Heroine do schránkyPředplatit časopis
Předplatné časopisu

Diskuze k článku:

Proč nejím maso ani o Vánocích

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

E-fox | 21. 12. 2020 8:50

Snazší už je snad jenom poznat člověka, co by chtěl být vtipný, ale není.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

umfa | 22. 12. 2020 14:24

Póza je to u všech. Tedy u všech, kteří o svém vegetariánství mluví, píší, přesvědčují ostatní. Normální člověk, když mu nechutná třeba květák, tak prostě nejí květák a nezakládá webové stránky o nejedení květáku, nenazývá se nekvětákistou, není štěstím bez sebe, že jeho děti také nejedí květák a nehučí do lidí, že jíst květák je nemoderní, nemorální a levicové.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Diskuze k článku:

Adam Koledník | 1. 4. 2021 22:08

Kde chceš pást ten dobytek? Na tech sojovejch plantážích? To už je lepší snad to dřevo prodat Japoncům...

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zdislava | 14. 1. 2021 7:06

Každý, kdo se cpe masem, nechť zavítá na jatka. A když ani to s ním nepohne, není člověk.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

filip | 7. 1. 2021 0:18

k omezování živočišných produktů si musí každý člověk dojít sám, stejně jako když se někdo rozhodne přestat kouřit nebo pít. Zdravotní a ekologický benefity jsou nezpochybnitelný, nevím proč je kolem veganů a obecně lidí o se stravují jinak knedlo-vepřo-styl tolik nenávisti

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Linda | 27. 12. 2020 12:53

Naprosto Vám rozumím, děkuji za článek.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jouda | 22. 12. 2020 9:25

Nutit do vege deti, je zlocin.

https://www.nzip.cz/clanek/554-vegetarianstvi-veganstvi-apod

Cituji:
"Hlavní problém vegetariánských dětí je ve velikosti žaludku, dostatečné množství stravy není možné reálně sníst a nekryjí se tak růstové potřeby. Vznik rachitidy u veganských dětí je znám. Dítě obvykle není schopno sníst dostatečný objem kvalitnějšího sójového proteinu."

https://www.vitalia.cz/clanky/vegani-a-vegetariani-by-meli-jit-kazdy-rok-na-test-krve-doporucuji-lekari/#h26
Cituji: "Na závěr ještě poznámka k dětské výživě. Dětský žaludek je malý a nepojme dostatečné množství relativně objemné vegetariánské či veganské stravy. Hlídání příjmu dostatečného množství zmíněných látek je u nich dle lékařů vzhledem k vývoji ještě zásadnější než u dospělých.
Všechny uvedené látky totiž dítě navíc potřebuje přijímat v ten správný čas. „I při krátkodobém nedostatku v kritické vývojové fázi dítěte může dojít k fatálnímu poškození jeho organismu, které již nelze později napravit,“ varuje Marek Antoš."

Dite potrebuje maso a ryby mmj. pro vyvoj mozku a nervove soustavy.
Extremni pripady vege dopadaji takto:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vegani-australie-vyhladoveni-dite-trest-verejne-prospesne-prace-odebrani.A190822_091455_zahranicni_remy
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/veganske-rodice-z-floridy-soudi-za-to-ze-nechali-15leteho-syna-zemrit-hlady-40307845
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/406228/vegansti-rodice-malem-utyrali-syna-miminko-trpelo-vaznou-podvyzivou.html

Asi nejlepsi laborator na dopady vegestravy je Cina. Cinane byli dlouha leta synonymum pro male shrbene chcipacky. Dnesni cinan je priblizne stejneho vzrustu jako Cech, zapricineno jen a pouze zmenou jidelnicku, Cina se ekonomicky vzmohla a deti zacaly dostavat masitou stravu. Ony zname cinske konzervovane lancmity vnikly prave na doporuceni WHO a byly distribuovany po cele Cine.

Dosplely clovek at si se sebou dela spanembohem, co chce. At se treba vyfetuje dotuha.
Nicit zdravy vyvoj ditete je zlocin.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

filip | 7. 1. 2021 0:21 | reakce na Jouda - 22. 12. 2020 9:25

nevím co to mluvíte o malém žaludku a neschopnosti sníst dostatek sojového proteinu, když v soji je ho daleko více než v mase a navíc tolik nezatěžuje dětský žaludek. s rybami souhlasím a také mám názor že dítě by si mělo samo zvolit co chce jíst

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ilona Juchelková | 22. 12. 2020 7:50

Když by byli lidé k sobě více tolerancni bylo by na světě líp

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Margit | 21. 12. 2020 22:52

Autorka je pokrytec.
Mrtva zvirata ti vadi, ale teror mlecneho a vajecneho prumyslu ti nevadi? Holka, sorry, ale normalne dal jez maso, vyjde to nastejno.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jolana | 4. 1. 2021 10:44 | reakce na Margit - 21. 12. 2020 22:52

A není lepší začít alespoň někde? Urážkami nikoho nepřesvědčíte. :))

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Hájek | 22. 12. 2020 1:43 | reakce na Margit - 21. 12. 2020 22:52

Sorry, ale trocha bio mléka a pár zdravých vajec z venkova ti přijde pokrytectví? To je od zvířat a bytostí, co ti to dají z radosti a ne z mrtvých zvířat, ale živých.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Marketa | 22. 12. 2020 15:17 | reakce na Martin Hájek - 22. 12. 2020 1:43

Ani slepice vejce a uz vubec ne krava mleko, vam je neda z radosti. Neda vam ho vubec, clovek si ho proste jen vezme. A pravda je, ze mlecny prumysl je prinejmensim stejne hrozny, jako ten masny. V mnoha ohledech daleko horsi.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

janek | 22. 12. 2020 15:43 | reakce na Marketa - 22. 12. 2020 15:17

Máte pravdu, jsou lidé, kteří si myslí, že pokud si kupují bio mléko, tak je vše v pořádku, ale není, jediný rozdíl v bio mléce by měl být ten, že dojnice se žere čerstvou trávu, to je vše, to že musí mít dokola telata, aby měla mléko, že ji to vyčerpává a zkracuje život a že ty telala po narození jdou i hned na jatka, už nevidí, smutné, nic se nedá dělat na půl, buď budu vegan a nebo všežravec, ale určitě se nebudu obhajovat tím, že konzumuju maso, mléko, vejce jen občas, aby neškodil, to je samolibost, výmluva a neznalost věci

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

janek | 21. 12. 2020 21:21

myslet si, že se dnes konzumuje hodně masa v celé společnosti, není zrovna správná, myslet si to můžete jen o sobě, ale nikoliv o ostatních, poněvadž také záleží jak žijete, pokud máte sedavé zaměstnání, nehýbete se, jasně že maso nepotřebujete, ale řekněte horníkovi, dělníkovi v železárnách, sportovci, atd... a ostatním fyzicky aktivním lidem, že konzumuje mnoho masa, tak se vám vysměje

-3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Veronika | 22. 12. 2020 12:59 | reakce na janek - 21. 12. 2020 21:21

To není tak úplně pravda, co se například těch sportovců týče. Spousta sportovců u nás i ve světě jsou VEGANI. Nekonzumují žádný živočišný produkty a řeknou Vám, že jsou na tom s fyzičkou i výdrží daleko líp, než když je konzumovali. Dokonce jeden z nejsilnějších mužů světa je vegan a veganský aktivista. Dostávat do sebe jen rostlinnou stravu neznamená mít míň energie nebo síly.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Janek | 22. 12. 2020 15:47 | reakce na Veronika - 22. 12. 2020 12:59

Jistě, ale vy zde vypichujete jednotlivce, kteří jsou vegani, ale 99 procent vegani nesou

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

janek | 21. 12. 2020 12:56

dáváte v článku na stejnou váhu uzeniny a maso, což není to samé, rakovinu tlustého střeva si uženu, pokud budu konzumovat uzeniny, nikoliv vařené maso ve vodě, vždycky záleží na přípravě pokrmu

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit

leeteecokl | 21. 12. 2020 12:52

...když jsem před 38 léty (hluboký totáč, bylo mi dvacet...) přestal jíst živočichy, bylo to těžší... ...dnes už nejste za ufona (většinou...), objednáte-li si v restauraci hromadu složenou z příloh (není-li co do úst jiného než smažák...) a je to úlevné... surovin pro vegouše je co jícen ráčí, jídla v indických a specialisovaných provozovnách jsou tak chutná, že je navštěvují i zarytí "masožrouti"...
...a když můj první syn ve svých 30 letech plynule "přeřadil" na vegetariánství, pozvedl jsem radostně obočí, protože si našel "cestu" sám, bez papínkovy "propagandy"... a když můj druhý synek (pořád ještě všežravec, protože škola a protože babička...) se mnou kuchtí zeleninu a rýži basmati a tofu (není tofu jako tofu...) a tetelí se: táto, to bude zase tak dobrý, já to cítím... říkám si: všechno je, jak má být... (všetko je ako má byť...)

+9
Reagovat | Citovat | Nahlásit

umfa | 21. 12. 2020 4:57

Víte jak poznáte vegetariána? ... Nemusíte ho poznávat, za chvíli vám to řekne sám :-)

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Tomek | 21. 12. 2020 13:41 | reakce na umfa - 21. 12. 2020 4:57

Něco na tom je. Ale u mladejch je to spíš pozéřina. Za rohem do sebe beztak naláduje guláš s pěti.

https://www.thesun.co.uk/fabulous/food/8688185/vegan-raw-blogger-fraud-eat-fish/

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

umfa | 22. 12. 2020 14:24 | reakce na Tomek - 21. 12. 2020 13:41

Póza je to u všech. Tedy u všech, kteří o svém vegetariánství mluví, píší, přesvědčují ostatní. Normální člověk, když mu nechutná třeba květák, tak prostě nejí květák a nezakládá webové stránky o nejedení květáku, nenazývá se nekvětákistou, není štěstím bez sebe, že jeho děti také nejedí květák a nehučí do lidí, že jíst květák je nemoderní, nemorální a levicové.

-5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jolana | 4. 1. 2021 10:41 | reakce na umfa - 22. 12. 2020 14:24

Jenže tím, že nejíte květák, se nic moc nezmění. Nejíst maso nebo ho alespoň omezovat je pro planetu velké plus. Mrkněte se třeba na dokument A Life On Our Planet od Davida Attenborougha, ten to moc hezky vysvětluje. Stále se zvyšující spotřeba masa znamená stále se zvyšující množství krmiva pro hospodářská zvířata. A to znamená jediné - kácení pralesů, aby se z nich mohla stát pole. Naše planeta není nafukovací.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

E-fox | 21. 12. 2020 8:50 | reakce na umfa - 21. 12. 2020 4:57

Snazší už je snad jenom poznat člověka, co by chtěl být vtipný, ale není.

+12
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu