Diskuze k článku:

Mužská medicína aneb Když lékaři ženám nevěří

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Ruby | 9. 11. 2021 12:39

Ano, představte si, že i v dnešní medicíně jsou ženy až na druhé koleji. Udělejte si malý test. Zkuste vyjmenovat příznaky infarktu. Hotovo? Byla tam bolest vystřelující do levého ramene? Na kterém místě? Tipuji že na jednom z prvních, obvykle bývá úplně úplně první. Škoda jen, že jde o typicky mužský příznak, ženy jej nemívají. Řeknete si, však o co jde, že jste laik, že doktoři to určitě ví. Omyl. I v učebnicích jsou typicky ženské příznaky infarktu brány až jako netypické a jako méně obvyklé. Žena má proto bohužel vyšší šanci, že u ní bude infarkt špatně diagnostikován. Jestli vám to nestačilo, udělejte si průzkum, kolik financí je vynaloženo do výzkumu podpoření erekce. A pak si porovnejte s tím, kolik financí je investováno do celé gynekologie, která patří tradičně do velmi finančně podhodnocených oborů. Pokud data naleznete, dozvíte se, že do mužského potěšení je investováno více než do ženského zdraví. Dala jsem vám námět, teď je práce už jen vás. Sbohem.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Pavel | 8. 11. 2021 23:53

@Ty bláho - pilule na migrény už dávno jsou, jmenujou se například Ibalgin. A jsou jak na každé benzince, tak v pracovním stole každé pracující ženské. Vsadím se, že minimálně polovina redakce a přispěvatelek tohoto magazínu je ve stole má, a ta druhá si je půjčuje. :-P

-12
Reagovat | Citovat | Nahlásit


Diskuze k článku:

pakoňova Máma | 20. 11. 2021 10:40

@Reakce na ublíženého Pavla a hemofilii>

Takže když si žena postěžuje na mužskou medicínu, je to v pohodě a celý svět se má pokořit, ale když si muž postěžuje na ženskou medicínu, je ublíženým ztělesněním ukřivděného ega?

Zajímavé. Tady máte odpověď na otázku, proč feministky nikdo nemá rád.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 19. 11. 2021 15:20

Vaše srovnání je úplně mimo. "ztělesnění ublíženého ega" reagovalo na tvrzení o sexistických důvodech nedostatku peněz ve výzkumu příkladem, který toto tvrzení popírá.

Vakcíny proti HPV, kterými se pokoušíte pomýleně argumentovat, jsou naopak další ukázkou PROTI tvrzení, že je nadržováno mužům. Zaprvé vakcíny proti HPV už byly dávno vynalezeny a odzkoušeny, na rozdíl od genetické léčby hemofilie, a zadruhé ačkoliv se HPV nakazí aspoň jednou za život 80% populace, a to muži i ženy, jen ženám je běžně prováděn screening a další vyšetření, ačkoliv i u mužů hrozí nejen virové onemocnění, ale též rakovina.

Hm, nechcete tedy raději změnit výpověď, a především - způsob jednání?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Reakce na ublíženého Pavla a hemofilii | 19. 11. 2021 11:08

Ty ztělesnění ublíženého ega, je to asi podobné, proč se u mužů neřeší, že jsou přenašeči HPV, který způsobuje u žen rakovinu děložníhu čípku. Žena se může nechat očkovat, ale úspěšnost vakcín není veliká, když ji muž pořád a znova infikuje. A kolik mužů se v Čr očkuje proti HPV, aby nebyli přenašeči? Hmmm?

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Martina S. | 17. 11. 2021 21:30

Já myslím, že by zde mělo být i zmíněno to, že prodělání nemoci Covid-19 jako takové způsobuje změny v menstruačním cyklu. Dokonce jsou o tom i publikované odborné články. Není to tedy způsobeno pouze vakcínou.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 14. 11. 2021 9:24

Mimoto, máte-li pocit, že medicína je "mužská" záležitost, protože jsou ve společnosti všeobecně známé především mužské příznaky infarktu apod. tak mám pro vás novinku.

Jsem muž po léčbě nádoru prsu. A proto se ptám - proč se, do háje, rakovina prsu řeší jen u žen, když ji mohou mít i muži? Nebo hemofilie - to je nemoc, která postihuje muže, ale přenáší ji ženy. Proč se, do háje, řeší jenom symptomatická léčba mužů, když muži potřebují, aby byla hemofilie vymýcena u žen, které jsou skryté přenašečky?

Kde jsou teď ty vaše chytrácké kecy o tom, jak by se do výzkumu dávalo peněz jako do dobývání Měsíce, když jde o muže? Co?

To, že v medicíně převládají nějaké sexistické tendence, jsou hovadiny, které vymýšlejí ultrasexisticky naladěné feministky, které nemají skutečnou práci a tak vymýšlejí hovadiny, které akorát tak rozdělují společnost. Jan Ustohalová a Anna Košlerová jsou v jejich čele.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 14. 11. 2021 9:07

Uzavřeme to. To, že lékaři nenaslouchají stupidním kecům pacientů či pacientek, které si své medicínské znalosti vycucaly z malíčku, nebo přečetly na pochybných webech, neznamená, že dělají špatnou práci, nebo že se snad, nedejbože, při lékařském výzkumu či výkonu svých povinností nechávají unést sexistickými postoji.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 14. 11. 2021 8:56

@Prober se: Vyvstává tu zajímavá otázka:

Mám v tomto věřit svému doktorovi, studovanému neurologovi, který rozhodl na základě hromady vyšetření, mých příznaků a anamnézy, že mám migrénu, a který tvrdí, že účinek analgetik není vyloučený, protože bolesti při migrénách vznikají několika různými mechanismy a na některé z těchto mechanismů mohou tyto léky reagovat, což ale znamená, že nezaberou vždy a všem pacientům,

nebo mám věřit osobě, která své znalosti medicíny čerpá očividně někde na webech typu "superžena.cz", protože mele naprosté nesmysly, a ani jí to nestojí za to, aby trolila pořád pod stejným jménem?

A k tomu se pojí, vzhledem k tématu článku, druhá otázka - jestli se takto chováte i ke svému lékaři/lékařce, je nutné se divit, že vaše kecy filtruje na to podstatné a na to, co vám prozradila "superžena.cz"?

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Prober se | 13. 11. 2021 23:18 | reakce na Pavel - 13. 11. 2021 10:56

Jestli ti zabírá ibáč, pak nemáš migrénu.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 13. 11. 2021 10:56

Poslední věc k té migréně:

Jestli se, Jano a Kopretino, divíte, proč vám nevěřím, když říkáte, že léky jako Ibalgin na migrénu nezabírají, je to proto, že mně na ni zabírají, byť nejsou nijak zázračné, to uznávám. Zkuste vypilovat sebereflexi, protože nezvládnout v takové situaci nic lepšího, než zpochybnit moji diagnózu, aniž byste se zajímaly, jestli jsem v tomto ohledu sledován či léčen, a spolu s tím také mou schopnost úsudku, je hodně trapné a nedůstojné.

Sbohem.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 13. 11. 2021 7:33

Není nad to, začínat den s pocitem, že se mi podařilo vytrolit trola. Snad jen, když se na to chytne ještě víc trolů. Vítej mezi vytrolené troly, slavoji.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

slavoj | 13. 11. 2021 0:14 | reakce na Pavel - 12. 11. 2021 16:49

Ideologie je ve všem, i v tvých ranních chcankách, čumáčku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 12. 11. 2021 16:49

@S láskou Marena:

Klidně. Nejdřív jste při vzpouře nasměrovaly loď na kolizní kurz s útesy, a teď se chcete ujmout velení. Klidně. Já se můžu jen smát tomu, že chcete být u kormidla, až tahle loď půjde kvůli vaší neschopnosti ke dnu. :-D

Čím dřív, si lidstvo uvědomí, že pošahané ideologie za kormidlo nepatří, tím líp. Každá ideologie se dříve či později sama zdiskredituje. Stalo se to komunismu, stane se to i feminismu. Je to nevyhnutelné a já jen tleskám tomu, že to chcete ještě urychlit.

P.S.: pro feministky - jen směle do toho
P.P.S.: pro ostatní - kupte si popcorn a lístky do první řady :-D

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

S láskou Marena | 12. 11. 2021 15:40 | reakce na Pavel - 11. 11. 2021 20:45

Udělali jste chybu v tom, ze jste proste kokoti, co musí všechno ovládat. Teď si to berem my, se s tím smiř.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 11. 11. 2021 20:45

@vysvětlení, @feministka:

Mám si zvyknout, že teď je čas blábolivých mařen, které se sice nikdy neshodnou ani na tom, co pomáhá na migrénu, ale zato se vždy shodnou na tom, že ze všeho je třeba obvinit a pošpinit muže?

Kdepak asi muži udělali chybu? Měli všechno a měli klid, a pak přišel feminismus...

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

feministka | 11. 11. 2021 16:53 | reakce na Pavel - 10. 11. 2021 9:54

Bylo by to jiné, čumáčku.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

vysvětlení | 11. 11. 2021 16:51 | reakce na Pavel - 10. 11. 2021 11:08

Zvykni si, teď je náš čas.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 11. 11. 2021 16:14

@Jana - I kdybych chtěl naslouchat všeznalým všeumělkyním, jako jste vy, které někoho odsoudí, aniž by o něm něco věděly, musel bych poukázat na to, že i vy samy mezi sebou si protiřečíte v tom, co a jak moc na migrénu zabírá, a že tedy nevím, čím rozumům mám teda věřit, a proč bych měl věřit zrovna vám.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 11. 11. 2021 15:27

Pak byste měl vědět, že Ibalgin apod., není lék na migrénu a nezabírá na ni. Můžete to zkonzultovat s neurologem nebo s mnoha lékařkými weby, které se tomu věnují. Když už nemáte možnost zkusit to sám na sobě.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

prostě Filip | 10. 11. 2021 19:02

Teda, po dlouhé době se vrátím se nestačím se divit. Diskuze mezi Pavlem a zdejšími ženami je dost šťavnatá.

Jestli tomu rozumím dobře, tak na jedné straně máme muže s diagnózou, která byla zřejmě stanovena nějakým odborníkem na základě symptomů, anamnézy a vícera vyšetření, a se kterou žije už řádku let. A na druhé straně máme několik žen, které i kdyby bylo doktorkami, což je nepravděpodobné, toho muže nikdy neviděly natož aby byly obeznámeny s jeho zdravotním stavem, ale na základě nějakých vágních pocitů a dojmů jej přesto poučují, že o své diagnóze nic neví a že na tak individuální obtíže, jako je bolest, mu v žádném případě nemůže pomoct to, co jim nezabírá.

Nemohu si pomoct. S Pavlem soucítím. A dotyčným ženám vzkazuji, že by se měly zamyslet nad tím, jak jejich chování vyznívá na tomto webu a především zrovna pod tímto článkem.

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 10. 11. 2021 13:48 | reakce na Pavel - 10. 11. 2021 12:34

Vyzkoušeno na vlastních dětech a jejich kamarádech: všechny děti dostávaly na hraní mj. autíčka (hleděl jsem, aby nebyly odříznuté od "technických" hraček), ale způsob hraní byl už na nich. Kluci s nimi závodili, bourali a zkoušeli které dolétne nejdál po rampě z židlí a knížek, holčičky je postavily do půlkruhu a autíčka si povídala. Co s tím, měl jsem jim naplácat, že si hrají špatně?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel | 10. 11. 2021 12:34

@Petr.b - No, já nevím. Ze své rodiny i z rodin mých příbuzných a přátel, mám takovou zkušenost, že při výběru hraček pro dítě v nejútlejším věku, kdy se podle těchto urban legends rozvíjí budoucí zaměření dítěte, hraje otec jen minimální roli. :-D

Komu mám tedy přišít odpovědnost, že dcera šla studovat mezinárodní obchod a ne fyziku supratekutin, když se každý můj upřímný pokus o výběr hraček setkávat s očima v sloup a nekonečkým vysvětlováním, že právě tyto hračky nejsou vhodné, protože moje žena to četla v nějaké úžasné knížce? :-D

P.S.: netřeba snad říkat, že dcera se vždy těšila na hračky, které jsem jí přinesl na tajňačku, ano, musím se kát za to, že jsem podkopával autoritu své ženy... :-D

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 10. 11. 2021 12:24

@umfa - Ještě bych doplnil. K těm věcem, na které si stěžovatelky stěžují, byť jsou dány přirodou, nebo špatnými rozhodnutími samotných stěžovatelek, bych přidal ještě kategorii věcí, daných trhem.

Velká skupina věcí, do které patří mimojiné platová nerovnost (odmítám používat termín pay gap) a nepoměr v obsazení vrcholových pozic, je totiž dána trhem. Stěžovatelky mají pocit, že jsou dány nějakým celosvětovým mužským spiknutím, čemuž odpovídá jimi navrhované řešení kvótami jako z dob direktivního hospodářství. Odmítají vidět, že na trhu práce neplatí "za stejnou práci stejný plat", protože do ceny práce v tržním prostředí vstupuje daleko více proměnných. A odmítají vidět, že aby v top managementu technologických firem bylo více žen, tak jich musí nejprve dost vystudovat technické obory a získat praxi v technologických oborech (což dnes mohou zcela bez omezení), protože absolventka třeba bohemistiky tam nemá co dělat.

A tak bychom mohli pokračovat dále. :-)

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 10. 11. 2021 12:23

No, lze se dnes dočíst, že za ignoraci technických a přírodovědných oborů ženami mohou samozřejmě muži, protože jim od malička podsouvají "nevhodné hračky".
Mimochodem, zahlédl jsem v televizi kampaň firmy LEGO, kde vystupují samé malé dívenky a hrají si s nejrůznějšími LEGO-stroji a přitom tenkými hlásky recitují "já budu kosmonautka, já inženýrka, já stavitelka...". Zajímavé, takže už to tam dorazilo, resp. do reklamky nastoupily feministky.
Když byla dcera ve věku vhodném k podobným hrátkám, klasické lego naprosto ignorovala. Lego pro holky (s růžovejma princeznama a pokojíčkama) jí chvilku bavilo, pak se vrhla na úplně jiné činnosti.

S vymahatelností práva jsme zde obecně trochu na štíru, ale nemám pocit, že by bylo potřeba právě v této oblasti něco vymáhat. Můžete být Kočko konkrétnější? V čem jste bezprávně diskriminována?

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 10. 11. 2021 11:48 | reakce na Kočka - 10. 11. 2021 11:31

Citace - Kočka / 10. 11. 2021 11:31

Ano, rovnoprávnost máme. Na papíře. A to je asi tak vše. Vymahatelnost je někde na úrovni Afriky.


A to myslíte jak, na papíře? Zatím všechno co kdy bylo napsáno na tomto serveru se ukázalo buď jako dané přírodou (chlapi nerodí) nebo stěžovatelkami samotnými (při studiu preferují paobory kvůli kterým se nedostanou k dobře placené práci). A nějak my není jasné co byste na tom chtěla vymáhat :-)

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kočka | 10. 11. 2021 11:31 | reakce na Petr.b - 10. 11. 2021 11:15

Citace - Petr.b / 10. 11. 2021 11:15

Na tomto serveru samozřejmě patří k základnímu bontonu stěžovat si na těžký úděl žen. Ale rovnoprávnost máme dávno zakotvenou v našem právním řádě. Ženy se desítky let podílejí na chodu celé společnosti. Je mraky lékařek, právniček, manažerek. Ty všechny mají šanci prosazovat své zájmy. A nějak jsem si nevšiml, že bych, jako muž, měl nějaké extra výhody. Stesky ohledně nějakých "zanedbaných ženských příznaků" u nejrůznějších chorob mi pak přijdou už jako vyšší dívčí v hledání důkazů, jak nám všichni ubližují.
Vsaďte se, že by plno mužů mohlo vyprávět své příběhy, jak jejich problémy lékaři zanedbali, podcenili, přehlídli, nechtěli řežit...
Jo, uznávám, nestává se mužům, že by se na ně násilně vrhaly lékařky v ordinaci s erotickými úmysly. Ale to už je dáno tak nějak přírodními zákonitostmi.


Ano, rovnoprávnost máme. Na papíře. A to je asi tak vše. Vymahatelnost je někde na úrovni Afriky.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 10. 11. 2021 11:15

Na tomto serveru samozřejmě patří k základnímu bontonu stěžovat si na těžký úděl žen. Ale rovnoprávnost máme dávno zakotvenou v našem právním řádě. Ženy se desítky let podílejí na chodu celé společnosti. Je mraky lékařek, právniček, manažerek. Ty všechny mají šanci prosazovat své zájmy. A nějak jsem si nevšiml, že bych, jako muž, měl nějaké extra výhody. Stesky ohledně nějakých "zanedbaných ženských příznaků" u nejrůznějších chorob mi pak přijdou už jako vyšší dívčí v hledání důkazů, jak nám všichni ubližují.
Vsaďte se, že by plno mužů mohlo vyprávět své příběhy, jak jejich problémy lékaři zanedbali, podcenili, přehlídli, nechtěli řežit...
Jo, uznávám, nestává se mužům, že by se na ně násilně vrhaly lékařky v ordinaci s erotickými úmysly. Ale to už je dáno tak nějak přírodními zákonitostmi.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 10. 11. 2021 11:08

Je neuvěřitelné, kolik ženských tu provozuje povýšenecký womansplaining. Tady, na webu, kde si zároveň stěžují, jak jim vadí mansplaining. Že si ty ženský nevidí do pusy, je naprosto fascinující, a také dost smutné.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel | 10. 11. 2021 10:58

@kopretina - Já mám migrénu diagnostikovanou lékařem. Přestaňte si, prosím, hrát na to, že jste chytřejší než lékaři, kteří mě vyšetřovali a kteří samozřejmě během vyšetřování vyloučili spoustu jiných nemocí, a tvrdit, že si ji s něčím pletu. A ne, nejste jediná, kdo musí s migrénou pracovat, takže i tyto řeči si můžete odpustit. Stačí?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

kopretina | 10. 11. 2021 10:48

Mám takový dojem, že si pletete migrénu s bolestí hlavy... Kéž by na to zabíral ibalgin :-( bohužel zabere možná trochu na bolest, ale ostatní příznaky jako např. částečná slepota, citlivost na světlo a zvuky, ztráta motoriky, intenzivní zvracení, afázie, ztráta orientace,.. to neovlivní ani trochu. A nepřeju to nikomu, ale když takto mluvíte, asi byste si měl vyzkoušet jaký to je, když s tímhle musíte být v práci a snažíte se zákazníkům nenazvracet na boty, nespadnout na ně nebo vůbec rozumět tomu co říkají, protože šéf si stejně jako vy teď myslí, že migréna znamená, že vás jen bolí hlava.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Daniela | 10. 11. 2021 10:14 | reakce na Zuzana - 8. 11. 2021 18:14

Práveze nemyslí, vysla o tom aj kniha Neviditelne zeny od Caroline Criado Perez v roku 2021, cize nová kniha. Tu nie je snaha putat pozornost, je to fakt.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další