Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Ženy za mateřství platí vysokou cenu, říká socioložka Radka Dudová v Hlasu Heroine

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Rob | 19. 4. 2021 17:10

„Chybí provázaný systém, který by umožnil volbu všem. Aby ta volba byla reálná a svobodná.“
To zní velmi věrohodně, když jen o pár vět vedle navhujete, aby si část rodičovské dovolené musel vybrat druhý rodič nebo propadne. Svoboda jako řemen.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Red | 19. 4. 2021 16:40

Feministky rozčiluje možná tak to, že tady furt oxiduješ. Prosím tě, už táhni.

-19
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

MuzinistaCZ | 21. 4. 2021 14:30

Ono ten gender gap v péči minimálně v ČR spoluvytvari bohužel i ženy samotné, tím že mají tendenci si vyhledávat partnery, kteří jsou ekonomicky silnější než ony samotné, s očekáváním, že je bude zajišťovat během rodičovství. Takže potom, když jde o to, kdo bude s potomkem, je logická volba že ten, u něhož je výpadek příjmu menší zásah pro rodinu. Navíc je pořád dost žen, které s dětmi chtějí ty tři roky být. Institucionalne by mohl stát pro větší zapojení otců do péče udělat to, že by mohl dát u klasického 9denniho očr aspoň prvních pár dní na klasickou virozu za když ne sto tak aspoň 90 procent. Aby třeba v případě nemocí dítěte si rodiče mohli vybrat, jestli bude doma otec nebo matka a nerozhodovali se podle peněz.
Další faktor v ČR je pak ten, že tady jsou obecně platy na hovno a fakt nevidím důvod, proč by kdokoliv s platem pod 20 tisíc čistého, měl mít zájem spěchat s návratem do zaměstnání.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 22. 4. 2021 8:02 | reakce na MuzinistaCZ - 21. 4. 2021 14:30

Chapu spravne, ze doporucujes, at si holjy vyberou nymanda s holou prdeli, pak behem rodicocske zit ze statni zebracenky, co nejdriv znovu do haku?

Zajimava predstava.

Pripomina mi to stary vtip o ucni a poruse fekalniho vozu

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 22. 4. 2021 11:04 | reakce na Jouda - 22. 4. 2021 8:02

Já nedoporučuju nic. Leda to, že není univerzální ideál pro všechny ale jsou různý variant pro různý situace a měli bysme se snažit je respektovat a nepředvídatelné jednu variantu pro všechny. Ale pozoruju: 1. paygap je větší ve státech s delší placenou RD. 2. Gender gap v péči o děti v rodinách dvou zaměstnaných rodičů v ČR takřka neexistuje, ženy tráví v práci cca 38 hodin a péči o rodinu cca 20 hodin, muži tráví v práci cca 48 hodin a péči o rodinu cca 8 hodin. Z myho pohledu to je u obou pohlaví cca 60 hodin týdně zajišťováním potřeb rodiny. 3. Paní Dudkova mluvi o dopadu na ženy, ale ve skutečnosti spíš mluví o dopadu na rodiče. Pokud bude v páru tím, kdo bude převážně pečovat muž, zažije plus mínus to stejné. 4. Myslím si bez podlozeni jakýmkoliv daty, že do 5 měsíců od porodu jsou 2/3 dětí plně na UM, tedy není žádný biologicky důvod, aby pecovala matka, je to jen čistě rozhodnutí toho kterého páru. U nás je to holt společensky daný tak, že to padá na matku. Podle výzkumu ale cca 80% páru je spokojených s rozdělením rolí. Data beru ze Zprávy o rodině 2020.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 22. 4. 2021 13:47 | reakce na MuzinistaCZ - 22. 4. 2021 11:04

Pak je tu ještě jedno řešení, které preferuji já: nějaký *gap je mi úplně, ale totálně na háku. Doma mám s manželkou konkludentní dohodu co kdo a jak a oběma nám to dlouhodobě vyhovuje, v práci nedělám mezi pohlavími sebemenší rozdíl a pokud je tam nějaký gap, je daný jen výkonností a kvalitou práce toho kterého člověka.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Konkludente | 24. 4. 2021 2:32 | reakce na umfa - 22. 4. 2021 13:47

Ty máš největší gap v tom, že postrádáš mozek.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

MuzinistaCZ | 22. 4. 2021 15:03 | reakce na umfa - 22. 4. 2021 13:47

Gap je, ale ženy které se profesně zabývají genderem, třeba autorka, z mého pohledu trpí tím, že popisují nerovnosti ale dívají se jen na jednu misticku vah.
Budeme mít dva zaměstnance na stejné pozici. A. Je bezdetny B.je detny. A zůstává každý den přesčas, a nikdy nebývá na OČR. B sice nepracuje zásadně méně, ale třeba občas chybí, když ho zaměstnavatel potřebuje a přesun jeho aktivit na A zdržuje A. Následek je, že pro zam. je A důležitější a přidá spíš jemu než B.
A lidi jako autorka v tom vidí jen to, že B má míň. Nevidí že A zůstává v práci dýl, například.
Otázka je, co s tím.
Společnost potřebuje aby lidi měli děti. Zároveň je nutné si říct,že děti své rodiče v lecčems omezují. Že nejde mít děti bez omezení osobního rozletu. Obzvlášť ne v dnešní době ultraintenzivniho rodičovství. A obloukem se dostávám na začátek. Když si pak pár pořídí dítě a rozhoduje se v tom, kdo ponese omezení možnosti své ekonomické činnosti, tak je logické že když od začátku má jeden z páru nižší příjem, tak to bude ten.
Ostatně by zajímavý byl třeba výzkum u detnych homosexuálních párů.
O autorce si myslím, že prostě zamenuje omezení plynoucí z rodičovství s omezeními plynoucimi z gendru.
Jinak ano, existuje i diskriminace, ale ta má podle mě většinou ostří na obě strany.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 22. 4. 2021 8:06 | reakce na Jouda - 22. 4. 2021 8:02

Kdo nezna:

Porouchal se hovnocuc, mistr se potopil do sracek a hleda problem.
Pak se vynoril, rekl ucni, at poda klic 13, znovu se potopil a opravil.
Pak vylezl ven a povida ucni: "Dobre se uc, chlapce, nebo budes do konce zivota jenom podavat klice"

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 21. 4. 2021 12:30

To že ne každá matka může si dovolit dát své dítě do jeslí a nebo školky je fakt. Že se s nás stává přestárlý národ je taky fakt. Sociální politika tohoto státu je zkostnatělá byrokracie která nepomáhá potřebným v nouzi ale na druhou stranu umí rozdávat lidem kteří v tom umí chodit. Pritom by mělo býti prioritou mít zdraví a vzkétající národ. Nejsem žádný zastánce feminismu ale po přečtení vašich komentářů je v tom hodně pravdy. Naši odpovědní činitele se obklopují poradci ale ono to nějak nefunguje..
Že by chyba v systému!!!???a nebo nechuť něco řešit

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Hana | 21. 4. 2021 1:27

Dobrý den, je třeba rozdělit pojmy.
Co znamená kariéra? O jaké matky samoživitelky se tu jedná? Proč zobecňujete a hned se vrháte na špatnost systému být 3-4 roky doma?? A) pokud žena dělá kariéru, představují si, že má na soukromou MŠ. Ty jsou a nevidím problém se do práce vrátit. Pokud mluvíte o nutnosti vrátit se do práce z existenčních důvodů a potřebě většího množství státních školek, pak ale není problém ve 3-4 leté mateřské dovolené a už vůbec ne střídání partnerů na mateřské. Samoživitelky je přeci jen jedna osoba v domácnosti, tak s kým by se střídala? Nehledě na to, že děti mají být dle vědeckých poznatků cca do 3 let s pečující osobou. Ne ve školce s cizí tetou...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Klára | 22. 4. 2021 20:14 | reakce na Hana - 21. 4. 2021 1:27

Já si vzala dvouletý rodičák. Ani jsem nevěděla, že je "jen" do druhých narozenin dítěte. Už to názvosloví je zavádějící. Po skončení v listopadu, mi řekli v mš, že tak staré děti neberou a když, tak od září, s tím jsem přeci nemohla počítat při volbě. Nebydlím v Praze, soukromé mš neexistují, ani jesle, natož skupiny. Kariéra neznamená automaticky závratný příjem, v mém případě šlo o udržení druhého příjmu, abychom to finančně dali.. Dnes lituji, ale neměla jsem volbu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Renata | 20. 4. 2021 22:39

Nikdo se vas neprosil...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 20. 4. 2021 18:20

Já osobně mam jedno dítě a myslím si že v dnešní době je to i tak DOST a tečka

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marcela | 20. 4. 2021 16:58

pisatelka mi přijde jako zakomplexovaná žena, která svou lustraci podsouvá Všem. Asi si neuměla najít své správné místo ve světě.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JITKA | 20. 4. 2021 15:33

Naprosto presne!
Chybejici materske skolky a tim padem nulova sance prizpusobit se pracovnimu trhu i potrebam ditete jsou jadrem problemu.
Zastarale nazory, ze dite potrebuje jen matku jsou nebezpecne jak pro deti, tak pro celou spolecnost.
V jinych zemich, kde skoly funguji skolky uz od roku ditete, je opravdova svoboda. Tyhle zeme maji lepsi ekonomicke vysledky, mnohem mensi kriminalitu i statistiky sebevrazd.
Kdy uz vlade dojde, ze se tohle v Cesku musi zmenit?
Deti musi byt absolutni priorita!

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 20. 4. 2021 18:24 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:33

Vzhledem k tomu že docházejí přírodní zdroje tak děti fakt nejsou prioritou!!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 4. 2021 11:02 | reakce na Tatiana - 20. 4. 2021 18:24

Žádné zdroje nedocházejí a děti jsou pro většinu lidí to jediné co tady po sobě mohou zanechat :-)

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Haha | 24. 4. 2021 2:34 | reakce na umfa - 21. 4. 2021 11:02

Zdroje už dávno došly a usoplení smradi ti nesmrtelnost nezajistí.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magdalena | 20. 4. 2021 14:52

Tendenční článek, zobecňuje a dívá se na mateřství negativně. Pro většinu žen je mateřská role volba a jedno z nejkrásnější období života. V dnešní společnosti může žena klidně pracovat po skončení mateřské a na rodičovskou ani nenastoupit. Jako ženě se mi nelíbí, pokud se někdo takto o ženách vyjadřuje, uráží mne to. Ať mluví slečna socioložka o sobě nebo o určitě skupině žen, rozhodně ať se nevyjadřuje obecně. Díky.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dita | 20. 4. 2021 16:04 | reakce na Magdalena - 20. 4. 2021 14:52

Vám vadí možnost volby pro ostatní ženy? Uráží vás, že to má někdo jinak? Nepodloženě tvrdíte, že většina žen.. něco. Když už připustíme, že byste mohla mít hypoteticky pravdu (což vůbec nemusíte), tak co ta menšina? Protože je jich méně, tak mají smůlu? Co takhle vytvořit podmínky i pro ně (tedy dostupnou péči) a nechat každého, ať si SKUTEČNĚ může vybrat, nejen teoreticky, což je dnešní realita. Pokud nevyděláváte veliké sumy, tak doma být prostě musíte, protože hlídání nezaplatíte. Nevyjadřujte se za ženy obecně, díky.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Curiosity | 22. 4. 2021 11:53 | reakce na Dita - 20. 4. 2021 16:04

Vytvořit podmínky pro ženy, které se nechtějí starat o děti, znamená dotovat těmto ženám jesle a školky. Kdo to bude platit? My všichni v daních. Včetně manželů těch žen, které zůstaly doma a starají se o své děti samy.
Nepřipadá vám to ani trochu sobecké, chtít po ostatních, aby vám dotovali péči o vaše dítě?

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra B. | 23. 4. 2021 12:09 | reakce na Curiosity - 22. 4. 2021 11:53

Nepřipadá třeba Vám, že tvrzení "nechtějí být s dětmi doma " je trochu zcestné? A matku na mateřské platí kdo? Ano, vy ze svých daní...ale pokud ta matka chodí do práce třeba od dvou let dítěte, tak ty daně platí taky. Možnost volby by být měla.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 20. 4. 2021 18:27 | reakce na Dita - 20. 4. 2021 16:04

Spravně

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Veronika | 20. 4. 2021 15:56 | reakce na Magdalena - 20. 4. 2021 14:52

To máte pravdu, ale kam to 4 měsíce staré dítě má dát, aby mohla pokračovat v kariéře?
Pokud nemáte poblíž rodiče v důchodu a schopné se o dítě starat, není to reálné.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 20. 4. 2021 15:44 | reakce na Magdalena - 20. 4. 2021 14:52

To ale neni pravda.
Vetsina zen nema moznosta dat dite mladsi 3, pripadne 4 let do skolky, protoze v mistni skolce proste neni misto a ani nejsou na mladsi deti koncipovane.
Sanci pracovat tak maji jen manazerky, ktere si vydelaji 10 a vice tisic mesicne na soukromou skolku ci chuvu, nebo zeny, ktere maji babicky ve spravnem veku a zdravotni kondici.
Samozivitelky jsou bohuzel odsouzene sedet doma na zadku.
Nejdrive jsou "nespolehlive", a pozdeji "stare a nekvalifikovane".
Pokud se tohle nezmeni, bude to mit velke ekonomicke dopady nejen pro jednotlive rodiny, ale i pro celou spolecnost.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 20. 4. 2021 21:37 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:44

Ono beztak ani to dieťa mladšie než 3 roky (mladšie ako cca. 2 roky viac-menej bezvýhradne, 2-3 roky ako ktoré) nie je koncipované na to, aby trávilo väčšinu bdelej časti dňa odlúčené od matky resp. inej osoby, na ktorú je citovo naviazané.
Moja manželka pár rokov pracovala ako vychovávateľka v jasličkách a veľa pochopenia pre matky, ktoré odložia pár mesačné dieťa do takejto inštitúcie, veru nemá. Akokoľvek sa ona snažila, aby to tie nešťastné deti tak nevnímali...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamapa | 20. 4. 2021 13:47

Skvělý článek, naprosto souhlasím, jsme sto let za opicema, nikdo to moc neřeší, protože to ty nahoře nezajímá, tedy alespoň muže ne. Diskriminace žen, (nejen) u nás, je do očí bijící a některé hloupé, zlé a zastaralé názory zkostnatělých jedinců jsou opravdu k pláči a k vzteku. Konečně někdo, kdo se nebojí o tom veřejně mluvit a něco dělat. Díky, paní Dudová a mnoho zdaru!

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr.b | 22. 4. 2021 12:57 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:47

Čím jsme 100 let za opicema? To mi vysvětlete, takové podmínky jako u nás mají matky málokde. A nikdy v historii tomu tak nebylo. Já mám naopak za to, že jsme historicky zcela nejdál. Mateřská dovolená může být až 4 roky, ale taky klidně ne - ovšem peníze matka dostane, na mateřskou může jí i otec, za stejné peníze, (uvědomte si, že ty peníze jsou z peněz ostatních lidí - je zde princip solidarity), lékařská péče o dítě i matku je u nás jedna z nejlepších na světě, dítě můžete dát do školky. Co vlastně ještě potřebují rodiče víc? Mám pocit, že někteří lidé nemají nikdy dost. A ti co volají po školkách - nevážíte si dostatečně svého dítěte, že byste ho chtěli co nejdřív šoupnout do školky? Dítě má nejen 2 rodiče, ale zpravidla taky prarodiče - celkem dost lidí z rodiny, co se o něj mohou postarat. Ovšem, kdo si užívá a dítě má v době, kdy jeho rodiče sami potřebují péči, ten si samozřejmě upletl bič sám na sebe a připravil sebe i své dítě o hodně. Čím jsou názory, že o své dítě by se měl každý postarat především sám zastaralé a zkostnatělé? Státní starost (a tím i nárok na něj) o dítě zavedli nacisté a pokračovali v tom komunisté. Jejich principy se vám líbí?

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 20. 4. 2021 18:29 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:47

Spravně

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 20. 4. 2021 15:39 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:47

Presne tak.
Bohuzel, dokud o detech budou rozhodvat muzi, kteri si neprosli otcovskou dovolenou, pripadne zeny, ktere nikdy nemely deti, nic se nezmeni.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

grg | 20. 4. 2021 21:38 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:39

A kým budú liečiť choroby lekári, ktorí si týmito chorobami neprešli, zdravotnícky systém sa nikdy nezlepší!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 20. 4. 2021 16:11 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:39

Milá Jitko, já jsem jedna z těch, která se rozhodla ty děti nemít. Bylo to jen moje svobodné rozhodnutí, nikoho jiného. Oproti tomu pokud bych se rozhodla je mít, jsem si vědoma, že starost o mé děti bude také jen na mně protože i to bylo mé rozhodnutí. Ještě bych ráda dodala, že např. z mých daní je hrazena nejen Vaše RD, ale všemožné jiné dávky, které řada matek pobírá.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 20. 4. 2021 18:32 | reakce na Irena - 20. 4. 2021 16:11

A když budete stara tak i na vás ty děti budou platit dani páni důležitá

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mirda | 21. 4. 2021 11:29 | reakce na Tatiana - 20. 4. 2021 18:32

Tatiano co ta čeština a minule ti to už tak krásně šlo

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 20. 4. 2021 19:04 | reakce na Tatiana - 20. 4. 2021 18:32

Citace - Tatiana / 20. 4. 2021 18:32

A když budete stara tak i na vás ty děti budou platit dani páni důležitá

Tak jsem ráda, že jste reagovala tak, že je Váš příspěvek alespoň k přečtení. Obávám se, že pravdu máte jen z části protože už dnes slušné procento daně platí minimální nebo téměř žádné. A raději nemluvím o tom kolik ze současných mladých nepracuje vůbec.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 21. 4. 2021 13:43 | reakce na Irena - 20. 4. 2021 19:04

A to se sakra mylíte !!! V dnešní době a to vím o čem píšu každý dělňas ze skutečných svých přijmu zaplati tak 75% svého výdělku. Lehkožívky s tímto pojetím mají problém ale je mi vás opravdu lito. A má rada zni :nepořizujte si řádné děti a pošlete tím všechný Lehkoživky do prdele. A to že mi nerozumíte to mně ani trochu nevadí, ale jistě vám to časem dojde co tím chtěl básník říct páni důležitá !!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 21. 4. 2021 15:46 | reakce na Tatiana - 21. 4. 2021 13:43

Citace - Tatiana / 21. 4. 2021 13:43

A to se sakra mylíte !!! V dnešní době a to vím o čem píšu každý dělňas ze skutečných svých přijmu zaplati tak 75% svého výdělku. Lehkožívky s tímto pojetím mají problém ale je mi vás opravdu lito. A má rada zni :nepořizujte si řádné děti a pošlete tím všechný Lehkoživky do prdele. A to že mi nerozumíte to mně ani trochu nevadí, ale jistě vám to časem dojde co tím chtěl básník říct páni důležitá !!!

Tak pokud se mnou chcete nadále komunikovat, naučte se nejprve ovládat český jazyk. Váš příspěvek bohužel moc smysl nedává.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sandra | 20. 4. 2021 13:39

Paní docentka je moudrá žena, byť její názory nejsou vždy nezaujaté, přidává své vidění světa, což je v pořádku. Problém by nastal v případě, že by tyto vize byly vnucovany zákonem. Vše je otázka peněz, tedy platů, které jsou u nás velice podhodnoceny oproti zbytku Evropy a rozdíl mezi platem muže a ženy je zde také. Péče o matky samoživitelky (byť jí nejsem) považuji za ostudu tohoto státu. Ne každá žena má vysokou školu a příjem 50tis a více. Úroveň státu a jeho občanů se pozná podle toho, jak se chová k těm nejzranitelnějším. Dítě z nizkoprijmove skupiny (a to je v případě samozivitelek i plat 30.000 cisteho, záleží na nakladech na bydlení) vychovavane samozivitelkou často nedosáhne potřebného vzdělání a kvůli nedostatečným financím se nemůže ani rozvíjet v době dětství. Co napr. prodavačky, které mají třeba 20000 čistého i méně? Výše výživného je další problém, ve vyspělých státech není možné, aby se otec či matka podíleli na výživě tak směšnými částkami. Zarazejici je také vyse přídavku na děti. Směšné, ve srovnání se západní Evropou. V jaké psychické kondici tito lidé musí být, když nemají často ani na výlety, dovolenou, byť v tuzemsku, volnočasové aktivity..Dítěti by neměla po rozvodu s matkou (otcem) samoživitelem klesnout životní úroveň. Soud by měl podrobně prozkoumat příjmy, spousta lidí u rozvodu s údaji o příjmech manipuluje s daň.přiznáním atp. Mužům obecně chybí po rozchodu zodpovědnost, což je spíše otázka duševní vyspělosti. Když stvořím nový život, nemohu od něj přece jen tak dát ruce pryč jen proto, že si už nerozumím s jeho matkou a skočil jsem na lep mladé milence. Jen příklad. V takovém případě by měl sehrát roli stát a dotyčnému dát jasně najevo, že rozvodem jeho povinnost k dítěti podílet se na jeho vývoji, vzdělání a financovat ho v plné výši, pokud matka má plat, ze kterého zaplatí tak nájem a zbyde jí pár korun na přežití atd. rozhodně nekončí. Pokud žena odejde na mateřskou dovolenou a chce být několik let s dětmi jen doma, musí počítat s tím, že se do té samé pozice nemusí vrátit. To už je volba. Mateřství vždy něco stojí. Svobodu volby jak dlouho chci být doma, pokud to považuji za prospěšné dětem, co jsem ochotna tomu obětovat by mělo být mé rozhodnutí a stát by neměl v tomto ohledu nikoho omezovat. Nakonec na gender problematiku mají různí vědci různé názory a vědecké poznatky, on když muž nemůže kojit, tak nám asi příroda sděluje dost podstatného http://www.snilek.cz/texts/kdyz-veda-vyvraci-genderovou-ideologii.html

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JITKA | 20. 4. 2021 15:37 | reakce na Sandra - 20. 4. 2021 13:39

Bez skolek je svoboda, o ktere mluvite, jen prazdny pojem. A skolky se nebudou stavet, pokud lide porad budou verit narativu, ze nejsou potreba. Nepodporujte ho prosim. Dekuji.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 4. 2021 11:07 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:37

Aniž bych chtěl jakkoli v dobrém vzpomínat na dobu minulou, a s vědomím, že dnes jsou některé věci o něco složitější (jiné zase jednodušší) dovolím si jen malou poznámku:
v sedmdesátých letech v mnoha obcích též chyběly školky. A tak lidé vyhlásili "akci Z". A mnozí otcové o víkendech oblékali montérky a školku si postavili. Tento jev je k vidění i v mnoha amerických filmech. Kolik dnešních otců by bylo ochotno jít a postavit si školku (hřiště, klubovnu...) Křičet, že "chybějí školky", je ovšem snadné.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 4. 2021 12:40 | reakce na Petr.b - 21. 4. 2021 11:07

Doba pokročila, dělba práce též a metody jsou jiné. Rodina vytáhne prkenici a zaplatí školné, které místnímu podnikateli stačí na to aby najal firmu, která školku postaví a zaměstnal několik učitelek. Otec v tom pořád hraje roli, protože místo akce Z bude muset víc pracovat (ale zase bude dělat to na co je profík a nebude programátor tajtrlíkovat se zednickou lžící po staveništi a ptát se, která strana cihly je ta dolní :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 4. 2021 14:39 | reakce na umfa - 21. 4. 2021 12:40

Jasně, ale to je v podstatě totéž, ne? Jde mi o to, že v poslední době hodně lidí křičí, že "by se mělo", nebo že "stát musí", nebo "jakto, že není". Ale ve skutečnosti jde o jejich zájem, a pořád platí ono staré "voják se stará, voják má".
Nicméně i to je typické pro dnešní dobu - pro většinu mladších lidí je nepředstavitelné, že by šli něco dělat rukama, vždyť jsou přeci vzdělaní. Vidím to všude kolem. A to na starou dobu opravdu nevzpomínám v dobrém, jen přemýšlím čím to je. Zřejmě technickým pokrokem.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 21. 4. 2021 14:47 | reakce na Petr.b - 21. 4. 2021 14:39

Já s Vámi úplně souhlasím, jen jsem to myslel tak, že dnes si už ani ty ruce nemusí ušpinit - ale nutnost pořádně máknout a své životní náklady si hradit sám, to zůstává :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 4. 2021 23:04 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:37

Školky se budou stavět, když bude dostatek lidí, kteří je budou ochotni zaplatit. Ona školka nespadne z nebe a učitelky tam nepracují zadarmo, víme?
Nepřipadá vám ani trochu sobecké, porodit dítě, a rovnou ho vrazit do školky za pár šupů (zbytek nedobrovolně doplatíme my všichni v daních), abyste mohla dále nerušeně rozvíjet kariéru?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Nicol | 20. 4. 2021 13:20

Systém který by dal volbu všem asi určitě nikdy nebude. Vláda kouká víc na sebe,na ty nahoře a ostatní ať si poradí. Jim je jedno že žena s dítětem je omezená nějakých 15let pracovně, finančně . A i když chlap pracuje, tak sotva se dnes domácnost uživí. Jednou přidaj , zruší superhrubou mzdu, zvednou mateřskou která je stejně málo.. A vše je ve výsledku zbytečný, když pak vše okolo stejně zdražují..
A co si budem.. i když žena pracuje ve firmě a pracuje i víc než chlap ,tak stejně má míň

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tatiana | 20. 4. 2021 18:41 | reakce na Nicol - 20. 4. 2021 13:20

Přesně!!! Já se jenom divím kolik tupounu vám dalo antilajku to svědčí o naše úrovni OBECNĚ. Proto mně ani nepřijde divné když muži s námi takovým způsobem i zacházejí. A pokud nikdo na mně něco vytáhne z FEMINIZMEM tak NASERTE SI!!!

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Saša | 20. 4. 2021 22:56 | reakce na Tatiana - 20. 4. 2021 18:41

Doporučuji lexaurin, ten hezky zklidňuje.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tatiana | 21. 4. 2021 13:54 | reakce na Saša - 20. 4. 2021 22:56

Děkuji jsem vyrovnaná osoba. Ale lexaurín i když nevím co to je, pořídte si vy sama a to i do zásoby. Jsem člověk co neholduje ni návykovým látkám ani chemii z lekaren. Spoléhám se na léčivou silu přírody. Asi tak.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 20. 4. 2021 15:46 | reakce na Nicol - 20. 4. 2021 13:20

Jestli ten system bude, nebo nebude zalezi jen na vas. Je potreba ho POZADOVAT!
ne sedet s rukama v kline a stezovat si, ze "stejne asi nikdy nebude".
Proc by nebyl?!

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JarkaS | 20. 4. 2021 16:03 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:46

Děkujeme za názor a posíláme písničku: https://www.youtube.com/watch?v=aOIqkTGHFZk

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

xxx | 20. 4. 2021 12:58

Skvělé, jak redakce smazala všechny nesouhlasné komentáře, jste chudáci.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tes | 20. 4. 2021 12:11

Nevím, proč tu všichni brbláte o feministkách. O tom tenhle problém není. Problém tkví v tom, že nejsou školky, a proto musí matky zůstat s dětmi doma déle, čímž promarní své vzdělání a pak nemohou sehnat adekvátní práci ve svém oboru. Pokaždé, když je dítě nemocné nebo nyní za pandemie, většinou zůstane na ošetřovné doma žena, čímž tratí na mzdě i je ohroženější při propouštění z práce. Jak je napsáno v článku, ženy se bojí vzít práci, kde za ně není náhrada, protože ženy a posléze rodiče někdo obstarat musí. A nejde ani tak o kariéru, ale o to, že většina rodin s jedním platem těžko vyjde, proto musí ženy do práce. Ale méně vydělají, proto je s nimi zacházeno jako s občany II.kategorie. A posléze, když jdou do důchodu, jsou ještě bity na výši důchodu. A tam už to může být opravdu o život, protože ne každé manželství vydrží až do tohoto věku a s jedním důchodem, ještě k tomu malým, posléze vyjít taky není žádná legrace. Paní Dudová má pravdu, ženy za mateřství platí celý život. Někdy se divím, že se ještě vůbec rodí děti.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 20. 4. 2021 13:03 | reakce na Tes - 20. 4. 2021 12:11

Školky jsou. Například všechny naše děti chodily do školky a nebyl s tím nejmenší problém. Děti kolegů taky běžně chodí do školek. Opět bez problémů.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anonim m | 20. 4. 2021 12:06

Pokud chceme aby zase byli pořádní praví chlapy. Musí mít žena prostor a čas sve dítě perfektně vychovat a hodnoty správně nastavit. Zase chlap prostě dřel ale žena se starala i o něj. Z mého okolí jsou mamky šíleně vyčerpaný. V práci musíme mít perfektní víkon. Doma si potřebujem odpočnout ale děti nás potřebujou. A pořád chybí čas.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Mina | 20. 4. 2021 11:58

Dnes stále není na světe svoboda, je to naprosto jasné a kdo si myslí, že je svoboda , je najivní. Ženy jsou určeny k tomu aby měly děti, jinak lidstvo vymře. K ženam matká by měla být úcta. Pracovat a vychovávat děti je pěkná dřina, kdy usínám s dětmi u pohádky. Stačilo by mi abych mohla pracovat jen 6 nebo 5 hodin ale obyčejní lidé si to nemužou dovolit, nikde je nevezmou, počítání do důchodu a další stráty. Systém vám to prostě nedovolí.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 4. 2021 13:23 | reakce na Mina - 20. 4. 2021 11:58

Systém? Spíš přírodní zákony. Každá sýkorka, každá veverka do úmoru shání jídlo pro sebe a pro mláďata a není divu, že člověk na tom není jinak.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 4. 2021 14:42 | reakce na umfa - 21. 4. 2021 13:23

No vidíte, to je přesně ono. Život je dřina a boj o přežití. Jen my lidé jsme tomu v posledních letech odvykli a máme pocit, že máme nárok na klid, pohodu a vysokou životní úroveň a za to, že to často nemáme obviňujeme lidi kolem nás zaměstnavatele, podnikatele, partnery, příslušníky opačného pohlaví... Doporučují nám lidem více pozorovat přírodu.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Thangpa | 21. 4. 2021 11:10 | reakce na Mina - 20. 4. 2021 11:58

Ahoj...Jedno arabské pořekadlo praví:Zahrada Alláhova je bez dětí pustinou...Hezký den

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jar | 20. 4. 2021 11:09

Ta je ale.... ne, nechceme kratší rodicovskou dovolenou. Chcem, aby zena mohla byt doma s detmi, a muzuv platna to stacil. To chceme!! Nechceme prispevky, ale vetsi danovy odpočet.
Nizsi mzdy ap.ma pravdu, ale lze v tom, ze rodicovskou je mozne nechat propadnout, kdyz se chce zena vrátit do orace driv. To je lez! Rodicovskou muze klidne cerpat, i kdyz bude vydelavat sto tisic. Navic tu vyssi rodicovskou muze vyčerpat i rychle takova zena. Pro rodlcni dite je naprosto nevhodne byt přes den v nejakem zarizeni, potrebuje si utvaret vazbu ke sve rodicovske osobe. Vazne to nechceme zkrazit a dopadnout jak ve Francii, kde zena koji 6 nedel a od trimesicniho mimina utece do prace. To je devastujici, nic takoveho nechceme. Kdo dnes chce, chodí do prace az do porodu a po sesti nedělích je zpátky, pokud chce. Pracovat neni problem. Rozumnější si najmou jednu chuvu. Problem je, ze mimini se oak nafixuje na ni, kdyz je s ni takhle malinke cele dnyy ne na mamu nebo tatu. A to je do budoucna problem, at si rika, kdo chce co chce, vyvojiva psychologie mluvi jasne. Ale statu to vyhovuje, lidma,kteri nemaji dost pevne rodinne zazemi, se snadno manipuluje.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jožko | 20. 4. 2021 6:58

Feministky jsou neustále nespokojené ale nevidí už že my muži nemáme také na růžích ustláno. Brzy se stanu otcem a zatím je to vážně katastrofa. Zatímco maminka všude chodí , dostává informace o dítěti , poslouchá srdíčko , kouká na ultrazvuk , cítí pohyby a tak dále ,tak já musím čekat v čekárně , někdy i před barákem protože mě zdravotnický personál odmítá na moje i ženiny prosby pustit dovnitř. Dokonce mi na gynekologii jménem Femina s.r.o. bylo sděleno že jsem otec a tudíž nejsem důležitý ,a že jestli žena svolí tak si mohu zavolat a dostat všechny informace o vlastním dítěti telefonicky , přitom jsem chtěl být na ultrazvuku. Když nosím domů peníze,nikdo to nezohledňuje ,ale když rekonstruuji veci pro malého , žehlím oblečky , věším kolotoč ,nakupuju potřeby a celkově se zajímám ,jsem označen pomalu za zženštilého a hodně lidí se mi směje že se připravuju jako kdybych měl rodit já a přitom to vůbec nepřeháním ,jen zkrátka dělám něco i když muži kolem mě nedělali v tomhle ohledu nic.

Vážně rád bych byl na mateřské ,ale když řekne žena že ne ,tak mi to hold není dovoleno. Takže jen být ticho , být ženě oporou a nosit domů prachy.
Hold třetí kolo u vozu co jenom nosí peníze domů. Už se vážně těším až budou věci mezi pohlavími vyrovnané ,to bude panečku bájo. Jenže mám pocit že feministky se chtějí vyrovnat nám mužům ,ale aby jsme ve všem byli i my muži rovní jim ,to už jim nejde přes pysky a jsou to jejich výhradní práva hlavně děti i když jsou na stejná procenta i otce.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit

JITKA | 20. 4. 2021 15:50 | reakce na Jožko - 20. 4. 2021 6:58

Neni potreba byt doma 6 tydnu, ale ani 3 roky! Nejlepe funguje skandinavsky model, kdy deti odchazi do skolky v 18 mesicich. Po celou dobu maji ony a 3 mesice i otec plny plat. A spolecnost je nastavena tak, ze zkracene uvazky jsou bezne.
A detem to prospiva absolutne nejvic, TOTO dokazuji vyvojove statistiky.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 21. 4. 2021 1:04 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:50

Dite stare rok a pul odvlecene od mamy do skolky je chudak.
To i zasrati komanci tahali do jesli deti az dvoulete.

Dite state rok a pul je jeste bezne kojene.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

katie | 20. 4. 2021 15:52 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:50

Českou rodičovskou si můžete zkracovat i natahovat podle potřeby. Můžete ji mít klidně jen na jeden rok a dostanete stejné peníze.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 4. 2021 14:12 | reakce na Jožko - 20. 4. 2021 6:58

Můj muž se mnou skoro u všech ultrazvuků apod. byl přítomný bez problémů před pěti lety. Není to spíš omezení kvůli koronaviru a Vy z toho děláte málem šikanu?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Kamapa | 20. 4. 2021 13:59 | reakce na Jožko - 20. 4. 2021 6:58

Máte v mnohém snad i pravdu, ale ruku na srdce: péče o malé dítě je dřina, kterou by zvládl málokterý muž. Nebo jinak - zvládl, kdyby musel, ale neumí si to představit a dostatečně ocenit. Pokud chtějí muži stejná práva jako ženy, ať taky dělají tu stejnou práci, péči, dřinu. Ať ženám víc pomáhají a starají se víc o své děti. Žena na mateřské, posléze na rodičovské "dovolené " je nonstop v zápřahu takřka bez odpočinku. Zvládne a chce zvládnout tohle chlap?

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 4. 2021 11:13 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:59

Ale jistě, že to chlap zvládne, ale ne tak lehce a dobře, jako žena. A o tom je tu celou dobu řeč. Už jednou přijměme ten dávný fakt, že muž a žena se doplňují a každý z nich umí a dělá něco jiného. Možná je to pro vás překvapení, ale v běžné rodině i muži dělají plno nezbytných věcí, které jsou také náročné a často ej to dřina.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 20. 4. 2021 15:50 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:59

Na to lze odpovědět jediným. Zvládla byste vy moji práci? Programovat, rozcházet nerozchoditelné, opravovat chyby, které nikdo jiný nechce opravovat?
Já to mám podobné. Můžu se starat o své děti a také to občas dělám, dlouhodobě to však nejde kvůli pár věcem, které prostě neumím. Neumím utěšovat, neumím rozsuzovat, a neumím si hrát s úplně malými dětmi (Staršímu klukovi je 5, s tím už to je lepší). Proto bych ocenil, abyste tolerovali, že ne všichni muži zvládnou plnohodnotnou péči o děti, stejně jako my muži tolerujeme, že 95% žen neumí programovat, dělat elektroinstalaci nebo řídit auto celou noc.

+7
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 20. 4. 2021 15:17 | reakce na Kamapa - 20. 4. 2021 13:59

Citace - Kamapa / 20. 4. 2021 13:59

Máte v mnohém snad i pravdu, ale ruku na srdce: péče o malé dítě je dřina, kterou by zvládl málokterý muž. Nebo jinak - zvládl, kdyby musel, ale neumí si to představit a dostatečně ocenit. Pokud chtějí muži stejná práva jako ženy, ať taky dělají tu stejnou práci, péči, dřinu. Ať ženám víc pomáhají a starají se víc o své děti. Žena na mateřské, posléze na rodičovské "dovolené " je nonstop v zápřahu takřka bez odpočinku. Zvládne a chce zvládnout tohle chlap?

Oproti tomu, zvládla by ta žena práci co dělá ten chlap? Mnohé ženy bohužel i po skončení rodičovské hledají nejrůznější důvody proč do práce jít nemohou. A pokud už ano, často to s nimi není příliš snadné protože netrvá dlouho a mají pocit, že by měly být upřednostňovány prakticky ve všem proti ostatním.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Sandra | 20. 4. 2021 12:53 | reakce na Jožko - 20. 4. 2021 6:58

Já myslím, že důvodem bude kovid. Manžel se mnou byl na ultrazvuku úplně bez problémů.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 20. 4. 2021 9:26 | reakce na Jožko - 20. 4. 2021 6:58

Netěš se, žádná rovnoprávnost ve smyslu, jak si ji zde představujeme neexistuje a existovat nikdy nebude. Nějakou dobu možná, co se děje teď je výstřelek a následek tlaku feministek. Dítěti se věnuj, tak jak to dělali otcové odnepaměti. Uč ho věci, které ho matka nenaučí. Ona ho zase bude učit to, co ho nenaučíš ty. Přeci nejsme stejní, základní vtip manželství je spojení dvou odlišností. Muž a žena se doplňují.
Žijeme v přírodě, a základem našeho konání nejsou nějaké společenské konvence, ale především pudy. A ty říkají jasně, že žena se stará o dítě a muž zabezpečuje rodinu.
Problémem dneška je naše extrémní sobectví - všichni chceme všechno sami pro sebe. Dobrou práci, kariéru = hodně peněz, samostatnost = užívat si. A tak se stěhujeme od rodičů pryč, děti máme v pozdním věku, to je samozřejmě velmi náročné. A pak děti najednou dospějí a opakují naše chování, rodiče nám zestárnou a protože s nimi nežijeme, nezbývá než je dát do důchoďáku. Mnozí partneři nejsou ochotni dělat žádné kompromisy, a tak se rozcházejí velmi snadno. Výsledkem jsou - dnes tak populární samoživitelky. Přitom základním přírodním principem je rozmnožování, a vychovat lidského potomka je časově i jinak velmi náročné. Proto lidé odjakživa žili v tlupách, kterým se časem začalo říkat rodiny. Až v posledních desetiletích tento zaběhlý systém chceme zlikvidovat. S falešnou nadějí, že zavedením umělé rovnoprávnosti nastane pohoda a mír pro všechny, o samoživitelky i naše staré rodiče se postará stát. A my budeme nekonečně zdraví a šťastní. K šíření těchto bludů přispívají lidé, jako autorka článku. Myslí to dobře, ale vůbec jí nedochází, že svým způsobem vyrábí plno nešťastných lidí (těch, kteří podlehnou této iluzi).

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JITKA | 20. 4. 2021 15:51 | reakce na Petr.b - 20. 4. 2021 9:26

Tohle muze napsat a olajkovat jedine nezkuseny muz, ktery sam doma s demi nikdy nebyl.

-14
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 21. 4. 2021 11:17 | reakce na JITKA - 20. 4. 2021 15:51

Jitko, byl. Se dvěma dětmi 2 roky od sebe, na střídačku s intenzivně zaměstnanou manželkou. A neměli jsme se v té době materiálně bůhvíjak, nicméně na to rád vzpomínám jako na asi nejhezčí období.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Robert | 20. 4. 2021 11:58 | reakce na Petr.b - 20. 4. 2021 9:26

Moc hezky napsané ????

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Robert | 20. 4. 2021 12:02 | reakce na Robert - 20. 4. 2021 11:58

Bez těch otazníků. Dostaly se tam nechtěně.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 19. 4. 2021 22:58

Neskutecne blaboly.

Podle potrhle autorky ma zena nejakou cenu, jenom kdyz krouti sroubky v korporatu.

Maminky s triletymy detmi jeste nehakujou, aby mely investicni fondy vlastnici korporaty lepsi cisla, o jaka to hruza!

A urcite se to zlepsi, kdyz pujde na materskou povinne chlap, morloci s vaginou budou pracovne efektivnejsi, v dusledku management korporatu nad svymi excely usmevavejsi a duha se rozklene nad krajinou.

Autorky je mi opravdu lito.
Normalni rodina je atomicka ekonomicka jednotka, zakonne vyjadreno jako Spolecne jmeni manzelu.
A penize, co muze vydelat chlap, protoze se zena stara doma o deti,

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Dune | 19. 4. 2021 23:30 | reakce na Jouda - 19. 4. 2021 22:58

Už aby se povinně starali chlapi, včera bylo pozdě.

-9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Irena | 20. 4. 2021 14:57 | reakce na Dune - 19. 4. 2021 23:30

Předpokládám, že ve většině případů je žena iniciátorem toho zda dítě ano nebo ne. Ze všech stran poté následně slyším jak je na vše sama a muž jí pomáhá minimálně. To, že i on pracuje především proto, aby rodinu uživil je patrně naprostá samozřejmost. Pak se dovídám, že ani babičky neprojevují kdovíjaký obdiv a nejsou celé žhavé z častého hlídání. To si , ale dovolují dost protože ona je přece ta udřená matka a není nikdo, kdo by na tom mohl být hůře.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

AR | 20. 4. 2021 15:49 | reakce na Irena - 20. 4. 2021 14:57

LOL

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 4. 2021 10:12 | reakce na Dune - 19. 4. 2021 23:30

Další podpantoflačka, která potřebuje státního drába, aby stál nad jejím mužem s karabáčem v ruce?

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 19. 4. 2021 23:01 | reakce na Jouda - 19. 4. 2021 22:58

padaji na stejnou hromadu. (Omylem jsem odklik driv)

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

xxx | 19. 4. 2021 21:58

Kdo to sponzoruje, tyhle feministické plátky?

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Fem | 19. 4. 2021 23:31 | reakce na xxx - 19. 4. 2021 21:58

Ty!

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tom | 19. 4. 2021 21:52

Pokud by takto uvažovali naši předkové, většina z nás tady dnes není. Naprosto zcestné úvahy.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Neřeknu | 19. 4. 2021 23:39 | reakce na Tom - 19. 4. 2021 21:52

toto si lze říct u spousty věcí. Naštěstí máme ten luxus a můžeme se rozhodovat sami bez ohledu na to, jak se rozhodli naši předkové.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Předek | 19. 4. 2021 23:31 | reakce na Tom - 19. 4. 2021 21:52

Zcestná úvaha je ta tvoje, joudo.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Linda | 19. 4. 2021 21:44

Možná je čas přemýšlet nad tím, že vyvést mladé je tak náročná věc, zvláště v dnešní době, že na to jeden člověk stačí stěží.

Spoustu těch osamělých matek chápu a rozumím, že to třeba ani jinak nešlo, než toho chlapa poslat pryč. Nikoho nechci soudit. Jenže ryze objektivním faktem je to, že když z jakéhokoli důvodu vypadne jeden rodič, tak ten druhý tam není. Nepomůže v nemoci, nepomůže se školou, s domácností, s penězi, s ničím. Nastala těžká doba a je jasně vidět, že společnost-stát ten výpadek jednoho rodiče jednoduše nedokáže nahradit a není to žádná diskriminace.

Lidská společnost je totiž nastavená tak, že spolu lidé spolupracují, v rámci klanu, kmene, vesnice, širší rodiny. To všechno se v moderní době trhá. Chováme se strašně svobodně, nikdo nám do ničeho nemůže kecat, ale když dojde na opravdové potíže, tak nás ta svoboda paradoxně omezuje. Protože jsme rozhádaní s rodiči, partnera nesnášíme a kamarády/kamarádky nemáme, jelikož se pořád realizujeme v práci.

Mimochodem, až budeme staří a nemohoucí, tak poznáme, že různé formy pečovatelské profese jsou strašně důležité. Teď se pořád tlačí na to, aby si ženy uvědomily svou důležitost a místo ponižujícího opečovávání starých a malých se věnovaly zářné kariéře. Ale možná by bylo lepší přiznat péči důležitost, kterou má. On ty zadečky totiž někdo otřít musí.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Thangpa | 20. 4. 2021 10:42 | reakce na Linda - 19. 4. 2021 21:44

No,jako muž,který vychovává dítě sám,navíc ment.postižené musím říct,že je to velmi náročné...Jo,zvládnul jsem i plínky...Ale ženy to prostě umí lépe...Ono,když za váma děcko přijde,silně vás obejme a řekne:Mám tě rád,to je nad všechno bohatství...Proč o tom píšu?...Protože převážně v USA jsou kluby feministek,které nechtějí prý děti,aby zachránily planetu...Zachraňují spíše svou pohodlnost...

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Mína | 20. 4. 2021 13:09 | reakce na Thangpa - 20. 4. 2021 10:42

Prosím o důkaz existence takového klubu feministek. Tuším, že jste si ho právě vymyslel.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Thangpa | 20. 4. 2021 17:28 | reakce na Mína - 20. 4. 2021 13:09

Ne,nevymyslel sem si to...Bylo to v jednom z článků na Seznamu...Jde o to,že založili klub na facebooku,scházejí se...Pak by si museli vymýšlet redaktoři a redaktorky...Víte,spousta dobře zajištěných žen má tento "pokrokový názor"...Tradiční systém rodinných hodnot se rozpadá...

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 19. 4. 2021 23:42 | reakce na Linda - 19. 4. 2021 21:44

"když z jakéhokoli důvodu vypadne jeden rodič, tak ten druhý tam není. Nepomůže v nemoci, nepomůže se školou, s domácností, s penězi, s ničím. "

Co je to za nesmysl? Pokud mají ti dva všech pět dohromady, budou se stále chovat jako rodiče, i když už nejsou partneři, a ve výše uvedených věcech si můžou pomoct.

To, že mají některé matky pocit, že jsou nepostradatelné, a nenechají doma s nemocným dítětem třeba otce, ještě není důvod k tomu, aby se z nich neustále dělaly chudinky. Jak si to zařídí, tak to mají.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 19. 4. 2021 23:13 | reakce na Linda - 19. 4. 2021 21:44

Tu dulezitost "utirani zadecku" neni potreba nijak priznavat, to je ve slusne spolecnosti standard.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 19. 4. 2021 21:30

Jsem matka a jsem na to hrdá zastávám názor že dítě patří k matce, přece si neporodím dítě abych se pak hnala za kariérou a odkládala ho.
Muž ma být ženě oporu a živitelem rodiny a né starat se o novorozence to je proti přírodě.

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ivy | 20. 4. 2021 10:24 | reakce na Tereza - 19. 4. 2021 21:30

Moje řeč. Lépe bych to nenapsala, děkuji.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 19. 4. 2021 23:45 | reakce na Tereza - 19. 4. 2021 21:30

Názor asi tak z 50. let... doba už pokročila...

Mimochodem se podívejte třeba do ptačí říše, kde plno otců sedí na vejcích... pak plácejte něco o přírodě...

-6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Curiosity | 20. 4. 2021 10:30 | reakce na Neřeknu - 19. 4. 2021 23:45

No a třeba u medvědů nebo zajíců se samec o mláďata nestará vůbec. A lev klidně zabije stávající lvíčata své družky, aby měl jistotu, že nebude vychovávat cizí děti. Příklady z přírody najdete na cokoliv.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 4. 2021 6:17 | reakce na Neřeknu - 19. 4. 2021 23:45

A v čem je problém? Vždyť každá žena má přeci právo si najít muže, který bude dětem utírat prdelky, zatímco ona bude budovat svou kariéru.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marketa | 20. 4. 2021 19:55 | reakce na umfa - 20. 4. 2021 6:17

Problem vidim v tom, ze to trochu vyzniva, jako by muz "utirajici prdelky" byl neco smesnyho. Naopak by to vetsina lidi nerekla, nevim jestli patris mezi ne. Nebo aspon ne stejnym tonem. "Kazdej chlap si muze najit zenskou, ktera bude deckam utirat prdelky, zatimco on si bude budovat karieru".

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

KolibkaR | 20. 4. 2021 6:05 | reakce na Neřeknu - 19. 4. 2021 23:45

Lidé jsou savci. Ptáci jsou dinosauři. Naprosto jiné strategie rozmnožování.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Josef | 19. 4. 2021 20:56

Jo, jake si to udelas, takove to mas. Kazde dite ma i otce. Zavisi snad, jak se na peci domluvi rodice.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

CHARLOTTE | 19. 4. 2021 20:32

Nesouhlasim, materska s 2 detma je pro me ti nejkrasnejsi obdobi v zivote. Ano je to fyzicky narocnejsi nez sedet v kanclu, ale emocionalne jsem nikdy nebyla stastnejsi. Deti jsou radost a ja diky nin nasla samu sebe.
Ano, mam stesti na skveleho muze, ale taky jsem si na nej docela dlouho musela pockat:)

Materska je krasna a intenzivni a vadi mi jednostranne zamerene clanky, ktete nezohlednuji stastne matky jako jsem ja.

Co se tyce kariery, jednak mi nechybi, jednak nemam problem si obcas najit brigadu, kam muzu brat i deti a jednak jsem vdecna, ze jsem se diky detem prestala brat tak moc vazne a uz se necitim byt reditelkou planety. Diky detem vim, ze je to vsechno pomijive a vlastne nedulezite.

+18
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Thangpa | 20. 4. 2021 11:25 | reakce na CHARLOTTE - 19. 4. 2021 20:32

Ahoj...Já to mám podobně i když jsem chlap...Kur.,to je přece úžasný!...I když jako rodič "po čtyřicítce"mám co dělat držet s děckem krok...Hlavně u děcek s ment.postižením...Někdy mě synek doslova rozseká:Hele synku,za15 minut nám jede kočár(autobus) do školy...Pospěš...Vstal,dal ruce v bok a povídá,cituji:Tatínku,jsem unavenej,proto jsem se rohodl,že do školy nejdu,dobrou noc táto!...Vyhnal jsem ho z pelechu,rozčiloval se:Nechápu,proč musím do školy,když se mi tam nechce!To je život!...

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucie | 20. 4. 2021 10:26 | reakce na CHARLOTTE - 19. 4. 2021 20:32

Ale to, že to tak máte vy, neznamená, že takto to CHCE mít každá žena... jsme v 21. století a ženy už nejsou nesvéprávné bytosti, jako z románů Jane Austen. Máme (de iure) možnost volby, ale de facto to tak úplně není. Já mám děti tři a narovinu, kdybych neměla hlídání, možnost práce z domova a pod., mám jedno a možná ani to ne. Nechci a nechtěla jsem být JEN doma, u mé profese to ani není možné (IT). Pokud žena nechce rezignovat na svůj profesní a možná i společenský život, pak nechť tu možnost má, "vydělá" na tom celá společnost.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 20. 4. 2021 11:46 | reakce na Lucie - 20. 4. 2021 10:26

Ale žena přece tu možnost má. Samozřejmě není dostupné pro každou rodinu, aby měli chůvu a oba se realizovali v práci. Zpravidla se jeden z rodičů musí věnovat víc dětem, ale jestli se domluví a zařídí si to "půl na půl", nebo jestli zůstane s dětmi otec, je to jejich věc. Je to jen a jen na nich, to právo mají, záleží jen na tom jak ho využijí.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

CHARLOTTE | 20. 4. 2021 11:02 | reakce na Lucie - 20. 4. 2021 10:26

Ale ja taky nejsem jenom doma, rozdil je ten, ze vse delam s detma, ucim je pri tom.
Ano, taky delam s technologiema, jdou dopredu, nemyslim si, ze to nedozenu, pokud budu chtit.
Materskou jsem vyuzila i k zastaveni se, mysleni out of box a podarilo se mi investicemi splatit hypoteku o 25 let drive baraku u Prahy.
Chapu, ze to neni pro kazdyho a chapu, ze pokud se zenska neciti doma docenena a casto tedy svoji hodnotu identifikuje skrz pracovni uspechy, tahne ji to z domu pryc.
Urcite bych bez svyho manzela neprozivala rodicovstvi, jak ho prozivam ted. Citim se diky nemu docenana.
Citim to tak, ze ted so zakladam stesti, ktery se mi vrati nekolikanasobne ve stari.
Ano moznost volby by mela byt, ale zaroven by se nemel stavet verejny nazor na tezi, ze uspesna zena je ta, ktera pokracuje v kariere a deti mezitim vychovava instituce. To je podle myho spatne, tento preferovany spolecensky nazor.

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

katie | 20. 4. 2021 10:36 | reakce na Lucie - 20. 4. 2021 10:26

Sama přiznáváte, že máte tři děti. Pokud jste chtěla a nemáte vyřešené hlídání, pak není důvod si stěžovat, že pak nemáte možnost se věnovat plně kariéře. Když si pořídím luxusní vilu ma hypotéku, pak také nebudu brečet, že nemám možnost jet na dovolenou, protože všechny peníze vrazím do splátek.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lucie | 20. 4. 2021 10:47 | reakce na katie - 20. 4. 2021 10:36

příliš jste to nepochopila, ale budiž... vy mluvíte o luxusu, který si nelze dovolit, já o ne/možnosti volby, mít/nemít děti a zároveň mít dál možnost práce a osobního rozvoje. Pokud si někdo pořídí luxus, který nezvládne, pak následky ponese sám. Nemít děti, nebo mít jen jedno (profesní a tedy i finanční aspekt) je něco, co ovlivní celou společnost. Stárnoucí populace je něco, co velmi negativně ovlivní (z části se to tak již děje) celou zemi, tedy říci ženám - tak ty děti nemějte, když chcete budovat kariéru - je velmi krátkozraké. Děti jsou budoucnost a dát lidem možnost je mít a přitom se nebát o práci, finanční zabezpečení a apod. je velmi důležité.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 20. 4. 2021 11:22 | reakce na Lucie - 20. 4. 2021 10:47

Ale, to snad ne! Mít, či nemít děti je - naštěstí - zatím stále svobodným rozhodnutím dvou lidí (obvykle). Doby, kdy toto řídil, nebo aspoň chtěl, stát jsou pryč. I když nás v budoucnu čeká jistě leccos, zatím pořád o svém rodičovství může každý svobodně rozhodnout. Snad nechcete, aby na toto tlačil stát = nějací úředníci.
Ale rodičovství je zavazující a klade jisté nároky. Žijeme v jakžtakž svobodné zemi, tak proč by se někdo nemohl rozhodnout, že děti mít nebude? Vždycky takoví lidé byli. Mám např. kamaráda, který se plně věnuje umělecké tvorbě a děti nemá, protože pro ně v jeho životě není místo. NO a co, je to jeho věc.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

katie | 20. 4. 2021 10:51 | reakce na Lucie - 20. 4. 2021 10:47

Vy nemáte manžela, který by vás finančně zabezpečil v době, kdy se staráte o děti?

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

xxx | 19. 4. 2021 22:01 | reakce na CHARLOTTE - 19. 4. 2021 20:32

Gratuluji, jste šťastná žena.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JanaJa | 19. 4. 2021 17:23

Ta ženská, nejspíš nespokojená se svým životem, je úplně mimo. Doufám, že nemá děti, její názory by je určitě poznamenaly na celý život. (a mohla by se aspoň učesat)

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Rob | 19. 4. 2021 17:10

„Chybí provázaný systém, který by umožnil volbu všem. Aby ta volba byla reálná a svobodná.“
To zní velmi věrohodně, když jen o pár vět vedle navhujete, aby si část rodičovské dovolené musel vybrat druhý rodič nebo propadne. Svoboda jako řemen.

+20
Reagovat | Citovat | Nahlásit

marie | 23. 4. 2021 13:30 | reakce na Rob - 19. 4. 2021 17:10

To je omyl, je to jen konstatování současných možnosti

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Neřeknu | 19. 4. 2021 23:48 | reakce na Rob - 19. 4. 2021 17:10

Neumíte číst? Nikde nepíše, že si druhou část MUSÍ vybrat druhý rodič, ale pouze to, že by tady ta možnost měla být.

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Rob | 20. 4. 2021 10:16 | reakce na Neřeknu - 19. 4. 2021 23:48

Ta možnost tu už dávno je. Rodičovskou si můžete rozdělit mezi otce a matku zcela svobodně. Klidně ji může vybrat celou otce. Autorce se, stejně jako mnoha dalším feministkám, nelíbí, že otcové tuto možnost nevyužívají dostatečně (rozumějte: nevyužívají v té míře, jak by se feministkám líbilo), proto chtějí z možnosti udělat povinnost:
„Krácení rodičovské dovolené nebo zavádění možnosti vybrat její část druhým rodičem, či ji nechat propadnout, jsou podle ní určitý řešení, která mohou pomoci, ale jsou politicky velmi nepříjemná.“

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 20. 4. 2021 10:15 | reakce na Neřeknu - 19. 4. 2021 23:48

Co to meles za nesmysly?
Cast rodicovske si muze vybrat druhy z rodicu setsakra dlouha leta, minimalne od roku 2011 co vim, mozna uz driv. Nyni muzou byt na rodicovske dokonce i oba naraz, limitem je jenom ceskova castka vyplacene rodicovske a max 4 roky.

Feministkam vadi, ze tuto moznost si vybere jenom 2% muzu a neustale rejou, aby se to nejakymi sankcemi "narovnalo"
Timhle smere tlacila smecka uz Marxova-Leninova v roce 2015
https://www.e15.cz/the-student-times/reportaz-s-muzi-na-rodicovske-doporucil-bych-to-vsem-1352077

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr.b | 20. 4. 2021 12:26 | reakce na Jouda - 20. 4. 2021 10:15

Ano, a takovéhle postupy jsou přesně to zhoubné sociální inženýrství, boj proti svobodě. Tohle vůbec nechápu - zákon nám dává možnost - lidé mají u nás historicky (a asi i světově) zákonem garantovanou nejdelší mateřskou dovolenou. A mohou si sami zvolit, který rodič a jak dlouho na ní bude. A najednou se najdou jedinci, kteří volají po tom, aby to rozdělení zákon přímo stanovil! To snad nemyslíte vážně! Opravdu si tak málo cení takoví lidé svobody? To je přeci věcí domluvy mezi dvěma dospělými lidmi. Tak jako se domluví, že spolu budou mít dítě, tak se jistě i domluví na tom, kdo se o novorozeně bude starat. Že na mateřské zůstává jen nepatrné procentu otců mne nepřekvapuje - prostě nejsme od přírody zařízení na starání se o mrňata, čímž netvrdím, že to v případě potřeby otcové nezvládnou. Ale je jim to tak nějak méně přirozené. Proč chceme měnit něco, co tisíce let funguje? Proč nařizovat manželům to co je jejich věc?

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alexandra Mat | 19. 4. 2021 16:51

Dobrý deň.
Moj názor je ten, že večšina matek v ČR a nezáleží na veku sú neschopné vychovávať svoje deti, pretože samé boli vychovávané režimom -jasle, alebo škola, školka, družina a rob si čo chceš!
Bolo by dobré preskúmať matky dnešných matiek a ich prístup k materstvu...
Na Slovensku to tiež nie je úplne ružové ale tu v ČR děs! České matky sú vo večšine prípadov buďto nerváčky, egoistky alebo alkoholičky...nechápem jak sa potom k nim má stavať spoločnosť, keď ony samé nezvládajú svoje materstvo...

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

marie | 23. 4. 2021 13:36 | reakce na Alexandra Mat - 19. 4. 2021 16:51

To vyzerá, že iba ty si ta super matka, ale koľko mužov uznáva prácu žien v zamestnaní a druhú smenu doma? to bolo za nás a je to rovnaké i teraz. Čisi chudobná, alebo bohatá!!!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

xxx | 19. 4. 2021 22:00 | reakce na Alexandra Mat - 19. 4. 2021 16:51

Zamysli se v jaké sociální skupině se pohybuješ, to bude tvůj problém.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Lenka K. | 20. 4. 2021 13:11 | reakce na xxx - 19. 4. 2021 22:00

Kamarádka je lékařkou na protialkoholním oddělení. Nechápala, kolik žen na mateřské dovolené začalo pít alkohol. Nechci tím ale říct, že alkoholismus je problémem mateřství. Je to problém těch žen, jejich nastavení v hlavě.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alexandra Mat | 20. 4. 2021 11:23 | reakce na xxx - 19. 4. 2021 22:00

Dobrý deň.
Som bývalá terapeutka. Túto prácu som zmenila, pretože ma deprimovalo riešiť to,
že sa ženy nedokážu dobrovolne venovať svojim deťom. Nemyslím si, že vtomto zohrávala podstatnú rolu sociálna skupina.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 20. 4. 2021 15:23 | reakce na Alexandra Mat - 20. 4. 2021 11:23

A muži s péčí o děti byli v pohodě?

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Alexandra | 20. 4. 2021 17:53 | reakce na Jana - 20. 4. 2021 15:23

V podstate som si všimla, že o večšine prípadoch, s ktorými som sa stretla ja sa prehadzovala zodpovednosť, starostlivosť alebo vina zo ženy na muža a opačne. Velakrát boli vo vzťahu s partnerom ženy nespokojné alebo nešťastné a Bohužial prenášali svoje pocity a dosť nešťastné chovanie na deti. Viete, možno som sa v prvom príspevku vyjadrila dosť kriticky, ale je mi ešte stále ťažko z toho, že vela matiek v tomto štáte-mladé, staršie, movitejšie, aj skromných pomerov
dokážu pred deťmi chodiť v podnapilom stave, vyčítať im veci za ktoré skutočne nemožu atď...
Každá matka má právo na pochybenie -ako každý človek, Ale opakovať vedome tieto chyby a ničiť život sebe a deťom -to je na tom to najhoršie....Teraz sanezastávam mužov, pretože sa to týka bezprostredne aj ich.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

JanaJa | 19. 4. 2021 17:25 | reakce na Alexandra Mat - 19. 4. 2021 16:51

Je jen na Vás, s kým se stýkáte.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Horáček | 19. 4. 2021 16:48

Dobrej nadpis. možná by nebylo od věci ještě muže zkritizovat, že neroděj. To je taky pěkně nespravedlivý. Celkově je to takový divný, že? Různě barevní, různě vysocí, teď do toho někdo žena, někdo muž. Ó, je to tak nefééér.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jana | 19. 4. 2021 16:04

Máme 50 % žen s tříletými dětmi, které jsou nezaměstnané. Táhne se to delší dobu. Vyrovnává se to, až když je dětem patnáct a víc,“ říká socioložka. Ty ženy nejsou nezaměstnané, ale patrně ekonomicky neaktivní, to je rozdíl.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

ilona | 20. 4. 2021 14:17 | reakce na Jana - 19. 4. 2021 16:04

Opravdu se jedná o nezaměstnanost. Výzkum, na který Radka Dudová orkazuje, je zde: https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_8_2015_Od_materstvi_k_nezamestnanosti/files/downloads/IDEA_Studie_8_2015_Od_materstvi_k_nezamestnanosti.pdf

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 19. 4. 2021 15:29

Žijeme ve 21. století, kdy se žena snadno rozhodne, chce-li mít dítě, resp. že ho mít nechce. Nerozumím tedy neustálým nářkům nad těžkým údělem ženy. Ano, vím, že to není snadné porodit a pak se starat o dítě. Ale boj proti tomu je boj proti přírodě. Stejně tak můžeme bojovat proti tomu, že v noci slunce nesvítí.
A jinak - obvykle jsou na starost o dítě a jeho výchovu dva. Jak se domluví a jak si to rozdělí je jen a jen jejich věc. Nebo se mýlím?

+14
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Marie | 23. 4. 2021 13:41 | reakce na Petr - 19. 4. 2021 15:29

CHa cha

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 19. 4. 2021 15:49 | reakce na Petr - 19. 4. 2021 15:29

Nemýlíte a to je právě to, co feministky tak rozčiluje :-)

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Red | 19. 4. 2021 16:40 | reakce na umfa - 19. 4. 2021 15:49

Feministky rozčiluje možná tak to, že tady furt oxiduješ. Prosím tě, už táhni.

-19
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu