Diskuze k článku:

Kam všude matky s dětmi (ne)patří

* Povinné položky
Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam.

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Hana Belfast | 10. 12. 2019 9:34

Ne, prosím Vás ne. Ona to autorka líčí hrozně idylicky, ale ono to miminko v náručí přednášející matky nebude celou dobu spát, zrovna tak batole plazící se matce u nohou nebude roztomilý víc než 10 min. A pak není nic horšího, než když řešíte pracovní záležitost a ta matka nevnímá, protože věnuje logicky pozornost dítěti. Ať si chodí matky s dětma kam chtějí /i když rodinka se 2ma rozmazlenýma ratolestma v restauraci dokáže zkazit chuť/, ale do práce malý dítě nepatří. Ne, protože bychom si mysleli, že matka rovná se mentálně méněcený tvor, ale já třeba nechci se účastnit kojení, přebalování, řvaní apod. jejího dítěte.

+391
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Dala | 10. 12. 2019 20:20

No to je teda strašný příkoří, že vám při promoci plakalo dítě, to vám teda ta matka zkazila celej život, koukam, že ji to nikdy neodpustite. :) prosím vás, pořiďte si taky s přítelkyní dítě, a pak vám garantuju, že se na tyhle věci začněte dívat jinak. Možná dokonce přestanete dětský pláč považovat za osobní příkoří.

-56
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Diskuze k článku:

Kacz | 6. 6. 2021 7:25

Naštěstí já mám doma manžela, který do pěti let věku s výchovou nečekal a o děti se stará od 1. dne po příchodu z porodnice. Díky tomu i já mám čas na vzdělávání a práci.
Je mi líto Vaší ženy, nejen že je zavřená doma, ale ani tu blbou kytku jí nedonesete.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sejdie | 14. 5. 2021 23:30 | reakce na vaclav - 11. 12. 2019 22:31

Psychopate uchylnej! Jestli si vazis zivota cokla vic nez zivota maleho ditete, tak ses fakt ujetej. Humus!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petra | 26. 6. 2020 10:21 | reakce na Hana Belfast - 10. 12. 2019 9:34

Ale tady přece vůbec nejde o to, jestli je roztomilý, nebo ne. Ani, jestli je vám příjemný. Člověk často pracovně jedná s lidmi, co jsou mu nepříjemní a přesto je to nijak profesně nediskriminuje. Děti ve veřejném a pracovním prostoru jsou jen otázka zvyku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Henri | 10. 5. 2020 12:13 | reakce na Veronika - 11. 12. 2019 14:18

Nepřetáčejte to, nikdo neříká, že si nesmí jít nakoupit ????

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Květa | 6. 5. 2020 16:55 | reakce na Magda - 23. 2. 2020 21:43

Naprosto souhlasím, děti by měli rodiče brát jen tam, kde neruší dospělé, kteří navštívili instituci s cílem vzdělávat se, užít si kulturní zážitek, poučit se... Návštěvu divadla, kina... kde vstupné je nemalé, si chci prožít bez vyrušování křikem a kopání do sedadla. Stejně tak, jako moci se soustředit na četbu v tichu knihovny.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Magda | 23. 2. 2020 21:43 | reakce na Sophie - 19. 12. 2019 1:55

Pán, myslím, nemluví o segregaci, ale o tom, že jsou prostory, kde malé děti mohou hodně rušit, jako je knihovna. U nás je to stejný případ. Chodívala jsem si do naší knihovny číst. Od doby, kdy je z celé její jedné, prostorově od zbytku neoddělené části dětský koutek, číst se tam nedá, protože tam není ani trochu klidu. I to vlastně vede k segregaci, tedy k tomu, že knihovnu obsazují rodiče s malými dětmi a zbytek lidí přiběhne, chňapne knížku a běží pryč. Čímž knihovna přestává sloužit svému primárnímu účelu a mění se v náhražku školky. Což je to, na co, podle mě zcela oprávněně, ukazuje pán.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Meggi | 8. 2. 2020 12:12 | reakce na Hana Belfast - 10. 12. 2019 9:34

A právě o tom celý ten článek je. O toleranci. O tom, že kamkoliv se vydám se svými dětmi (a není to primárně určeno pro děti) cítím se dost často velmi nepříjemně. Mám obavy, aby příliš nekřičeli, aby neobtěžovali, aby nevadili. Ale proč se tak cítím? Všichni jsme byli dětmi! Naše výchova byla založená na to, že dětství, stáří a atypicnost (duševní, fyzicka, mentální) do "normalni" společnosti nepatří. Opak by měl být pravdou. Většina prostoru multifunkční (funkční a bezpečné, přátelské, tolerantní, přístupné) pro všechny věkové kategorie a pak speciální místa, pro specifické potřeby. Neměli by jsme zapomínat, ze nás čeká ještě stáří a to je dost podobné téma. Tolerance a hledat nové možnosti, jak to dělat jinak, když to funguje špatně. Ale to je třeba začít každý sám u sebe. Zrevidovat svá morální, etická a osobní nastavení a hodnoty.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Petr | 24. 1. 2020 22:40

Dovolím si podotknout zkušenost. Otec nemusí brát tolik ohledy na dítě, protože se k němu tolik nedostane. Na rodičovské je většinou ten, kdo má menší příjem - dle statistik žena. A pokud se rodiče rozvádějí, má opět žena automaticky větší práva na dítě, zatímco muž své kompetence musí složitě dokazovat. Pokud tedy systém naddržuje ženám v péči o dítě, je pak logické, že muž bude v uvolněném čase pracovat. Dejme mužům více prostoru v péči o dítě a situace se bude vyrovnávat.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Eliška M. | 14. 1. 2020 11:48 | reakce na Václav - 12. 12. 2019 17:12

Prosím vás a pil jste někdy kávu v dětské kavárně? To jako že když máme děti, tak máme pít odporné slivky a na dobrou kávičku nemáme nárok si zajít? OMG. Mimochodem, mnohdy hodné děti někdy spustí povyk z ničeho nic, nedá se tomu předejít. I když bylo 9 návštěv v kavárně v pohodě, 10. může být totální trágou.

-8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Tereza | 31. 12. 2019 12:16 | reakce na Martin Hessler - 11. 12. 2019 21:57

Kočárek do metra, tramvaje i autobusu běžně nosím SAMA. Mladí muži dělají, že mě nevidí a neslyší prosbu o pomoc.

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michaela B. | 21. 12. 2019 20:34

Prečítala som si článok aj celú diskusiu. V prvom rade, ďakujem autorke Irene za článok. Som matka takmer jedenásťmesačnej dcéry a musím povedať, že s autorkou plne súhlasím. Pred materstvom by som sa možno pridala k sebeckým pohľadom typu "urevané decká a kojenie na verejnosť nepatria" stotožnila. Ale až teraz si uvedomujem, ako veľmi bolo toto vnímanie krátkozraké, netolerantné a ako veľmi podobne nariekajúci ľudia nechápu, že VĎAKA MATKÁM sami existujú. A že platí rovnica spokojná matka = spokojné dieťa.
Chválabohu preč sú už časy, kedy sa akceptovali len "ženy pri sporáku", nemohli voliť, k ničomu sa vyjadrovať - ideálne byť doma medzi 4 stenami, ísť sa pokočíkovať a domov. Ale verte mi, toto ženu nerobí šťastnou.

Byť mamou je náročné a zároveň nádherné zároveň. Svoju dcéru milujem, venujem sa jej podľa mňa dostatočne, už teraz je s vývojom popredu, zbožňuje knižky. Občas ale aj ja potrebujem sociálny kontakt, intelektuálne stimuly, aby som sa cítila dobre a "nevyhorela". Keď si tieto potreby aspoň čiastočne splním, som spokojnejšia, uvoľnenejšia a aj moja dcéra to cíti. Pekne sa to dopĺňa.

Nechcem sa separovať do "detských kaviarní", vysedávať na pieskovisku, chodiť len na cvičenia pre matky s deťmi. Chcem normálne existovať, chodiť do galérií, na čítačky, stretávať sa s priateľmi, dať si teplú polievku po namáhavom dni (a prebdenej noci).. Chcem existovať ako človek, ako žena s dieťaťom - pretože sme dvojka, ktorá k sebe patrí a chcem, aby bola dcéra súčasťou kultúrneho sveta, ktorý mám rada. Aby potom mohla neskôr byť kultúrny človek tiež.

Nikto tu nehovorí o neslušnom správaní. Ja som vychovaná dobre, mám úctu k starším, viem poprosiť, poďakovať, pomôcť, ak niekto potrebuje. Ale prosím, naozaj nás matky neizolujte. Tie, ktorým vyhovuje, nech sú celý deň doma. Je to ale ich voľba, nie povinnosť.

Ešte raz ďakujem autorke za článok. Prvý krok je o tom hovoriť, je to dôležité, čo odzrkadľuje aj vzorka tejto diskusie. A ešte PS pre tých, ktorí tu nadávajú na feminizmus - prosím, preštudujte si, čo je feminizmus. Na začiatok odporúčam bestseller od autorky Chimamanda Ngozi Adichie "Všetci by sme mali byť feminist(k)ami". Možno pochopíte, že feminizmus nie je nadávka.

+15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Michaela B. | 21. 12. 2019 19:46 | reakce na Petra - 11. 12. 2019 14:46

Skvelé! Ukážka, ako to môže fungovať. Darmo, spokojná mama = spokojné dieťa.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Michaela B. | 21. 12. 2019 19:44 | reakce na Hana J. - 11. 12. 2019 15:55

Hanko, presne tento pohľad mi tu chýbal. Ďakujem!

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Anna | 20. 12. 2019 21:50

Mam dve deti a obe deti od narozeni navstevovali konference a pracovni schuzky. Bohuzel v CR jeste neni zvykem mit na konferencich hlidani, takze jsem ho vzdy musela zajistit sama. Az deti zacali chodit a nebylo potreba je kojit, zajistila jsem hlidani doma. Osobne bych dite do prace nebrala, ale jak vedi vsichni rodice, s detmi se plany casto meni a uvitala bych mit moznost dite s sebou mimoradne vzit. Sama jsem zazila to, ze muj zamestnavatel mi neveril, ze dokazu pro dve deti, z nichz jedno bylo velmi male zajistit hlidani a pracovat. Jakmile jsem sla na materskou povazoval moznou spolupraci za nemoznou minimalne nekolik let.

+1
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Sophie | 19. 12. 2019 1:55 | reakce na kapr - 13. 12. 2019 7:19

Dovolte mi poukazat na to, ze z vaseho prispevku vyplyva, ze by se matky s detmi mely izolovat do jakychsi specialnich prostor, tedy ze mezi “normalni” lidi nepatri. Prosimvas to neni jen diskriminace ale segregace. Takovym nazorum vdecime za lidske pohromy minulosti.

+4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

starykocour | 14. 12. 2019 19:59 | reakce na Dala - 10. 12. 2019 20:20

To co jste napsal, může napsat jen velký hlupák. Zažil jsem nádherný Vánoční koncert Hradišťanu v Rajhradském klášteře. Přijela tam i jedna matka s dítětem v kočárku. Jsem už starší generace, ale myslím si, že celkem tolerantní. Dokážu pochopit, že matce vybuchlo hlídání. Mohla dát lístek někomu ze svých blízkých. Dokážu pochopit, že tak moc toužila zažít Vánoční koncert, že tam dojela i s dítětem. Ale když dítě začalo plakat, tak ji kupodivu nenapadlo odejít z baziliky, aby nikoho nerušila. Asi 10 minut nebylo slyšet nic jiného, než řev dítěte. Nakonec pan Pavlica koncert přerušil a požádal protestující matku, ať opustí chrám, aby ostatní z koncertu něco měli. Takže to co jste napsal je úplně mimo. Netuším jaké máte vzdělání a zda jste vůbec v životě něco dokázal, ale zkazit někomu promoci svou neomaleností je opravdu na pár facek.

+5
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jana | 14. 12. 2019 19:05 | reakce na Andrea Kilcher - 12. 12. 2019 7:14

Krásný názor!! Děkuji

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Elli | 14. 12. 2019 18:19 | reakce na Dala - 10. 12. 2019 20:20

To je fakt,děti jsou milé,ale,aby dvě dospělé nány,bába a matka na prohlídce hradu nechaly parchanta lítat a řvát,to bych je nakopala všechny.A nebo v restauraci si slepice kdáčou a smradi řvou jak na hřišti.No to je výchova.Seřezat to,včetně dospělých.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 14. 12. 2019 14:01

Stala se mi nepříjemná věc. Z finančních důvodů jsem musela přijmout práci na pár hodin. Hledala jsem dopředu hlídání, našla, domluvila podmínky, ráno před prací však hlídání nebylo (nebyla jsem ten správný "movitý klient" pro dotyčnou paní). Vyrazila jsem tedy na akci s dítětem. Hlídání mi zajistili, ale práci jsem musela odvézt zdarma. ostatně jako všechny zakázky sjednané místní "agenturkou". Když jsem odcházela, pes jedné ze stran jednání mi pomočil šálu. Jsem ráda, že už tu práci nedělám a nemusím se s podobnými lidmi stýkat.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit

pája | 14. 12. 2019 13:08 | reakce na Eva - 11. 12. 2019 0:32

Sama mám malé dítě a do restauracích a podobnych zařízení ho neberu, sama nemám ráda, když narazim na řvoucí děti. Člověk si jde v klidu posedět, pojist či popit kávu a ne, aby mu tam někdo dělal nechtěné divadla. A určitě i někdo rád pohlída a rodič může na chvili vyrazit i bez dětí.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Eva | 14. 12. 2019 12:22 | reakce na Dala - 10. 12. 2019 20:20

Ano, pokud řve dítě na promoci, nemá z toho nic ani její matka, ani celý sál. A je to skutečně, v přeneseném slova smyslu, zkažený zážitek na celý život, protože promoce se natáčí a když bude absolvent poté nahrávku pouštět rodině, nebude z toho taky nikdo nic mít, protože tam bude celou dobu řvát dítě. Matky nechtějí být omezovány, ale ať taky ony neomezují lidi kolem. A když jsou vyzvány, aby sál opustily, tak mají mít tolik slušnosti, že to udělají a nebudou pořadatelům sprostě nadávat, jak se často děje.

+6
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

vaclav | 13. 12. 2019 19:47 | reakce na NinjaKoala - 12. 12. 2019 8:04

konzumovat v restauraci pokrm ktery sem si tam nezakoupil povazuju za bezohledne.

-1
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

vaclav | 13. 12. 2019 19:43 | reakce na Dala - 12. 12. 2019 8:18

predstav si ze sou i slusny lidi ktery nechtej svoje okoli otravovat urvanejma parchantama na ktery, co si budem namlouvat, vubec nikdo neni zvedavej.

+2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

vaclav | 13. 12. 2019 19:42 | reakce na Dala - 12. 12. 2019 8:21

ne dekuju. raci budu dal posilat do prdele vsechny cuzy s urvanejma parchantama co mi budou prekazet. treba kdyz mi budou kazit dobrej obed revem svejch potomku.

0
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Jouda | 13. 12. 2019 14:51

Jak tady ctu ty pomatene blaboly genderovych divozenek, co musi i na to jejich pinozeni v neziskovkach tahat neboha decka, uvedomil jsem si, ze jsem svoji skvele zene, co se doma stara o tri kluky, uz sakra dlouho nedonesl kytku jenom tak.

A ze muzu s cistou hlavou zajistovat rodinu na slusne urovni, ve vlastnim novem dome, bez materialnich starosti. Kluci jsou zdravi, vzdelani, petilety uz umi cist, chodi do umeleckych i sportovnich krouzku.

Je mi lito zenske, ktera se kvuli praci sama obere o vyvoj svych deti do cca 4 let veku.
Tatinkove nastupuji az kolem 5 roku veku, kdy bere deti na kolo a na lyze,
Je mi lito zenske, ktera uprednostni korporatni excely nebo blabolive neziskovkove diskusni panely pred svym ditetem. A dite bude okradeno, ne ze ne. Namisto socializace s vrstevniky na piskovisti a s osobami ruznych vekovych kategorii od babicek po pubertalni sousedovy decka, musi chudak decko sedet v koute konferencniho salu u stolku s pastelkama, stuskem omalovanek a misky bonbonu. Obcas na ne zahlidne asistentka a jsou vseobecne brany jako pritez, co prinesla ta zpovykana koza s blabolivym powerpointem u beameru.

Clovek si neuvedomuje, co doma ma, dokud nema srovnani. A cist to tady je radny otevirak oci.
Genderovych chuder tady v diskusi je mi lito. No vlastne neni, kazdy sveho stesti strojvudce.

-15
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petra | 13. 12. 2019 10:33

Zajímavý článek i zajímavé komentáře..
Myslím,že ta diskuse je přesný odraz toho článku, protože snad jediný příspěvek nehovoří o otci..

+8
Reagovat | Citovat | Nahlásit

kapr | 13. 12. 2019 7:19

V poslední době jsem narazil na dost malých dětí v knihovnách. Působí tam, ale často i jinde velice rušivě. Myslím si, že chyba vězí v tom, že nevznikají zařízení - prostory pro matku s dítětem. Takto mnohá zařízení suplují jejich funkci, a pokud jsou matky s dětmi akceptovány, vyhánějí zase většinu ostatních uživatelů.
Je to úplně stejné, jako kdyby v řeznictví prodávali drogerii, a naopak.
Chyba není v neakceptaci skupin navzájem. Chyba je v zavádění kočkopsů, jakými by byl například koedukovaný záchod pro dvě osoby současně. Každé zařízení má vlastní, dlouhodobě vytvářené standardy. Spokojenosti ve společnosti nedosáhneme narušováním těchto standardů, ale naopak rozšiřováním palety zařízení, která slouží obyvatelstvu. Matky s dětmi skutečně takových zařízení mají minimum, a ta co existují obvykle nepokrývají ani malou část jejich potřeb.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

kapr | 13. 12. 2019 7:06

Není to tak jednoduché. Vadí zvláště "EMANCIPOVANÉ" matky, které na své dítě, či děti ostentativně kašlou, nevěnují se jim, a nechávají je tak, či onak obtěžovat okolí. V uzavřených prostorech, např. v dopravním prostředku to pak zvláště vyniká. Tyto matky mívají obvykle mnohé společné. Pečujících otců zatím není mnoho, mají proto spíše snahu se dětem věnovat. S těmi obvykle problémy nebývají, což ale nelze brát za plus.

+3
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Janina | 13. 12. 2019 3:22 | reakce na Ysur - 12. 12. 2019 17:47

Ale samozřejmě, že normálně člověk řekne s dovolením, ale smutné je, že je třeba to vůbec říkat.Že se někdo chová tak bezohledně , že je třeba mu to říkat. A jak si zde račte přečíst diskusi, tak bezohledné matky a jejich uvřískané děti štvou většinu lidí.

-4
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu

Ysur | 12. 12. 2019 17:47 | reakce na Janina - 11. 12. 2019 20:52

Příště zkuste otevřít pusu a požádat jí, jestli by neuhnula. Třeba byste byla překvapená.
Jedinej, kdo tu brečí, jak ho ostatní omezují, jste vy.

-2
Reagovat | Citovat | Nahlásit
Zobrazit komentovanou zprávu


Zobrazit další