Už se necítí být dětmi, ale ještě nejsou dospělými. Snímky z filmu Falcon Lake:

7 / 11
Sdílejte:
Blízkost Chloé, teenagerky, ze které se stává dospělá žena, budí ve třináctiletém Bastienovi směs tělesných a psychických reakcí, s nimiž si neví rady.
Foto: Artcam Films
V jezeře, kde tráví oba teenageři dovolenou, se podle Chloé před lety utopilo dítě. Jeho duch teď straší v okolí. Bastiena ale starší dívka neznepokojuje pouze hrůznými historkami.
Foto: Artcam Films
Šestnáctiletá Chloé na o tři roky mladšího Bastiena sem tam bafne nebo se jako přízrak mihne za oknem. Občas přes sebe pro větší efekt přehodí bílé prostěradlo. Tato strašidelnost, nezařaditelnost odpovídá tomu, jak ji vnímá Bastien.
Foto: Artcam Films
Titulní jezero krom úžasu a zklidnění vyvolává také úzkost. Zejména v Bastienovi, který se v dětství jednou málem utopil. Od té doby se bojí ponořit víc než po pás. Kvůli Chloé, pro niž je voda přirozeným útočištěm, ale centimetr po centimetru překonává strach, noří se stále hloub. Nechce zůstávat pozadu. Jezero jej stejně jako dospělost zároveň přitahuje i děsí.
Foto: Artcam Films
Bastienovi uniká, že dospívající dívce neimponuje jeho fyzická zdatnost ani množství alkoholu, které dokáže pozřít, aniž by se pozvracel. Šestnáctiletá Chloé jej poprvé bere v potaz poté, co jí všímavě přinese plechovku s limonádou. Mladý Pařížan je od pohledu zranitelnější a vnímavější než Chloéini vrstevníci. Možná proto se mu svěřuje s různými obavami.
Foto: Artcam Films
Bastien a Chloé se průběžně vyzývají ve zvláštní disciplíně – člověk se prý nedokáže pokousat až do krve. Obranný reflex mu to nedovolí. Tělesnou schránkou jsme ovšem limitováni i v důležitějších oblastech, jako je sexualita. Proto by protagonista rád přerostl sám sebe a spěšně dospěl. Jeho mysl by chtěla víc, než na kolik stačí nevyvinuté tělo.
Foto: Artcam Films
V některých situacích se třináctiletý Bastien dostává před Chloé do pozice mladšího sourozence. Povaha jeho citů je však jiná. Na základě prvních doteků nahého dívčího těla zažívá druh náklonnosti, který doposud nepoznal.
Foto: Artcam Films
Nezpracované energii dává třináctiletý Bastien průchod alespoň při rychlé jízdě na kole nebo divokém tanci, kdy na chvíli cítí kontrolu.
Foto: Artcam Films
Pro Chloé není dospívání o nic snazší než pro Bastiena. Za maskou sebevědomé, cynické světačky taky tápe. Přesto mladšího Bastiena dráždí svou nahotou.
Foto: Artcam Films
Pocity postav nejsou zprostředkovávány slovy, mnohé z nich zatím pojmenovat neumí, demonstrovány jsou alespoň umístěním herců v rámu, jejich strnulostí nebo uvolněným pohybem. Výmluvné jsou také pohledy, které si vyměňují.
Foto: Artcam Films
Duchařský motiv, který režisérka nechává naplno rozeznít v magickém závěru, v tomto světle nezpřítomňuje jen přechod z jednoho stavu do druhého, ale též Bastienovu a Chloéinu touhu vzepřít se času, který je odděluje.
Foto: Artcam Films
Blízkost Chloé, teenagerky, ze které se stává dospělá žena, budí ve třináctiletém Bastienovi směs tělesných a psychických reakcí, s nimiž si neví rady.
Foto: Artcam Films
V jezeře, kde tráví oba teenageři dovolenou, se podle Chloé před lety utopilo dítě. Jeho duch teď straší v okolí. Bastiena ale starší dívka neznepokojuje pouze hrůznými historkami.
Foto: Artcam Films
Šestnáctiletá Chloé na o tři roky mladšího Bastiena sem tam bafne nebo se jako přízrak mihne za oknem. Občas přes sebe pro větší efekt přehodí bílé prostěradlo. Tato strašidelnost, nezařaditelnost odpovídá tomu, jak ji vnímá Bastien.
Foto: Artcam Films
Titulní jezero krom úžasu a zklidnění vyvolává také úzkost. Zejména v Bastienovi, který se v dětství jednou málem utopil. Od té doby se bojí ponořit víc než po pás. Kvůli Chloé, pro niž je voda přirozeným útočištěm, ale centimetr po centimetru překonává strach, noří se stále hloub. Nechce zůstávat pozadu. Jezero jej stejně jako dospělost zároveň přitahuje i děsí.
Foto: Artcam Films
Bastienovi uniká, že dospívající dívce neimponuje jeho fyzická zdatnost ani množství alkoholu, které dokáže pozřít, aniž by se pozvracel. Šestnáctiletá Chloé jej poprvé bere v potaz poté, co jí všímavě přinese plechovku s limonádou. Mladý Pařížan je od pohledu zranitelnější a vnímavější než Chloéini vrstevníci. Možná proto se mu svěřuje s různými obavami.
Foto: Artcam Films
Bastien a Chloé se průběžně vyzývají ve zvláštní disciplíně – člověk se prý nedokáže pokousat až do krve. Obranný reflex mu to nedovolí. Tělesnou schránkou jsme ovšem limitováni i v důležitějších oblastech, jako je sexualita. Proto by protagonista rád přerostl sám sebe a spěšně dospěl. Jeho mysl by chtěla víc, než na kolik stačí nevyvinuté tělo.
Foto: Artcam Films
V některých situacích se třináctiletý Bastien dostává před Chloé do pozice mladšího sourozence. Povaha jeho citů je však jiná. Na základě prvních doteků nahého dívčího těla zažívá druh náklonnosti, který doposud nepoznal.
Foto: Artcam Films
Nezpracované energii dává třináctiletý Bastien průchod alespoň při rychlé jízdě na kole nebo divokém tanci, kdy na chvíli cítí kontrolu.
Foto: Artcam Films
Pro Chloé není dospívání o nic snazší než pro Bastiena. Za maskou sebevědomé, cynické světačky taky tápe. Přesto mladšího Bastiena dráždí svou nahotou.
Foto: Artcam Films
Pocity postav nejsou zprostředkovávány slovy, mnohé z nich zatím pojmenovat neumí, demonstrovány jsou alespoň umístěním herců v rámu, jejich strnulostí nebo uvolněným pohybem. Výmluvné jsou také pohledy, které si vyměňují.
Foto: Artcam Films
Duchařský motiv, který režisérka nechává naplno rozeznít v magickém závěru, v tomto světle nezpřítomňuje jen přechod z jednoho stavu do druhého, ale též Bastienovu a Chloéinu touhu vzepřít se času, který je odděluje.
Foto: Artcam Films