s čím druhý nesouhlasí. Takže souhlas s tím že partneři budou mít spolu sex považuji za nesmysl

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mirda | 16. 3. 2021 10:47 | reakce na Mirda - 16. 3. 2021 7:11

Předpokládám že dospělí lidé dokážou odhadnout toho druhého z verbálního i neverbalniho projevu. Jsou si sympatičtí je jim spolu dobře mají si o čem povídat atd. Vyplyne to samo sebou a ptát se slovy tak co zlatko jdeme na to tak jakou asi uslyším odpověď???

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Julie | 16. 3. 2021 9:23 | reakce na Mirda - 16. 3. 2021 7:11

A jak víte, že váš protějšek se sexem (nebo popravdě s čímkoli včetně toho pozvání na čaj) souhlasí, když se ho nezeptáte? Já uznávám, že je to svým způsobem trochu blbárna a sociálně schopnější lidé se umí orientovat i podle neverbalních a jiných signálů, ale škoda, která vznikne z toho, když se lidé raději předem zeptají "jdem na to?", je výrazně menší než v případě, kdy ty signály odhadnou blbě. Když už nic jiného, tak říct/slyšet "ne" je přece pro obě strany výrazně nepříjemnější.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Šedý vlk | 17. 3. 2021 11:00 | reakce na Julie - 16. 3. 2021 9:23

Řeč těla, výrazy ve tváři ti nic neříká? Jsem celkem jistý, že pár co se chystá jít na věc na sebe nehází vražedné pohledy...

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 17. 3. 2021 9:18 | reakce na Julie - 16. 3. 2021 9:23

Ty „neverbální a jiné signály“ jsou například flirtování a svůdné oblečení, o nichž se feministky dušují, že nejsou vůbec alle vůbec žádným souhlasem k sexu :-)

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:40 | reakce na Rob - 17. 3. 2021 9:18

Statisticky ve většině případů nejsou určené pro vás.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 16. 3. 2021 11:03 | reakce na Julie - 16. 3. 2021 9:23

Hodně často se stává že si oba dva vyhovují po intelektuální stránce ale co jse týče fyzické přitažlivosti tak bod mrazu. Neštěstí je když ten koho se to týká to nedokáže rozklíčovat. Pak as je ta otázka na místě než dojde k většímu nedorozumění.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 3. 2021 9:26 | reakce na Julie - 16. 3. 2021 9:23

Pak je jeste varianta, ze holka, pri chlapem spatne pochopene nonverbalni komunikaci, rekne "NE".

Jestli je to prijemnejsi/neprijemnejsi bych nechal na dotycnych, tadu se bavime o trestnim pravu a jde o vysoke tresty

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MW | 16. 3. 2021 9:34 | reakce na Jouda - 16. 3. 2021 9:26

A článek jste četl?

"Nebo případy, ve kterých byla oběť paralyzována naprostým strachem?"

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 3. 2021 9:50 | reakce na MW - 16. 3. 2021 9:34

Tu vasi bajnou paralyzu muzete klidne pojmout jako konkludentni "NE".

Staci tu "paralyzu" dokazat.
Dukaz je priblizne stejne obtizny, jako dukaz, ze ze zenska rekla ANO a druhy den NE

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MS | 16. 3. 2021 6:41

Obsah vcelku predpokladatelny, jen by mě zajímalo, jak je to s tím přístupem policistů. Netvrdím, že je to tak nebo jinak. Spíš jestli někdo, třeba autorka, neví o nějakém výzkumu na toto téma, příp. informace od policie, jak probíhá vzdělávání, jaká je metodika atd...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Masox | 16. 3. 2021 5:30

Tenhle přístup povede k jedinému: k ponižujícímu preventivnímu požadavku, aby samice každý den podepisovaly datovaný formulář jako ochranu před zpětně "rozmyšleným" souhlasem, a k rozpadu vztahů, které se vám tímhle podaří dokonale otrávit.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

polo | 16. 3. 2021 14:30 | reakce na Masox - 16. 3. 2021 5:30

Přesně o to jim taky jde. Rozvrátit a zničit.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MW | 16. 3. 2021 9:29 | reakce na Masox - 16. 3. 2021 5:30

Je opravdu nechutné nazývat ženy jako "samice". To rovnou napište "kus masa".

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

beta samec | 17. 3. 2021 22:01 | reakce na MW - 16. 3. 2021 9:29

Kus masa? Maso nikoho nezajímá, tady jde o ten kus sliznice.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:49 | reakce na beta samec - 17. 3. 2021 22:01

Proč sem píšete ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr C. | 17. 3. 2021 14:19 | reakce na MW - 16. 3. 2021 9:29

Já na tom nic nechutného nevidím.
Prohlášení typu ,,to je ale samice" je zpravidla pochvalné.
Mě kdyby někdo nazval samcem, tak by se mě to nedotklo, spíše by mě to pobavilo.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 16. 3. 2021 7:48 | reakce na Masox - 16. 3. 2021 5:30

IMHO to nepovede k ničemu. Holka která si to dodatečně rozmyslí může efektivně prudit kluka obviněním ze znásilnění už teď. Tohle si jen tak vymýšlejí chytrolíni typu Ženská lobby aby se nenudili, s potenciálem otravovat pro své potěšení ostatní.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 3. 2021 8:37 | reakce na umfa - 16. 3. 2021 7:48

Zde nesouhlasim.

Vytvareni gumovych neuchopitelnych zakonu, ktere se pozdeji selektivne pouziji v pripade potreby, je standardni pracovni nastroj vsech druhu a prichuti fasismu.
Viz treba slavny paragraf 58, o kterem psal Solzenicyn
https://en.wikipedia.org/wiki/Article_58_(RSFSR_Penal_Code)

V pripade onoho navrhovaneho zakona ostatne ani neni potreba dotahnout do konce, i cesta (tedy tahat sprosteho podezreleho po soudech) muze byt cil.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jahlovka | 16. 3. 2021 7:02 | reakce na Masox - 16. 3. 2021 5:30

Bla, bla, bla, Masoxi, slušní kluci se ptají už teď a těch neslusnych žádná škoda.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 3. 2021 8:45 | reakce na Jahlovka - 16. 3. 2021 7:02

A ti "slusni kluci" co se ptaji, maji o tom nejaky dukaz?

Alespon papir overeny na Czechpointu? Nebo tvrzeni proti tvrzeni?

Nebo je myslen konkludentni souhlas, ze holka asi chtela sukat, kdy sla se sprostym podezrelym ve 2 rano do hotelu?
Tento konkludentni souhlas ale zase koliduje s #MeToo praxu, tam se kurvicky, co se sly pelesit producentovi do hotelu za ucelem protekce, po 20 letech dovtipily, ze byly zneuzity.
Kdyz teda holka da souhlas ke skoku, nemohla to byt situace, ze se vlastne v danou chvili jenom nedovtipila, a tudiz byla znasilnena a souhlas byl od pocatku neplatny?

Nebo kdyz slecna zjisti, ze byla znasilnena, pri pokusu o platbu falesnou bankovkou?

Otazky, same otazky.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Louis | 23. 3. 2021 22:01 | reakce na Jouda - 16. 3. 2021 8:45

Proč se tak hrubě vyjadřujete ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MW | 16. 3. 2021 9:33 | reakce na Jouda - 16. 3. 2021 8:45

Představte si, že půjdete s kolegou na služebce po tahu zpátky na hotel, řeknete si, že si ještě dáte pár panáku u něj, než se rozejdete každý do svého pokoje. Ukáže se, že je na kluky, dostane chuť a znásilní vás. Taky jenom sklopíte uši s tím, že si za to holt můžete sám, neměl jste s ním jít ve dvě ráno na pokoj?

+11
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Honza | 16. 3. 2021 16:26 | reakce na MW - 16. 3. 2021 9:33

Pokud dojde k podobné situaci, tak se vás stejně nikdo na názor ptát nebude. Předpokládám, že ani důrazně vyslovené "NE" by ho nezastavilo... To je trochu jako se zbraněmi. Pokud jde o omezení jejich používání, tak to dodržují jen lidé, kteří by to dodržovali tak jako tak. Kdo je chce použít k nějaké násilné trestné činnosti si je stejně obstará a použije. Víte jak, není asi nutné mít v zákoně, že nemůžete jen tak pro nic za nic střílet do lidí. Většina lidí to prostě nikdy neudělá, ani je to nenapadne. Ale kdo chce, tak do nich stejně bude střílet, bez ohledu na nějakou kodifikaci... Tady to bude dost pravděpodobně stejně. Můžete říct manželovi kolikrát chcete, že "NE", ale když se rozhodne jinak, tak to je asi všechno, co s tím naděláte. A pokud nikde nenahlásíte, že se něco stalo, tak se to bude opakovat. Proti současnému stavu v tom nevidím žádný zásadní rozdíl...

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 16. 3. 2021 9:47 | reakce na MW - 16. 3. 2021 9:33

Jasnacka, komiku.

A tomuhle urcite zabrani nejaky souhlas/nesouhlas beze svedku....

Pokud se mi neco podobnyho stane, budu svuj kadacek branit a bez modrin a revu se to neobejde.
V pripade holky dtto.

Ne ze nastavim rit, jsem pracovne povysenej, dostanu novyho sluzebaka a za dva roky, kdy me z firmy vyrazi zjistim, ze jsem byl zneuzit...

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MW | 16. 3. 2021 16:44 | reakce na Jouda - 16. 3. 2021 9:47

I když budete už tak opilý, že nebudete mít sílu se bránit?

Ale ať to dopadne jakkoliv, nemáte nárok se bránit, protože je to jasný "konkludentni souhlas, ze kluk asi chtel sukat, kdy sel se sprostym podezrelym ve 2 rano do hotelu"

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Paros | 17. 3. 2021 10:56 | reakce na MW - 16. 3. 2021 16:44

pokud se někdo vylije jako váza, musí počítat se spoustou nepříjemností i horších, než znásilnění. nezastávám se násilníků, ale hypotermie na zastávce autobusu, pád ze schodů, bouračka v autě, či udušení vlastními fujtajblíky se prostě na nikoho svést nedá.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:06 | reakce na Paros - 17. 3. 2021 10:56

A kde je analogie ? Vy s tím musíte počítat denně ? Jste z Lybie, ze je to pro vás takova samozřejmost ?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Honza | 16. 3. 2021 17:59 | reakce na MW - 16. 3. 2021 16:44

A jak to souvisí? Respektive čemu by zabránil povinný jasný vyjádřený souhlas? Vy tady už po několikáté zmiňujete nějaký hypotetický scénář,kterému stejně nijak asi nepředejdete. Rozhodně ne tím, o čem je článek. Pokud bude chtít někdo ošukat bezmocnou/slabší/namol opilou oběť, tak to udělá,protože je to oportunistický zm*d. Pokud bude chtít použít násilí, tak ho použije. Mně se zdá, že snad nechápete, jaký typ člověka tyhle věci dělá. Pokud někdo očekává a vyžaduje, že mu žena dá kdykoliv se mu chce, tak to je typ člověka, kterého asi nepřesvědčíte tím, že mu řeknete, "ty Jindro, to co chceš udělat je nezákonné, nedávám ti svolení a jestli budeš pokračovat tak zavolám policii." Možná se pletu, ale takový člověk je regulérní debil a chápe třeba kopanec do koulí od někoho většího, nikoliv argumenty.
Mně je to skoro jedno, já mám tak málo sexu, že si klidně připravím formulář v Excelu a nechám ho chvíli před činnem vyplnit, hlavně že něco bude. Ale předpokládat, že to zabrání většímu množství sexuálních deliktů, mi přijde dost naivní.

+46
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:14 | reakce na Honza - 16. 3. 2021 17:59

Není to naivní v případě, ze změníme postoj na chování daného psychopata většinově.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

WannabeeP | 17. 3. 2021 17:02 | reakce na Honza - 16. 3. 2021 17:59

Väčšiemu množstvu sexuálnych deliktov to asi neprinesie ale prispeje to v vyššiemu počtu odsúdených.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:17 | reakce na WannabeeP - 17. 3. 2021 17:02

Prispejete to ke změně našeho postoje na delikventa.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Honza | 18. 3. 2021 0:45 | reakce na WannabeeP - 17. 3. 2021 17:02

Nepřispěje. V důsledku to bude úplně stejně jako teď. Potenciálnímu útočníkovi se bude muset prokázat vina a bude to slovo proti slovu, stejně jako teď. Opravdu v našem justičním systému nezačne zničeho nic platit, že by obviněný musel prokazovat svoji nevinu. Vždy je to tak že, že platí presumpce neviny a platí "in dubio pro reo".

Jakože myšlenka dobrá, ale v reálu to nic nezmění. Nebudou svědci, nebude důkaz a zase to bude složité dokazováni pro žalobce.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 16. 3. 2021 0:37

Na první položenou otázku odpovídám Ne, vyšší tresty ještě nikdy nezabránily nežádoucímu chování, ať už je definované jakkoliv.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Luis | 23. 3. 2021 23:20 | reakce na umfa - 16. 3. 2021 0:37

Článek navrhuje blížší definici trestního chování, není řec o vyšších trestech.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 16. 3. 2021 3:12 | reakce na umfa - 16. 3. 2021 0:37

Ale zabranily, mnohokrat:)

-16
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 17. 3. 2021 9:10 | reakce na Eva - 16. 3. 2021 3:12

Aj výskumy dokazujú, že výška trestu nemá nijaký vplyv, pokiaľ je zločinec presvedčený (či už podložene alebo nie), že ho nechytia. Aj v stredoveku v dave ľudí sledujúcich popravu na námestí vreckári (kapsaři) veselo kradli... Oveľa viac pomáha dojem, že zločin bude rýchlo odhalený (trebárs pouličná kriminalita výrazne poklesla po zavedení verejného osvetlenia, akokoľvek si to my, zvyknutí, že to funguje odjakživa, neuvedomujeme). No na psychopatov ani to nie...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Luis | 23. 3. 2021 22:11 | reakce na grg - 17. 3. 2021 9:10

Mluva je o celospolecenske změně postoje vůči dané problematice, nikoliv o psychopatech.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 16. 3. 2021 5:07 | reakce na Eva - 16. 3. 2021 3:12

Nějaký příklad by byl?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu